آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 149
بازدید سال : 2721
بازدید کلی : 13343

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 149
بازدید کل : 13343
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1393
نظرات

 

کوهپیمایی خانوادگی به مناسبت ایام دهه فجرانقلاب اسلامی در کوه های منطقه ی آب و برق :

برگزاری کوهپیمایی خانوادگی با حضور فعالان پرستاری از بیمارستان های مختلف سطح شهر در روز 17 بهمن در کوه های اب و برق در ساعت نه صبحبرگزار گردید در این کوهپیمایی همکاران با حضور خانوادگی با حمل بنر خاص آن روز ضمن استفاده از هوای پاک و سالم منطقه با دعوت دوستان به شرکت در مراسم تجمع باشکوه پرستاران در روز سوم اسفند در و ثبت نام از همکاران قریب سی نفرجهت شرکت در تهران اعلام امادگی کردند این مراسم تا حدود ساعت یازده ادامه داشت .

این هم تصاویر مربوط به کوهپیمایی خانوادگی :

 

 

 

 

شرکت اعضا کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان رضوی در مراسم یوم الله 22 بهمن :

از ان جایی که پرستاران در برهه های مختلف حامی انقلاب اسلامی خود بوده اند هر چند که عدم اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری موجبات ناراحتی و اعتراض پرستاران را در این روز های اخیر موجب شده بود اما این ناراحتی در جای خود قابل بیان و اظهار بود که از ان جمله حضور فعال پرستاران در مراسم تجمع سوم آذر در تهران و در مقابل ساختمان بهارستان می باشد اما این موضوع صنفی است و دفاع از ارمان های انقلاب وظیفه یکایک افراداین کشور می باشد که شرکت در راهپیمایی 22 بهمن به شکل فعال و خود جوش بود 

شروع این حرکت با تهیه دوبنر بزرگ سه متری که جهت حضور خانم ها و آقایان در دوبخش کلید خورد و بهد از ان اعضایب کمیته در صبح روز 22 بهمن با حضور در میدان 15 خرداد همراه و همگام با سایر همشهریان در سیل جمعیت قرار گرفتند و با حمایت خود از هر گونه ظلم و ناعدالتی ابراز انزجار کردند .

خاطره جالب ان بود که دوستان تصمیم داشتند به رسم یادگاری عکس بگیرند که با هجوم جمعیت در قسمت مردان همکاران در بین جمعیت گم شدندو تا اخر مراسم هم نتوانستیم یکدیگر را پیدا کنند:

 

 


 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393
نظرات

 

 

بیانیه شورای عالی نظام پرستاری در خصوص دستاوردهای اخیر جامعه پرستاری

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8705/categoryId/1/language/fa-IR/-----.aspx

تاريخ: 1393/09/17

   

ساعت خبر: 08:21 ق.ظ

 

 

 

بیانیه شورای عالی نظام پرستاری در خصوص دستاوردهای اخیر جامعه پرستاری

اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری با صدور بیانیه ای در رابطه با اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و  دیگر دستاوردهای حوزه پرستاری اظهار امیدواری کردند اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به عنوان یک نوآوری در نظام سلامت ایران و جهان، موجب تقویت هویت و استقلال حرفه ای پرستاران شود.

 

به گزارش خبرنگار نظام پرستاری، اعضای شورای عالی نظام پرستاری در جلسه اخیر این شورا، مواضع خود درباره اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و دیگر دستاوردهای پرستاری را در قالب بیانیه ای صادر کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

اعضاء شورایعالی سازمان نظام پرستاری در نشست مورخ 15 آذر 93 خود با عنایت به موارد مطرح شده در جلسه مورخ 9 آذر 93 مدیران پرستاری کشور، ضمن تشکر از وزیر محترم بهداشت در زمینه ابلاغ دستور صریح و قاطع در جهت ادغام خدمات پرستاری در کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت از اینکه بعد از 7 سال انتظار زمینه اجرای این قانون مترقی فراهم شده است، استقبال نموده و امیدوار هستند با همکاری نهادهای مرتبط و اجرای قطعی این قانون به عنوان یک نوآوری در سطح نظام سلامت ایران و جهان، افزایش کیفیت خدمات پرستاری و رضایتمندی مردم و تقویت هویت و استقلال حرفه ای برای پرستاران حاصل گردد.

این شورا همچنین امیدوار است، دستور افزایش قابل توجه  کارانه پرستاران بر مبنای عملکرد در بیمارستانها موجب برقراری عدالت نسبی در پرداخت بین گروههای پزشکی گردیده و با ابلاغ تعرفه ها در بیمارستانهای خصوصی و غیردولتی زمینه رضایتمندی این همکاران که همواره از قوانین کشوری پرستاری بی بهره بوده اند، فراهم گردد.

شورایعالی نظام پرستاری همچنین  ایجاد پاویونهای پرستاری در بخشهای بیمارستانها را نوعی ارج گذاری به گروه پرستاری میداند و امیدوار است این قبیل رویکردها باعث تعدیل دیدگاه های  تبعیض آمیز گذشته شود.

شورایعالی نظام پرستاری با تشکر از حسن اعتماد وزیر محترم بهداشت در زمینه واگذاری مسئولیت بررسی صلاحیت حرفه ای پرستاران و نظارت بر حسن اجرای قوانین در حوزه پرستاری به سازمان نظام پرستاری ، امید دارد این اقدام بتواند باعث مشارکت بیشتر جامعه پرستاری در سیاستگذاریها و نظارتهای نظام سلامت گردد.

پایان خبر 

کد: 8705

 

تجمع پرستاران در تعدادی از شهرهای كشور به دنبال هیجانات زیاد رسانه های دنیای مجازی 

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8746/categoryId/1/language/fa-IR/----.aspx

 

تاريخ: 1393/09/24

   

ساعت خبر: 01:37 ب.ظ

 

 

 

آیا سازمان نظام پرستاری سازمانی دولتی شده است؟

اگر چه تجمع پرستاران در تعدادی از شهرهای كشور به دنبال هیجانات زیاد رسانه های دنیای مجازی و بهره گیری از حس واقعی تبعیض مزمن در نظام سلامت برگزار شد اما با نگاهی به بیانیه انتهای آن چند نكته قابل توجه و تأمل است.

 

 

1-محتوای اصلی نگرانی پرستاران كه در مطالب و خواستهای آنان مطرح شد اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است. طرحی كه نظام پرستاری مبدع آن بوده و با تلاش فراوان و علیرغم مخالفتهای جدی توانست آن را با بالاترین رأی ممكن و كمترین مخالفت در مجلس تصویب كند . این تصویب در حالی بود كه بدنه وزارت بهداشت وقت با این قانون مخالف بودند و تصویب این طرح به زعم بسیاری از صاحبنظران اجتماعی و سیاسی موفقیتی بزرگ برای نظام پرستاری محسوب می شود. در طی این 7 سال هم سازمان در دولتهای مختلف پیگیر اجرای قانون بوده و این روزها با موافقت وزیر زمینه اجرای آن فراهم شده و تیمهای كارشناسی آن تشكیل گردیده و به طور جد موضوع در دستور كار سازمان قرار دارد.

2-نگرانی از افزایش فشار طبقاتی در پی اجرای طرح تحول هم كه توسط همكاران در تجمع بیان شد از دغدغه های نظام پرستاری بوده و هست. در پی طرح تحول نظام سلامت نظام پرستاری اولین و تنها نهاد حرفه ای سلامت كشور بود كه بیانیه داد و توجه همگان را به تبعات این طرح جلب كرد. بیانیه سازمان نظام پرستاری كشور  در تاریخ 15 مهر ،بیانیه روسای نظام پرستاری كشور در تاریخ 21 مهر ،دیدار اعضای  شورایعالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت و ارسال نامه برای اجرای قانون در تاریخ  3 آبان، بیانیه نظام پرستاری مشهد در تاریخ 12 مهر  و بیانیه های مختلف نظام پرستاری های سراسر كشور نشان از بیدار بودن این سازمان دارد. هر چند این نوع موضع گیری ها مورد انتقاد بعضی مسئولین قرار گرفت و تعدادی از مسئولین سازمان در كشور تحت فشار قرار گرفتند ولی سازمان راه خود را با منطق و استدلال  و به دور از حرکات هیجانی پیش برد تا در نهایت با  ایجاد ارتباط سازمان یافته با وزارت بهداشت و جلب نظر وزیر بهداشت افزایش كارانه ها و ادغام خدمات پرستاری در كتاب ارزشهای نسبی سلامت و ایجاد پاویونهای پرستاری توسط وزیر محترم ابلاغ و اعلام شد و سازمان متقابلاً از این موضع قدردانی كرد.

3- اعلام موضع سازمان در مورد عدم حمایت از تجمع دیروز، نه بخاطر مخالفت با پیگیری و خواست پرستاران بلكه به دلیل درخواستهای زیاد پرستاران از سراسر كشور در مورد ارتباط سازمان با این تجمعات بود. ظاهراً در بعضی استانها اعلام شده بود، این تجمع با مجوز سازمان است و جمع بسیار بزرگی از پرستاران تمایل داشتند با حمایت سازمان در تجمع شرکت کنند . سازمان معتقد است برای این گونه حركات باید تمام جوانب قانونی رعایت شود و تجمع به عنوان آخرین راه حل مد نظر قرار بگیرد كه در آن صورت هم باید مجوز لازم برای جلوگیری از هرگونه اختلال اخذ شود، كاری كه در سالیان گذشته به طور موفقیت آمیز انجام داد و نتایج آن را هم به دست آورد.

4-فضای تخریب و توهین در فضای مجازی در ایام قبل از تجمع نسبت به مسئولین نظام پرستاری در خوشبینانه ترین حالت نشانگر حضور افراد غیر پرستار در این فضا است و گرنه به کار بردن الفاظ رکیک و غیر اخلاقی نمی تواند توسط پرستاران انجام گرفته باشد .

5-انگ دولتی بودن به نظام پرستاری توسط کسانی القا می شود که خودشان در 12 سال گذشته در رده های بالای مدیریتی و اجرایی نظام بوده و هستند و اگر این انگ درست باشد خودشان در ردیف اول پاسخگوئی قرار دارند. کسانی که سازمان آنها را معروف کرد و اگر حمایتهای سازمان نبود در چهار سال پیش از این قافله جا می ماندند. این افراد برای استدلالات خود از تحقیقات علمی و فنی سازمان که در قالب نظرات کارشناسی به مراجع قانونی ارائه شده، بهره می گیرند و آن را به نام خود می زنند . تاریخ نشان داده در تمامی سالهای منتهی به انتخابات نظام پرستاری، جریانات مختلف سعی بر دو قطبی کردن فضای پرستاری داشته اند. نتایج انتخابات گذشته ثابت کرد پرستاران به خوبی نتایج فعالیت افراد را در سمتهای خود تشخیص می دهند و بر اساس آن تصمیم خواهند گرفت و تابع احساسات نمی شوند.

6-بدنه اصلی سازمان نظام پرستاری در طی این دوازده سال فعالیت با تشخیص و انتخاب پرستاران و بر اساس انتخاباتی واقعی تقریباً شاكله خود را حفظ كرده و با تغییرات حداقلی در اعضای تاثیرگذار نظام در شهرستانها و كشور سیاست و راهبرد اصلی آن كه دفاع منطقی و به دور از معاملات رایج است بر سازمان حاكم است و سابقه كاری افراد كلیدی سازمان نشان داده هر چند با روشهای مختلف ولی همیشه دغدغه پرستاران را داشته و دارند.

7-یادمان نرود نظام پرستاری علاوه بر پیگیری مطالبات جامعه پرستاری، وظایف دیگری مثل توسعه کیفیت خدمات پرستاری، دفاع از حقوق مردم در برابر خدمات پرستاری، ترویج اخلاق پرستاری و ارتقای جایگاه فرهنگی پرستاری را برعهده دارد.

8-به همه پرستاران این اطمینان را می دهیم که راهبردهای نظام پرستاری همواره بر اساس خرد جمعی نمایندگان قانونی آنها در قالب هیئت مدیره های نظام پرستاری و شورای عالی و بر اساس منافع حداکثری پرستاران و مردم تدوین می شود و هیچ گروهی دیگر بدون پشتوانه رأی مستقیم پرستاران کشور نمی تواند، خود را نماینده تمام آنها بداند.

پایان خبر

کد: 8746

تعداد بازدید از این مطلب: 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393
نظرات

 

خادم پرستاران

میرزابیگی

 

 http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8683/categoryId/1/language/fa-IR/250------.aspx

تاريخ: 1393/09/15

   

ساعت خبر: 08:31 ق.ظ

 

 

 

رئیس کل سازمان نظام پرستاری:

250 تعرفه خدمات پرستاری قطعاً وارد کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت شد

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: 250 تعرفه خدمات پرستاری قطعاً وارد کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت شد، این اتفاق میمون اثر مثبتش را روی کارانه پرستاران می گذارد، ضمن اینکه از این پس خدمات پرستاری شناسنامه دار می شود.

 

به گزارش خبرنگار نظام پرستاری، محمد میرزابیگی شب گذشته در برنامه نبض صدا و سیما با موضوع بررسی بودجه سلامت گفت: مبنا و ملاک عملکرد تمامی مسئولان در نظام سلامت باید سیاست های کلی مقام معظم رهبری باشد و مسئولی جز تحقق این سیاست ها نباید فکر دیگری را در ذهنش متصور شود و باید همگان خود را مقید به تحقق این سیاست ها دانسته و در آن جهت حرکت شود.

وی رضایتمندی مردم را بی شک از مهمترین انتظارات مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: ایشان بارها فرموده اند که باید کاری کنیم که مردم در زمان بیماری، جز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند. ایشان همچنین در حوزه پرستاری نیز فرموده اند، باید کاری کنیم که پرستارانی شایق به خدمت و دارای انگیزه کافی، داشته باشیم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: برای اینکه نظام سلامت کارآمدی داشته باشیم باید قطب حرکت خود را رضایتمندی مردم قرار دهیم و قطعاً رضایتمندی در سیستم پرستاری می تواند، تسریع کننده این حرکت باشد.

وی عدم تطابق بین تعداد پرستاران با میزان مأموریت های محوله، نظام پرداخت ناعادلانه و نامتوازان، توزیع نامناسب امکانات موجود در نظام سلامت به ویژه در بیمارستانها، توزیع نامناسب پرستاران در طیف نظام سلامت و انحصارآً بیمارستانی شدن آنها و کم توجهی به پرستاران بخش خصوصی را 5 نقص عمده در نظام سلامت برشمرد که به یک بیماری مزمن بدل شده بود.

میرزابیگی ادامه داد: ما در جهت رفع این 5 نقص عمده تلاش های بسیاری را انجام داده ایم و در تلاش هستیم که در این راستا حقوق جامعه پرستاری ادا شود.

وی افزود: همواره در وزارت بهداشت یک نگاه پزشک محور و تخصص محور به صورت مزمن وجود داشت که اگر این اتفاقات اخیر (تصمیمات اتخاذ شده در حوزه پرستاری) نمی افتاد کماکان این بحث تداوم می یافت.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: ما از سال 72 به طور شبانه روز و به صورت مستقیم درگیر کار پرستاران هستیم و پیرامون 5 معضلی که برشمردم، قوانینی را نیز در مجلس تصویب کردیم که از آن جمله قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و قانون ارتقاء بهره وری است.

وی افزود: منتها مشکلی که همواره سد راه ما بود، این بود که این قوانین را به هر جا  که می رساندیم  در بحث بودجه و اعتبار، اجرای این قوانین متوقف می شود به طوری که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به همین دلیل 7 سال روی زمین ماند یا در قانون ارتقاء بهره وری، وقتی نیرو استخدام می کردیم به دلیل عدم تأمین اعتبار، یا استخدام ها کامل نمی شد و  یا اگر صورت می گرفت به شدت ایجاد نارضایتی می کرد و مشکلات زیادی را دامن می زد.

میرزابیگی با اشاره به نگاه عادلانه وزیر بهداشت، گفت: به رغم اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، 7 سال بر روی زمین ماند و اجرایی نمی شد اما هم اکنون بالغ بر 250 خدمت پرستاری در کتاب ارزش های نسبی وارد شد و از پیامدهای آن، این است که قطعاً اثر خودش را در کارانه بیمارستانها به صورت بسته های خدمتی می گذارد.

وی افزود: بنده تا پیش از ورود تعرفه های پرستاری به کتاب ارزش های نسبی، به شدت منتقد این کتاب بودم ولی هم اکنون خدمات پرستاری نیز در این کتاب ثبت شده است و ظلم می دانم، بنده ای که تا زمانی که مشکل وجود داشت، موضوع را نقد می کردم، حال که مشکل حل شده است، سکوت کنم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: بنده در اینجا با صدای بلند و با افتخار اعلام می کنم که مشکل تعرفه های پرستاری حل شده و زحمات ما به نتیجه رسیده است.

وی ادامه داد: در کتاب ارزشهای نسبی، 190 خدمت مشترک پزشک و پرستار است و 110 خدمت نیز با صورتجلسه سازمان نظام پرستاری برای ثبت در کتاب رفت که از این میان در حال حاضر 250 خدمت به صورت قطعی پذیرفته شده و وارد کتاب شده است.

میرزابیگی در خصوص زمان اجرای این تعرفه ها در دریافتی پرستاران، گفت: این تعرفه ها از اول آبان 93 برای پرستاران لحاظ می شود و اگر به دلیل طی پروسه نرم افزاری تأخیری در پرداخت ها صورت گیرد به عنوان معوقه محسوب شده و در ماههای آتی پرداخت می شود و بودجه آن نیز پیش بینی شده است.

وی افزود: پرداخت ها مبتنی بر عملکرد می شود و مبنا، از 20 درصدی که قبلاً وجود داشت به بالای 30 درصد می رسد که این رقم قابل توجهی است هر چند ایده آل نیست ولی قابل ملاحظه است و درصدی از انتظارات را برآورده می کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: نکته مهمتری که در این میان نباید آن را نادیده گرفت این است که تعرفه های پرستاری وقتی در کتاب ارزشهای نسبی قرار می گیرد، شناسنامه دار می شود و در سطح جامعه هویت پیدا می کند به این منزله که پرستار از این پس می تواند در سطح جامعه فعالیت کند و پرستاری که خدمات home care می دهد، می تواند از خدمات بیمه ای استفاده کند.

وی نوسازی و بازسازی پاویون های پرستاری را از دیگر موفقیت های بدست آمده طی روزهای اخیر برشمرد و گفت: متاسفانه برخی به بهانه قانون ارتقاء بهره وری، جایگاه های استراحت پرستاران را حذف کردند و در پی آن نیز اعتراضات بسیاری از سوی همکاران پرستار داشتیم اما در حال حاضر با اعلام وزیر بهداشت، مقرر شده است مجدداً در تمام سطح کشور و در تمامی بخش های بیمارستانی این پاویون ها دقیقاً همانند آنچه برای پزشک مقیم وجود دارد، احیاء شود.

میرزابیگی در پاسخ به سوالی مبنی بر رفع فاصله شکاف پرداختی پزشکان و پرستاران گفت: این فاصله کمتر می شود ولی قطعاً پرستاران هم توقع ندارند که Kی پرداختی به آنها معادل پزشکی باشد. به هر حال آغاز کار، شروعی خوب است و خواهش بنده این  است که اجازه دهیم، این شروع مبارک اتفاق بیفتد، زیرا سنگ بزرگ نشانه نزدن است.

وی ادامه داد: اتفاق بسیار خوب دیگری که افتاده است این است که هم اکنون بدهی های ما در حوزه پرستاری نزدیک به صفر شده است در حالی که چند سالی بود که بند 8 آیین نامه اجرایی قانون ارتقاء بهره وری روی زمین مانده بود و استخدام صورت می گرفت بدون اینکه بودجه اش دیده شود و دائماً بدهی بیمارستان ها زیاد می شد و هم اینک مقرر شده است که به هیچ عنوان تا زمانی که بودجه دیده نشود، فردی وارد سیستم نشود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت،یادآور شد: علاوه بر این 32 برنامه برای بهبود وضعیت حوزه پرستاری و حل مشکلات در این حوزه تدوین شده است که ان شاء الله محقق خواهد شد و تمامی اینها دستاوردهای مهمی است و ما در هر صورت هر اتفاقی که بیافتد، مدافع گروه پرستاری هستیم.

پایان خبر 

کد: 8683

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8759/categoryId/1/language/fa-IR/----2----------------2----.aspx

تاريخ: 1393/09/26

   

ساعت خبر: 09:25 ق.ظ

 

 

 

معاون پرستاری وزیر بهداشت

جمعیت پرستاران شاغل باید 2 برابر شود

معاون پرستاری وزیر بهداشت از برنامه ریزی دولت برای افزایش تعداد پرستاران در مراکز درمانی خبر داد و گفت: به منظور رفع کمبودها، جمعیت کنونی پرستاران شاغل باید به 2 برابر افزایش یابد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از ایرنا، محمد میرزابیگی در حاشیه دومین یادواره شهدا و ایثارگران پرستاری کشور که در دانشگاه آزاد علی آبادکتول برگزار شد با بیان اینکه پرستاران منتظر اخبار خوش در آینده نزدیک باشند، اظهار داشت: هم اینک حدود 140 هزار نیروی پرستار در گروه های مختلف در مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: جمعیت کنونی پرستاران شاغل در مراکز درمانی کشور با 4  شاخص «تعداد بیمار، تخت بیمارستان، پزشک و جمعیت» متناسب نیست.

میرزابیگی، اضافه کرد: به دلیل ممنوعیتهای استخدام که در سال های گذشته وجود داشت و بازنشستگی برخی از شاغلان، اکنون ظرفیت پرستاری کشور در بهترین حالت با یک دوم ظرفیت کار می کند.

وی تصریح کرد: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید برنامه ریزی های گسترده ای از سوی وزارت بهداشت برای جبران کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی انجام شد که با موافقت ضمنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در آینده ای نزدیک تعداد قابل توجهی نیروی پرستار در مراکز درمانی کشور جذب خواهند شد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در جذب نیروهای جدید از دانش آموختگان این رشته ها استفاده خواهد شد ضمن اینکه تعداد کل فارغ التحصیلان کنونی مراکز آموزش عالی در رشته پرستاری نیز جوابگوی نیازها نیست.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با قدردانی از تلاش های پرستاران، افزود: جامعه پرستاری با وجود همه کمبودها، با ایثار و فداکاری که خصلت ذاتی این قشر است، به نحو احسن وظایف محوله را انجام می دهد.

وی، تحمیل اضافه کاری اجباری بر پرستاران را ظلمی بزرگ در حق آنان دانست و ابراز امیدواری کرد به زودی و با جذب نیروهای جدید این مشکل رفع شود.

مطالبات پرستاران به زودی پرداخت می شود

همچنین بر اساس گزارش مهر، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: مطالبات پرستاران به زودی پرداخت می شود.

وی افزود: مشکل پرستاران فقط مشکل مالی نیست، قرار بود درصدی به حقوق این قشر آسیب پذیر جامعه اضافه شود که در دو هفته آینده محقق می شود.

میرزابیگی ادامه داد: پرستاران در طرح نظام سلامت متحمل زحمات طاقت فرسایی شده اند که لازم است در قبال این سختی ها به آنان توجه ویژه شود.

وی خاطرنشان کرد: همه فارغ التحصیلان پرستاری در کشور جذب بیمارستان های دولتی و خصوصی می شوند و این نیاز مبرم کشور است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: باید سطح رفاه و شخصیت معنوی پرستاران نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرد که این امر در برنامه وجود دارد.

پایان خبر

کد: 8759

 

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8765/categoryId/1/language/fa-IR/----94.aspx

 

تاريخ: 1393/09/26

   

ساعت خبر: 01:44 ب.ظ

 

  

 

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تأکید کرد

لزوم نگاه ویژه به استخدام پرستاران در بودجه 94

رئیس کل سازمان نظام پرستاری بر لزوم نگاه  ویژه به استخدام پرستاران در بودجه 94 تأکید کرد و از نمایندگان مجلس خواست برای حل همه این مشکلات، استخدام پرستاران را در بودجه 1394 با دید ویژه ببینند تا برای استخدام پرستاران جدید راه‌های میان‌بر جایگزین نشود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به  نقل از ایسنا، محمد میرزابیگی در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) کرمانشاه با حضور در جمع پرستاران استان، افزود: با کمبود شدید پرستار در کشور مواجهیم و برای افزایش استخدام پرستاران و افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها رایزنی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سال 1383 حدود 40 هزار پرستار بیکار در کشور وجود داشت، عنوان کرد: اکنون نه تنها پرستار بیکار نداریم، بلکه با کمبود شدید نیرو مواجهیم و هر کسی در این رشته فار‌غ‌التحصیل شود، کار برای او وجود دارد.

به گفته رئیس کل سازمان نظام پرستاری اکنون حدود 140 هزار پرستار در مراکز دولتی و غیردولتی کشور مشغول به کارند و 130 هزار پرستار نیز عضو سازمان نظام پرستاری کشور هستند.

میرزابیگی با اشاره به اینکه فعالیت‌های پرستاری تنها به مراکز درمانی دولتی و غیردولتی محدود نمی‌شود، عنوان کرد: در بخش آموزشی و پژوهشی نیز پرستاران ما مشغول بکارند.

وی با بیان اینکه تعداد کادر پرستاری کشور 90 هزار نفر است، گفت: به دو برابر این میزان پرستار در کشور نیاز داریم.

وی با بیان اینکه اکنون در کشور بیش از 170 دانشکده پرستاری و مامایی وجود دارد، یادآوری کرد: تعداد اعضای هیات علمی ما در دو بخش دانشگاه دولتی و آزاد در مجموع حدود 1500 نفر است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصریح کرد: تعداد رشته‌های پرستاری در کشور نیز هم اکنون 11 رشته است که افزایش سه یا چهار رشته دیگر نیز در دست بررسی می‌باشد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور از کمبود شدید عضو هیئت علمی پرستاری افزود: هر معیاری را که در نظر بگیریم از جمله تخت، جمعیت، بیمار و پزشک، در کشور کمبود پرستار داریم. این ظرفیت فعلی فارغ التحصیلان نیز جوابگوی نیازها نیست و باید ظرفیت‌های دانشگاهی در بخش پرستاری را نیز افزایش داد.

وی با بیان اینکه تا افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها و استخدام پرستاران جدید باید از ظرفیت‌های جانبی استفاده کرد، افزود: استفاده از نیروهای کمکی دانشجویی، نیروهای شرکتی، جایگزینی نیرو در دوران مرخصی زایمان پرستاران و ... از جمله این ظرفیت‌ها است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها هیچ منافاتی با استخدام پرستاران ندارد و ما افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها و دریافت مجوزهای استخدامی را نیز به صورت مجزا پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: به دلیل کمبود نیرو، پرستاران اگرچه به ارائه خدمات بهتری تمایل دارند، اما نمی‌توانند چون مجبورند به افراد بیشتری خدمت‌رسانی کنند و این شرایط کیفیت کار را پایین می‌آورد.

وی از نمایندگان مجلس خواست برای حل همه این مشکلات، استخدام پرستاران را در بودجه 1394 با دید ویژه ببینند تا برای استخدام پرستاران جدید راه‌های میان‌بر جایگزین نشود.

میرزابیگی در ادامه به مشکلات دیگر جامعه پرستاری علاوه بر کمبود نیرو اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه چارت‌های بیمارستانی ما مربوط به 20 سال قبل است و در برخی بخش‌ها که تخت حساب نمی‌شود، پرستار نیاز است و همین امر کمبود نیرو را تشدید می‌کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور افزود: باید بر اساس تعداد بیمار نیاز به پرستار در نظر گرفته شود که مطالعه این امر در دستور کار است و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی آسیب‌های شغلی، خشونت علیه پرستاران، نبود نظارت‌های تخصصی، نظام پرداخت نامناسب و ناعادلانه، عدم توازن جنسیتی و کمبود پرستار مرد و ... را از دیگر مشکلات پرستاران برشمرد.

به گفته این مسئول در بخش بازآموزی و آموزش ضمن خدمت پرستاران نیز مشکلات زیادی وجود دارد و چون امتیازی برای پرستاران ندارد مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور همچنین خواستار ماندگاری نیروها شد و اظهار کرد: نباید نیروهای مناطق محروم دستمزد پایین‌تر داشته باشد، بلکه باید جذابیت برای آنها ایجاد شود.

میرزابیگی در ادامه ضمن سخت و زیان‌آور خواندن شغل پرستاری، اظهار کرد: این امر در قانون آمده، اما بنا به دلایلی از جمله کمبود نیرو اجرا نمی‌شود.

وی به تشریح برنامه‌هایی که برای جبران این مشکلات در نظر گرفته شده، پرداخت و گفت: در سال 1392 با تشکیل معاونت پرستاری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد از 17 سال تلاش، هشت هدف و برنامه اصلی برای آن در نظر گرفته شده که موجب بهبود شرایط پرستاران می‌شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری یادآور شد: علاوه بر ایجاد معاونت پرستاری، هدف اصلی دیگر ما تشکیل سازمان نظام پرستاری بود که از سال 71 پیگیری شد و در نهایت در سال 80 تشکیل شد. در این سال‌ها بهبود قابل توجهی در شرایط پرستاران صورت گرفته که برای آن بسیار تلاش شد و هم جایگاه پرستاران و هم حقوق آنها که زمانی به عنوان پایین ترین حقوق در کشور بود، ارتقا یافت.

پایان خبر 

کد: 8765

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8770/categoryId/1/language/fa-IR/--15--.aspx

تاريخ: 1393/09/27

   

ساعت خبر: 09:35 ق.ظ

 

 

 

معاون پرستاری وزیر بهداشت:

حقوق پرستاران شرکتی حداقل 1.5 میلیون تومان است

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: جذب پرستاران به صورت شرکتی یک راه حل میانبر است و راه حل قطعی نیست.حقوق پرستاران شرکتی حداقل 1.5 میلیون تومان است با این حال سابقه بد شرکتها در  گذشته باعث عدم تمایل پرستاران به جذب شرکتی شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از نسیم، محمد میرزابیگی اظهار داشت: جبران کمبود نیروی پرستاری در کشور نیازمند برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت است و جذب پرستاران به صورت نیروهای شرکتی و قراردادی یکی از برنامه های کوتاه مدت و راهی میانبربوده و به هیچ وجه درمان قطعی نیست.

 وی افزود: عدم استقبال پرستاران از این طرح به علت عملکرد بد گذشته شرکتها بوده است؛ چرا که سابقه شرکتها در مراکز بهداشتی و درمانی سابقه خوبی نیست و در گذشته بسیار عملکرد بدی در این حوزه داستند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت عدم اطلاع رسانی درست در خصوص امتیازات این طرح را یکی دیگر از دلایل عدم استقبال پرستاران دانست و گفت: حقوق پرستارانی که در قالب این طرح جذب می شوند حداقل یک میلیون و 500 هزار تومان بوده که کارانه و بهره وری هم به آنها پرداخت می شود، این پرستاران حتماً بیمه می شوند و نسخه سوم قراردادشان نیز در اختیار آنها قرار می گیرد که در خصوص این موارد اطلاع رسانی کافی به فارغ التحصیلان پرستاری نشده است.

میرزابیگی ادامه داد: از طرف دیگر یکی از مشکلات این است که تعداد پرستاران در کشور به وفور نیست باید برای بکارگیری 16 هزار نفر منتظر فارغ التحصیل شدن نیروها از دانشکده های پرستاری باشیم.

به گفته وی تمام این کمبودها از چهار سال گذشته پیش بینی می شد و در همین راستا اقداماتی چون افزایش ظرفیت پذیرش نیروهای پرستاری و ایجاد تعادل در پذیرش دانشجویان دختر و پسر مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: این اقدامات از سه سال قبل آغاز شده و سال آینده شاهد به بار نشستن محصول آن و فارغ التحصیل شدن پرستاران خواهیم بود و فکر می کنیم تا یک سال آینده تعداد فارغ التحصیلان ما به اندازه ای خواهد بود که نیازهای کشور را پوشش دهد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، اضافه کرد: طی سال های گذشته نوعی سیاست غلط در پذیرش دانشجویان پرستاری وجود داشت که بر اساس آن 80 درصد پذیرش دانشجو از داوطلبان دختر و فقط 20 درصد از داوطلبان پسر صورت می گرفت و در دانشگاه آزاد اسلامی نیز تنها داوطلبان دختر پذیرش و تربیت می شدند. همین امر تعادل نیرو پرستاری زن و مرد را در نظام سلامت به هم زد که این معضل از سه سال گذشته اصلاح شده و نسبت پذیرش دانشجوی دختر و پسر به 60 - 40 رسیده است ولی هنور این نیروها فارغ التحصیل نشده اند.

میرزابیگی گفت: البته در حال حاضر نیز گزارشهابی در خصوص عملکرد بد حدود دو شرکت در پرداخت حقوق و مزایای پرستارانی که به صورت قراردای جذب کرده اند داشتیم که وزارت بهداشت در فاصله کمتر از دو هفته تذکرات لازم را به آنها داده است.

پایان خبر

کد: 8770

 

تاريخ: 1393/10/28

   

ساعت خبر: 08:20 ق.ظ

 

 

 

وزیر بهداشت:

همه بدهی وزارت بهداشت به پزشکان و پرستاران باید تا آخر بهمن تسویه شود

وزیر بهداشت گفت: همه بدهی وزارت بهداشت به پزشکان و پرستاران تا پایان بهمن باید تسویه شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از وزارت بهداشت، حسن هاشمی در همایش معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با بیان این مطلب گفت: حوزه توسعه مدیریت و منابع هر دستگاه یکی از مهمترین بخشهایی است که به همه امور انضباط و اقتدار می بخشد و از هر نوع کج روی پیشگیری می کند و البته شرط آن این است که مسئولین این حوزه در عین عالم و صاحب تجربه بودن، ضمن سختگیری، اجازه رشد و توسعه را هم بدهند.

وزیر بهداشت خطاب به معاونین توسعه مدیریت و منابع گفت: گاهی مراقبت از آسیب به مدیر، به نوعی مراقبت از خود دستگاه و مراقبت از سلامت مردم است.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه قانون باید رعایت شود، افزود: البته مفسر قانون مهم است و شما مدیران توسعه مدیریت می توانید با مدیریت خود روند اجرای امور را متوقف کنید و یا می توانید با سرعت مناسبی امور را به پیش ببرید.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مسئولان مجموعه وزارت بهداشت و به ویژه روسای دانشگاههای علوم پزشکی با کار جهادی و عاشقانه در جهت عزت و آبروی نظام و دولت حرکت می کنند، گفت: بسیاری از روسای دانشگاهها خارج از شرح وظایف اداری و با اخلاص و ایمان مشغول ارائه خدمت به هموطنان هستند و قطعاً تلاش این عزیزان در پیشبرد امور حوزه سلامت اثرگذار است و به مجموعه ما خیر و برکت می بخشد و شاهد هستیم که امروز، مردم ما قدرشناس اجرای طرح تحول سلامت در نقاط مختلف کشور هستند.

وی با تاکید بر وجود وحدت رویه در حوزه مدیریت و منابع مجموعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت به عنوان اولین دستگاه دولتی با اجرای حسابداری تعهدی می تواند انضباط مالی را در حوزه تحت مدیریت خود ایجاد نماید.

هاشمی گفت: باید بتوانیم در این حوزه یک وحدت رویه در کل کشور ایجاد کنیم و چارچوب های عملیاتی مان چارچوب های تعریف شده و علمی باشد و در عین حال با نظارت پذیری به طور هماهنگ در سراسر کشور عمل نماییم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در طرح تحول سلامت بیشترین نگرانی من از حوزه توسعه مدیریت و منابع است، گفت: بخشی از مسائل این حوزه مربوط به تامین منابع است و بخش دیگر حاشیه سازی هایی است که توسط عده قلیلی تنگ نظر و بیمار که از خوشحالی مردم ناراحتند، صورت می گیرد.

وی گفت: این افراد به دلیل تنگ نظری نمی توانند موفقیت بخشی یا تمام دولت را ببینند.

وزیر بهداشت گفت: نگران هستم که شهد و شیرینی اجرای طرح تحول سلامت که بعد از 1.5 سال تلاش مجموعه وزارت بهداشت و حمایت مقام معظم رهبری، دولت، مجلس و همه دستگاهها و تلاش عزیزان گمنامی که در سراسر کشور لباس خدمت پوشیده اند، با بزرگنمایی بعضی از ایرادات کوچک به کام مردم تلخ کنند.

وزیر بهداشت خطاب به معاونین توسعه مدیریت و منابع گفت: شما مسئول سلامت مردم هستید و بخش دولتی یا غیر دولتی آن فرقی نمی کند.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه در مورد اعتبارات ما اغراق شده است و خواسته اند توقع مردم را افزایش دهند، گفت: البته برخی از مسئولان از حسن نیت و در تریبون های عمومی از اعتبارات 100 هزار میلیاردی و 12 هزار میلیاردی برای حوزه سلامت کشور سخن گفتند و نیز رشد بودجه و اعتبارات حوزه سلامت را 70 درصد اعلام کرده اند که هیچ کدام از این ارقام عملی نشده و واقعی نیست.

بودجه وزارت بهداشت را متورم نشان داده‌اند

هاشمی با بیان اینکه امسال بودجه وزارت بهداشت و درمان را متورم نشان داده‌اند، گفت: ما از بودجه عمومی رتبه چهارم را در میان وزارتخانه ها داریم در کشور و در عین حال رشد ما هم در اعتبارات کمتر از 5 درصد است و از 29 هزار میلیارد، 9 هزار آن مربوط به بودجه عمومی است و 20 هزار میلیارد آن را باید خودمان کار کنیم و درآمد ایجاد کنیم تا بتوانیم دستگاهمان را اداره کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در آن بخشی که ما خودمان بایستی خلق ثروت کنیم، 120 درصد رشد عنوان شده است در حالی که ما خریدار اصلی مان بیمه ها می باشند و اعتبارات بیمه ها هم 13 تا 15 درصد رشد داشته است در حالی که درآمد اختصاصی ما 120 درصد رشد داشته است و اینها با هم متناسب نیست و به نوعی بودجه وزارت بهداشت را متورم نشان می دهد و توقع عمومی را افزایش می دهد در حالی که رشد واقعی نیست و در عین حال متأسفانه حاشیه سازی هم می شود.

هاشمی افزود: اعتبارات ما امسال حداکثر بین 3 تا 5 درصد و آن هم در صورتی که تخصیص ها به موقع باشد، رشد دارد و در عین حال هم مجلس باید تایید کند تا مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز اعتبارات ما کاملاً مشخص بوده است و اعتباراتی که در سال گذشته از خزانه دریافت کردیم و اعتباراتی که هزینه کرده ایم کاملاً مشخص است، تصریح کرد: انضباط مالی هیچ دستگاهی به اندازه وزارت بهداشت شفاف و درست نیست.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به قضاوت های غیر منصفانه در مورد افزایش حقوق پزشکان و پرستاران خطاب به معانین توسعه مدیریت و منابع دانشگاههای علوم پزشکی گفت: همه شما مسلط به قوانین و امور اداری هستید و خوب می دانید که نه من و نه هیچ وزیر دیگری نمی تواند حقوق کارکنان یا بازنشستگان را افزایش دهد و چنین تصمیمی را فقط دولت می تواند اخذ کند.

هاشمی افزود: ما تنها از سهمی که بیمارستانها پرداخت می کنند و سهمی که پزشکان و پرستاران دارند، به دلیل این که درآمدزایی کرده اند و به دلیل افزایش کار همکاران، کارانه بیشتری در اختیارشان قرار داده ایم.

هاشمی تاکید کرد: این قضاوت ها و اظهار نظرها همه حاشیه پردازی است و باید از این حاشیه سازی ها به دور باشیم.

وزارت بهداشت وارد عرصه های سیاسی نخواهد شد

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و احتمال ایجاد حاشیه های بیشتر برای حوزه سلامت کشور گفت: از همین الان اعلام می کنیم که وزارت بهداشت یک دستگاه کاملاً تخصصی و فوق تخصصی است و ما وارد عرصه های سیاسی نخواهیم شد.

وی به کاهش تصدی گری ها تاکید کرد و گفت: طی 8 ماه آینده 97 بیمارستان در کشور به بهره برداری خواهد رسید و ما برای شروع فعالیت این مراکز و بیمارستانها نیاز به 15 هزار نیرو داریم که تاکنون حتی مجوز یک نفر جذب نیرو به ما داده نشده است بنابراین ما از ظرفیت بخش خصوصی و خرید خدمت از این بخش برای راه اندازی بیمارستانها استقبال می کنیم.

ضرورت پرداخت هرچه سریعتر حقوق کارکنان غیرپزشک

وزیر بهداشت در ادامه بر ضرورت اجرای هرچه سریعتر بخشنامه پرداخت کارکنان غیرپزشک از سوی دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: همه پرداخت های پرستاران و پزشکان باید تا پایان بهمن واریز شود و دانشگاهها بدهی از این بابت نداشته باشند.

هاشمی با تاکید بر اینکه باید پرداخت هایمان به ویژه در استانهای مرزی و محروم به روز باشد، گفت: همکاران باید باور کنند که اجرای گام سوم طرح تحول سلامت دارای برکات ارزشمندی است و برخلاف تصورات عده ای زیاده خواه که مایه آبروریزی نظام پزشکی هستند و صدایشان نیز همواره بلند است، بدانند که اجرای گام سوم طرح تحول سلامت در جهت صیانت از حرفه و جامعه پزشکی و حمایت از مردم در کاهش هزینه های درمانی است.

پایان خبر 

کد: 8923

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8950/categoryId/1/language/fa-IR/-----.aspx

تاريخ: 1393/11/04

   

ساعت خبر: 09:07 ق.ظ

 

 

 

معاون پرستاری وزیر بهداشت:

قانون مشاغل سخت و زیان آور باید شامل همه پرستاران شود

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: قانون مشاغل سخت و زیان آور شامل همه پرستاران می شود و تحقق آن وابسته به بررسی های کارشناسانه ای است که در حال اجراست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، محمد میرزابیگی درحاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: طبق قانون، در حال حاضر پرستاران شاغل در بخش های ویژه می توانند با 25 سال سابقه کار، بدون قید و شرط از قانون مشاغل سخت و زیان آور استفاده کنند، ولی تلاش می شود این موضوع شامل همه پرستاران شود.

وی افزود: برای انجام آن لازم است تعارض و تناقض در روش های اجرای قانون مذکور و دستور العمل های متنوع و گاه متضاد آن، رفع و آئین نامه ای منسجم تهیه شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری درباره وضعیت اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری،گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری در بالین به صورت عملکردی و بسته خدمتی اجرا خواهد شد و در کتاب ارزش های نسبی سلامت هم به صورت 250 خدمت قرار گرفته است که در سطح جامعه به صورت خدمت به خدمت(فی فور سرویس) اجرا خواهد شد.

وی افزود: قرار گرفتن خدمات پرستاری در کتاب ارزش های نسبی یکی از بزرگترین دستاوردهای جامعه پرستاری است.

میرزابیگی در خصوص کیفیت اجرای 250 خدمت گنجانده شده در کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت، گفت: اجرای در بالین و به صورت عملکردی است که مبتنی بر بسته های خدمتی پرستار خواهد بود و در سطح جامعه هم، بخش دولتی و خصوصی، به صورت خدمت به خدمت، خواهد بود.

وی افزود:  هر خدمتی را که پرستار که انجام می دهد، قیمت خاص خودش را دارد، چه مورد قبول بیمه های پایه و تکمیلی باشد یا نباشد و البته رایزنی می شود، شامل تعرفه های مورد قبول بیمه باشد.

معاون پرستاری اجرای طرح اعتبار بخشی در بیمارستان ها را لازم و ضروری دانست و گفت:  این کار به یقین به ارتقاء مستمر کیفیت خدمات منجر می شود، هر چند پرستاران اعتقاد دارند که این موضوع وقت آنان را می گیرد.

وی افزود: البته بنده نیز موافق این سخن پرستاران هستم و به نظر می رسد باید با اعمال برخی سیاست ها، کاری کرد تا بیشتر وقت پرستاران، صرف رسیدگی به درمان بیماران شود.

میرزابیگی با اشاره به لزوم اجرای قانون ارتقاء بهره وری در بیمارستان های خصوصی، گفت: وزارت کار نیز این موضوع را تأیید کرده است و حال که مستندات آن برقرار می باشد، انتظار می رود دانشگاه های علوم پزشکی نیز بر اجرای این قانون در بخش خصوصی تأکید کنند.

وی اضافه کرد: البته بخش خصوصی در بعضی از شهرها و بیمارستان ها، این قانون را اجرا کرده است که جای قدردانی دارد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری یادآور شد: توقعات مردم از کل نظام سلامت بالا رفته است و پرستاران هم انتظار دارند متناسب با این انتظارات و همچنین خدماتی که ارائه می دهند، به لحاظ مالی و غیر مالی، شرایط آنان بهتر شود.

پایان خبر 

کد: 8950

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8964/categoryId/1/language/fa-IR/------.aspx

تاريخ: 1393/11/06

   

ساعت خبر: 10:54 ق.ظ

 

 

 

معاون پرستاری وزیر بهداشت آخرین روند پرداخت کارانه پرستاران را تشریح کرد

معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین روند پرداخت کارانه پرستاران گفت: تا کنون بخش زیادی از کارانه پرستاران بر اساس ضریب 1.7 محاسبه و پرداخت شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از مهر، محمد میرزابیگی اظهارداشت: بر اساس نامه وزیر بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به تاریخ اول مهر 93، تا کنون بخش زیادی از کارانه پرستاران بر اساس ضریب 1.7 محاسبه و پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه پرداخت کارانه پرستاران مربوط به 5 ماهه اول سال است، افزود: این پرداختی به صورت علی الحساب بوده و مابه التفاوت آن بعد از اجرای طرح مبتنی بر عملکرد، پرداخت خواهد شد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در ارتباط با آخرین وضعیت اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد، گفت: مراحل نهایی این طرح انجام شده و در حال حاضر قرار است به صورت آزمایشی در برخی از بیمارستان ها اجرا شود و پس از یک ارزیابی کلی و جمع آوری دیدگاه ها و نظرات پرستاران در ارتباط با این طرح، نسبت به اجرای سراسری آن اقدام خواهیم کرد.

وی از صاحب نظران و دست اندرکاران حوزه پرستاری دعوت کرد با پایش این طرح، نظرات کارشناسی خود را برای اجرای هرچه بهتر آن ارائه بدهند.

میرزابیگی در پاسخ به این سئوال که اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد جایگاه قانونی دارد یا خیر، اظهارداشت: حداقل دو قانون سفت و سخت در این ارتباط وجود دارد که یک مورد آن بند 4 قانون ارتقای بهره وری نیروی بالینی نظام سلامت است و مدت هاست که پرستاران به دنبال اجرای این بند از قانون ارتقای بهره وری هستند.

وی تاکید کرد: طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد، روشی برای اجرای تعرفه های پرستاری به صورت بسته های خدمتی در بالین است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت از اعزام تیم های ارزیابی حوزه معاونت پرستاری به بیمارستان های سراسر کشور برای نظارت بر روند اجرای بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی خبر داد و گفت: این طور نیست که ما فقط به گفته های مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی بسنده کنیم. بلکه با اعزام تیم های ارزیابی، روند اجرای بخشنامه ها و مصوبه های مربوط به پرستاری را دنبال می کنیم.

پایان خبر 

کد: 8964

 

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8975/categoryId/1/language/fa-IR/-------.aspx

تاريخ: 1393/11/08

   

ساعت خبر: 08:49 ق.ظ

 

 

 

/یادداشت/ محمد میرزابیگی

سخنی با همکاران عزیز پرستار در زمینه پرداخت مبتنی بر عملکرد

محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری و معاون پرستاری وزارت بهداشت طی یادداشتی، توضیحاتی در خصوص پرداخت مبتنی بر عملکرد ارائه کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

با سلام و تحیت

بعد از پیگیری های مداوم معاونت و سازمان نظام پرستاری، جامعه خدوم و بزرگ پرستاری کشور با شنیدن 4 خبر از زبان وزیر محترم بهداشت وارد مرحله جدیدی شد.

1- قرار گرفتن 250 خدمت پرستاری در کتاب ارزش های نسبی خدمات گروه پزشکی

2- پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران

3- تحول در نظام پرداختی به پرستاران

4- نوسازی و تجهیز پاویون پرستاران

به عقیده حقیر، جا دارد صاحبنظران پرستاری با بررسی و نقد عالمانه این 4 موضوع مهم به دغدغه ها و پرسش های ذهنی همکاران عزیزمان پاسخ متناسب و مقتضی را بدهند.

اینجانب بر اساس اعتقاد و پایبندی که دارم و بیش از دو سوم  عمر خدمتی ام را با همین اعتقاد طی کرده ام، مطمئن هستم که همیشه نقد عالمانه و دلسوزانه کارساز بوده و باعث صیقل کاری امور و پختگی و ارزشمندتر شدن تصمیمات می شود. لذا اعتقاد راسخ دارم که جامعه پرستاری در وهله اول از دو عامل مهم به عنوان موانع  خدمتی ( کمبود نیرو و نظام پرداخت ناعادلانه) بیشتر از سایر عوامل رنج می برند.

در مورد عامل اول یعنی کمبود نیرو اقدامات اساسی کوتاه مدت و درازمدت زیادی انجام شده است که به تناسب تصمیمات، نتایج آن را ملاحظه خواهید فرمود و این تصمیمات به دانشگاه ها و مراکز بهداشتی – درمانی ابلاغ شده است که در نوشتار بعدی به آنها بیشتر خواهم پرداخت اما در رابطه با نظام پرداخت و به ویژه با رویکرد پرداخت مبتنی بر عملکرد حداقل از سه منظر و از سه جهت قابل بررسی است:

-  مبنا و پایه شکل گیری یعنی آیا این طرح مبنای قانونی دارد، یا طرحی ساخته و پرداخته عده ای است که فقط برای پرستاری نقشه کشیده اند؟

-   چرایی شکل گیری طرح مبتنی بر عملکرد در این مقطع

-   کلیات، چارچوب، باید ها و نبایدها

توضیحات:

1- مبنای شکل گیری و پایه اساسی این طرح برگرفته یا بهتر بگویم در اجرای بند 4 قانون ارتقای بهره وری خودمان  است که این  قانون با پیگیری زیاد خود ما (در سایت سازمان و معاونت موجود است و به پیوست هم تقدیم می شود) در تاریخ 30 فروردین 1388 به تصویب مجلس و در تاریخ 9 اردیبهشت 1388 به تأیید شورای محترم نگهبان رسید. بعد از حدود 8 ماه یعنی در تاریخ 30 دی ماه 1388 آیین نامه اجرایی آن به تصویب دولت رسید و بعد از یکسال پیگیری مداوم در تاریخ 3 دی 1389 دستور العمل اجرایی یکی از بندهای قانون ارتقای بهره وری به تصویب وزارت بهداشت وقت رسید.

و اکنون بعد از پیگیری های متعدد در دولت قبل و فعلی تازه داریم موفق می شویم، بند 4 قانون ارتقای بهره وری را هم اجرایی کنیم، ناگفته نماند که وقتی حقیر با همکاری برخی دوستان از مجلس و سازمان این قانون و آیین نامه های اجرایی مربوطه را می نوشتیم، تمام هدفمان این بود که یکبار دیگر ضمن لحاظ نمودن ظرایف و نکاتی که در قانون تعرفه گذاری نمی شد لحاظ شود، در این قانون لحاظ کنیم.

بنابراین پرداخت مبتنی بر عملکرد، نه تنها، طرحی "من  درآوردی و  یکشبه نیست، بلکه شکل تسهیل شده، اجرایی تر و شروع شده مجدد قانون تعرفه گذاری است. اما ظرایف و نکاتی را که اشاره داشتم بعدها و در فرصتی که بتوانم، باز خواهم کرد که چه چیزهایی لحاظ شده و قانون تعرفه گذاری را از چه خطراتی نجات داده است.

لذا خواهشم از پرستاران عزیز این است که یکبار دیگر قانون تعرفه گذاری، بند 4 قانون بهره وری ، آیین نامه اجرایی دولت و دستورالعمل وزارت را کنار همدیگر قرار دهند و نظر خود را به بنده و همکارانم منعکس کنند و بعد قضاوت کنند که زمانی که همدلی و وفاق حرفه ای وجود دارد چه اقدامات مهمی را می توان به ثمر رساند.

2-   در پاسخ به سئوال دوم، می دانم پرستاران یک سوال اساسی دیگر دارند و آن این است که آیا آنچه اکنون به عنوان آیین  نامه طرح پرداخت عملکردی (بند 4 قانون بهره وری) از وزارت بهداشت ابلاغ می شود، به طور کامل بپذیریم و هیچ حرفی نزنیم یا نه جای بحث، مجادله، مفاهمه و تغییر و تبدیل وجود دارد؟ و آیا این طرح می خواهد جایگزین اجرای تعرفه ها شود؟

صراحتاً بگویم، این دو هیچ منافاتی با هم ندارند و اصلاً پرداخت  مبتنی بر عملکرد آنهم بعد از قرار گرفتن 250 خدمت پرستاری در کتاب ارزشهای نسبی، اگر صحیح اجرا شود با ترکیب سه محور یعنی "بسته های خدمتی-  روش مراقبت case method و پرداخت براساس عملکرد" به هر فرد در طی یک پروسه زمانی معقول، تعرفه های ما را در بالین شکل اقتصادی، علمی و ارزشمندی می بخشد. چون روش پرداخت تعرفه پرستاری در بالین صرفاً با روش (fee for service) مقرون به صرفه نیست در این زمینه فعلا به همین میزان  بسنده  می کنم و در آینده بیشتر صحبت می کنیم.

اما اجرای تعرفه ها با روش "بسته خدمتی و بیمار محوری (case method) و پرداخت عملکردی، خود ترکیبی از دو روش percapital و performans است که  هم مقرون به صرفه خواهد بود و هم بعد از اجرا به دستاوردهای جدیدی خواهیم رسید و هویت حرفه ای و استقلال مراقبت های پرستاری را بیش از پیش برجسته خواهد نمود.

لذا در همین جا وارد جواب بعدی می شوم که لازم نیست، در بست هر آنچه ابلاغ آزمایشی می شود بپذیریم، بلکه ما باید کلیاتی را بپذیریم اما در جزئیات بعد از بحث و تبادل نظر آنهم با دقت در عمق و محتوا نظراتمان را عالمانه بیان و دنبال کنیم.

اما کلیاتی که درجلسات بحث و کارشناسی به آنها رسیده ایم و لازم است با شما در میان گذارم عبارتند از:

1-  همه می دانیم که این روش عمل به بند 4 قانون ارتقاء بهره وری است.

2-  قبول داریم که روش پرداخت  کارانه نظام نوین یادگار سال 78 به بعد، کاملا تبعیض آمیز و ناعادلانه است  و در عین حال که پرداخت ها غیر عادلانه است ضابطه مندی خاصی هم ندارد. و بیشتر پرداخت ها رابطه ای است. بویژه در بین غیر پزشکان  و حتی در بین تیم پرستاری.

3- قبول داریم که آن طرح تبعیض آمیز باید برچیده شود و طرح عادلانه تری جایگزین آن شود.

4-  با این حال طرح جایگزین شامل حال همه شود و صرفاً مخصوص پرستاران  به تنهایی نباشد.

5-  بر اساس کلیات این طرح بناست حدود 30 درصد منابع که قبلا 20 درصد بود، به سمت غیرپزشکان بیاید و غیر پزشکان نیز به دو گروه کاملا مجزای درمانی و غیر درمانی تقسیم می شوند. و گروه درمانی ضرایب و امتیازات خاص خود را دارند و پشتیبانی و غیردرمانی امتیازات خاص خود را، اگر چه ظاهرا جداولی شبیه به  هم وجود دارد ولی از اصل ضرایب درمانی و غیر درمانی تفاوت های اساسی دارند.

6-   بر اساس این طرح بناست پرداخت کارانه (صرفا کارانه) به پرستاران به طور میانگین سه برابر شود.

7-  بناست مدیران پرستاری که هیچ گاه در شوراهای نظام نوین کارانه جایگاهی نداشته اند، اکنون در شورای اجرایی پرداخت مبتنی بر عملکرد هم در وزارت هم دانشگاه و هم بیمارستانها حضور داشته باشند.

8-   بناست با اضافه  کار، برخوردی شود که با شب و ایام تعطیل در قانون بهره وری شد. یعنی اضافه کار جاذبه دار شود .

9-  بناست زمان پرداخت علمکردی برای غیر پزشکان حداکثر از دو سه ماه تجاوز نکند و مثل کارانه ها عقب نیافتد و بناست به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه های فردی، نرم افزار ویژه این روش نوشته شود و در همه بخش ها نصب شود.

10- بناست این طرح که هنوز پیش نویس های محدود غیر قابل استناد آن برای نظر خواهی اولیه در اختیار برخی مدیران قرار گرفته و تا کنون دو، سه بار هم اصلاح شده، با تمام تفاسیر به صورت آزمایشی در بیمارستانها اجرا شود و حداکثر تا خردادماه، نقاط قوت و ضعف آن شناسایی شود و مجدد بازنگری اساسی صورت پذیرد.

11-بناست تا زمان استقرار پرداخت عملکرد، پرداخت علی الحساب 1.7، ادامه یابد و به محض انجام محاسبات جدید ( تا پایان سال) ما به التفاوت آنها دوباره پرداخت شود.

12- بناست در انتهای مدت  اجرای آزمایشی این طرح، افکارسنجی عمومی پرستاران و کارکنان و نیز از طریق سازمان  و مجموعه های علمی پرستاری و ... نظرات کارشناسی اخذ و از نظرات کارشناسی کاملا استفاده شود. لذا از همه عزیزان همکارم و از همه پرستاران عزیز در بالین، دانشکده ها و می خواهم با نگاهی عالمانه و کارشناسانه به این نظام پرداخت نگریسته و ضمن ارج نهادن به پیشینه خودتان در پیگیری و تصویب قوانین ارزشمند، آیین نامه و دستور العمل های مربوطه، اکنون که هر بند از قوانین ما به اجرا می رسد، انعکاس آن را در بین خود و در نحوه خدمت رسانی مان به مردم عزیز بسنجیم و از منظری کاملا عالمانه، نقطه نظراتمان را منعکس کرده و کمک کنیم اکنون که گامهای اساسی برای اصلاح وضع گذشته در حال برداشتن است، این گام ها راموثرتر و قوی تر کنیم و در این بین، دقت، دلسوزی، تیزبینی و اشراف شما عزیزان به قوانین و مقررات، اجرا راحت تر و اثر بخش تر و کارآمدتر خواهد شد.

خادم پرستاران

میرزابیگی

کد: 8975

 

تعداد بازدید از این مطلب: 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393
نظرات

 

  http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8720/categoryId/1/language/fa-IR/------.aspx

 

تاريخ: 1393/09/21

   

ساعت خبر: 01:04 ب.ظ

 

 

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری:

هر حرکت غیر قانونی به مسیر منطقی تحقق مطالبات پرستاران ضربه می زند

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: پیگیری های سازمان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تحقق مطالبات جامعه پرستاری از مسیرهای قانونی در حال رسیدن به نتیجه نهایی است و هر حرکت خارج از مسیر قانونی به این فرآیند ضربه می زند.

 

احمد نجاتیان  در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری با اشاره به برخی تحریکات صورت گرفته برای پیگیری مسائل پرستاری خارج از چارچوب های قانونی و رسمی، گفت: با توجه به جلسات مختلفی که تا کنون برگزار شده است و اظهار تمایل رسمی وزارت بهداشت برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و اعلام افزایش کارانه پرستاران، به نظر می رسد روند پیگیری مسائل پرستاری از مجاری قانونی در حال به نتیجه رسیدن است و سازمان نظام پرستاری نیز از تمام توان خود برای پیگیری مسائل و حقوق جامعه پرستاری استفاده می کند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری ادامه داد: لذا بر این باوریم که هر نوع حرکتی خارج از این روند به پیگیری های مربوط به پرستاری ضربه می زند و اکیداً به همکاران توصیه می کنیم که سازمان نظام پرستاری را به عنوان مرجع رسمی پیگیری امور پرستاری حمایت کنند و تمام خواست های خود را از طریق سازمان نظام پرستاری پیگیری کنند.

وی یادآور شد: سازمان نظام پرستاری در دوره های مختلف نشان داده است که تحت هیچ شرایطی و هیچ زمانی نسبت به مسائل پرستاری بی تفاوت نبوده است و از طرق مختلف همواره مسائل پرستاری را پیگیری کرده است.

نجاتیان هر نوع پیگیری خارج از روال قانونی را به صلاح ندانست و گفت: به دوستان هم تأکید می کنیم که اگر که به فکر منافع پرستاری هستند باید به وحدت در جامعه پرستاری اهمیت دهند و توجه داشته باشند که باید از طرق قانونی پیگیر مسائل و مطالبات پرستاری بود.

وی افزود: به هر حال وزیر بهداشت در تاریخ 9 آذر با اجرای 4 خواسته پرستاران موافقت کرده و باید حداقل 2 تا 3 ماه برای تحقق این خواسته ها به وزارت بهداشت فرصت منطقی بدهیم ما نیز طی این مدت منتظر می مانیم تا شاهد نتایج عملی و جدی این تصمیمات باشیم . اگر پس از طی این مدت به نتایج مورد انتظار نرسیدیم در آن صورت شورای عالی و سازمان نظام پرستاری متناسب با شرایط جدید تصمیم رسمی لازم را اتخاد می کند و به اطلاع جامعه پرستاری می رساند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: در حال حاضر پیگیری ها را به صورت قانونی دنبال می کنیم. روش های دیگر را به رسمیت نمی شناسیم و هر نوع حرکت دیگری در مقطع کنونی خارج از کانال سازمان، شخصی تلقی می شود و به هیچ عنوان مواضع سازمان و اقدامی صنفی و حرفه ای محسوب نمی شود.

پایان خبر

کد: 8720

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8746/categoryId/1/language/fa-IR/----.aspx

 

تاريخ: 1393/09/24

   

ساعت خبر: 01:37 ب.ظ

 

 

 

آیا سازمان نظام پرستاری سازمانی دولتی شده است؟

اگر چه تجمع پرستاران در تعدادی از شهرهای كشور به دنبال هیجانات زیاد رسانه های دنیای مجازی و بهره گیری از حس واقعی تبعیض مزمن در نظام سلامت برگزار شد اما با نگاهی به بیانیه انتهای آن چند نكته قابل توجه و تأمل است.

 

 

1-محتوای اصلی نگرانی پرستاران كه در مطالب و خواستهای آنان مطرح شد اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است. طرحی كه نظام پرستاری مبدع آن بوده و با تلاش فراوان و علیرغم مخالفتهای جدی توانست آن را با بالاترین رأی ممكن و كمترین مخالفت در مجلس تصویب كند . این تصویب در حالی بود كه بدنه وزارت بهداشت وقت با این قانون مخالف بودند و تصویب این طرح به زعم بسیاری از صاحبنظران اجتماعی و سیاسی موفقیتی بزرگ برای نظام پرستاری محسوب می شود. در طی این 7 سال هم سازمان در دولتهای مختلف پیگیر اجرای قانون بوده و این روزها با موافقت وزیر زمینه اجرای آن فراهم شده و تیمهای كارشناسی آن تشكیل گردیده و به طور جد موضوع در دستور كار سازمان قرار دارد.

2-نگرانی از افزایش فشار طبقاتی در پی اجرای طرح تحول هم كه توسط همكاران در تجمع بیان شد از دغدغه های نظام پرستاری بوده و هست. در پی طرح تحول نظام سلامت نظام پرستاری اولین و تنها نهاد حرفه ای سلامت كشور بود كه بیانیه داد و توجه همگان را به تبعات این طرح جلب كرد. بیانیه سازمان نظام پرستاری كشور  در تاریخ 15 مهر ،بیانیه روسای نظام پرستاری كشور در تاریخ 21 مهر ،دیدار اعضای  شورایعالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت و ارسال نامه برای اجرای قانون در تاریخ  3 آبان، بیانیه نظام پرستاری مشهد در تاریخ 12 مهر  و بیانیه های مختلف نظام پرستاری های سراسر كشور نشان از بیدار بودن این سازمان دارد. هر چند این نوع موضع گیری ها مورد انتقاد بعضی مسئولین قرار گرفت و تعدادی از مسئولین سازمان در كشور تحت فشار قرار گرفتند ولی سازمان راه خود را با منطق و استدلال  و به دور از حرکات هیجانی پیش برد تا در نهایت با  ایجاد ارتباط سازمان یافته با وزارت بهداشت و جلب نظر وزیر بهداشت افزایش كارانه ها و ادغام خدمات پرستاری در كتاب ارزشهای نسبی سلامت و ایجاد پاویونهای پرستاری توسط وزیر محترم ابلاغ و اعلام شد و سازمان متقابلاً از این موضع قدردانی كرد.

3- اعلام موضع سازمان در مورد عدم حمایت از تجمع دیروز، نه بخاطر مخالفت با پیگیری و خواست پرستاران بلكه به دلیل درخواستهای زیاد پرستاران از سراسر كشور در مورد ارتباط سازمان با این تجمعات بود. ظاهراً در بعضی استانها اعلام شده بود، این تجمع با مجوز سازمان است و جمع بسیار بزرگی از پرستاران تمایل داشتند با حمایت سازمان در تجمع شرکت کنند . سازمان معتقد است برای این گونه حركات باید تمام جوانب قانونی رعایت شود و تجمع به عنوان آخرین راه حل مد نظر قرار بگیرد كه در آن صورت هم باید مجوز لازم برای جلوگیری از هرگونه اختلال اخذ شود، كاری كه در سالیان گذشته به طور موفقیت آمیز انجام داد و نتایج آن را هم به دست آورد.

4-فضای تخریب و توهین در فضای مجازی در ایام قبل از تجمع نسبت به مسئولین نظام پرستاری در خوشبینانه ترین حالت نشانگر حضور افراد غیر پرستار در این فضا است و گرنه به کار بردن الفاظ رکیک و غیر اخلاقی نمی تواند توسط پرستاران انجام گرفته باشد .

5-انگ دولتی بودن به نظام پرستاری توسط کسانی القا می شود که خودشان در 12 سال گذشته در رده های بالای مدیریتی و اجرایی نظام بوده و هستند و اگر این انگ درست باشد خودشان در ردیف اول پاسخگوئی قرار دارند. کسانی که سازمان آنها را معروف کرد و اگر حمایتهای سازمان نبود در چهار سال پیش از این قافله جا می ماندند. این افراد برای استدلالات خود از تحقیقات علمی و فنی سازمان که در قالب نظرات کارشناسی به مراجع قانونی ارائه شده، بهره می گیرند و آن را به نام خود می زنند . تاریخ نشان داده در تمامی سالهای منتهی به انتخابات نظام پرستاری، جریانات مختلف سعی بر دو قطبی کردن فضای پرستاری داشته اند. نتایج انتخابات گذشته ثابت کرد پرستاران به خوبی نتایج فعالیت افراد را در سمتهای خود تشخیص می دهند و بر اساس آن تصمیم خواهند گرفت و تابع احساسات نمی شوند.

6-بدنه اصلی سازمان نظام پرستاری در طی این دوازده سال فعالیت با تشخیص و انتخاب پرستاران و بر اساس انتخاباتی واقعی تقریباً شاكله خود را حفظ كرده و با تغییرات حداقلی در اعضای تاثیرگذار نظام در شهرستانها و كشور سیاست و راهبرد اصلی آن كه دفاع منطقی و به دور از معاملات رایج است بر سازمان حاكم است و سابقه كاری افراد كلیدی سازمان نشان داده هر چند با روشهای مختلف ولی همیشه دغدغه پرستاران را داشته و دارند.

7-یادمان نرود نظام پرستاری علاوه بر پیگیری مطالبات جامعه پرستاری، وظایف دیگری مثل توسعه کیفیت خدمات پرستاری، دفاع از حقوق مردم در برابر خدمات پرستاری، ترویج اخلاق پرستاری و ارتقای جایگاه فرهنگی پرستاری را برعهده دارد.

8-به همه پرستاران این اطمینان را می دهیم که راهبردهای نظام پرستاری همواره بر اساس خرد جمعی نمایندگان قانونی آنها در قالب هیئت مدیره های نظام پرستاری و شورای عالی و بر اساس منافع حداکثری پرستاران و مردم تدوین می شود و هیچ گروهی دیگر بدون پشتوانه رأی مستقیم پرستاران کشور نمی تواند، خود را نماینده تمام آنها بداند.

پایان خبر

کد: 8746

 

تاريخ: 1393/10/03

   

ساعت خبر: 09:31 ق.ظ

 

 

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری تأکید کرد

لزوم عضویت پرستاران در هیئت مدیره بیمارستان‌های هیئت امنایی

قائم مقام سازمان نظام پرستاری بر لزوم عضویت پرستاران در هیئت مدیره بیمارستانهای هیئت امنایی تأکید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از ایلنا، احمد نجاتیان درباره هیئت امنایی شدن بیمارستانها گفت: برای ما مهم این است، که هیئت امنا باید از همه صنوف حاضر در بیمارستان تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه در دنیا هیئت امنا‌های بیمارستانها از یک گروه خاص نیستند، افزود: از آنجایی که پرستاران به عنوان بزرگ‌ترین گروه ارائه دهنده خدمات در بیمارستان‌ها شناخته می‌شوند، باید در هیئت امنای بیمارستان نیز عضویت داشته باشند و جامعه پرستاری نیز بر این موضوع تأکید دارد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری همچنین درباره تعیین پرستاران به عنوان رئیس در بیمارستان‌ها گفت: ریاست پرستاران بر بیمارستان به طور محدود در کشور ما اتفاق می‌افتد، یکی از این نمونه‌ها، بزرگ‌ترین بیمارستان آموزشی بیرجند است که این بیمارستان جزو بیمارستان‌های خوب در کشور است.

وی درباره چرایی محدود بودن ریاست پرستاران بر بیمارستانها در سطح کشور، گفت: تفکراتی که از قدیم درباره پرستاران وجود داشته، هنوز هم وجود دارد. البته وزیر بهداشت در دولت یازدهم چندین بار به صراحت اعلام کرده که اعتقاد ندارد، همه عرصه‌های مدیریتی در بیمارستان‌ها بر عهده یک گروه باشد.

نجاتیان با تأکید بر اینکه سایر گروه‌ها در حوزه نظام سلامت نیز این توانمندی را دارند که ریاست بیمارستان‌ها را بر عهده بگیرند، افزود: وضعیت پرستاران در این نظام مناسب نیست و به نظر می‌رسد اگر پرستاران در جمع هیئت امنای بیمارستان قرار بگیرند به بهبود وضعیت آنها کمک بسیاری می‌کند.

وی به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: ما نسبت به طرح تحول سلامت این انتقاد را داشتیم که از ابتدای اجرایی شدن این طرح، پرستاران در تدوین آن دخالت داده نشدند. اگر این اتفاق رخ می‌داد، فعالیت‌ها بهتر انجام می‌شد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری تأکید کرد: خدمات پرستاران نه جایی ثبت می‌شود و نه از نظر کمیت قابل اندازه گیری است به همین دلیل هیچ‌گاه دیده نمی‌شود.

وی همچنین در واکنش به احیای دوره کاردانی پرستاری برای ارتقای ظرفیت پرستاری، گفت: ما در حال حاضر با کمبود پرستار در کشور مواجه هستیم و کمتر از استاندارد نیرو داریم. به همین دلیل برای تأمین نیرو بحث‌های مختلفی مانند احیای کاردانی پرستاری مطرح شده است، ولی ما در سازمان نظام پرستاری موافق این قضیه نیستیم.

نجاتیان ادامه داد: دلیل مخالفت ما با احیای کاردانی پرستاری هم این است که ایران به دلیل الزام پرستاران به کسب مدرک کار‌شناسی جزء کشور‌های موفق منطقه در این زمینه به حساب می‌آید و مطرح کردن این مسئله به جایگاه ما در سطح بین المللی ضربه می‌زند.

وی تأکید کرد: دلیل دیگر این است که برای بهبود این مسئله راهکارهای دیگری وجود دارد؛ افزایش ظرفیت پذیرش دوره‌های کار‌شناسی و حذف رشته‌های غیرضروری برای کشور و اختصاص این ظرفیت برای رشته پرستاری و مهم‌تر از همه ایجاد جاذبه برای پرستارانی که تحصیلات این رشته را دارند اما در صنف‌های دیگر مشغول به کار هستند.

قائم مقام نظام پرستاری با اشاره به اینکه بیشتر در مناطق محروم کمبود‌ پرستار وجود دارد، گفت: می‌توان در مناطق محروم شرایط ویژه و حقوق مناسب برای پرستاران ایجاد کرد تا پرستاران حذب این حرفه شوند.

پایان خبر 

کد: 8790

 http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8807/categoryId/1/language/fa-IR/-----.aspx

تاريخ: 1393/10/07

   

ساعت خبر: 01:33 ب.ظ

 

 

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری:

پرستاران از بیمارستانهای خصوصی ناقض قانون ارتقاء بهره وری شکایت کنند

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: با استناد به نامه ای که بدنبال پیگیری های نظام پرستاری برای اجرای قانون ارتقای بهره وری در بخش های خصوصی از سوی وزارت کار ابلاغ شده است، پرستاران از این پس می توانند از بیمارستانهای خصوصی که از اجرای این قانون امتناع می کنند، شکایت کنند.

 

احمد نجاتیان در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری با انتقاد از تعلل در اجرای قانون ارتقاء بهره وری و کاهش ساعت کاری پرستاران در بخش های خصوصی گفت: علی رغم اینکه این قانون در سال 1388 به تصویب مجلس رسیده است و صراحت دارد که تمام پرستاران و کارکنان بالینی در کلیه بخش ها شامل این قانون می شوند اما بر اساس اطلاعاتی که ما از سراسر کشور و هیئت مدیره های نظام پرستاری در کشور گرفته ایم، بسیاری از بیمارستانهای خصوصی به ویژه در شهر تهران هنوز این قانون را اجرا نمی کنند و زیر بار این قانون نمی روند.

وی افزود: به همین منظور سازمان نظام پرستاری بدنبال پیگیری های خود برای اجرای کامل این قانون در تمامی بخش ها، چندی پیش نیز نامه ای برای وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ارسال کرد و طی آن درخواست شد که مجدداً اجرای این قانون در بخش های خصوصی پیگیری شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری ادامه داد: در همین راستا مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار نیز پاسخی به نامه مذکور داده است که امروز به دست سازمان رسیده و طی آن تأکید شده است که این قانون در تمامی بیمارستانهای بخش خصوصی که مشمول قانون کار هستند، لازم الاجرا است و ناظرین و بازرسین وزارت کار موظف هستند، اجرای آن را در بیمارستانها پیگیری کنند.

وی یادآور شد: در این  نامه قید شده است که اگر بیمارستانی از اجرای این قانون خودداری کند، پرستاران این حق را دارند که موضوع را در مراجع حل اختلاف کار طرح دعوی کرده و شکایت کنند و حتماً این مراجع رأی به اجرای قانون خواهند داد.

نجاتیان افزود: بنابراین با استناد به این نامه و نامه هایی که پیش از این از طریق وزارت کار ابلاغ شده است، به نظر می رسد دیگر وقت آن رسیده که تمامی بیمارستانهای بخش خصوصی به طور جدی اجرای قانون ارتقای بهره وری و کاهش ساعت کاری پرستاران را در دستور کار خود قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: به همه پرستاران نیز توصیه می کنیم از بیمارستانهای خصوصی این حق را مطالبه کنند و چنانچه بیمارستانی، اجرای این قانون را نپذیرفت با استناد به نامه مذکور که از سوی وزارت کار صادر شده است، می توانند شکایت خود را از بیمارستان متخلف اعلام کنند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: مشاورین حقوقی سازمان هم آمادگی دارند که در این راستا به متقاضیان برای احقاق حقوق شان مشاوره بدهند.

 

پایان خبر

کد: 8807

 

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8838/categoryId/1/language/fa-IR/-----.aspx

تاريخ: 1393/10/13

   

ساعت خبر: 09:01 ق.ظ

 

 

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری:

اعلام آمادگی پزشکان برای علنی کردن درآمد امر مبارکی است

قائم  مقام سازمان نظام پرستاری گفت: اعلام آمادگی پزشکان برای علنی کردن فیش حقوقی و درآمدشان امر مبارک و قابل تحسینی است که شفافیت را به نظام سلامت بر می گرداند و امیدواریم به زودی شاهد تحقق آن باشیم.

 

احمد نجاتیان در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری با اشاره به اعلام سازمان نظام پزشکی مبنی بر راه اندازی کمپینی شامل 12 هزار پزشک برای علنی کردن فیش حقوقی شان گفت: از این حرکت خوب و قابل تحسین جامعه پزشکی که می خواهند شفافیت را به این حرفه برگردانند، استقبال می کنیم.

وی افزود: به هر حال به نظر می رسد، دلیل اصلی بحث هایی که مدتی است در رابطه با دریافتی پزشکان و سایر گروه های نظام سلامت مطرح شده است، عدم شفافیت در میزان دریافتی گروه های مختلف در نظام سلامت است به گونه ای که برخی مواقع احساس می شود که فیش حقوقی برای برخی ها در بیمارستان به مثابه یک سند محرمانه تلقی می شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری ادامه داد: در کشورهای پیشرفته هر فردی از جامعه می تواند با مراجعه به اداره دارایی میزان درآمد، مالیات و ثروت هر فردی از جامعه حتی شخص رئیس جمهور را بداند و بسنجد، دلیل شان نیز این است که وقتی فردی از راه مشروع درآمد دارد و مالیات خود را می پردازد، دیگر هیچ ابایی از اینکه بقیه از دارایی و ثروت وی اطلاع داشته باشند، وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: در کشور ما هم باید به سمت شفافیت سازی حرکت کرد و این اعلام آمادگی از سوی پزشکان برای علنی شدن فیش حقوقی، گامی بسیار مبارک است که ان شاء الله به زودی شاهد آن باشیم تا به طور کلی صحبت ها و نگرانی هایی که در این خصوص مطرح می شود، از جامعه رخت بربندد.

نجاتیان با رد هر گونه حرمت شکنی درباره گروه های مختلف نظام سلامت، گفت: ما نیز چنین شیوه هایی را قابل قبول نمی دانیم زیرا به هر حال همه گروه ها در نظام سلامت، خدمتگذار هستند و بایستی شأن آنها رعایت شود.

وی افزود: به هر حال ممکن است در هر گروهی اعم پزشکی و پرستاری افرادی باشند که قانون شکنی کنند و بر این باوریم که خود حرفه باید صنف را از وجود این افراد پالایش کند.

قائم مقام نظام پرستاری یادآور شد: ما نیز معتقدیم دستانی که می خواهند بین گروه های مختلف نظام سلامت دعوا راه بیندازند، هدفشان هدف مقدسی نیست. البته برخی صحبت ها در خصوص وجود برخی تبعیض ها از روی دلسوزی گفته می شود اما در بعضی مواقع این مسئله از حالت عادی خارج می شود و ما نیز این را قبول نداریم.

وی افزود: باید برای حل این مسائل در سطح عقلای حرفه های مختلف نظام سلامت، گفتمان ایجاد شود و سازمان های قانونی حرف مختلف، بنشینند و این مسائل را ریشه یابی کنند تا مشخص شود، دلیل برخی هتک حرمت هایی که در جامعه  ایجاد شده، چیست و ریشه این تعارضی که در نظام سلامت دیده می شود، چه چیزی است و بر این اساس راه حل کارآمد ارائه شود.

نجاتیان ادامه داد: ان شاء الله با شروع مبارکی که نظام پزشکی در این زمینه کرده است و برای شفاف سازی برخی مسائل، پیش قدم شده است، در آینده شاهد باشیم که برخی صحبت ها در سطح جامعه کمتر مطرح شود و همه اعضای تیم سلامت دوشادوش هم خدمت کنند.

وی با تأکید بر ارتباط تنگاتنگ و خوب کادر پزشکی و پرستاری در محیط های کاری گفت: البته از ابتدا نیز در نظام سلامت همواره شاهد ارتباط بسیار خوب بین همکاران فعال در این عرصه به ویژه پرستاران و پزشکان بوده ایم و اساساً لازمه کار کردن در بیمارستان نیز همین ارتباط حرفه ای و اخلاقی خوب است که بین پزشکان و پرستاران وجود داشته و دارد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: شاید در سطح سیاستگذاران، برخی تعارض ها ایجاد شود اما این نباید به روابط خوب کاری بین همکاران پزشک و پرستار لطمه ای وارد کند زیرا ممکن است خدای ناکرده در نهایت آسیب آن متوجه بیماران شود.

پایان خبر 

کد: 8838

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8876/categoryId/1/language/fa-IR/----.aspx

تاريخ: 1393/10/21

   

ساعت خبر: 08:56 ق.ظ

 

 

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری:

معوقات پرستاران تا آخر دی ماه پرداخت می‌شود

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: برای اجرای طرح مبتنی بر عملکرد در بیمارستان‌ها، طبق دستور وزارت بهداشت باید همه معوقات پرستاران تا پایان دی ماه از سوی بیمارستان‌ها پرداخت شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به  نقل از ایلنا، احمد نجاتیان درباره نتیجه رایزنی‌های سازمان پرستاری با وزارت بهداشت برای رفع مشکل پرستاران گفت: در چند روز گذشته آیین‌نامه افزایش کارانه پرستاران از سوی معاون وزیر بهداشت ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این آیین‌نامه؛ کارانه متوسط شش ماه نخست سال،  1.7 برابر می شود، گفت: طبق آنچه وزارتخانه اعلام کرده است، باید بدهی بیمارستان‌ها به پرستاران تا آخر همین ماه به روز شود و تمام معوقات پرستاران پرداخت شود.

نجاتیان افزود: بعد از این مرحله، اجرای طرح مبتنی بر عملکرد در دستور کار قرار می‌گیرد و بر اساس اعلام نظر وزارت بهداشت رقم کارانه افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: ما در انتظار این هستیم که معوقات پرداخت شود تا ببینیم بر اساس طرح مبتنی بر عملکرد چه میزان حقوق پرستاران افزایش خواهد داشت و این موضوع تنها در عمل مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: نیروهای پرستاری در همه سطوح جزو گروه کمیته توزیع کارانه‌ها هستند، به همین دلیل بعد از اجرای طرح مبتنی بر عملکرد می توان برآورد خوبی از افزایش سطح حقوق پرستاران داشت.

نجاتیان همچنین درباره تغییرات آزمون کارشناسی ارشد برخی از رشته‌های پرستاری گفت: رشته هایی که متقاضیان آن مجبور به ارائه 2سال سابقه کار بالینی برای حضور در آزمون کارشناسی ارشد آن شده‌اند، رشته‌های بالینی و کلنیکی هستند و نسبت به رشته های تئوری که پرستاران بعد از گذراندن کارشناسی می‌توانستند در آزمون ارشد آن شرکت کنند، مقداری متفاوت هستند.

وی افزود: تغییرات ایجاد شده در آزمون ارشد این رشته ها بسیار خوب است، برای مثال وقتی پرستاری متقاضی شرکت در آزمون ارشد پرستاری بخش قلب است، خوب است که دو سال تجربه حضور در این رشته را هم داشته باشد.

پایان خبر 

  کد: 8876

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8972/categoryId/1/language/fa-IR/-------.aspx

 

 

  

تاريخ: 1393/11/07

   

ساعت خبر: 04:05 ب.ظ

 

 

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری اعلام کرد

سازمان نظام پرستاری موضوع اهانت به یکی از پرستاران را  پیگیری می کند

 قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: در پی انتشار خبری مبنی بر برخورد فیزیکی بین یک پزشک و یک پرستار در یکی از بیمارستان های تهران، بلافاصله سازمان از طریق ارتباط با مسئولین بیمارستان و وزارت بهداشت این مسئله را پیگیری کرد.

 

 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، احمد نجاتیان با اشاره به عکس العمل سازمان به این موضوع گفت: با توجه به حساسیت ویژه سازمان به این قبیل حرکات، رئیس کل سازمان شخصا با مترون بیمارستان صحبت کردند.

وی افزود: طبق گفته مترون بیمارستان برخورد فیزیکی اتفاق نیفتاده اما برخورد لفظی ناشایستی صورت گرفته است که مورد اعتراض دیگر پزشکان و پرستاران بیمارستان نیز واقع شده است.

نجاتیان ادامه داد: پزشک مربوطه ظاهراً عذرخواهی نموده است اما با این حال تیم مدیریتی بیمارستان اعلام نموده که به طور جدی موضوع را بررسی خواهد کرد.

قائم مقام نظام پرستاری در پایان تأکید کرد: سازمان نظام پرستاری به عنوان نماینده صنفی و حرفه ای پرستاران از طریق سیستم های نظارتی خود این مساله را پیگیری خواهد کرد تا با روشن شدن ابعاد قضیه با متخلفان برخورد شود.

پایان خبر 

کد: 8972

تعداد بازدید از این مطلب: 572
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 13 بهمن 1393
نظرات

انتخابات خانه پرستار با این اطلاعیه شروع شد :

" دوستان و همکاران گرامی!

نظر به در پیش رو بودن انتخابات خانه ی پرستار که هشتم دیماه ساعت دو تا چهار در محل صندوق قرض الحسنه ی پرستاری , از اعضای محترم این نهاد که اینترنتی یا حضوری سابقه ی عضویت دارند تقاضا میشود در صورت تمایل به حضور در هیات مدیره ی خانه ی پرستار از طریق ایمیل ثبت شده در سایت این نهاد Khp.ir آمادگی خود را اعلام نمایند.

 ضمنا حضور کلیه ی پرسنل پرستاری تا سطح کمک بهیار و دانشجویان پرستاری از ترم پنج به بالا در انتخابات جهت دادن رای با در دست داشتن کارت شناسایی مرتبط با شغل یا دانشجویی آزاد است.

با شرکت فعال در این انتخابات از مواضع این تشکل که تنها نهاد مدافع حقیقی خواسته های پرستاری بوده حمایت کنیم . 

طبق اساسنامه ی خانه ی پرستار کاندید شدن تا ۲۴ساعت قبل از انتخابات امکانپذیر است لذا لطفا از طریق ایمیل جناب شریفی مقدم که در صفحه ی اصلی خانه ی پرستار درخواست خود را با ذکر مشخصات اعلام فرمایید .

 این هم پیام کمیته خراسان برای انتخابات خانه ی پرستار:

"دوستان گرامی

خانه پرستار امروز صنف مورد اعتماد جامعه ی پرستاری است که این به برکت وجود شخص دبیر کل ان جناب شریفی مقدم استوان هم به دلیل مواضع برحقی است که ایشان مطرح و پی گیری و بران پافشاری کرده اند و این برکسی پوشیده نیست

عزیزانی که مانند من و سایرین در شهرستان هستیم باید بعد از برگزاری انتخابات شورای مرکزی اعضاء محترم ان  اگر به صلاحدید بود اساسنامه اصلاح می شود تا این تشکل بتواند در شهرستان ها نیز شعبه ای داشته باشد من قبل از تجمع برای دریافت مجوز در استانداری خراسان که این مطلب را مطرح کردم همان فرمایش جناب عمید را فرمودند که بابد اساسنامه اطلاح گردد .

ضمن اینکه به فرموده جناب عمید برای کاندیداتوری در این دوره نیاز به دوسال عضویت قبل در این تشکل است .

علی ای حال من هم فرمایش جناب عمید را قبول دارم و وجود چند تشکل می تواند در پیشبرد اهداف ما که اصلاح ساختار سیستم حاکم برپرداخت ها در وزارت بهداشت و درمان است موثر باشد

دوستانی که در توانشان است حتما برای برگزاری پرشور انتخابات 8 دی  همراهی کنند

این انتخابات بینندگان بسیاری از موافق و مخالف دارد و نمایش قدرت اتحاد ما برای رسیدن به اهدافمان خواهد بود

عزیزان همکار نامه به  ریاست جمهوری را در صورت صلاحدید جناب شریفی مقدم پی گیری کنند و دقت کنند در طی گرفتن امضاء از همکاران محترم در بیمارستان ها

راهکار ها و برنامه های آینده را برای دوستان تشریح کنند همچنین از انها برای عضویت در خانه پرستار و سایت و وبلاگ و نیز همراهی در گروه های مجازی دعوت کنند .

از همه ی دوستان متشکرم

به امید برگزاری یک انتخابات باشکوه در خانه ی پرستار"

 این هم نتایج انتخابات خانه پرستار :

. نتایج انتخابات امروز خانه ی پرستار :

جناب شریفی اول:209 رای

 عمیدی دوم .134

 نظری سوم124

 چراغی108

 فریدیان 99

 تاج الدین 88

 شاملو78

 بازرس عابدینی:125

 ممنون از همه همکارایی که با تمام محدودیت هایی مثل ترافیک و فاصله و .. خودشون رو در محدوده نیم ساعتی به محل انتخابات رسوندن

وتازه با سخت گیری خاص نماینده وزارت کشور تو کم کردن زمان رای گیری تونستن نمایندشون رو انتخاب کنن و افراد اصلی رو به خانه پرستار بفرستن

 این هم بخش پایانی و تشکر از شرکت کنندگان :

" سلام بر همکاران و دوستان !

ضمن تشکر از مشارکت همکاران که با در بغل یا کالسکه داشتن کودکان خردسال !حاضر شده بودند و دوستانی هزارکیلومتر راه از چابهار تا تهران برای پرستاری آمده بودند ..

همکارانی که با لباس فرم از سر شیفت آمدند..

همکارانی که پشت در ماندند..و به دلیل زود بسته شدن درها توسط نماینده ی محترم وزارت کشور که ساعت سه انجام شد موفق به رای نشدند..

دوستان ما مردم دقیقه ی نودیم و بسیاری از همکاران بعد ساعت سه مراجعه کردند و موفق به دادن رای نشدند..

گرچه مشارکت پانصد نفری هم.برای ما کم است ولی در قیاس با نظام پرستاری که تز هفت صبح تا هفت شب با صندوقهای سیار به مراکز رفتند پیروزی بزرگی بود

مشارکت در انتخابات نطام پرستاری هزارو دویست نفر در تهران و اسلامشهر بود.حال آنکه ما به همکاران تلفنی اطلاع دادیم دیگر به محل به دلیل بسته شدن درها نیایند و نیمی از همکاران هم پشت درها ماندند."

  

تعداد بازدید از این مطلب: 599
موضوعات مرتبط: , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 13 بهمن 1393
نظرات

بیانیه انجمن علمی جراحان عمومی ایران در حمایت از تلاشها و فعالیت های صادقانه همکاران شریف پرستارو سایر وابستگان خدوم امر درمان واعلام آمادگی برای هر نوع همراهی در تاریخ 93/09/25 دوروزبعد از تجمع پرستاران کشور در اعتراض به ظلم فزاینده و و عمیق تر شدن شکاف موجود در بین اعضای تیم درمان بااجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت وافزایش های نجومی این گروه نویسنده ی نامه در تیم درمان  :

 

 

این بیانیه انجمن منطقی متین و قابل تقدیر بود چرا این قشر از درمان به نقش اعضای تیم درمان واقف و پرستار را به عنوان مهمترین عضو تیم درفرایند درمان می دانند اما شما خواننده محترم به نامه ی دوم این انجمن در همان تاریخ نگاه کنید و قضاوت کنید درجه ی نخبگی این گروه را :

 

درپاسخ به این نامه پرستاران کم نگذاشتند و یکی از شاخص ترین تلاش های جمعی در بین پرستاران درپاسخ به این نامه شکل گرفت به دو دلیل :

اول : نزدیکی به زمان تجمع که پرستاران بسیار حساس شده بودند .

دوم : ابراز نخبگی نویسنده در متن نامه دوم بود اما نکته بسیار جالب در این پاسخ ها این بود به بخش تهدید انجمن نخبگان احدی اصلا توجه نکرد و قابل اعتنا نداست اما کاربرد کلمه قیاس از تاریخ به بعد که توسط وزیر نیز بارها بکار برده شده ازابتکارات چاقو بدستان تیم درمان بود در نامه دوم :

 پاسخ پرستاران خراسانی به این نامه دو مطلب بود :

اول پاسخ نامه ی اول در جهت تایید حرکت پرستاری :

" خطاب به ریاست محترم انجمن علمی جراحان عمومی ایران

آقای دکتر بهزاد رحمانی از شما به خاطر حمایت از تلاشهای پرستاران و پیراپزشکان در راستای استیفای حقوق صنفی خود، تشکر می کنیم. اما لازم است نکاتی را ذکر کنیم.ما پزشکان و پرستاران شاغل در وزارت بهداشت و درمان ، همگی زیرمجموعه دولت هستیم و احکام حقوقی مشخصی داریم که بر اساس تحصیلات و سنوات خدمتی است و کسی به آن معترض نیست و قیاس هم صورت نمی گیرد . قیاس در واقع در پرداختهایی است که در احکام نیست و تحت عنوان پرکیس و کارانه و تعرفه گذاری و ...مطرح میشود و این پرداختها در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد. این بی عدالتی نیست که من کارمند خاص حقوق ثابت بگیرم و جداگانه تعرفه گذاری و حق العمل و حق ویزیت و حق پروسیجرها و...بگیرم و از کارانه بالایی برخوردار باشم و علاوه بر آن شب و روزهایی که در بیمارستان و مراکز درمانی حضورندارم، مهرم کار کند و بابت آن باز حقوقی به من پرداخت شود؟ پزشکان فوق تخصصی هستند که بیمار را حتی ندیده اند ولی مهر آنها در پای برگه عمل های مختلف و پروسیجرهایی مثل دیالیز و سنگ شکنی و پلاسما فرزیس و...ثبت میشود و در این موارد فاعل عمل ها و پروسیجرها یا رزیدنتها و یا پرستاران و کارکنان اتاق عمل هستند

اگر منظور شما از قیاس ، احکام ثابت ماست که یقیین بدانید که هیچ کس از پرستاران به آن معترض نیست

قیاس در جایی است که پزشک فوق تخصص و نامی ما در مطب و بیمارستان خصوصی تشریف دارد و مهرش دست یکی از پرسنل (اعم از منشی و پرستار و رزیدنت) است و بدون اینکه بیمار را ببیند ، حق پروسیجر را دریافت می کند و به این ترتیب هم در واقع درآمد بیمارستان کم میشود و هم دریافتی به ناحق می گیرد و از همه مهمتر بیمار متضرر میشود "

 

پاسخ این دو نامه در دوبخش داده شد چون اصل نامه نیز دو بخش بود و می توانست بیانگر دو فرد یا دوخط فکری حاکم برانجمن نخبگان کشور باشد لذا پاسخ اول برای نامه اول در واقع حرف دل پرستاران بود .

پاسخ دوم نیز به نخبه لامثال کاتب نامه ی دوم داده شد که مبتکر کاربردی کلمه قیاس در انجمن نخبگان کشور بود بخوانید :

 

"ریاست علمی جامعه جراحان ایران

خوب است بدانند که کلمه قیاس به چه معناست عیبی نیست کسی از یک جراح توقع ندارد منطق خوانده باشد و ماده قیاس را بداند اما به قول اهل فن که در علم منطق امده که برخی در فایده علم منطق هم اشکال کرده اند که اصلا انسان نیازمند به علم منطق است با همان تعریف معروف خود که " علم یقع الفکر عن الخطا" یعنی منطق علمی است که فکررا از خطا باز می دارد یا خیر ؟

استدلال اهل علم در عدم نیاز به تحصیل علم منطق این است که هر انسانی چه منطق خوانده و چه نخوانده در بیان قیاسات و نتایج حاصل از ان به یک شکل عمل می کند فلذا عقل انسان ذاتا منطقی عمل می کند

قصدم از این مقدمه این بود که جراح مان هم که منطق نخوانده باید متوجه می شد که ماده قیاس علم نیست که ایشان اصرار دارند با انها مقایسه نکنیم هیچ پرستاری از ماده علم با جراح قیاس نمی کند و خود را در تیم درمان می بیند اگر چه همان مشکل فقر علوم انسانی جامعه پزشکی را فرا گرفته و دوستان خود را بالاتر و بهتر و اصل و اگر نباشند چنین و چنان می شود می نامند،

اماخیر برادر من

ماده قیاس در اینجا پول است که هم شما می گیری و هم من پرستار

امااین کجا و ان کجا

اگر این شکاف بی عدالتی را قبول نداری بسیار خوب باشدبا کجا قیاس کنیم از همان جهت مشترک ماده قیاس

یعنی پول

آقای دکتری که نامش را فراموش کردم ( دکتر طریقت وزیر بهداشت در گذشته ) و دکترمتخصص چشم بودند و مدت کوتاهی وزیر بودند در صدا و سیما فرمودند (در برنامه روشنگر "تا ثریا" از شبکه اول سیما ) الان یک ساعت کار من در ایران برابر دویست ساعت کار هم تراز من در آلمان است  و ایشان خود گفتند این عادلانه نیست

والسلام"

 درپرستاری برخی پرستاران در کنار شیفت های کاری خود در بالین با توجه به علایق شخصی مطالعات علمی جانبی هم دارند از جمله نویسنده محترم متن زیر :

 

" بسمه تعالی

 

امروز 5شنبه مورخه 27/9/93 طبق معمول همه روزه که مشغول انجام وظایف کاری خود در اتاق عمل بودم در پایان شیفت و بعد از کلی کار و تلاش یکی از همکاران اتاق عمل نامه ای را منتسب به جناب آقای دکتر رحمانی به عنوان رئیس انجمن علمی جراحی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود به اینجانب نیز نشان داد که حقیقتاً خستگی یک روز پر مشغله کاری بر تن و روان همه کارکنان اتاق عمل ماند که اولاً امیدوارم ایشان چنین نامه ای را نگارش نکرده باشند ثانیاً نسبت به صحت و سقم آن اعلام موضع فرمایند لذا اینجانب جهت تنویر افکار عموم خصوصاً جهت مزید اطلاع ایشان نکاتی را به عرض میرسانم که امیدوارم مورد رضایت ذات اقدس احدیت و مرضی حضرت بقیه الله قرار گیرد.

 

جناب آقای دکتر به استحضار می رساند که جنابعالی در صدر نامه خود جامعه پرستاری را همکاران خود قلمداد کرده اید که جا دارد از این که دست از غرور کاذب و بیمورد برداشته و ما را قابل دانسته اید که همکاران شما باشیم سپاس گزاری نمایم و امیدوارم که این امر نشان از اعتقاد حضرتعالی به کار جمعی و تیمی بودن مقوله درمان باشد و به لوازم و مقتضیات چنین تفکری در عمل و نه در تعارفات معمول ایمان داشته باشید استاد گرانقدر لازم است به عنوان یک عضو کوچک جامعه پرستاری و همچنین تحصیل کرده ی رشته حقوق به عرض برسانم که جامعه پرستاری و اینجانب معتقدیم که اگر مقوله بهداشت و درمان مانند آموزش و پرورش طبق قانون اساسی از مقوله حقوق اساسی یک ملت و جامعه میباشد و جز وظایف حاکمیتی دولت و کلیه دولتهای جهان میباشد و همچنین از جمله خدمات عمومی است که میبایست به صورت جامع و فراگیر عادلانه و متوازن و رایگان شامل تمام افراد یک ملت گردد لذا جامعه پرستاری با این رویکرد به مقوله بهداشت و درمان و نگاه انتفاعی به حقوق اساسی ملت از اساس مخالف بوده و آنرا در تعارض با حقوق اساسی ملت میداند که بحث در این مورد فراوان و در این مختصر نمیگنجد که امیدوارم مجال بحث و اظهار نظر اساتید حقوق عمومی و خصوصاً حقوق اساسی فراهم گردد.

 

حضرتعالی در بخشی از نامه خود بیان فرموده ای که جامعه پرستاری در مطالبه حقوق خود دست به قیاس با جامعه پزشکی زده است و تهدید فرموده اید که تصمیم سازان و تصمیم گیران حوضه اقتصاد بهداشت همگی پزشک بوده و ممکن است این اعتراضات بحق پرستاران به جایی نرسیده و با مشکل مواجه گردد که لازم است بنده نیز از اینکه پرستاران در مجامع تصمیم ساز فاقد نماینده میباشند اظهار تاسف کرده و امیدوار باشم روزی این امر میسور گردد که قطعاً با کارشکنی و مقاومت برخی تفکرات خود خواه و جاه طلب و تمامیت خواه مواجه خواهد شد. جناب آقای دکتر لازم است متذکر شوم ضمن اینکه در صدر نوشته حاضر به نگاه انتفاعی به مقوله بهداشت و درمان معترض بوده و شیوه و رویکرد اخیر که نه در دولت حاضر بلکه در دولتهای قبلی نیز معمول بوده است منتقد بوده و آنرا در تعارض با قانون اساسی، نظم عمومی و سیره عقلا میدانم این پرسش را مطرح کنم که ماهیت حقوقی نحوه اداره کردن بیمارستان ها چیست؟ آیا جز این است که دولت به عنوان صاحب و متصدی امور سخت افزاری و پزشکان به عنوان صاحب بخشی از دانش فنی در شیوه کنونی بیمارستان ها را به شیوه یک شرکت سهامی که اصولاً هدف آن انتفاع و سود است اداره میکنند؟

 

به زبان ساده و با توجه به قانون تجارت در مورد شرکت سهامی آورده نقدی و غیر نقدی دولت مشخص بوده و دانش فنی پزشکان نیز به عنوان سهم الرشکه طبق کتاب تعرفه گزاری خدمات پزشکی مقوم گردیده است و دیگر کارکنان از جمله پرستاران در این شرکت نامبارک سهمی ندارند لذا پرستاران فقط و فقط یک خواسته بحق دارند که دانش فنی این قشر نیز به عنوان سهم الرشکه مقوم گردد که خوشبختانه از 10 سال قبل این امر با تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مورد پذیرش مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است لیکن به دلایل نامعلوم که چه عرض کنم به دلایل معلوم همانگونه که اشاره کرده اید (پزشکان تصمیم گیر هستند) اجرایی نشده است و لذا پرستاران در مطالبه حقوق خود مصمم و متحد بوده و اگر نبود شماتت دشمنان و طمع بیگانگان و موقعیت خطیر زمانی و مکانی و فرصت طلبی نامحرمان کشور و انقلاب، دست به اقداماتی میزدیم که حق به حقدار سریعتر میرسید و دیگر اعتراضات پرستاری تجمع چند هزار نفری قلمداد گردد نه صد نفری! !!

 

در پایان متذکر میشوم که حساب اشخاص حقیقی از حساب اشخاص حقوقی جداست و ما نامه حضرتعالی را به پای بزرگان و اساتید دانشمند و فرهیخته جامعه جراحی نگذاشته و برای بزرگان متقدم و در گذشته طلب غفران و رحمت و برای متاخرین آرزوی سلامت و بهروزی مینماییم.

با تشکر

اورنگ دانشور کاردان اتاق عمل

کارشناس پرستاری

کارشناس حقوق "

متن زیر هم در ارتباط با نامه جامعه جراحان نیست اما بی ارتباط هم نیست مطالعه کنید نامه یک پزشک است و پاسخ پرستاری براساس آن بیانات :

سعیدمحمدی:

نامه جناب آقای دکتر سید مصطفی حسینی متخصص قلب و عروق – روزنامه آفتاب مورخه 1/9/93

درد دلی با جناب آقای وزیر محترم بهداشت

اقای وزیر، من پزشکم، هفده سال پیش تصمیم گرفتم باختیار خودم ، جوانیم را در قارچ و انگل و ویروس گذراندم. دوست داشتم بگردم، بخندم، دوست داشتم همه چیز را تجربه کنم. معاینه شکم را یاد گرفتم و بجای موسیقی و ساز و اواز، صداهای قلب را تمرین کردم.کاست هایش را جمع کردم و گوش دادم. همان روزها که آناتومی جمجمه را یاد می گرفتم، موهای خودم کم پشت شد، داشتم پزشک میشدم

آرام آرام بدون آنکه بفهمم روز و شبم یکسان شد، تاریکی و روشنی ام ، جمعه و شنبه ام ، زمستان و تابستانم را نقهمیدم و شدم یک روپوش سفید، داشتم پزشک میشدم.

دوران نامزدیم را در پاویون بیمارستان بودم، درست همانوقت که کسی داشت برایم نامه عاشقانه می نوشت، به کسی تنفس دهان بدهان میدادم. داشتم پزشک میشدم.

من در اورژانس ازدواج کردم ،زندگی کردم، با آدمهای دور و برم ، با   که دوستشان داشتم و ناخوشیشان سهم من بود. من پزشک شده بودم. بچه دار شدم و درست همان روز که دوست داشتم فرزندم در آغوشم باشد، ، برای بچه همسایه نیمه شب بیدار شدم، من پزشک شده بودم و آرام آرام همه آدمهای شهر شدند پدر و مادرم، فرزند و همسرم و همه چیزم شدند ، من پزشک شده بودم

آقای وزیــــــــــر !!

برای من خط و نشان نکشید، من سالهاست میان آدمها گم شده ام ، من با مریض هایم گریسته ام و با آنها خندیده ام .

نیمه های شب درست همان موقعیکه مادرم از دوریم گریست، خندان احوال مادر کسی را پرسیده ام. درست همان وقت که پدرم دلتنگم شده بود، تلاش میکردم آدمی دلتنگ پدرش نشود.

آقای وزیـــــــــــر!!

برای من تعرفه ننویسید، دستمزد مرا بیماری که خندیده است حساب کرده، بیماری که روی دو پایش ایستاده است

براه افتاده همه دنیا را بحساب من واریز کرده است و با هر ضربان قلب بیماری سکه ای به قلک من انداخته اند.

آقای وزیــــــــــــر !!

برای من مامور بگذارید زیرا نفسهای بیمارم را میشمرم، نبض بیمار زیر دست من است که در زندگی من جاریست ، من همه زندگیم روی میز است ، حالا هفده سال است دلخوشیم ، دلخوشی یک مادر است.

آقای وزیــــــــــر!

در کتاب تعرفه شما تعرفه گریستن با مریض چقدر است؟

تعرفه ویزیت نیمه شب ، وقتی فرزندت بپایت آویزان است که نروی، آقای وزیـــــر

من کل زندگیم را با این آدمها سپری کرده ام ، این آدمهای مهربان را بمن بدبین نکنید ( که نمی توانید چنین کنید- فصیحی) ، بگذارید دستان من شفا بخش باشند و شفا بخش بمانند ( که می مانند – فصیحی).

آقای وزیـــــر

مرا جریمه کنید ، من یک نفر را نجات دادم و نان محلی گرفتم، من تا صبح بالای سر کسی ماندم و تخم مرغ محلی خانگی گرفتم، من پدر و مادرم را تنها گذاشتم ، کشک و خرما دشت کردم.

آقای وزیــــر

من این آدمها را دوست دارم، من خواب مریض ها را میبینم، اینها بمن اعتماد دارند ، آقای وزیر همه چیز را خراب نکنید ( هر چند که نمی توانید – فصیحی) من تمام زندگیم در راهروهای کفپوش و زیر لامپ های نئون گذشته است .

من با مرگ خوابیدم، مرگ موسیقی زندگی من شده است. مرا از چه میترسانید، من سالهاست از صدای زنگ تلفن میهراسم که آیا کسی سینه اش نسوخته باشد ، نفسش تنگ نشده باشد.

من از جریمه و مامور و توهین شما نمی ترسم، من از بی اعتمادی می ترسم

آقای وزیر آدمها را نسبت بمن بی اعتماد نکنید ، آقای وزیر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

×××××

 

و حالا نامه پرستار خ.لایق در جواب دکتر حسینی !!!

سعیدمحمدی: جناب آقای دکتر مصطفی حسینی، من هم میخواهم کمی برایتان درد دل کنم. می خواهم درد دل همکارانم را برایتان بنویسم.

وقتی وارد دانشگاه شدم، تمام هم و غمم این بود ک بتوانم مریضم را در تمام لحظاتش یاری کنم. مثل مادر دلسوز باشم و مثل یک پدر مقاوم. من هم درس خواندم...من هم کم شب بیداری نکشیدم...من یاد گرفتم خستگی ام را پنهان کنم. یاد گرفتم با مریضم درد بکشم اما لبخند را فراموش نکنم. دوستانم هر روز کمتر می شدند، آخر من پرستار بودم. یا شیفت بودم و یا از شیفت آمده بودم و از فرط خستگی نگران سالم رسیدن ب خانه بودم.همه در روز عقدشان معمولا دلهره ی عقد دارند و من دلهره ی این را داشتم ک به شیفتم می رسم؟، شاید باورتان نشود اما من با صدای همسرم بیشتر آشنا هستم تا با چهره اش...آقای دکتر وقتی فرزندم در تب چهل درجه می سوخت من داشتم همراه مریضم را آرام می کردم و مریضم را پاشویه...

آقای دکتر من یاد گرفتم ک در این چند سال شما   order خود را در 5 دقیقه برای بیمار بنویسید و بخش را ترک می کنید. عوضش من پنج ساعت باید بدوم تا دارویش را آماده کنم، نازش را بکشم تا شاید رضایت دهد نمونه ی خون بگیرم، همراهش را مطمئن کنم همراهش را مطمئن کنم ک من تمام تلاشم را برای بهبودی بیمارم می کنم. بد اخلاقی اش را ب جان بخرم و باز لبخند بزنم. و صبح ک شما ب بالین آمدید تمام لبخند بیمارم نصیب شما بشود. و من خدارا شکر کنم ک بیمارم لبخند می زند. و اگر خدایی ناکرده بیمارم حالش بد شود تمام انگشت ها مرا نشانه می گیرد و اینبار تمام فریاد ها و کلام های بد آهنگ می شود نصیب من و من باز باید لبخند بزنم.

آقای دکتر من از گذر زمان فقط ورق خوردن برگ های تقویم را میدیدم...ب خودم ک آمدم دیدم پدرم چقدر تکیده شده و مادرم چقدر پیر...فرزندم صدایش دو رگه شده و همسرم17 سال تمام مرخصی های خود را نگه داشته است تا روزی بتوانیم با هم به سفر برویم... آقای دکتر شما اگر کشک و ماست و تخم مرغ نصیبتان شده است من با یک تشکر خشک خالی  عرش را سیر می کنم. آقای دکتر من هفده سال تمام زیر نگاه شیبدار شما نفس کشیدم و باز هم لبخند زدم، اما گاها دلم می خواهد برای یکی درد دل کنم... می دانید 17 سال این سوال در ذهنم می چرخد ک  چرا مریض های بد حال را می آورند بیمارستان؟  مگر این همه مطب برای پزشکان وجود ندارد... نکند بخاطر وجود همکاران من باشد؟

من ب قدر 17 سال نه ک ب قدر 170 سال خسته ام....روحم درد می کند...دارویی برایش سراغ دارید؟

 

 

 

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 9 بهمن 1393
نظرات

 آرشیو عکس های تجمع 23 آذر مشهد

 

 

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 328
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 9 بهمن 1393
نظرات

 

 

واکنش سخنگوی کمیته مطالبات پرستاری بیانات وزیر :

 

 

http://www.khp.ir/NewsDetails.aspx?id=1103

 

 
آقاي وزير: اختلاف دريافتي بين پزشک و پرستار چند برابر بايد باشد؟  
ارسال شده در تاریخ : 30 / 9 / 1393
تعداد بازدید : ( 1005 )
نویسنده :  administrator

 

 

محمد شريفي مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري آنا، در واکنش به صحبت‌هاي وزير بهداشت در سفر اخير به مشهد مقدس اظهار کرد: جامعه پرستاري براي پيگيري مطالباتش از راه‌هاي منطقي و قانوني وارد خواهد شد و تمام راه‌هاي منطقي براي رسيدن به مطالبات و خواسته‌هاي خود را طي کرده است و ما در انتظار نتيجه‌ايم.

وي با تاکيد براينکه جامعه پرستاري به شدت پيگير مطالبات خود است، گفت: در يک نظرسنجي که در خانه پرستار صورت گرفت، بيش از سه هزار پرستار از سراسر کشور شرکت وبيش از 95درصد از پرستاران از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاري اعلام نارضايتي کردند زيرا اکثر جامعه پرستاري کشور معترض است.

شريفي مقدم يادآور شد: از روز يکشنبه هفته گذشته، کميته 6نفره براي پيگيري مطالبات پرستاران فعاليت خود را آغاز و خواسته‌هاي جامعه پرستاري را به دفتر نهاد رياست جمهوري اعلام کرده‌ايم. با توجه به همزماني با تعطيلات اخير انتظار نداريم که در اين هفته به اين درخواست‌ها پاسخ داده شود.

شريفي مقدم با بيان اينکه بايد پرداخت در سيستم نظام سلامت کشور داراي سقف و کف مشخص شده‌اي باشد، افزود: در سراسر دنيا پرداخت به پزشک و پرستار بر اساس استاندارد و شاخص تعريف شده صورت مي‌گيرد در حالي که در کشور ما براي پرداخت‌هاي وزارت بهداشت به جامعه پزشکي و پرستاري از يک نمونه ابداعي پيروي مي‌شود. بنابراين بر اساس مطالبات پرستاران يا بايد پرداخت‌هاي ما با دنيا مطابقت کند و يا ملاک‌هاي پرداخت مشخص شود تا پرداخت‌هايي که به صورت افسار گسيخته در نظام سلامت کشور ما وجود دارد ساماندهي شود.

وي يادآور شد: طبق اظهارات خود وزارت بهداشت، تعدادي از پزشکان در بخش خصوصي سالانه حقوق ميلياردي دريافت مي‌کردند حتي در بخش دولتي حقوق چند ده ميليوني دريافت‌ مي کردند اما ما مي‌خواهيم تعادل در سيستم پرداخت نظام سلامت کشور ايجاد و عدالت برقرار شود.

عضو شوراي عالي نظام پرستاري با اشاره به اينکه در برخي نقاط دنيا حتي دريافتي پرستار از پزشک بيشتر است، ادامه داد: سوال جامعه پرستاري از وزير بهداشت اين است که آقاي وزير: اختلاف دريافتي بين پزشک و پرستار چند برابر بايد باشد؟

به گزارش آنا، وزير بهداشت در سفر اخير به مشهد مقدس با بيان اينکه عده‌اي به دنبال ايجاد تقابل جامعه پزشکي و جامعه پرستاري هستند اظهار کرد: مقايسه درآمد گروه‌هاي مختلف با يکديگر نظير جامعه پرستاري و پزشکي اقدام معقولي نيست. مطالبات پرستاران در خصوص تعرفه‌گذاري خدمات، دريافتي ها و رفع کمبود نيروي انساني از طريق معاونت پرستاري اين وزارتخانه در حال پيگيري است.

حسن هاشمي با اشاره به تجمع تعدادي از پرستاران در روزهاي اخير در مقابل نهاد رياست جمهوري گفت: حدود 150 هزار پرستار در بيمارستان‌ها و مراکز درماني سطح کشور فعاليت مي‌کنند لذا تجمع عده‌اي اندک نمي‌تواند مبني بر اعتراض جامعه وسيع و خدوم پرستاران باشد. در اين موضوع همه ملتزم به قانون و درک شرايط کشور هستند اما برخي نيز انگيزه هاي غيرصنفي داشته و اين مسايل را خط دهي مي‌کنند.

وي گفت: ارقام مطرح شده درباره اختلاف درآمد پزشکان و پرستاران صحت نداشته زيرا اکنون بسياري از پزشکان نيز از نظر درآمد و مالي مشکل داشته و هنوز خانه و خودرو ندارند. تصور غلطي براي برخي از همکاران گروه پزشکي پيش آمده مبني بر اين که در قالب «طرح تحول نظام سلامت» اعتباراتي به وزارت بهداشت تخصيص يافته لذا هرکس به دنبال آن است که بخشي از آن را جدا کند.

انتهاي پيام/ 

 
 
نظرات شما درباره این مطلب
 
منطق اقاي وزير براي ناراضي بودن پرستاران چيه نکنه اقا انتظار داره بيمارستانهاي کشور تعطيل بشن بيان تجمع تا باورشون بشه تمامي پرستاران معترض و ناراضي هستند
  پست الکترونیک نویسنده : ممد
 
يک دکتر را با يک دکتر مقايسه کنيد چون سطح سوادشان با هم مساوي است يک دکتر رابا يک پرستار مقايسه نکنيد چون سطح سوادشان با هم مساوي نيست..... به گفته ي آقاي دکتر منفرد ارزش مالي يک ساعت دکتر جراح در ايران برابر 200ساعت کار يک جراح آلماني است!!!!
    : دهن بين
 
پرستار نمي خواهد از جيب دکتر پول برداريد به پرستار بدهيد پرستار مي خواهد پول پرستار رادر جيب کسي قرار ندهيد. وبه خودش بدهيد چون کفش پرستار پاره است پول ندارد کفش بخرد اگر باران يا برف ببارد جوراب پرستار خيس خواهد شد!!!!
  پست الکترونیک نویسنده : قانع
 
هيچ چيز نمي تواند مرا بخنداند حتي اين http://www.aparat.com/v/wIYg7
    : افسرده
 
کي ميگيره؟ فراش باشي کي ميکشه ؟ قصاب باشي کي مي پزه؟ آشپز باشي کي مي خوره؟ حکيم باشيييييي
  پست الکترونیک نویسنده : hada
 
اقاي از اينکه هر روز با اظهار نظر هايتان باعث تحرک و بيداري بيشتر و انرژي مضاعف در جامعه پرستاري براي احقاق حقوقشان ميشويد متشکرم
    : عدالتخواه
 
آقاي وزير نگذاريد كار به تعطيلي بيمارستان ها بيانجامد
  پست الکترونیک نویسنده : ليدا
 
در آلمان پرستار،هايي را مي شناسم که حقوق شان از جراح مغز واقعاً همان بيمارستان بيشتره....در ضمن دريافتي دکتر جراح با استاد فيزيک، شيمي،رياضي،دانشگاه صنعتي شريف را که ميشه باهم مقايسه کرد... آقاي وزير
    : فلاح
 
ايرانه ديگه تنها چيزي که سالها جلو چشمشون بوده قضيه خان ورعيته. رعيت جون بکنه خان ببره پزشک بخونه بقيه کار کنند شکم وجيب پزشک فقط براي نوشتن دستور پرشه
  پست الکترونیک نویسنده : سعيد
 
كسي بايد به اين آقاي وزير بگه راستي اگر در أمد پزشكان پايينه چرا بر خلاف گروه هاي ديگر نمي خوان از كشور مهاجرت كنند !غير از اين نيست كه در اون كشورها از اين پول ها خبري نيست.و الان هم فرصت و نبايد از دست بدهند معلوم نيست پرستار ها و كادر درمان و مردم كي از خواب خرگوشي بيدار شوند .
    : ستاره

همچنین در این لینک :

 

http://www.khp.ir/NewsDetails.aspx?id=1104

 

 

 
واکنش سخنگوي کميته پيگيري مطالبات پرستاري به اظهارات وزير/مقايسه درآمد پزشکان  
ارسال شده در تاریخ : 2 / 10 / 1393
تعداد بازدید : 2107 )
نویسنده :  administrator

 واکنش سخنگوي کميته پرستاري به اظهارات وزير/مقايسه درآمد پزشکان

 شناسه? خبر: 2447624 سه‌شنبه ? دي ???? - ??:??
سخنگوي کميته پيگيري مطالبات پرستاري به صحبت هاي وزير بهداشت مبني بر اينکه درآمد پزشکان و پرستاران نبايد با هم مقايسه شود، پاسخ داد.

محمد شريفي مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، به اظهارات اخير وزير بهداشت اشاره و توضيحاتي در اين رابطه ارائه کرد.

وي با اشاره به نقل قول وزير مبني بر اينکه تجمع عده اي پرستار نمي تواند به مثابه اعتراض و مخالفت جامعه پرستاري باشد، گفت: در نظرسنجي که قبل از اجراي طرح تحول نظام سلامت از جامعه پرستاري انجام شد، بيش از 98 درصد شرکت کنندگان در اين نظرسنجي(بالغ بر 3800 پرستار) از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاري ناراضي بودند و بنده در ديداري که اعضاي شوراي عالي نظام پرستاري با وزير بهداشت داشتند، به صراحت اين موضوع را گفتم.

شريفي مقدم ادامه داد: الان هم که طرح تحول نظام سلامت در حال اجراست، معتقدم به جز تعداد معدودي از مديران پرستاري، اکثريت جامعه پرستاري از وضعيت خودشان ناراضي هستند. 

عضو شوراي عالي نظام پرستاري تاکيد کرد: اگر حرف ما را باور ندارند، خودشان نظرسنجي بگذارند تا ميزان رضايت پرستاران از عملکرد وزارت بهداشت را متوجه شوند.

وي با اشاره به تجمع اخير جمعي از پرستاران در مقابل نهاد رياست جمهوري، افزود: وزير بهداشت در حالي گفته اند که تجمع اندکي نمي تواند به مثابه اعتراض همه جامعه پرستاري باشد که بيش از 1000 نفر آن روز حضور داشتند. ضمن اينکه در مراکز بزرگ کشور مثل شيراز، مشهد، يزد، اصفهان، تبريز و... نيز تجمعات مشابه داشتيم. البته اين را بگويم که 40 درصد پرستاران کشور در نوبت صبح، 20 درصد نوبت عصر و 40 درصد نوبت شب کار مي کنند و نمي بايست انتظار داشت که پرستاران، دست از خدمت کشيده و تجمع کنند.

شريفي مقدم با عنوان اين مطلب که واکنش هاي وزير بهداشت به گلايه ها و اعتراض هاي پرستاري از دو حال خارج نيست، گفت: اولين حالتي که مي شود متصور بود، اين است که وزير هنوز گستردگي اعتراضات پرستاري را باور نکرده اند و يا اينکه ايشان مبناي اعتراضات را قبول ندارند.

سخنگوي کميته پيگيري مطالبات پرستاري با اشاره به صحبت وزير بهداشت مبني بر اينکه درآمد پزشکان و پرستاران نبايد با هم مقايسه شود، گفت: ما نمي گوييم با پرستار مقايسه شود. اما، بايستي مبناي پرداخت وجود داشته باشد و معلوم شود که از چه فرمولي تبعيت مي کند.

شريفي مقدم ادامه داد: بررسي هاي ما نشان مي دهد اختلاف پرداختي پرستار و پزشک در خارج از کشور، يک تا سه برابر است. بطوريکه در برخي کشورها، پرداختي پرستار و پزشک بعضا برابر است.

عضو شوراي عالي نظام پرستاري، معتقد است که وزير بهداشت حداقل مبناي پرداخت را اعلام کند تا مشخص شود که پرداختي پزشک بايد چند برابر باشد.

سخنگوي کميته پيگيري مطالبات پرستاري، با اشاره به راههاي مختلفي که پرستاران براي رساندن صداي مشکلات شان به مسئولين پشت سر گذاشته اند، تاکيد کرد: ما تمام راههاي مسالمت آميز را رفته ايم و حالا مي گوييم که گذشته را فراموش کرده ايم و مي خواهيم مشکلات را حل کنيم.

وي از فرصت يک ماهه براي پيگيري مشکلات جامعه پرستاري از طريق کميته 5 نفره خبر داد و افزود: اميدواريم مسئولين امر، حسن نيت خودشان را نشان بدهند.

شريفي مقدم با عنوان اين مطلب که جامعه پرستاري خودش را در مقابل جامعه پزشکي نمي بينيد، گفت: ما مي دانيم که پزشکان عمومي، رزيدنت ها و ديگر پزشکان متخصص و... مشکلات خودشان را دارند. خطاب ما به گروه اندکي است که سيري ناپذيرند.

امانت‌داري و اخلاق‌مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز است.

  

 
 
نظرات شما درباره این مطلب
 
عالي بود... جامعه پرستاري به شما افتخار ميکنه همه ما پرستارا هم صدا با شما به پيش ميريم تا به حقوق خودمون برسيم
  پست الکترونیک نویسنده : عبداله حسن زاده
 
مثل اينکه اين وزير ما خيلي شاهنشاهييه اخه اختلاف طبقاتييو خيلي دوست داره وهمرو واسه خودش مي خواد
    : فريده مقدوري
 
بي اطلاعي وزرا از وضعيت پرسنل وزارتخانه تحت امرشان ،يا خود را به بي اطلاعي زدن در اين حکومت چيز تازه اي نيست.
  پست الکترونیک نویسنده : مجيد
 
من با كليه ى صحبت هاى جناب شريفى مقدم در پاسخ به وزير بهداشت موافقم و از ايشان كمال تشكر را دارم به اميد روزى كه حق به حقدار برسد.
    : انسيه رضايي
 
جناب آقاي شريفي مقدم.حرف دل ما را زدند.اگر عشق به مردم وساحت مقدس پرستاري نبود.ما کي ترک خدمت ميکرديم.بيماران گناهي ندارند.ما هم گناه نکرديم که به نداي دلمان پرستار شديم.تا کي نا حقي.
  پست الکترونیک نویسنده : ليلا.رشت
 
درود برشريفي مقدم
    : zeinab
 
وزير بهداشت با اين کاراش کاري ميکنه که تمام پرستاران دست از کار بکشن و تمام بيمارستانا رو تعطيل کنن تا باورش که پرستارا هم معترضن و هم بيمارستان بدون پرستار هيچه!!!!
  پست الکترونیک نویسنده : ثنا
 
با نطرات آقاي شريفي مقدم موافق هستم و فکر ميکنم اگر راه مسالمت آميز چاره کار نشد بايد فقط 2 ساعت کليه پرستارها دست از کار بکشن و اجازه بدهند پزشکان محترم به تنهايي اتاق عمل ، کت لب ، Icuو ساير بخشها را اداره کنند .بعد نطرشان را به اهميت جامعه و حق حقوق مسلمشان پرسيد.
    : سودابه شعربافي
 
اين وزير پرستار ستيز درست بشو نيست.بايد به حاي تحصن اعتصاب کنيم.فقط حرف زور حاليشون ميشه
  پست الکترونیک نویسنده : ابوالفضل (همدان)
 
درود بر جناب شريفي مقدم با بيان شفاف ورسايش.به اميد احقاق حقوق پرستاران به زوي زود انشاله....
    : مريم.
 
با سلام خدمت آقاي شريفي مقدم براي احيا حقوق پرستار ي از مقام معظم رهبري کمک بخواهيد.
  پست الکترونیک نویسنده : razi
 
يک نفر فرزندش مرده بود گريه مي کرد اونو دلداري مي دادند نمي ذاشتن گريه کنه اونم گفت منو پيش کسي ببرين که اونم بچه اش مرده باشد چون درد منو اون مي فهمه شما نمي فهمين ؟؟؟؟درد پرستار را يک پرستار مي فهمد کسي که شبکاري کار نکرده است درد پرستار را نمي فهمد!!!!!
    : کم حوصله
 
جناب اقاي شريفي مقدم.از فرموده هاي درست وکاملتون ممنونيم.و بايد بگم که ما تا گرفتن حقمون هستيم
  پست الکترونیک نویسنده : حسن نيا
 
ما پرستاران از بي عدالتي در درآمد ها ناراحتيم و خواستار مهندسي مجدد در ساختار هاي بهداشت و درمانيم.
    : علي
 
تا وقتي که خودمون(قشر پرستار) واسه خودمون ارزش قايل نشيم وضع همينه.دارن به جايي ميرسوننمون که دست از کار بکشيم ببينيم بيمارستان يک ساعت هم رو پا ميمونه؟
  پست الکترونیک نویسنده : فاطمه
 
اقاي شريفي مقدم نماينده واقعي پرستاران است درود بر ايشان وتمام پرستاران
    : صادقي
 
آقاي شريفي مقدم و تمام همکاراني که به نمايندگي تمام پرستاران از حقوق ما دفاع ميکنيد ممنونيم از طرف تمام پرستاران ايران زمين
  پست الکترونیک نویسنده : مريم متاجي
 
آقاي شريفي مقدم و تمام همکاراني که به نمايندگي تمام پرستاران از حقوق ما دفاع ميکنيد ممنونيم از طرف تمام پرستاران ايران زمين
    : مريم متاجي
 
آقاي شريفي مقدم و تمام همکاراني که به نمايندگي تمام پرستاران از حقوق ما دفاع ميکنيد ممنونيم از طرف تمام پرستاران ايران زمين
  پست الکترونیک نویسنده : مريم متاجي
 
درود بر شما آقاي شريفي مقدم
    : پرستار
 
تورو خدا به ايشان نگوييد وزير بهداشت. ايشان وزير پزشکان هستند. وبس
  پست الکترونیک نویسنده : زهرا. م
 
با سلام بنده نيز با سخنان آقاي شريفي موافقم اميدوارم همه جامعه پرستاري تا حصول نتيجه وايجاد عدالت ايستادگي کنند همچنين از آقاي دکتر جعفرزاده نماينده محترم مجلس نيز تقاضا دارم تا پيگير مطالبات به حق پرستاران باشند
    : اسماعيل
 
باسلام .کجاي دنيا خدماتي که پرستار انجام ميدهد حق الزحمه آنرا پزشک ميبرد؟ ما نمي گيم که چرا پزشک درآمدش زياد است از بي عدالتي شکايت داريم .آيا پزشک در بيمارستان کار سرم تراپي انجام مي دهد که کد آن بعنوان تزريق هر نوع دارو به اسمش قيد مي شود اين است بي عدالتي ما کار مي کنيم پزشک سودش را مي برد
  پست الکترونیک نویسنده : ......
 
با سلام.از پيگيري هاي شما بسيار ممنونم.ب اميد روزي ک ما ب حق واقعي خودمون برسيم...
    : fatemeh
 
آقاي وزير گوشتان را چه چيزي پر کرده که صداي حق به آن نميرسد فقط مقام معظم رهبري ميتوانند گره گشاي کار ما باشند درود بر شريفي مقدم درود بر حقانيت
  پست الکترونیک نویسنده : پرستار
 
با سلام به اقاي شريفي مقدم و ساير اعضا كميته مطالبات پرستاري.لطفا تا احقاق خقوق پرستاران دست از پيگيري برنداريد.به اميد سربلندي همه پرستاران عزيز ميهنم
    : پرستار
 
سلام ودرود بر همه تلاشگران عرصه سلامت.اميدوارم كه دست اندر كاران دولت تدبير واميد در راه احقاق مطالبات پرستاري قدمي بردارند.لطفا بين نيروهاي تبصره3وپيماني ورسمي تفاوت نگذاريد.
  پست الکترونیک نویسنده : پرستار
 
درود بر پرچم دار دفاع از پرستاران، تمام پرستاران بايد از خواب بيدار شن وغيرت بکار ببندند و توي مرحله بعد اعتصاب رو بر اجتماع ترجيح بدند تا کل کشور بفهمند بيمارستان ها رو دست کي ميچرخه.
    : رسول
 
درود بر پرچم دار دفاع از پرستاران، تمام پرستاران بايد از خواب بيدار شن وغيرت بکار ببندند و توي مرحله بعد اعتصاب رو بر اجتماع ترجيح بدند تا کل کشور بفهمند بيمارستان ها رو دست کي ميچرخه.
  پست الکترونیک نویسنده : رسول
 
آقا توروخدا بريد سايت وزير و گزينه نميپسندم و بزنيد تا بفهمه با کي طرفهhttp://www.hhashemi.com
    : ناشناس
 
باسلام خدمت اقايان شريفي مقدم ودوستان دلسوزشان,جامعه پرستاري از شما حمايت كامل خواهد كرد,تا زمانيكه جامعه پرستاري به حقوقش نرسه دست از تلاش برنميدارد,درعمل نه فقط حرف و قول,كار از وعده پوچ گذشته,وعده خالي جامعه پرستاري رو از تلاششان منصرف نخواهد كرد,صميمانه از اقاي شريفي مقدم تشكر ميكنيم,
  پست الکترونیک نویسنده : علي ياسوج
 
احياي كمك پرستاري يعني بيسوادي و تضييع حقوق پرستاران,وازبين بردن امنيت شغلي پرستاران,خواهشا اين موضوع رو كلا رد كنين از تو فكر اينايكه بفكر احياي كمك پرستاري هستند
    : علي ياسوج
 
سلام بر آقاي شريفي مقدم،خيلي ممنون از زحماتتان،اجرتان با خدا.
  پست الکترونیک نویسنده : farzam
 
جناب آقاي شريفي مقدم درود بر شرفت ، از بيت رهبري هم براي احقاق حق پرستاران کمک بگيرين،رهبري نسبت به قشر پرستاري نظر مساعد و خوبي دارند
    : hossein
 
با سلام و درود و خسته نباشيد جملات بسيار منطقي و بجاي اقاي شريفى مقدم در پاسخ وزير كوته نگر بهداشت را حمايت مي كنيم
  پست الکترونیک نویسنده : سيد احمد
 
چقد خوب بود كه همه پرستاران مثل اقاي شريفي با جسارت حرف ميزدند و هر جا لازم بود ايشان را حمايت ميكردند...درود بر اقاي شريفي مقدم...
    : پرتوي
 
سلام بهترين راه حل تعطيلي کار ميباشد
  پست الکترونیک نویسنده : غضنفر
 
پرستاران عزيزهيچ راهي نداريم جزفرياد،اتحادواستقامت دربرابرسختي هاوخداوندنويد پيروزي داده است
    : ياعلي
 
آقاي شريفي ممنون کدام وزير تا امروز به فکر پرستار بوده چون همه شان پزشک بودند و نگهبان پزشکان
  پست الکترونیک نویسنده : رضايي
 
اگر از تدبير واميد رياست جمهوري نيز کاري ساخته نبود تجمع بعدي جلوي.....شايد اينبار تعداد پرستاران را واقعي ببينند
    : پرستار بيمارستان امام
 
اگر از تدبير واميد رياست جمهوري نيز کاري ساخته نبود تجمع بعدي جلوي.....شايد اينبار تعداد پرستاران را واقعي ببينند
  پست الکترونیک نویسنده : پرستار بيمارستان امام
 
باسلام و درود فراوان به جامعه پرستاري ، استعفاي وزير بهداشت و احقاق حقوق پرستاري خواسته تمامي پرستاران و پيراپزشکان شمال غرب کشور ميباشد
    : پيام
 
فقط بايد دست از کار بکشيم تا قدرمونو بدونن
  پست الکترونیک نویسنده : پرستار
 
از روزي كه صحبت هاي وزيربهداشت درمورد درآمدپرستاران شنيدم هيچ علاقه اي به كار ندارم و هر روز يك قرص متوكلوپرآميد مي خورم.
    : داشگر
 
حق گرفتني هست اعتراض نکنيم به ما توجه نخواهد شد درورد بر شريفي مقدم
  پست الکترونیک نویسنده : مهران
 
خداييش همه حرفها عين واقعيته.بدون هيچ اغراقي.خدا جاي حقه.ايشالا به حقمون برسيم ..مويد باشي اقاي شريفي.
    : سوري
 
با سلام بانظرات اقاي شريفي مقدم موافقم انشاالله پرستاري بتونه جايگاه واقعي خودش را بدست بياره
  پست الکترونیک نویسنده : شاميباف
 
آقاي وزير بترس از روزي که پرستاران براي احقاق حق خود مجبور شوند دربيمارستان ها دست از کار بکشند. که جامعه ملتهب خواهد شد. قدرت پرستاران مافوق جامعه پزشکي است. پس آقاي وزير مشکل را مسالمت آميز حل کنيد. شريفي حمايت حمايت .
    : جهان
 
اگر وزير باور ندارد که پرستاران به بي عدالتي مفرط موجود شاکي هستند ميتواند يک روز را مشخص کند که پرستاران در حياط بيمارستانها ازادانه و بدون ارعاب حراست جمع شوند اونوقت بيايد آمار بگيرد و ببيند که صد درصد پرستاران حتي مترون ها نيز جز معترضين خواهند بود
  پست الکترونیک نویسنده : رضا
 
وزير بهداشت بايد برکنار بشه يا به مطالبات پرستاران رسيدگي کنه
    :
 
برکناري وزير بهداشت يا رسيدگي به مطالبات پرستاران محترم
  پست الکترونیک نویسنده :
 
اجرتون باخداآقاي شريفي نقدم
    : سيدلطيف
 
وزير بهداشت خودشو به خواب زده ظالم آقاي شريفي مقدم درود بر شرفت همه جامعه پرستاري از شما حمايت ميکنه
  پست الکترونیک نویسنده : علي
 
جناب اقاي وزير چرا فکر ميکنند با افرادي بيسواد روبرو هستند وچرا چشمشان را روي نارضايتي پرستاران ميبندند وطوري حقايق راجلوه ميدهند که گويا پرده پوشي راه حل چاره مشکل جامعه (پرستاري)است ما خودمان را با پزشکان قياس نميکنيم اين قياس با پرستاران ساير کشورهاست با تشکر از کسانيکه ازحقوق پرستاري دفاع ميکنند
    : پرستار
 
اين اقاي وزير امده که بوجه مملکت و پول مريضهاي بيچاره رو بين همکاراي خودش( پزشک ها) تقسيم کنه مارو بگو که چقدر دل به روحاني خوش کرده بوديم اين وزيرش که رو احمدي نژادو تو دروغگويي سفيد کرد خدا به بقيه رحم کنه پرستارها که هيچ خدا به داد مريضهاي بينوا برسه!
  پست الکترونیک نویسنده : شهاب
 
با سلام خدمت افاي شريفي مقدم.در گيلان پزشک سالاري غوغا مي کند.ما تا گرفتن حقوق کامل خود حضور خواهيم داشت
    : برزگر
 
سلام آقاي شريفي مقدم در بعضي از بيمارستانها 5تا 20درصد هتلينگ به پرستاري اختصاص دارد واين حق مسلم پرستاري است از شما خواهش ميکنيم براي رسيدن به اين حق مسلم آن را همانند ساير حقوق پايمال شده مطرح کنيد .با تشکر
  پست الکترونیک نویسنده : razi
 
به سخره گرفتن جامعه پرستاري يعني اينکه شما اينقدر خودخواهيد که حتي بهترين دوستان خود که درواقع دشمن ديرينه خود ميپنداريد شما را به چالش کشانده .حرمت وعفت کلام را در حد خود نگه داريد تااين سيل خروشان به جوش نيايد وشما را ياخود نبرد.به اميد پيروزي واحقاق حق
    : علي
 
سلام دست اقاي شريفي مقدم درد نکنه که از حقوق مسلم پرستاري دفاع ميکنه اقاي وزير نسبت به عملکرد کادر پيراپزشکي مثل کسي ههست که خودشو به خواب زده چون ادمي که خواب باشه رو ميشه بيدار کرد ولي اوني که خودشو به خواب زده رو.... اميدوارم فقط خواب باشه و بيدار بشه همين
  پست الکترونیک نویسنده : مجيد
 
عالي بود جناب آقاي شريفي مقدم. متاسفم براي خود و همکاران محترمم که در زيرمجموعه اي از وزارتخانه اي کار ميکنيم که چنين وزيري داره
    : صفورا
 
اميدوارم خداوند افرادي مانند استاد شريفي مقدم را براي اين قشر زحمتکش حفط کند.شما در خط مقدم بمانيد ما مانند کوه تا دريافت مطالباتمان پشت سرتان هستيم
  پست الکترونیک نویسنده : صادقي
 
بر معاونت پرستاري بي عرضه لعنت
    : پرستار بدبخت
 
خيلي عالي و بجا گفتين جناب شريفي مقدم عزيز، ب اميد روزي که صداي پرستاران را گوش هاي سنگين وزير بشنود و مجلس هم دست به کار شود براي رفع اين تبعيض ها
  پست الکترونیک نویسنده : latif
 
كاش سازمان نظام پرستاري هم مثل آقاي شريفي مقدم بي محاباازحقوق پرستاران دفاع مي كرد پزشك سالاري وبرده داري به روش نوين تا كي؟
    : پرستاران

 

پاسخ برخی از همکاران کمیته خراسان و اعضا گروه های خراسان به بیانات وزیر :

"من ازجناب شریفی مقدم در حمایت از جامعه پرستاری و پیراپزشکی کشور که بحق 95 درصد این وزارت را تشکیل می دهند و بشدت از عدم وجود عدالت نسبی در پرداخت های این وزارت ناراضی اند تشکر می کنم .

دوستان پیرو فرمایشات جناب شریفی مقدم هرکدام از افراد جامعه پیراپزشکی و پرستاری می تواند نظرات خود را در رابطه با عملکرد سازمان مطبوع خود بیان کند.

دوستان همانطور که همه متوجه شدید قیاس پاشنه ی اشیل دوستان است که بشدت از ان می ترسند اما بنا به فرمایش جناب شریفی مقدم این مقایسه از روی اضطرار است و من که در سه ماهه اخیر فقط 180 تومان کارانه گرفتم وقتی می شنوم دوستانی این اعداد و ارقام را می گیرند چه بخواهم چه نخواهم اعتراض می کنم

دوستان خوب است که به حرف دل بچه ها گوش کنند"

***

"به دکتر هاشمی بگین اولا چیزی از این اعتبارات مونده که کسی بتونه یه تیکه ازش جدا کنه

دوما ما خودمون رو با کارشناسای رشته های دیگه مقایسه میکنیم

مثلا معلم ها باشه به ماهم 3 ماه تابستون 13روز عید تمام تعطیلات رو آف بدین حالا بگذریم از برف و ...

با کارشناسای اداره آب و برق و ... سایر امور اداری باشه به ما هم مثل اونهااضافه کار بدون توقف بدین اضافه کار صلواتی که به همه از 40-50تا سقف 120 ساعت هر ماه میگیرن

با کارشناسای بانک ها به ما هم مثل اونها که ساعتی چند ده هزارتومن بابت مواجهه با آلودگی پول میگیرن بپردازید اگه قبول دارین ایدز و هپاتیت از پول کثیف خطر ناک تره

تازه بگذریم از این که چه راحت تسهیلات فوق العاده میگیرن و امتیازاتی خاص

که ما تو سیستم درمان وقتی خودمون مریض داریم مثل همه باید بریم ته صف واستیم"

***

"همکارای عزیز یکم دیدمون رو باز کنیم و منطقی ،یکم تحلیل داشته باشین

حتما انتظار نداشتین که دفتر پرستاری و مترون ها تو اعتراضات شرکت کنن

من خودم تو بیمارستانم رسما به سوپر وایزر ها گفتم انتظار ندارم بیاین ولی به بچه هایی که از شما سوال میکنن اطلاع رسانی کنین

الان وزیر با حرفاش سعی داره تو یه جنگ روانی این جریانو هر چه سریع تر به سمت نا امیدی وخستگی پیش ببره ، پس حواستون باشه و باهاش همراه نشین و به هم فاز منفی ندین

1 رو همکارایی که اصلا قد این حرفها نیستن و از اون مصلحت طلب هان که دنبال سود بدون هزینه هستن اصلا سرمایه گذاری نکنین ،وقتتون رو روی اونهایی بذارین که دو دل هستن،

 و اونهایی رو که همراهن ثابت قدم کنین

2ذهنیت همکارا رو برای یه حرکت اعتراضیه کمر شکن واسه روز پرستار اماده کنین

3به موازات اعتراضات اقدامات قانونی و نامه نگاری های اداری واسه تحقق اهداف موازی مثل همین محاسبه اضافه کار و ساعت کار رو پیگیری کنین "

تعداد بازدید از این مطلب: 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 9 بهمن 1393
نظرات

 

تشکیل کمیته پیگیری مطالبات پرستاری :

تجمع پرستاری در مشهد بدنبال تجمعات سراسری در چند شهر از جمله پایتخت شکل گرفت و در روز تجمع درخاتمه ی مراسم طبق هماهنگی با نهاد ریاست جمهوری کمیته ای شش نفره از پرستاران حاضر در تجمع به نمایندگی از طرف پرستاران ایران جهت پیگیری های بعدی و هماهنگی با دفتر ریاست جمهوری تشکیل گردید

افراد منتخب کمیته ی :

آقایان : محمد شریفی مقدم و محمود عمیدی و حمید چراغی و حمید تاج الدینی 

خانم ها : مهناز بختیاری و فاطمه فریدیان تشکیل شد.

سخنگوی کمیته که تحت عنوان " کمیته ی پیگیری مطالبات پرستاران " فعالیت خواهد کرد به عهده ی جناب شریفی مقدم بود که ایشان مواضع رسمی پرستاران را از طریق این کمیته اعلام و اطلاع رسانی خواهد کرد .

بدنبال تشکیل این کمیته با توجه به عنوان و در جهت مشارکت کلی و فراگیر پرستاران در سراسر کشور تصمیم بر این قرار گرفت که از هر استان کشور یک نفر به این جمع اضافه گردد تا کمیته در استان های کشور شکل گرفته و بصورت منطقه ای پیگیر مطالبات پرستاری باشند ، این تغییرات بعد از تعطیلات آخر ماه صفر به اطلاع دفتر ریاست جمهوری رسید. 

تشکیل کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان :

 دراستان خراسان کمیته از قبل به طور غیر رسمی شکل گرفته بود و در طی ماههای قبل به کار اجرایی پرداخته و جمع آوری نامه برای دریافت مجور و پیگیری دریافت مجوز از نظام پرستاری و کارهای مقدماتی مانند چاپ بنر و پلاکارد ها در قبل ازبرگزاری تجمع از فعالیت های این کمیته بود ونیز برگزاری مراسم روز تجمع . 

این کمیته بشکل خود جوش و از افراد فعال در گروه ها که علام آمادگی کرده بودند تشکیل و در آن ازپرستاران بیمارستان های خصوصی و دولتی و تامین اجتماعی و نمایندگانی از شهرستان های مختلف استان از جمله نیشابور ، کاشمر ، تربت حیدریه سبزوار ،بجنورد ،قوچان ،چناران و چند شهر دیگر  عضو هستند . این کمیته در نشست همکاران در تاریخ 1393/10/19 بطور رسمی شکل گرفت .

 

***
 
 
در ادامه پیگیری خواسته های پرستاران استان خراسان همکاران در روزهای بعد از تجمع با مسولین محترم استان ملاقات هایی داشتند از جمله ملاقات با ریاست حراست دانشگاه علوم پزشکی در محل ساختمان قرشی و ارایه ی مشکلات همکاران پرستاری از بخش های مختلف بیمارستان ها که به صورت مکتوب در قالب 30 بند مکتوب به اطلاع ایشان رسانده شد و قول پیگیری از اطرف ایشان داده شد
همچنین در این جلسه ریاست محترم حراست دانشگاه جناب آقای دکتر تقی زاده را به عنوان نماینده ی خود به کمیته معرفی کردند که در همین جا از ایشان بخاطر نظر مساعد و همکاری فراوان ایشان در فرایند جمع آوری امضا برای ارائه به رییس جمهوری محترم تشکر می کنیم .
همچنین در این جلسه ریاست محترم حراست دانشگاه ضمن اعتمادبه اعضای کمیته به همکاران اجازه دادندتا در بخش های مختلف بیمارستان حضور و پیگیر خواسته ها و مشکلات صنفی پرستاران باشند و ضمن اعلام آن ها در جهت بهبود محیط کاری همکاران کوشش همه جانبه ای صورت گیرد.
 
این هم متن گزارش 4روز بعد تجمع که در گروه ها گذاشته شده بود :
 
" سلام برشما دوستان همکار

گزارشی از اقدامات انجام شده بعد از تجمع شما دوستان عرض کنم

روزاول :

23 آذر شب که تا دوازده شب امضاء شماری داشتیم و چند نمونه امضا از همکاران پیراپزشکی بود گذاشتم که

گزارش شد 736 امضاء در 44 صفحه A4

روز دوم :

صبح و عصر بودم که دوستان دنبال برگه امضاء شون بودن که مجبور شدم وسط بخش کارم برگه های

امضاء را اسکن کردم براتون بعد هم ظهر داشتم نامه به اقای دکتر مهرابی می نوشتم برای پیگیری قانونی

قطعنامه پایانی با امضاء همکاران گرامی ام که خبر تعداد قلیل پرستاران را از زبان وزیر در سایت های خبری

دیدم و همکاران معترض شدند که باید در نامه ی پی گیری بیانیه اعتراض پرستادان را اعلام و از وزیر در خواست

تجدید نظر در حرفش با بخواهند نامه تایپ شد و شخصا باعصبانیت از بیانات وزیر به دفتر دکتر مهرابی رفتم

ایشان نیامده بودند لذا نامه می گیری و نامه ی اعتراض به وزیر به مسول دفتر دکتر داده شد و تلفن دادم برای خبر دادند

   روز سوم :

عصر و شب بودم اول صبح رفتم ساختمان قرشی یکم منتظر شدم گفتند دکتر اول صبح می روند بخش

بعد میان لذا کار اداری داشتم رفتم دنبال کارام و از دفتر دکتر هم خبری و زنگی نیامد

روز چهارم :

ظهر ساعت دوازده رفتم ساختمان قرشی دکتر بودند ایشان با مهربانی و محترمانه استقبال کردند

گفتم دو علت دارد که باید ایشان را می دیدم :

اول به عنوان نماینده محترم وزیر، اصل برگه های امضاء شما را جلوی ایشان ورق زدم و تایید کردند

تعداد را و گفتم شما به وزیر بگویید من دیدم امضا ها را ودرخواست پی گیری و توضبح وزیر شدم

همچنین شخصا از ایشان خواستم از وزیر بخواهند پی گیری کنند تا در مورد تعداد و عددی که گفتند

در حرفشان تجدید نظر کنند

ایشان من را نزد دکتر بدیعی فرستادند که از معاونین ایشان هستند ایشان ضمن احترام و تشکر از

برگزاری محترمانه مراسم فرمودند دکتر دیروز به تهران شخصا زنگ زدند و بیانیه را بند بند برای

اقای دکتر کشاورز در دفتر وزیر خواندند و ایشان گفتند وزیر در سفر استانی هستند و بعد از پایان

سفر و بازگست حتما پی گیر خواهند بود و جواب خواهند داد ... از ایشان خواستم حتما نتیجه را

جهت اطلاع شما اعلام کنند و گفتند تا هفته ی دیگر اگر جوابی نیامد پیرو خواهند زد

باتشکر از حضورتان در روز اتحاد پرستاران ایران

امیرجانی

1303/9/26 "

 

 ***

 

پاسخ وزیر در مراجعت به مشهد و درخواست پرستاران درمشهد :

  لینک خبر حاوی پاسخ وزیر به تجمع کنندگان روز 23  آذر در نوع خود دیدنی با و به این لینک مراجعه کنید :
 
 
کد خبر: 81432462 (4404329) | تاریخ خبر: 28/09/1393 | ساعت: 17:26
 
به گزارش ایرنا، «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» روز جمعه در حاشیه همایش سراسری دفاتر هم اندیشی استادان دانشگاه های کشور در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: عده ای به دنبال آن هستند که جامعه پزشکی و جامعه پرستاری را در مقابل هم قرار دهند.


وی با اشاره به تجمع تعدادی از پرستاران در روزهای اخیر گفت: حدود 150 هزار پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی سطح کشور فعالیت می کنند لذا تجمع عده ای اندک نمی تواند مبنی بر اعتراض جامعه وسیع و خدوم پرستاران باشد

وزیر بهداشت افزود: در این موضوع همه ملتزم به قانون و درک شرایط کشور هستند اما برخی نیز انگیزه های غیرصنفی داشته و این مسایل را خط دهی می کنند. 

وی ادامه داد: مقایسه درآمد گروه های مختلف با یکدیگر نظیر جامعه پرستاری و پزشکی اقدام معقولی نیست

هاشمی گفت: ارقام مطرح شده درباره اختلاف درآمد پزشکان و پرستاران صحت نداشته و کار زشتی است زیرا اکنون بسیاری از پزشکان نیز از نظر درآمد و مالی مشکل داشته و هنوز خانه و خودرو ندارند

وی با بیان این که درآمد پرستار را نباید با پزشک مقایسه کرد، افزود: یک کارشناس پرستاری باید حقوقش را با هم رده های خود مقایسه کند زیرا می بینیم که حرفه هایی مانند خبرنگاری و آتش نشانی نیز با استرس و مسوولیت های بسیاری همراه است اما حقوق این اقشار هم زیاد نیست

وزیر بهداشت در ادامه گفت: تصور غلطی برای برخی از همکاران گروه پزشکی پیش آمده مبنی بر این که در قالب «طرح تحول نظام سلامت» اعتباراتی به وزارت بهداشت تخصیص یافته لذا هرکس به دنبال آن است که بخشی از آن را جدا کند

وی تاکید کرد: جهت گیری اعتبارات تخصیص یافته در قالب «طرح تحول نظام سلامت» در راستای منافع مردم و کاهش پرداختی ها از جیب مردم، صرف خواهد شد.

هاشمی همچنین با اشاره به پیش بینی نشدن اعتبارات حوزه سلامت برای زایران و مسافرانی که به مشهد سفر می کنند، گفت: مشهد مقدس به نوعی آسیب دیده این بی عدالتی است. 

وی افزود: اعتبارات سلامت برای کلانشهر مشهد باید به نسبت جمعیت زایر و مسافری که سالانه در این شهر مقدس حضور دارند، اختصاص یابد. 

وزیر بهداشت تاکید کرد: در این راستا اعتراضاتی مطرح است که هنوز به نتیجه نرسیده لذا امیدواریم در بودجه 1394 نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق بودجه آن را اصلاح کنند. 

وی گفت: مشهد نیازمند دو تا سه بیمارستان 800 یا هزار تختخوابی جدید است ضمن این که بسیاری از بیمارستان های فعلی این شهر فرسوده هستند.

هاشمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در حاشیه شهرهای بزرگ اظهار داشت: اکنون 9 میلیون نفر جمعیت حاشیه نشین در شهرهایی مانند تبریز، تهران، مشهد، زاهدان و اصفهان ساکن هستند.

وی افزود: مشهد و تبریز در اجرای خدمات رایگان بهداشتی و درمانی پیشگام هستند.

وزیر بهداشت در ادامه کیفیت گرایی را یکی از برنامه های این وزارتخانه عنوان و بیان کرد: در دولت تدبیر و امید مجوز جدیدی برای ساخت دانشگاه و دانشکده های پزشکی به جز در چند نقطه نیازمند، صادر نشده است.

وی گفت: در این راستا هم اکنون همه مراکز درمانی دانشگاهی بویژه مراکز زیرپوشش دانشگاه آزاد اسلامی در دست بازرسی است و در مراکزی که آموزش دانشجویان با استانداردها مغایرت داشته باشد، پذیرش دانشجو متوقف خواهد شد. 

هاشمی همچنین از بررسی 20 پرونده پزشکی در قالب راه اندازی «سامانه 1960» خبر داد و افزود: بیشتر شکایات مربوط به بخش هایی خارج از تعرفه های پزشکی بوده و از سوی دیگر این تعداد کم پرونده نشانگر رعایت تعرفه ها از سوی مراکز درمانی خصوصی و دولتی است.

7487/660/ 2025

 انتهای پیام /* 

تعداد بازدید از این مطلب: 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 8 بهمن 1393
نظرات

 

بیانات وزیر در روز تجمع همکاران را برآن داشت که باید پیگیر مطالبات بود چرا که در روز روشن و در مقابل چشمان بیدار همکاران 736 امضا از تجمع مشهد جمع آوری و شمارش شد ه بود ،حال آنکه مشهد تنهایکی از شهر های کشور بوده که درآن تجمع صورت گرفته بود واین تجمع در شهرهای دیگر نیز برگزار شده بود ، اگر چه این تعداد در چشم وزیر ناچیز می نمود .

برهمین اساس به درخواست همکاران در شب بعد از تجمع نامه ای خطاب به نماینده ی تام الاختیار وزیر در مشهد نوشته شده و صبح روز بعد ازتجمع به ساختمان قریشی مراجعه و نامه به دفتر ریاست دانشگاه تحویل شد ، ریاست دانشگاه روز 23 آذر به درخواست وزیر به همراه سایر روسای دانشگاه های کشور به پایتخت رفته بودند .

لازم به ذکر است که متن نامه پیگیری به همراه متن بیانیه پایانی تجمع به دفتر نماینده ی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی خراسان تحویل داده شد و 736 امضا شرکت کنندگان به رویت ایشان به عنوان و فرد شاهد و امین که در روز تجمع در محل تجمع حضور داشتند رسید .

تصویر نامه پیگری تجمع 23 آذر مشهد که به دفتر ریاست دانشگاه تحویل گردید :

 

 

پیگیری نامه مذکور قریب سه روز به طول انجامید و بالاخره بعد سه روز موفق به دیدار ریاست دانشگاه شدیم و امضاء ها برویت شخص ایشان رسید وی گفت بلافاصله بعد مراجعت از مرکز نامه به تهران فاکس شده و با دکتر کشاورز در تهران در مورد آن و همچنین قطعنامه ی تجمع صحبت شد و بند بند بیانیه پایانی برای وی خوانده شد اما چون وزیر در سفر به غرب کشور بودند قول دادند که بعداز مراجعه  پاسخ ایشان را اعلام کنند. 

انعکاس خبر تجمع در رسانه ها :

در روز تجمع با اینکه نیروهای انتظامی از اصل تجمع مطلع بودند و حضورشان در طی مراسم تجمع بیانگر آن بود اما از رسانه ها ی رسمی چون صدا و سیما و گزارشگر معروف گزارش 5 درآنجا خبری نبود و این در نوع خود جالب است که یک تصادف ساده یا ترکیدن لوله آب و گاز بلافاصله به اطلاع آن شبکه می رسد اما تجمع پرستاری با این فرازو نشیب های آن که منجر به برگزاری همایش نظام پرستاری نیز شد و در آن همه ی دوستان حضور داشتند و اطلاعیه تجمع در آن مراسم توزیع شد اما متاسفانه دوستان بی خبر بودند ،در مراجعه ای که چند روز بعد تجمع با امضا های همکاران به صدا و سیما داشتیم و اعتراض کردیم فردی که به عنوان پاسخگو در آنجا حضور داشت گفت شما بایستی چند روز قبل برگزاری مراسم را به اطلاع ما می رساندید تا پوشش دهیم که البته به ایشان عرض شد برای مراسم روز پرستار حتما خدمت می رسیم و قول پوشش مراسم آن روز را دادند .

سایت خبری دانشجو در روز تجمع حضور داشت و مصاحبه کرد و متن خبر آن را در سایت خود چاپ کرد :

 

 http://snn.ir/print/374844

کد مطلب: 374844  |  تاريخ: یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳  |  ساعت: ۱۷:۲۸


امروز؛

تجمع پرستاران در مقابل دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد

تجمع پرستاران امروز در مقابل ساختمان قریشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور بیش از 100 پرستار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار"خبرگزاری دانشجو" از مشهد، تجمع دانشجویان پرستاری در اعتراض به دیده نشدن حق و حقوق آنان در طرح تحول نظام سلامت امروز در مقابل ساختمان قریشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

 این پرستاران با در دست داشتن پلارکاردهایی با مضمون "ما خواستار برقراری عدالت در پرداخت هستیم"، "اگر پرستار نباشد تامین سلامت بیمار بسیار دشوار است"، از مسئولان دانشگاه و وزارت بهداشت و درمان خواسته شده تا وضعیت حقوقی پرستاران را سامان دهند.

 در این تجمع مهدی امیر جانی، یکی از پرستاران معترض با بیان این نکته که این تجمع همزمان با تجمع صورت گرفته در تهران اجرا می‌شود، تصریح کرد: اعتراض ما به نحوه تعرفه گذاری نامناسب انجام شده در بخش پرستاری است.

 وی با بیان این نکته که تفاوت فاحشی میان تعرفه حقوقی پرستاران با پزشکان وجود دارد، خاطرنشان کرد: شکاف عمیقی میان تعرفه حقوقی پرستاران و پزشکان وجود دارد و باید عدالت بیان شده در این بخش رعایت و بر اساس وعده داده شده حقوق پرستاران با پزشکان یک به سه شود.

 پرستار بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) در ادامه با بیان این نکته که حقوق یک پرستار در بهترین حالت خود به دو میلیون و 300 هزار تومان می‌رسد، گفت: حقوق یک پزشک از 10 میلیون در کف آغاز و تا 100 میلیون در ماه می‌رسد که این شکاف عمیقی را در بخش پزشکی ایجاد می‌کند.

 امیر جانی با بیان این نکته که کار پرستاران با کارمندان مخابرات و شرکت گاز تفاوت دارد، تصریح کرد: برای فردی که تمام عمر خود را باید در خدمت بیمار باشد و به صورت شبانه روز در بیمارستان حضور داشته باشد این رفتار و تفاوت شایسته نیست.

 پرستار بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) در ادامه با اشاره به مشکلات باز نشستگی گروه پرستاری بیان کرد: متاسفانه قانونی را در بازنشستگی پرستاری کشور ابلاغ کرده‌اند که بر اساس آن سن بازنشستگی پرستاران را 55 سالگی عنوان و این در حالی است که بیان می‌شود سن بازنشستگی پرستاران 25 سالگی است.

 وی در ادامه با اشاره به سابقه پرستاری خود در بیمارستان امام رضا (ع) گفت: من اکنون مدت 24 سال است که در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) در حال خدمت می‌باشم و 49 سال سن دارم حال اگر بنا باشد پس از 25 سال بازنشست شوم باید سال بعد بازنشسگی من تائید شود؛ اما بر اساس قانون 55 سالگی ناچارم شش سال دیگر خدمت خود را ادامه دهم.

 امیر جانی با بیان این نکته که افراد تجمع کننده در این مکان از شهرستان‌های استان و اکثرا پرستاران بخش خصوصی دولتی و دانشجوی پرستاری هستند، افزود: ما در انتظار هستیم مهرابی بهار و دیگر مسئولان برای این مشکلات تصمیمی اتخاذ کنند.

 پرستاران در بیانیه‌ای ضمن اعتراض به بی‌عدالتی‌های وزارت بهداشت و درمان مراتب همراهی و حمایت خود را از برادران و خواهران همکار در تجمع امروز بیان کرده و اعلام داشتند:

 1-ما خواستار اجرای بی قیدو شرط قانون تعرفه گذاری پرستاری با تعیین ضریب عملکرد عادلانه در حد عرف جهانی هستیم.

 2-ما خواستار اجرای عدالت در پرداخت‌ها هستیم به طوری که حداکثر اختلاف پرداخت بین تیم درمان سه برابر باشد.

 3-ما خواستار توقف فوری واریزی‌های شگفت آور مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت هستیم و معتقدیم اگر این شکاف چند صدبرابری اصلاح نشود آسیب جبران ناپذیری به اقتصاد مردم، بیماران و کارکنان تیم سلامت وارد خواهد کرد و اگر اجرایی شود دیگر آب رفته به جوی باز نخواهد گشت.

 4-ما هر گونه تهدید، تنبیه و تبعید پرستاران و هر یک از اعضای تیم درمان را که در جهت پیگیری حقوق صنفی باشد محکوم می‌کنیم.

5-روز پرستار روز میعاد بعدی ماست ما به دوستان تا روز پرستار مهلت می‌دهیم تا خواسته‌های به حق پرستاران را جامع عمل بپوشانند و این همان فرصت دو ماهه مورد نظر وزارت است. بدیهی است راهکارهای قانونی دیگری نیز می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد از جمله آن عمل به وظایف در حد قانون اگر قرار باشد پروسیجرهای مشترک بین پزشک و پرستار را تنها پزشک بگیرد پس باید خود انجام دهد.

 6-ما از بیانیه مصوب پایانی تجمع همکارانمان در تهران و شهرستان‌های دیگر حمایت کرده و اتحاد بیشتر جامعه پرستاران ایران را تا حصول به خواسته‌هایمان که چیزی جز اجرای عدالت و رعایت حقوق مردم و کارکنان سلامت نیست را خواستاریم.

 در آینده نزدیک تفاوت تعرفه حقوقی محسوسی برای پرستاران ایجاد می‌شود

 در ادامه جواد محمودی، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" با بیان این نکته که این تجمع بر اساس مطالبات مجموعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است، گفت: موضوع عنوان شده از سوی این دوستان  در این تجمع چیز تازه ای نیست.

 وی ادامه داد: این تجمع جهت رفع برخی مشکلات از جمله مشکل حقوقی پرستاران است که وزارت نیز در جریان این مشکلات بوده و این نکته دارای اهمیت است که ما مشکلات همه گروه‌های خود در پیراپزشکی و پزشکی را دنبال می کنیم و به صنف خاصی نمی‌پردازیم.

 مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با اشاره به اهمیت کار نیروی پرستاری گفت: کادر پرستاری چه از لحاظ تعداد نیرو و چه از لحاظ ارائه خدمات در بالاترین سطوح در بخش پزشکی قرار دارند که باید برای این مشکلات پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

 محمودی با بیان این نکته که باید مراقب باشیم در میان این جمعیت افرادی نباشند که در پی سوء استفاده از این تجمع باشند، تصریح کرد: ما همه اعم از مراکز دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی  و غیره یک گروه هستیم که تلاش داریم مشکلات کل مجموعه را حل کنیم.

 وی با بیان این نکته که کمبود نیروی انسانی از مهمترین مشکلات پرستاری در کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس برنامه داریم در سال آینده نیروی انسانی مورد نیاز خود را تامین کرده و استخدام نیرو داشته باشیم.

 مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به توزیع عادلانه مطالبات در بازار کار نیروی انسانی گفت: دولت و دانشگاه تلاش دارند در کنار هم این مشکلات را حل کند و نباید در این خصوص نگرانی وجود داشته باشد.

 محمودی با اشاره به این نکته که باید در یک فضای راحت این مشکلات را حل کرده و تجمع امروز نیز بسیار آرام و منطقی پیش رفت، گفت: با توجه به برنامه نظام تحول سلامت مراجعات به بخش‌های بیمارستان‌های دولتی بسیار شدید شده است به نحوی که با هجوم بیمارستانی روبه رو شده ایم.

 وی ادامه داد: در این شرایط نوبخت اعلام کرد که در سال آینده یک برآورد نیرو انجام خواهیم داد و در یک سال آینده استخدام نیرو در بخش‌های مختلف پزشکی را خواهیم داشت.

 افزایش استخدام پرستار مرد در سال آینده

 مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با بیان این نکته که در حال حاضر به صورت اهداف کوتاه مدت تعدادی نیروی دانشجویی را وارد کار کرده‌ایم، افزود: معاونت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت متعهد شده است استخدامی نیروی انسانی در بیمارستان‌های دولتی را در سال آینده داشته باشد.

 محمودی با بیان این نکته که به اندازه همین 50 درصدی که نیرو داریم در قسمت‌های مختلف اعم از پرستاری، کاردان  و کارشناس اتاق عمل، هوشبری و کمک پرستار، نیروی انسانی نیازمند است گفت: این نیاز در بخش پرستاری در خصوص نبود پرستاران مرد بیشتر دیده می‌شود.

 وی با اشاره به سختی کار در شیفت‌های شبانه برای خانم‌ها افزود: بنا داریم در سال آینده بیشترین نیروهای خود در پرستاری را از میان آقایان انتخاب کنیم تا با افزایش نیروی مرد مشکلات پرستاران خانم به دلیل داشتن فرزند و وظایف همسرداری مرتفع شود.

 با اضافه شدن 2000 نیرو در سال آینده مشکلات حل می‌شود

 مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد نیروهای پزشکی در بخش‌های مختلف را 6000 نفر عنوان و بیان داشت: اگر به این مجموعه که شامل کاردان و کارشناس اتاق عمل، هوشبری و کمک بهیاران را  می‌شود 2000 نفر اضافه شود بسیاری از مشکلات ما حل شدنی است.

 محمودی متذکر شد: در میان تجمع کنندگانی که امروز در این ساختمان اجتماع کرده اند پرستارانی از بخش خصوصی، تامین اجتماعی، نزاجا و دانشگاه وجود داشتند که باید بر اساس تیپ افرادی که در این تجمع وجود داشتند تصمیم لازم را اتخاذ کنیم.

 وی با بیان این نکته که همه این افراد از جامعه علوم پزشکی محسوب و برای رفع مشکل عنوان شده از سوی آنان تلاش خواهیم کرد، گفت: در بحث حقوقی که خواسته اصلی تجمع کنندگان بود تا چند ماه آینده تغییر محسوسی را ایجاد خواهیم کرد.

 مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این نکته که هر بیمارستانی به صورت جداگانه در حال برآورد این تفاوت قیمت در بیمارستان تحت پوشش خود به صورت آزمایشی و پایلوت است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما از تمام تلاش های حفظ جایگاه بیمار و سلامتی او است و باید صبوری را تجمع کنندگان در رفتار خود داشته باشند تا به پاسخ های مناسب برسیم.




چاپ خبر

 همچنین سایت خانه پرستار خبر تجمع مشهد را انتشار داد :

 

http://www.khp.ir/NewsDetails.aspx?id=1101

 

تجمع اعتراض‌آميز تعدادي از پرستاران در مشهد
ارسال شده در تاریخ : 26 / 9 / 1393
تعداد بازدید : 883 )
نویسنده :  administrator

 

تعدادي از پرستاران مشهدي در پي اعتراض به تعرفه‌هاي پرستاري، افزايش شيفت کاري و پيگيري ساير مطالبات خود در ساختمان قريشي مشهد تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه خراسان، صبح امروز، 23 آذرماه ساختمان قريشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد واقع در خيابان دانشگاه مشهد شاهد تجمع تعدادي از پرستاران بود که خواستار عملياتي شدن مطالبات خود بودند.

در حياط اين ساختمان پرستاران و دانشجويان رشته پرستاري برگه‌هايي در دست داشتند که حاوي اين نوشته‌ها‌ بود:«تجمع ما سياسي نيست، بلکه کاملا صنفي است» و «ما خواستار برقراري عدالت در پرداخت هستيم».

مصاحبه نمي‌کنيم

به اين افراد برگه‌هايي تحت عنوان بيانيه براي تجمع ارائه شده بود که يکي از بندهاي اين بيانيه عدم هرگونه صحبت و مصاحبه در مورد تجمع با خبرنگاران بود به همين دليل هيچ‌ يک از پرستاران حاضر به مصاحبه نشدند.

دکتر محمدرضا دارابي، معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد براي پاسخ به مطالبات و گفته‌هاي پرستاران روي سکو رفت و اظهار کرد: سختي‌هاي کار پرستاران که وظيفه عمده در همراهي بيمار را دارد، بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: مسوولان وزارتخانه اين سختي‌ها را به عينيت مشاهده کرده‌اند و مشکلات شما را مي‌دانند.

مشکلات در فضاي دوستانه قابل حل است

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد ادامه داد: وظيفه خود مي‌دانيم که از قشرهاي مختلف دانشگاه علوم پزشکي دفاع کنيم و اين مشکلات در جو دوستانه بهتر از جو خصمانه حل مي‌شود.

دارابي به موضوع حقوق پرستاران و پزشکان اشاره و عنوان کرد: هدف سلامت مردم است اما بايد حقوق کادر درماني رعايت شده و تصورجدايي بين پزشک و پرستار ايجاد نشود، بايد حقوق پزشک، پيراپزشک،پرستار و ... عادلانه پرداخت شود.

دارابي عنوان کرد: مسوولان وزارت بهداشت از مسائل و مشکلاتي که شما جامعه پرستاري امروز مطرح مي‌کنيد،آگاه هستند.

يکي از پرستاران با صداي بلند گفت:اما آنان چشم‌هايشان را به روي مشکلات بسته‌اند.

3 ماه صبر کنيد

دکتر جواد محمودي، مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشکي مشهد نيز در اين تجمع اظهار کرد: جامعه پرستاري تاکنون معروف به صبر بوده است بنابراين توصيه مي‌کنم تا سه ماه آينده نيز صبر کنيد زيرا مطمئنا تغييرات خوب اتفاق مي‌افتد.

وي ادامه داد:متاسفانه قانون ارتقاء بهره‌وري در مراکز درماني غير از دانشگاه به صورت دست و پا شکسته اجرا شده است و اميدواريم اين قانون براي همه و در همه جا اجرايي شود.

محمودي گفت: تعداد زيادي از تجمع‌کنندگان حاضر مربوطبه بخش غيردولتي هستند.

روز پرستار استعفا مي‌دهم

افراد در بين سخنراني مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشکي مشهد در خصوص استعفاي وي موضوعاتي را مطرح کردند که دکتر محمودي بيان کرد در صورتي که مشکلات شما با استعفاي من رفع مي‌‌شود من روز پرستار استعفا مي‌دهم.

كمبود 2000 نفر كادر درماني در دانشگاه

محمودي در حاشيه اين مراسم در پاسخ به سوال ايسنا، گفت: در حال حاضر 6000 نيروي پرستاري در دانشگاه علوم پزشكي مشهد وجود دارد اما به حدود 2000 هزار كادر درماني ديگر هم نيازمنديم.

مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشکي مشهد ‌اظهار كرد: يكي از مشكلات جامعه پرستاري كمبود نيروي انساني است كه در حال حاضر حداقل در کشور نيازمند 50 درصد افزايش نيرو افزون بر نيروهاي فعلي هستيم.

محمودي اظهار كرد: كمبود نيروي پرستاري يك مشكل كشوري است اما استان ما نيز بايد به ميانگين‌هاي كشوري برسد.

وي اضافه كرد: بايد ضريب افزايش نيرو را به حدي برسانيم تا پرستار در نهايت آرامش و بدون دغدغه به كارش ادامه دهد.

مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به كمبود نيروي پرستاري مرد، افزود: براي اين موضوع تمهيداتي انديشيده شده كه در سال‌هاي آينده دانشجويان پرستاري پسر بيشتر جذب شوند زيرا برخي اقدامات درماني را بايد مردان انجام دهند همچنين حضور در برخي از شيفت‌ها براي پرستاران زن سخت است.

مشکلات جديد نيست

وي گفت: موضوعي كه دوستان به دليل آن امروز تجمع كرده‌اند مشکل جديدي نيست و مطالبات گذشته است اين‌ها مطالباتي دارند كه از مجامع خاص قانوني در حال پيگيري است، پرستاران تصور مي‌كردند كه مسوولان در جريان مشكلات آنان نيستند در حالي كه ما از درون پرستاران هستيم و از مشكلات آنان آگاه هستيم.

محمودي عنوان كرد: تيم پرستاري به لحاظ تعداد نيرو و زمان ارائه خدمت بيشترين تاثيرگذاري را دارد و به هر حال اين قشر انتظاراتي هم دارند كه بايد عملي شود.

مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشكي مشهد با بيان اينكه جامعه پرستاري شامل مجموعه‌هاي دانشگاهي،‌تامين اجتماعي و .. است، گفت: كمبود نيروي انساني در كل كشور مشهود است و قرار شده در سال آينده تعداد زيادي نيرو وارد مجموعه‌هاي درماني شوند.

وي خاطرنشان كرد: مطالبه ديگر پرستاران پرداخت عادلانه به کادر درماني است كه اين موضوع نيز در دستور كار دولت و دانشگاه علوم پزشكي مشهد است.

محمودي با اشاره به اينكه جامعه پرستاري كه امروز تجمع كردند معترض نيستندبلكه در فضايي آرام مطالبات خود را خواستارشدند، اظهار كرد: بايد قبول كنيم با توجه به برنامه تحول نظام سلامت در بخش‌هاي دولتي اقدامات درماني به نسبت گذشته بيشتر شده و مردم نيز مراجعات بيشتري به مراكز دولتي دارند به همين دليل فشار بيشتري نيز به نيروهاي مجموعه و كادر درماني وارد شده است.

مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: طبق گفته دكتر نوبخت، معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور، از وزارت بهداشت خواسته شده كه برآورد تعداد نيروي انساني در كل كشور داشته باشد تا كمبودها مشخص شده و اين كمبود در سال آينده از طرق مختلف جبران شود.

وي اظهار كرد: در حال حاضر به صورت مقطعي و كوتاه مدت با وارد كردن نيروهاي دانشجو به مجموعه درماني اقداماتي در راستاي کمبود نيروي انساني صورت گرفته همچنين اخيرا نيز آزموني براي جذب نيرو برگزار شده تا بخشي ازاين كمبود جبران شود.

محمودي گفت: اعتقاد داريم كه بايد موضوع كمبود نيروي انساني را بيشتر پيگيري كنيم زيرا اين موضوع در مرحله اول به بيمار ضربه مي‌زند؛ زماني كه هدف ما ارائه خدمت خوب به بيمار است در هر جايي از كادر درماني نقصي پيدا شود، صدمه اصلي را بيمار مي‌بيند.

مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشكي مشهد افزود: اميدواريم در سال آينده با وعده‌هايي كه وزارتخانه داده است استخدام‌هايي را براي كادر درماني ازجمله پرستاري داشته باشيم.

مشکلات، پرستاران را بي‌رغبت کرده است

وي افزود: متاسفانه مشكلاتي كه در حال حاضر وجود دارد موجب شده كه پرستاران آن طور كه بايد و شايد با رغبت به كار خود نپردازند.

محمودي افزود: جنس تجمع‌كنندگاني كه امروز در اين مكان حاضر شدند از گروه‌هاي مختلف بودند و عده زيادي مربوط به بخش غيردولتي يعني تامين اجتماعي،‌نيروهاي مسلح و دانشگاه آزاد بودند و به تبع مطالبات آن‌ها نيز مختلف است.

اجراي طرح تعرفه‌گذاري پرستاري از آبان سال جاري

مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشكي مشهد در خصوص تعرفه‌گذاري پرستاري، عنوان كرد: اين موضوع در حال حاضر در حال بررسي است و با تمهيداتي كه ديده شده انتظار مي‌رود ظرف چند ماه آينده تغييرات فاحشي را شاهد باشيم.

وي با بيان اينکه از اول آبان ماه امسال طرح تعرفه‌گذاري پرستاري در حال اجرا مي باشد افزود: در حال حاضر كليه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سطح كشور موظف هستند اين طرح را در يك بيمارستان به صورت آزمايشي اجراکنند.

محمودي افزود: دانشگاه علوم پزشكي مشهد پاسخگوي مستقيم پرستاران و كادر درماني است اما بخش خصوصي نيز مطالباتي را دارد كه هر چند اين سازمان‌هاوابسته به غير از وزارت بهداشت هستند باز هم پيگير كار آن‌ها هستيم.

در نهايت پرستاران حاضر در تجمع خواستار برگزاري يک جلسه در نظام پرستاري با حضور دکتر مهرابي‌بهار، رييس دانشگاه علوم پزشکي مشهد و نمايندگان جامعه پرستاري شدند.


انتهاي پيام

 

 
 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود