آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 3
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 141
بازدید سال : 2713
بازدید کلی : 13335

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 141
بازدید کل : 13335
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 9 بهمن 1393
نظرات

 

 

واکنش سخنگوی کمیته مطالبات پرستاری بیانات وزیر :

 

 

http://www.khp.ir/NewsDetails.aspx?id=1103

 

 
آقاي وزير: اختلاف دريافتي بين پزشک و پرستار چند برابر بايد باشد؟  
ارسال شده در تاریخ : 30 / 9 / 1393
تعداد بازدید : ( 1005 )
نویسنده :  administrator

 

 

محمد شريفي مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري آنا، در واکنش به صحبت‌هاي وزير بهداشت در سفر اخير به مشهد مقدس اظهار کرد: جامعه پرستاري براي پيگيري مطالباتش از راه‌هاي منطقي و قانوني وارد خواهد شد و تمام راه‌هاي منطقي براي رسيدن به مطالبات و خواسته‌هاي خود را طي کرده است و ما در انتظار نتيجه‌ايم.

وي با تاکيد براينکه جامعه پرستاري به شدت پيگير مطالبات خود است، گفت: در يک نظرسنجي که در خانه پرستار صورت گرفت، بيش از سه هزار پرستار از سراسر کشور شرکت وبيش از 95درصد از پرستاران از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاري اعلام نارضايتي کردند زيرا اکثر جامعه پرستاري کشور معترض است.

شريفي مقدم يادآور شد: از روز يکشنبه هفته گذشته، کميته 6نفره براي پيگيري مطالبات پرستاران فعاليت خود را آغاز و خواسته‌هاي جامعه پرستاري را به دفتر نهاد رياست جمهوري اعلام کرده‌ايم. با توجه به همزماني با تعطيلات اخير انتظار نداريم که در اين هفته به اين درخواست‌ها پاسخ داده شود.

شريفي مقدم با بيان اينکه بايد پرداخت در سيستم نظام سلامت کشور داراي سقف و کف مشخص شده‌اي باشد، افزود: در سراسر دنيا پرداخت به پزشک و پرستار بر اساس استاندارد و شاخص تعريف شده صورت مي‌گيرد در حالي که در کشور ما براي پرداخت‌هاي وزارت بهداشت به جامعه پزشکي و پرستاري از يک نمونه ابداعي پيروي مي‌شود. بنابراين بر اساس مطالبات پرستاران يا بايد پرداخت‌هاي ما با دنيا مطابقت کند و يا ملاک‌هاي پرداخت مشخص شود تا پرداخت‌هايي که به صورت افسار گسيخته در نظام سلامت کشور ما وجود دارد ساماندهي شود.

وي يادآور شد: طبق اظهارات خود وزارت بهداشت، تعدادي از پزشکان در بخش خصوصي سالانه حقوق ميلياردي دريافت مي‌کردند حتي در بخش دولتي حقوق چند ده ميليوني دريافت‌ مي کردند اما ما مي‌خواهيم تعادل در سيستم پرداخت نظام سلامت کشور ايجاد و عدالت برقرار شود.

عضو شوراي عالي نظام پرستاري با اشاره به اينکه در برخي نقاط دنيا حتي دريافتي پرستار از پزشک بيشتر است، ادامه داد: سوال جامعه پرستاري از وزير بهداشت اين است که آقاي وزير: اختلاف دريافتي بين پزشک و پرستار چند برابر بايد باشد؟

به گزارش آنا، وزير بهداشت در سفر اخير به مشهد مقدس با بيان اينکه عده‌اي به دنبال ايجاد تقابل جامعه پزشکي و جامعه پرستاري هستند اظهار کرد: مقايسه درآمد گروه‌هاي مختلف با يکديگر نظير جامعه پرستاري و پزشکي اقدام معقولي نيست. مطالبات پرستاران در خصوص تعرفه‌گذاري خدمات، دريافتي ها و رفع کمبود نيروي انساني از طريق معاونت پرستاري اين وزارتخانه در حال پيگيري است.

حسن هاشمي با اشاره به تجمع تعدادي از پرستاران در روزهاي اخير در مقابل نهاد رياست جمهوري گفت: حدود 150 هزار پرستار در بيمارستان‌ها و مراکز درماني سطح کشور فعاليت مي‌کنند لذا تجمع عده‌اي اندک نمي‌تواند مبني بر اعتراض جامعه وسيع و خدوم پرستاران باشد. در اين موضوع همه ملتزم به قانون و درک شرايط کشور هستند اما برخي نيز انگيزه هاي غيرصنفي داشته و اين مسايل را خط دهي مي‌کنند.

وي گفت: ارقام مطرح شده درباره اختلاف درآمد پزشکان و پرستاران صحت نداشته زيرا اکنون بسياري از پزشکان نيز از نظر درآمد و مالي مشکل داشته و هنوز خانه و خودرو ندارند. تصور غلطي براي برخي از همکاران گروه پزشکي پيش آمده مبني بر اين که در قالب «طرح تحول نظام سلامت» اعتباراتي به وزارت بهداشت تخصيص يافته لذا هرکس به دنبال آن است که بخشي از آن را جدا کند.

انتهاي پيام/ 

 
 
نظرات شما درباره این مطلب
 
منطق اقاي وزير براي ناراضي بودن پرستاران چيه نکنه اقا انتظار داره بيمارستانهاي کشور تعطيل بشن بيان تجمع تا باورشون بشه تمامي پرستاران معترض و ناراضي هستند
  پست الکترونیک نویسنده : ممد
 
يک دکتر را با يک دکتر مقايسه کنيد چون سطح سوادشان با هم مساوي است يک دکتر رابا يک پرستار مقايسه نکنيد چون سطح سوادشان با هم مساوي نيست..... به گفته ي آقاي دکتر منفرد ارزش مالي يک ساعت دکتر جراح در ايران برابر 200ساعت کار يک جراح آلماني است!!!!
    : دهن بين
 
پرستار نمي خواهد از جيب دکتر پول برداريد به پرستار بدهيد پرستار مي خواهد پول پرستار رادر جيب کسي قرار ندهيد. وبه خودش بدهيد چون کفش پرستار پاره است پول ندارد کفش بخرد اگر باران يا برف ببارد جوراب پرستار خيس خواهد شد!!!!
  پست الکترونیک نویسنده : قانع
 
هيچ چيز نمي تواند مرا بخنداند حتي اين http://www.aparat.com/v/wIYg7
    : افسرده
 
کي ميگيره؟ فراش باشي کي ميکشه ؟ قصاب باشي کي مي پزه؟ آشپز باشي کي مي خوره؟ حکيم باشيييييي
  پست الکترونیک نویسنده : hada
 
اقاي از اينکه هر روز با اظهار نظر هايتان باعث تحرک و بيداري بيشتر و انرژي مضاعف در جامعه پرستاري براي احقاق حقوقشان ميشويد متشکرم
    : عدالتخواه
 
آقاي وزير نگذاريد كار به تعطيلي بيمارستان ها بيانجامد
  پست الکترونیک نویسنده : ليدا
 
در آلمان پرستار،هايي را مي شناسم که حقوق شان از جراح مغز واقعاً همان بيمارستان بيشتره....در ضمن دريافتي دکتر جراح با استاد فيزيک، شيمي،رياضي،دانشگاه صنعتي شريف را که ميشه باهم مقايسه کرد... آقاي وزير
    : فلاح
 
ايرانه ديگه تنها چيزي که سالها جلو چشمشون بوده قضيه خان ورعيته. رعيت جون بکنه خان ببره پزشک بخونه بقيه کار کنند شکم وجيب پزشک فقط براي نوشتن دستور پرشه
  پست الکترونیک نویسنده : سعيد
 
كسي بايد به اين آقاي وزير بگه راستي اگر در أمد پزشكان پايينه چرا بر خلاف گروه هاي ديگر نمي خوان از كشور مهاجرت كنند !غير از اين نيست كه در اون كشورها از اين پول ها خبري نيست.و الان هم فرصت و نبايد از دست بدهند معلوم نيست پرستار ها و كادر درمان و مردم كي از خواب خرگوشي بيدار شوند .
    : ستاره

همچنین در این لینک :

 

http://www.khp.ir/NewsDetails.aspx?id=1104

 

 

 
واکنش سخنگوي کميته پيگيري مطالبات پرستاري به اظهارات وزير/مقايسه درآمد پزشکان  
ارسال شده در تاریخ : 2 / 10 / 1393
تعداد بازدید : 2107 )
نویسنده :  administrator

 واکنش سخنگوي کميته پرستاري به اظهارات وزير/مقايسه درآمد پزشکان

 شناسه? خبر: 2447624 سه‌شنبه ? دي ???? - ??:??
سخنگوي کميته پيگيري مطالبات پرستاري به صحبت هاي وزير بهداشت مبني بر اينکه درآمد پزشکان و پرستاران نبايد با هم مقايسه شود، پاسخ داد.

محمد شريفي مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، به اظهارات اخير وزير بهداشت اشاره و توضيحاتي در اين رابطه ارائه کرد.

وي با اشاره به نقل قول وزير مبني بر اينکه تجمع عده اي پرستار نمي تواند به مثابه اعتراض و مخالفت جامعه پرستاري باشد، گفت: در نظرسنجي که قبل از اجراي طرح تحول نظام سلامت از جامعه پرستاري انجام شد، بيش از 98 درصد شرکت کنندگان در اين نظرسنجي(بالغ بر 3800 پرستار) از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاري ناراضي بودند و بنده در ديداري که اعضاي شوراي عالي نظام پرستاري با وزير بهداشت داشتند، به صراحت اين موضوع را گفتم.

شريفي مقدم ادامه داد: الان هم که طرح تحول نظام سلامت در حال اجراست، معتقدم به جز تعداد معدودي از مديران پرستاري، اکثريت جامعه پرستاري از وضعيت خودشان ناراضي هستند. 

عضو شوراي عالي نظام پرستاري تاکيد کرد: اگر حرف ما را باور ندارند، خودشان نظرسنجي بگذارند تا ميزان رضايت پرستاران از عملکرد وزارت بهداشت را متوجه شوند.

وي با اشاره به تجمع اخير جمعي از پرستاران در مقابل نهاد رياست جمهوري، افزود: وزير بهداشت در حالي گفته اند که تجمع اندکي نمي تواند به مثابه اعتراض همه جامعه پرستاري باشد که بيش از 1000 نفر آن روز حضور داشتند. ضمن اينکه در مراکز بزرگ کشور مثل شيراز، مشهد، يزد، اصفهان، تبريز و... نيز تجمعات مشابه داشتيم. البته اين را بگويم که 40 درصد پرستاران کشور در نوبت صبح، 20 درصد نوبت عصر و 40 درصد نوبت شب کار مي کنند و نمي بايست انتظار داشت که پرستاران، دست از خدمت کشيده و تجمع کنند.

شريفي مقدم با عنوان اين مطلب که واکنش هاي وزير بهداشت به گلايه ها و اعتراض هاي پرستاري از دو حال خارج نيست، گفت: اولين حالتي که مي شود متصور بود، اين است که وزير هنوز گستردگي اعتراضات پرستاري را باور نکرده اند و يا اينکه ايشان مبناي اعتراضات را قبول ندارند.

سخنگوي کميته پيگيري مطالبات پرستاري با اشاره به صحبت وزير بهداشت مبني بر اينکه درآمد پزشکان و پرستاران نبايد با هم مقايسه شود، گفت: ما نمي گوييم با پرستار مقايسه شود. اما، بايستي مبناي پرداخت وجود داشته باشد و معلوم شود که از چه فرمولي تبعيت مي کند.

شريفي مقدم ادامه داد: بررسي هاي ما نشان مي دهد اختلاف پرداختي پرستار و پزشک در خارج از کشور، يک تا سه برابر است. بطوريکه در برخي کشورها، پرداختي پرستار و پزشک بعضا برابر است.

عضو شوراي عالي نظام پرستاري، معتقد است که وزير بهداشت حداقل مبناي پرداخت را اعلام کند تا مشخص شود که پرداختي پزشک بايد چند برابر باشد.

سخنگوي کميته پيگيري مطالبات پرستاري، با اشاره به راههاي مختلفي که پرستاران براي رساندن صداي مشکلات شان به مسئولين پشت سر گذاشته اند، تاکيد کرد: ما تمام راههاي مسالمت آميز را رفته ايم و حالا مي گوييم که گذشته را فراموش کرده ايم و مي خواهيم مشکلات را حل کنيم.

وي از فرصت يک ماهه براي پيگيري مشکلات جامعه پرستاري از طريق کميته 5 نفره خبر داد و افزود: اميدواريم مسئولين امر، حسن نيت خودشان را نشان بدهند.

شريفي مقدم با عنوان اين مطلب که جامعه پرستاري خودش را در مقابل جامعه پزشکي نمي بينيد، گفت: ما مي دانيم که پزشکان عمومي، رزيدنت ها و ديگر پزشکان متخصص و... مشکلات خودشان را دارند. خطاب ما به گروه اندکي است که سيري ناپذيرند.

امانت‌داري و اخلاق‌مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز است.

  

 
 
نظرات شما درباره این مطلب
 
عالي بود... جامعه پرستاري به شما افتخار ميکنه همه ما پرستارا هم صدا با شما به پيش ميريم تا به حقوق خودمون برسيم
  پست الکترونیک نویسنده : عبداله حسن زاده
 
مثل اينکه اين وزير ما خيلي شاهنشاهييه اخه اختلاف طبقاتييو خيلي دوست داره وهمرو واسه خودش مي خواد
    : فريده مقدوري
 
بي اطلاعي وزرا از وضعيت پرسنل وزارتخانه تحت امرشان ،يا خود را به بي اطلاعي زدن در اين حکومت چيز تازه اي نيست.
  پست الکترونیک نویسنده : مجيد
 
من با كليه ى صحبت هاى جناب شريفى مقدم در پاسخ به وزير بهداشت موافقم و از ايشان كمال تشكر را دارم به اميد روزى كه حق به حقدار برسد.
    : انسيه رضايي
 
جناب آقاي شريفي مقدم.حرف دل ما را زدند.اگر عشق به مردم وساحت مقدس پرستاري نبود.ما کي ترک خدمت ميکرديم.بيماران گناهي ندارند.ما هم گناه نکرديم که به نداي دلمان پرستار شديم.تا کي نا حقي.
  پست الکترونیک نویسنده : ليلا.رشت
 
درود برشريفي مقدم
    : zeinab
 
وزير بهداشت با اين کاراش کاري ميکنه که تمام پرستاران دست از کار بکشن و تمام بيمارستانا رو تعطيل کنن تا باورش که پرستارا هم معترضن و هم بيمارستان بدون پرستار هيچه!!!!
  پست الکترونیک نویسنده : ثنا
 
با نطرات آقاي شريفي مقدم موافق هستم و فکر ميکنم اگر راه مسالمت آميز چاره کار نشد بايد فقط 2 ساعت کليه پرستارها دست از کار بکشن و اجازه بدهند پزشکان محترم به تنهايي اتاق عمل ، کت لب ، Icuو ساير بخشها را اداره کنند .بعد نطرشان را به اهميت جامعه و حق حقوق مسلمشان پرسيد.
    : سودابه شعربافي
 
اين وزير پرستار ستيز درست بشو نيست.بايد به حاي تحصن اعتصاب کنيم.فقط حرف زور حاليشون ميشه
  پست الکترونیک نویسنده : ابوالفضل (همدان)
 
درود بر جناب شريفي مقدم با بيان شفاف ورسايش.به اميد احقاق حقوق پرستاران به زوي زود انشاله....
    : مريم.
 
با سلام خدمت آقاي شريفي مقدم براي احيا حقوق پرستار ي از مقام معظم رهبري کمک بخواهيد.
  پست الکترونیک نویسنده : razi
 
يک نفر فرزندش مرده بود گريه مي کرد اونو دلداري مي دادند نمي ذاشتن گريه کنه اونم گفت منو پيش کسي ببرين که اونم بچه اش مرده باشد چون درد منو اون مي فهمه شما نمي فهمين ؟؟؟؟درد پرستار را يک پرستار مي فهمد کسي که شبکاري کار نکرده است درد پرستار را نمي فهمد!!!!!
    : کم حوصله
 
جناب اقاي شريفي مقدم.از فرموده هاي درست وکاملتون ممنونيم.و بايد بگم که ما تا گرفتن حقمون هستيم
  پست الکترونیک نویسنده : حسن نيا
 
ما پرستاران از بي عدالتي در درآمد ها ناراحتيم و خواستار مهندسي مجدد در ساختار هاي بهداشت و درمانيم.
    : علي
 
تا وقتي که خودمون(قشر پرستار) واسه خودمون ارزش قايل نشيم وضع همينه.دارن به جايي ميرسوننمون که دست از کار بکشيم ببينيم بيمارستان يک ساعت هم رو پا ميمونه؟
  پست الکترونیک نویسنده : فاطمه
 
اقاي شريفي مقدم نماينده واقعي پرستاران است درود بر ايشان وتمام پرستاران
    : صادقي
 
آقاي شريفي مقدم و تمام همکاراني که به نمايندگي تمام پرستاران از حقوق ما دفاع ميکنيد ممنونيم از طرف تمام پرستاران ايران زمين
  پست الکترونیک نویسنده : مريم متاجي
 
آقاي شريفي مقدم و تمام همکاراني که به نمايندگي تمام پرستاران از حقوق ما دفاع ميکنيد ممنونيم از طرف تمام پرستاران ايران زمين
    : مريم متاجي
 
آقاي شريفي مقدم و تمام همکاراني که به نمايندگي تمام پرستاران از حقوق ما دفاع ميکنيد ممنونيم از طرف تمام پرستاران ايران زمين
  پست الکترونیک نویسنده : مريم متاجي
 
درود بر شما آقاي شريفي مقدم
    : پرستار
 
تورو خدا به ايشان نگوييد وزير بهداشت. ايشان وزير پزشکان هستند. وبس
  پست الکترونیک نویسنده : زهرا. م
 
با سلام بنده نيز با سخنان آقاي شريفي موافقم اميدوارم همه جامعه پرستاري تا حصول نتيجه وايجاد عدالت ايستادگي کنند همچنين از آقاي دکتر جعفرزاده نماينده محترم مجلس نيز تقاضا دارم تا پيگير مطالبات به حق پرستاران باشند
    : اسماعيل
 
باسلام .کجاي دنيا خدماتي که پرستار انجام ميدهد حق الزحمه آنرا پزشک ميبرد؟ ما نمي گيم که چرا پزشک درآمدش زياد است از بي عدالتي شکايت داريم .آيا پزشک در بيمارستان کار سرم تراپي انجام مي دهد که کد آن بعنوان تزريق هر نوع دارو به اسمش قيد مي شود اين است بي عدالتي ما کار مي کنيم پزشک سودش را مي برد
  پست الکترونیک نویسنده : ......
 
با سلام.از پيگيري هاي شما بسيار ممنونم.ب اميد روزي ک ما ب حق واقعي خودمون برسيم...
    : fatemeh
 
آقاي وزير گوشتان را چه چيزي پر کرده که صداي حق به آن نميرسد فقط مقام معظم رهبري ميتوانند گره گشاي کار ما باشند درود بر شريفي مقدم درود بر حقانيت
  پست الکترونیک نویسنده : پرستار
 
با سلام به اقاي شريفي مقدم و ساير اعضا كميته مطالبات پرستاري.لطفا تا احقاق خقوق پرستاران دست از پيگيري برنداريد.به اميد سربلندي همه پرستاران عزيز ميهنم
    : پرستار
 
سلام ودرود بر همه تلاشگران عرصه سلامت.اميدوارم كه دست اندر كاران دولت تدبير واميد در راه احقاق مطالبات پرستاري قدمي بردارند.لطفا بين نيروهاي تبصره3وپيماني ورسمي تفاوت نگذاريد.
  پست الکترونیک نویسنده : پرستار
 
درود بر پرچم دار دفاع از پرستاران، تمام پرستاران بايد از خواب بيدار شن وغيرت بکار ببندند و توي مرحله بعد اعتصاب رو بر اجتماع ترجيح بدند تا کل کشور بفهمند بيمارستان ها رو دست کي ميچرخه.
    : رسول
 
درود بر پرچم دار دفاع از پرستاران، تمام پرستاران بايد از خواب بيدار شن وغيرت بکار ببندند و توي مرحله بعد اعتصاب رو بر اجتماع ترجيح بدند تا کل کشور بفهمند بيمارستان ها رو دست کي ميچرخه.
  پست الکترونیک نویسنده : رسول
 
آقا توروخدا بريد سايت وزير و گزينه نميپسندم و بزنيد تا بفهمه با کي طرفهhttp://www.hhashemi.com
    : ناشناس
 
باسلام خدمت اقايان شريفي مقدم ودوستان دلسوزشان,جامعه پرستاري از شما حمايت كامل خواهد كرد,تا زمانيكه جامعه پرستاري به حقوقش نرسه دست از تلاش برنميدارد,درعمل نه فقط حرف و قول,كار از وعده پوچ گذشته,وعده خالي جامعه پرستاري رو از تلاششان منصرف نخواهد كرد,صميمانه از اقاي شريفي مقدم تشكر ميكنيم,
  پست الکترونیک نویسنده : علي ياسوج
 
احياي كمك پرستاري يعني بيسوادي و تضييع حقوق پرستاران,وازبين بردن امنيت شغلي پرستاران,خواهشا اين موضوع رو كلا رد كنين از تو فكر اينايكه بفكر احياي كمك پرستاري هستند
    : علي ياسوج
 
سلام بر آقاي شريفي مقدم،خيلي ممنون از زحماتتان،اجرتان با خدا.
  پست الکترونیک نویسنده : farzam
 
جناب آقاي شريفي مقدم درود بر شرفت ، از بيت رهبري هم براي احقاق حق پرستاران کمک بگيرين،رهبري نسبت به قشر پرستاري نظر مساعد و خوبي دارند
    : hossein
 
با سلام و درود و خسته نباشيد جملات بسيار منطقي و بجاي اقاي شريفى مقدم در پاسخ وزير كوته نگر بهداشت را حمايت مي كنيم
  پست الکترونیک نویسنده : سيد احمد
 
چقد خوب بود كه همه پرستاران مثل اقاي شريفي با جسارت حرف ميزدند و هر جا لازم بود ايشان را حمايت ميكردند...درود بر اقاي شريفي مقدم...
    : پرتوي
 
سلام بهترين راه حل تعطيلي کار ميباشد
  پست الکترونیک نویسنده : غضنفر
 
پرستاران عزيزهيچ راهي نداريم جزفرياد،اتحادواستقامت دربرابرسختي هاوخداوندنويد پيروزي داده است
    : ياعلي
 
آقاي شريفي ممنون کدام وزير تا امروز به فکر پرستار بوده چون همه شان پزشک بودند و نگهبان پزشکان
  پست الکترونیک نویسنده : رضايي
 
اگر از تدبير واميد رياست جمهوري نيز کاري ساخته نبود تجمع بعدي جلوي.....شايد اينبار تعداد پرستاران را واقعي ببينند
    : پرستار بيمارستان امام
 
اگر از تدبير واميد رياست جمهوري نيز کاري ساخته نبود تجمع بعدي جلوي.....شايد اينبار تعداد پرستاران را واقعي ببينند
  پست الکترونیک نویسنده : پرستار بيمارستان امام
 
باسلام و درود فراوان به جامعه پرستاري ، استعفاي وزير بهداشت و احقاق حقوق پرستاري خواسته تمامي پرستاران و پيراپزشکان شمال غرب کشور ميباشد
    : پيام
 
فقط بايد دست از کار بکشيم تا قدرمونو بدونن
  پست الکترونیک نویسنده : پرستار
 
از روزي كه صحبت هاي وزيربهداشت درمورد درآمدپرستاران شنيدم هيچ علاقه اي به كار ندارم و هر روز يك قرص متوكلوپرآميد مي خورم.
    : داشگر
 
حق گرفتني هست اعتراض نکنيم به ما توجه نخواهد شد درورد بر شريفي مقدم
  پست الکترونیک نویسنده : مهران
 
خداييش همه حرفها عين واقعيته.بدون هيچ اغراقي.خدا جاي حقه.ايشالا به حقمون برسيم ..مويد باشي اقاي شريفي.
    : سوري
 
با سلام بانظرات اقاي شريفي مقدم موافقم انشاالله پرستاري بتونه جايگاه واقعي خودش را بدست بياره
  پست الکترونیک نویسنده : شاميباف
 
آقاي وزير بترس از روزي که پرستاران براي احقاق حق خود مجبور شوند دربيمارستان ها دست از کار بکشند. که جامعه ملتهب خواهد شد. قدرت پرستاران مافوق جامعه پزشکي است. پس آقاي وزير مشکل را مسالمت آميز حل کنيد. شريفي حمايت حمايت .
    : جهان
 
اگر وزير باور ندارد که پرستاران به بي عدالتي مفرط موجود شاکي هستند ميتواند يک روز را مشخص کند که پرستاران در حياط بيمارستانها ازادانه و بدون ارعاب حراست جمع شوند اونوقت بيايد آمار بگيرد و ببيند که صد درصد پرستاران حتي مترون ها نيز جز معترضين خواهند بود
  پست الکترونیک نویسنده : رضا
 
وزير بهداشت بايد برکنار بشه يا به مطالبات پرستاران رسيدگي کنه
    :
 
برکناري وزير بهداشت يا رسيدگي به مطالبات پرستاران محترم
  پست الکترونیک نویسنده :
 
اجرتون باخداآقاي شريفي نقدم
    : سيدلطيف
 
وزير بهداشت خودشو به خواب زده ظالم آقاي شريفي مقدم درود بر شرفت همه جامعه پرستاري از شما حمايت ميکنه
  پست الکترونیک نویسنده : علي
 
جناب اقاي وزير چرا فکر ميکنند با افرادي بيسواد روبرو هستند وچرا چشمشان را روي نارضايتي پرستاران ميبندند وطوري حقايق راجلوه ميدهند که گويا پرده پوشي راه حل چاره مشکل جامعه (پرستاري)است ما خودمان را با پزشکان قياس نميکنيم اين قياس با پرستاران ساير کشورهاست با تشکر از کسانيکه ازحقوق پرستاري دفاع ميکنند
    : پرستار
 
اين اقاي وزير امده که بوجه مملکت و پول مريضهاي بيچاره رو بين همکاراي خودش( پزشک ها) تقسيم کنه مارو بگو که چقدر دل به روحاني خوش کرده بوديم اين وزيرش که رو احمدي نژادو تو دروغگويي سفيد کرد خدا به بقيه رحم کنه پرستارها که هيچ خدا به داد مريضهاي بينوا برسه!
  پست الکترونیک نویسنده : شهاب
 
با سلام خدمت افاي شريفي مقدم.در گيلان پزشک سالاري غوغا مي کند.ما تا گرفتن حقوق کامل خود حضور خواهيم داشت
    : برزگر
 
سلام آقاي شريفي مقدم در بعضي از بيمارستانها 5تا 20درصد هتلينگ به پرستاري اختصاص دارد واين حق مسلم پرستاري است از شما خواهش ميکنيم براي رسيدن به اين حق مسلم آن را همانند ساير حقوق پايمال شده مطرح کنيد .با تشکر
  پست الکترونیک نویسنده : razi
 
به سخره گرفتن جامعه پرستاري يعني اينکه شما اينقدر خودخواهيد که حتي بهترين دوستان خود که درواقع دشمن ديرينه خود ميپنداريد شما را به چالش کشانده .حرمت وعفت کلام را در حد خود نگه داريد تااين سيل خروشان به جوش نيايد وشما را ياخود نبرد.به اميد پيروزي واحقاق حق
    : علي
 
سلام دست اقاي شريفي مقدم درد نکنه که از حقوق مسلم پرستاري دفاع ميکنه اقاي وزير نسبت به عملکرد کادر پيراپزشکي مثل کسي ههست که خودشو به خواب زده چون ادمي که خواب باشه رو ميشه بيدار کرد ولي اوني که خودشو به خواب زده رو.... اميدوارم فقط خواب باشه و بيدار بشه همين
  پست الکترونیک نویسنده : مجيد
 
عالي بود جناب آقاي شريفي مقدم. متاسفم براي خود و همکاران محترمم که در زيرمجموعه اي از وزارتخانه اي کار ميکنيم که چنين وزيري داره
    : صفورا
 
اميدوارم خداوند افرادي مانند استاد شريفي مقدم را براي اين قشر زحمتکش حفط کند.شما در خط مقدم بمانيد ما مانند کوه تا دريافت مطالباتمان پشت سرتان هستيم
  پست الکترونیک نویسنده : صادقي
 
بر معاونت پرستاري بي عرضه لعنت
    : پرستار بدبخت
 
خيلي عالي و بجا گفتين جناب شريفي مقدم عزيز، ب اميد روزي که صداي پرستاران را گوش هاي سنگين وزير بشنود و مجلس هم دست به کار شود براي رفع اين تبعيض ها
  پست الکترونیک نویسنده : latif
 
كاش سازمان نظام پرستاري هم مثل آقاي شريفي مقدم بي محاباازحقوق پرستاران دفاع مي كرد پزشك سالاري وبرده داري به روش نوين تا كي؟
    : پرستاران

 

پاسخ برخی از همکاران کمیته خراسان و اعضا گروه های خراسان به بیانات وزیر :

"من ازجناب شریفی مقدم در حمایت از جامعه پرستاری و پیراپزشکی کشور که بحق 95 درصد این وزارت را تشکیل می دهند و بشدت از عدم وجود عدالت نسبی در پرداخت های این وزارت ناراضی اند تشکر می کنم .

دوستان پیرو فرمایشات جناب شریفی مقدم هرکدام از افراد جامعه پیراپزشکی و پرستاری می تواند نظرات خود را در رابطه با عملکرد سازمان مطبوع خود بیان کند.

دوستان همانطور که همه متوجه شدید قیاس پاشنه ی اشیل دوستان است که بشدت از ان می ترسند اما بنا به فرمایش جناب شریفی مقدم این مقایسه از روی اضطرار است و من که در سه ماهه اخیر فقط 180 تومان کارانه گرفتم وقتی می شنوم دوستانی این اعداد و ارقام را می گیرند چه بخواهم چه نخواهم اعتراض می کنم

دوستان خوب است که به حرف دل بچه ها گوش کنند"

***

"به دکتر هاشمی بگین اولا چیزی از این اعتبارات مونده که کسی بتونه یه تیکه ازش جدا کنه

دوما ما خودمون رو با کارشناسای رشته های دیگه مقایسه میکنیم

مثلا معلم ها باشه به ماهم 3 ماه تابستون 13روز عید تمام تعطیلات رو آف بدین حالا بگذریم از برف و ...

با کارشناسای اداره آب و برق و ... سایر امور اداری باشه به ما هم مثل اونهااضافه کار بدون توقف بدین اضافه کار صلواتی که به همه از 40-50تا سقف 120 ساعت هر ماه میگیرن

با کارشناسای بانک ها به ما هم مثل اونها که ساعتی چند ده هزارتومن بابت مواجهه با آلودگی پول میگیرن بپردازید اگه قبول دارین ایدز و هپاتیت از پول کثیف خطر ناک تره

تازه بگذریم از این که چه راحت تسهیلات فوق العاده میگیرن و امتیازاتی خاص

که ما تو سیستم درمان وقتی خودمون مریض داریم مثل همه باید بریم ته صف واستیم"

***

"همکارای عزیز یکم دیدمون رو باز کنیم و منطقی ،یکم تحلیل داشته باشین

حتما انتظار نداشتین که دفتر پرستاری و مترون ها تو اعتراضات شرکت کنن

من خودم تو بیمارستانم رسما به سوپر وایزر ها گفتم انتظار ندارم بیاین ولی به بچه هایی که از شما سوال میکنن اطلاع رسانی کنین

الان وزیر با حرفاش سعی داره تو یه جنگ روانی این جریانو هر چه سریع تر به سمت نا امیدی وخستگی پیش ببره ، پس حواستون باشه و باهاش همراه نشین و به هم فاز منفی ندین

1 رو همکارایی که اصلا قد این حرفها نیستن و از اون مصلحت طلب هان که دنبال سود بدون هزینه هستن اصلا سرمایه گذاری نکنین ،وقتتون رو روی اونهایی بذارین که دو دل هستن،

 و اونهایی رو که همراهن ثابت قدم کنین

2ذهنیت همکارا رو برای یه حرکت اعتراضیه کمر شکن واسه روز پرستار اماده کنین

3به موازات اعتراضات اقدامات قانونی و نامه نگاری های اداری واسه تحقق اهداف موازی مثل همین محاسبه اضافه کار و ساعت کار رو پیگیری کنین "

تعداد بازدید از این مطلب: 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 9 بهمن 1393
نظرات

 

تشکیل کمیته پیگیری مطالبات پرستاری :

تجمع پرستاری در مشهد بدنبال تجمعات سراسری در چند شهر از جمله پایتخت شکل گرفت و در روز تجمع درخاتمه ی مراسم طبق هماهنگی با نهاد ریاست جمهوری کمیته ای شش نفره از پرستاران حاضر در تجمع به نمایندگی از طرف پرستاران ایران جهت پیگیری های بعدی و هماهنگی با دفتر ریاست جمهوری تشکیل گردید

افراد منتخب کمیته ی :

آقایان : محمد شریفی مقدم و محمود عمیدی و حمید چراغی و حمید تاج الدینی 

خانم ها : مهناز بختیاری و فاطمه فریدیان تشکیل شد.

سخنگوی کمیته که تحت عنوان " کمیته ی پیگیری مطالبات پرستاران " فعالیت خواهد کرد به عهده ی جناب شریفی مقدم بود که ایشان مواضع رسمی پرستاران را از طریق این کمیته اعلام و اطلاع رسانی خواهد کرد .

بدنبال تشکیل این کمیته با توجه به عنوان و در جهت مشارکت کلی و فراگیر پرستاران در سراسر کشور تصمیم بر این قرار گرفت که از هر استان کشور یک نفر به این جمع اضافه گردد تا کمیته در استان های کشور شکل گرفته و بصورت منطقه ای پیگیر مطالبات پرستاری باشند ، این تغییرات بعد از تعطیلات آخر ماه صفر به اطلاع دفتر ریاست جمهوری رسید. 

تشکیل کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان :

 دراستان خراسان کمیته از قبل به طور غیر رسمی شکل گرفته بود و در طی ماههای قبل به کار اجرایی پرداخته و جمع آوری نامه برای دریافت مجور و پیگیری دریافت مجوز از نظام پرستاری و کارهای مقدماتی مانند چاپ بنر و پلاکارد ها در قبل ازبرگزاری تجمع از فعالیت های این کمیته بود ونیز برگزاری مراسم روز تجمع . 

این کمیته بشکل خود جوش و از افراد فعال در گروه ها که علام آمادگی کرده بودند تشکیل و در آن ازپرستاران بیمارستان های خصوصی و دولتی و تامین اجتماعی و نمایندگانی از شهرستان های مختلف استان از جمله نیشابور ، کاشمر ، تربت حیدریه سبزوار ،بجنورد ،قوچان ،چناران و چند شهر دیگر  عضو هستند . این کمیته در نشست همکاران در تاریخ 1393/10/19 بطور رسمی شکل گرفت .

 

***
 
 
در ادامه پیگیری خواسته های پرستاران استان خراسان همکاران در روزهای بعد از تجمع با مسولین محترم استان ملاقات هایی داشتند از جمله ملاقات با ریاست حراست دانشگاه علوم پزشکی در محل ساختمان قرشی و ارایه ی مشکلات همکاران پرستاری از بخش های مختلف بیمارستان ها که به صورت مکتوب در قالب 30 بند مکتوب به اطلاع ایشان رسانده شد و قول پیگیری از اطرف ایشان داده شد
همچنین در این جلسه ریاست محترم حراست دانشگاه جناب آقای دکتر تقی زاده را به عنوان نماینده ی خود به کمیته معرفی کردند که در همین جا از ایشان بخاطر نظر مساعد و همکاری فراوان ایشان در فرایند جمع آوری امضا برای ارائه به رییس جمهوری محترم تشکر می کنیم .
همچنین در این جلسه ریاست محترم حراست دانشگاه ضمن اعتمادبه اعضای کمیته به همکاران اجازه دادندتا در بخش های مختلف بیمارستان حضور و پیگیر خواسته ها و مشکلات صنفی پرستاران باشند و ضمن اعلام آن ها در جهت بهبود محیط کاری همکاران کوشش همه جانبه ای صورت گیرد.
 
این هم متن گزارش 4روز بعد تجمع که در گروه ها گذاشته شده بود :
 
" سلام برشما دوستان همکار

گزارشی از اقدامات انجام شده بعد از تجمع شما دوستان عرض کنم

روزاول :

23 آذر شب که تا دوازده شب امضاء شماری داشتیم و چند نمونه امضا از همکاران پیراپزشکی بود گذاشتم که

گزارش شد 736 امضاء در 44 صفحه A4

روز دوم :

صبح و عصر بودم که دوستان دنبال برگه امضاء شون بودن که مجبور شدم وسط بخش کارم برگه های

امضاء را اسکن کردم براتون بعد هم ظهر داشتم نامه به اقای دکتر مهرابی می نوشتم برای پیگیری قانونی

قطعنامه پایانی با امضاء همکاران گرامی ام که خبر تعداد قلیل پرستاران را از زبان وزیر در سایت های خبری

دیدم و همکاران معترض شدند که باید در نامه ی پی گیری بیانیه اعتراض پرستادان را اعلام و از وزیر در خواست

تجدید نظر در حرفش با بخواهند نامه تایپ شد و شخصا باعصبانیت از بیانات وزیر به دفتر دکتر مهرابی رفتم

ایشان نیامده بودند لذا نامه می گیری و نامه ی اعتراض به وزیر به مسول دفتر دکتر داده شد و تلفن دادم برای خبر دادند

   روز سوم :

عصر و شب بودم اول صبح رفتم ساختمان قرشی یکم منتظر شدم گفتند دکتر اول صبح می روند بخش

بعد میان لذا کار اداری داشتم رفتم دنبال کارام و از دفتر دکتر هم خبری و زنگی نیامد

روز چهارم :

ظهر ساعت دوازده رفتم ساختمان قرشی دکتر بودند ایشان با مهربانی و محترمانه استقبال کردند

گفتم دو علت دارد که باید ایشان را می دیدم :

اول به عنوان نماینده محترم وزیر، اصل برگه های امضاء شما را جلوی ایشان ورق زدم و تایید کردند

تعداد را و گفتم شما به وزیر بگویید من دیدم امضا ها را ودرخواست پی گیری و توضبح وزیر شدم

همچنین شخصا از ایشان خواستم از وزیر بخواهند پی گیری کنند تا در مورد تعداد و عددی که گفتند

در حرفشان تجدید نظر کنند

ایشان من را نزد دکتر بدیعی فرستادند که از معاونین ایشان هستند ایشان ضمن احترام و تشکر از

برگزاری محترمانه مراسم فرمودند دکتر دیروز به تهران شخصا زنگ زدند و بیانیه را بند بند برای

اقای دکتر کشاورز در دفتر وزیر خواندند و ایشان گفتند وزیر در سفر استانی هستند و بعد از پایان

سفر و بازگست حتما پی گیر خواهند بود و جواب خواهند داد ... از ایشان خواستم حتما نتیجه را

جهت اطلاع شما اعلام کنند و گفتند تا هفته ی دیگر اگر جوابی نیامد پیرو خواهند زد

باتشکر از حضورتان در روز اتحاد پرستاران ایران

امیرجانی

1303/9/26 "

 

 ***

 

پاسخ وزیر در مراجعت به مشهد و درخواست پرستاران درمشهد :

  لینک خبر حاوی پاسخ وزیر به تجمع کنندگان روز 23  آذر در نوع خود دیدنی با و به این لینک مراجعه کنید :
 
 
کد خبر: 81432462 (4404329) | تاریخ خبر: 28/09/1393 | ساعت: 17:26
 
به گزارش ایرنا، «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» روز جمعه در حاشیه همایش سراسری دفاتر هم اندیشی استادان دانشگاه های کشور در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: عده ای به دنبال آن هستند که جامعه پزشکی و جامعه پرستاری را در مقابل هم قرار دهند.


وی با اشاره به تجمع تعدادی از پرستاران در روزهای اخیر گفت: حدود 150 هزار پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی سطح کشور فعالیت می کنند لذا تجمع عده ای اندک نمی تواند مبنی بر اعتراض جامعه وسیع و خدوم پرستاران باشد

وزیر بهداشت افزود: در این موضوع همه ملتزم به قانون و درک شرایط کشور هستند اما برخی نیز انگیزه های غیرصنفی داشته و این مسایل را خط دهی می کنند. 

وی ادامه داد: مقایسه درآمد گروه های مختلف با یکدیگر نظیر جامعه پرستاری و پزشکی اقدام معقولی نیست

هاشمی گفت: ارقام مطرح شده درباره اختلاف درآمد پزشکان و پرستاران صحت نداشته و کار زشتی است زیرا اکنون بسیاری از پزشکان نیز از نظر درآمد و مالی مشکل داشته و هنوز خانه و خودرو ندارند

وی با بیان این که درآمد پرستار را نباید با پزشک مقایسه کرد، افزود: یک کارشناس پرستاری باید حقوقش را با هم رده های خود مقایسه کند زیرا می بینیم که حرفه هایی مانند خبرنگاری و آتش نشانی نیز با استرس و مسوولیت های بسیاری همراه است اما حقوق این اقشار هم زیاد نیست

وزیر بهداشت در ادامه گفت: تصور غلطی برای برخی از همکاران گروه پزشکی پیش آمده مبنی بر این که در قالب «طرح تحول نظام سلامت» اعتباراتی به وزارت بهداشت تخصیص یافته لذا هرکس به دنبال آن است که بخشی از آن را جدا کند

وی تاکید کرد: جهت گیری اعتبارات تخصیص یافته در قالب «طرح تحول نظام سلامت» در راستای منافع مردم و کاهش پرداختی ها از جیب مردم، صرف خواهد شد.

هاشمی همچنین با اشاره به پیش بینی نشدن اعتبارات حوزه سلامت برای زایران و مسافرانی که به مشهد سفر می کنند، گفت: مشهد مقدس به نوعی آسیب دیده این بی عدالتی است. 

وی افزود: اعتبارات سلامت برای کلانشهر مشهد باید به نسبت جمعیت زایر و مسافری که سالانه در این شهر مقدس حضور دارند، اختصاص یابد. 

وزیر بهداشت تاکید کرد: در این راستا اعتراضاتی مطرح است که هنوز به نتیجه نرسیده لذا امیدواریم در بودجه 1394 نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق بودجه آن را اصلاح کنند. 

وی گفت: مشهد نیازمند دو تا سه بیمارستان 800 یا هزار تختخوابی جدید است ضمن این که بسیاری از بیمارستان های فعلی این شهر فرسوده هستند.

هاشمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در حاشیه شهرهای بزرگ اظهار داشت: اکنون 9 میلیون نفر جمعیت حاشیه نشین در شهرهایی مانند تبریز، تهران، مشهد، زاهدان و اصفهان ساکن هستند.

وی افزود: مشهد و تبریز در اجرای خدمات رایگان بهداشتی و درمانی پیشگام هستند.

وزیر بهداشت در ادامه کیفیت گرایی را یکی از برنامه های این وزارتخانه عنوان و بیان کرد: در دولت تدبیر و امید مجوز جدیدی برای ساخت دانشگاه و دانشکده های پزشکی به جز در چند نقطه نیازمند، صادر نشده است.

وی گفت: در این راستا هم اکنون همه مراکز درمانی دانشگاهی بویژه مراکز زیرپوشش دانشگاه آزاد اسلامی در دست بازرسی است و در مراکزی که آموزش دانشجویان با استانداردها مغایرت داشته باشد، پذیرش دانشجو متوقف خواهد شد. 

هاشمی همچنین از بررسی 20 پرونده پزشکی در قالب راه اندازی «سامانه 1960» خبر داد و افزود: بیشتر شکایات مربوط به بخش هایی خارج از تعرفه های پزشکی بوده و از سوی دیگر این تعداد کم پرونده نشانگر رعایت تعرفه ها از سوی مراکز درمانی خصوصی و دولتی است.

7487/660/ 2025

 انتهای پیام /* 

تعداد بازدید از این مطلب: 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 8 بهمن 1393
نظرات

 

بیانات وزیر در روز تجمع همکاران را برآن داشت که باید پیگیر مطالبات بود چرا که در روز روشن و در مقابل چشمان بیدار همکاران 736 امضا از تجمع مشهد جمع آوری و شمارش شد ه بود ،حال آنکه مشهد تنهایکی از شهر های کشور بوده که درآن تجمع صورت گرفته بود واین تجمع در شهرهای دیگر نیز برگزار شده بود ، اگر چه این تعداد در چشم وزیر ناچیز می نمود .

برهمین اساس به درخواست همکاران در شب بعد از تجمع نامه ای خطاب به نماینده ی تام الاختیار وزیر در مشهد نوشته شده و صبح روز بعد ازتجمع به ساختمان قریشی مراجعه و نامه به دفتر ریاست دانشگاه تحویل شد ، ریاست دانشگاه روز 23 آذر به درخواست وزیر به همراه سایر روسای دانشگاه های کشور به پایتخت رفته بودند .

لازم به ذکر است که متن نامه پیگیری به همراه متن بیانیه پایانی تجمع به دفتر نماینده ی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی خراسان تحویل داده شد و 736 امضا شرکت کنندگان به رویت ایشان به عنوان و فرد شاهد و امین که در روز تجمع در محل تجمع حضور داشتند رسید .

تصویر نامه پیگری تجمع 23 آذر مشهد که به دفتر ریاست دانشگاه تحویل گردید :

 

 

پیگیری نامه مذکور قریب سه روز به طول انجامید و بالاخره بعد سه روز موفق به دیدار ریاست دانشگاه شدیم و امضاء ها برویت شخص ایشان رسید وی گفت بلافاصله بعد مراجعت از مرکز نامه به تهران فاکس شده و با دکتر کشاورز در تهران در مورد آن و همچنین قطعنامه ی تجمع صحبت شد و بند بند بیانیه پایانی برای وی خوانده شد اما چون وزیر در سفر به غرب کشور بودند قول دادند که بعداز مراجعه  پاسخ ایشان را اعلام کنند. 

انعکاس خبر تجمع در رسانه ها :

در روز تجمع با اینکه نیروهای انتظامی از اصل تجمع مطلع بودند و حضورشان در طی مراسم تجمع بیانگر آن بود اما از رسانه ها ی رسمی چون صدا و سیما و گزارشگر معروف گزارش 5 درآنجا خبری نبود و این در نوع خود جالب است که یک تصادف ساده یا ترکیدن لوله آب و گاز بلافاصله به اطلاع آن شبکه می رسد اما تجمع پرستاری با این فرازو نشیب های آن که منجر به برگزاری همایش نظام پرستاری نیز شد و در آن همه ی دوستان حضور داشتند و اطلاعیه تجمع در آن مراسم توزیع شد اما متاسفانه دوستان بی خبر بودند ،در مراجعه ای که چند روز بعد تجمع با امضا های همکاران به صدا و سیما داشتیم و اعتراض کردیم فردی که به عنوان پاسخگو در آنجا حضور داشت گفت شما بایستی چند روز قبل برگزاری مراسم را به اطلاع ما می رساندید تا پوشش دهیم که البته به ایشان عرض شد برای مراسم روز پرستار حتما خدمت می رسیم و قول پوشش مراسم آن روز را دادند .

سایت خبری دانشجو در روز تجمع حضور داشت و مصاحبه کرد و متن خبر آن را در سایت خود چاپ کرد :

 

 http://snn.ir/print/374844

کد مطلب: 374844  |  تاريخ: یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳  |  ساعت: ۱۷:۲۸


امروز؛

تجمع پرستاران در مقابل دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد

تجمع پرستاران امروز در مقابل ساختمان قریشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور بیش از 100 پرستار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار"خبرگزاری دانشجو" از مشهد، تجمع دانشجویان پرستاری در اعتراض به دیده نشدن حق و حقوق آنان در طرح تحول نظام سلامت امروز در مقابل ساختمان قریشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

 این پرستاران با در دست داشتن پلارکاردهایی با مضمون "ما خواستار برقراری عدالت در پرداخت هستیم"، "اگر پرستار نباشد تامین سلامت بیمار بسیار دشوار است"، از مسئولان دانشگاه و وزارت بهداشت و درمان خواسته شده تا وضعیت حقوقی پرستاران را سامان دهند.

 در این تجمع مهدی امیر جانی، یکی از پرستاران معترض با بیان این نکته که این تجمع همزمان با تجمع صورت گرفته در تهران اجرا می‌شود، تصریح کرد: اعتراض ما به نحوه تعرفه گذاری نامناسب انجام شده در بخش پرستاری است.

 وی با بیان این نکته که تفاوت فاحشی میان تعرفه حقوقی پرستاران با پزشکان وجود دارد، خاطرنشان کرد: شکاف عمیقی میان تعرفه حقوقی پرستاران و پزشکان وجود دارد و باید عدالت بیان شده در این بخش رعایت و بر اساس وعده داده شده حقوق پرستاران با پزشکان یک به سه شود.

 پرستار بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) در ادامه با بیان این نکته که حقوق یک پرستار در بهترین حالت خود به دو میلیون و 300 هزار تومان می‌رسد، گفت: حقوق یک پزشک از 10 میلیون در کف آغاز و تا 100 میلیون در ماه می‌رسد که این شکاف عمیقی را در بخش پزشکی ایجاد می‌کند.

 امیر جانی با بیان این نکته که کار پرستاران با کارمندان مخابرات و شرکت گاز تفاوت دارد، تصریح کرد: برای فردی که تمام عمر خود را باید در خدمت بیمار باشد و به صورت شبانه روز در بیمارستان حضور داشته باشد این رفتار و تفاوت شایسته نیست.

 پرستار بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) در ادامه با اشاره به مشکلات باز نشستگی گروه پرستاری بیان کرد: متاسفانه قانونی را در بازنشستگی پرستاری کشور ابلاغ کرده‌اند که بر اساس آن سن بازنشستگی پرستاران را 55 سالگی عنوان و این در حالی است که بیان می‌شود سن بازنشستگی پرستاران 25 سالگی است.

 وی در ادامه با اشاره به سابقه پرستاری خود در بیمارستان امام رضا (ع) گفت: من اکنون مدت 24 سال است که در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) در حال خدمت می‌باشم و 49 سال سن دارم حال اگر بنا باشد پس از 25 سال بازنشست شوم باید سال بعد بازنشسگی من تائید شود؛ اما بر اساس قانون 55 سالگی ناچارم شش سال دیگر خدمت خود را ادامه دهم.

 امیر جانی با بیان این نکته که افراد تجمع کننده در این مکان از شهرستان‌های استان و اکثرا پرستاران بخش خصوصی دولتی و دانشجوی پرستاری هستند، افزود: ما در انتظار هستیم مهرابی بهار و دیگر مسئولان برای این مشکلات تصمیمی اتخاذ کنند.

 پرستاران در بیانیه‌ای ضمن اعتراض به بی‌عدالتی‌های وزارت بهداشت و درمان مراتب همراهی و حمایت خود را از برادران و خواهران همکار در تجمع امروز بیان کرده و اعلام داشتند:

 1-ما خواستار اجرای بی قیدو شرط قانون تعرفه گذاری پرستاری با تعیین ضریب عملکرد عادلانه در حد عرف جهانی هستیم.

 2-ما خواستار اجرای عدالت در پرداخت‌ها هستیم به طوری که حداکثر اختلاف پرداخت بین تیم درمان سه برابر باشد.

 3-ما خواستار توقف فوری واریزی‌های شگفت آور مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت هستیم و معتقدیم اگر این شکاف چند صدبرابری اصلاح نشود آسیب جبران ناپذیری به اقتصاد مردم، بیماران و کارکنان تیم سلامت وارد خواهد کرد و اگر اجرایی شود دیگر آب رفته به جوی باز نخواهد گشت.

 4-ما هر گونه تهدید، تنبیه و تبعید پرستاران و هر یک از اعضای تیم درمان را که در جهت پیگیری حقوق صنفی باشد محکوم می‌کنیم.

5-روز پرستار روز میعاد بعدی ماست ما به دوستان تا روز پرستار مهلت می‌دهیم تا خواسته‌های به حق پرستاران را جامع عمل بپوشانند و این همان فرصت دو ماهه مورد نظر وزارت است. بدیهی است راهکارهای قانونی دیگری نیز می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد از جمله آن عمل به وظایف در حد قانون اگر قرار باشد پروسیجرهای مشترک بین پزشک و پرستار را تنها پزشک بگیرد پس باید خود انجام دهد.

 6-ما از بیانیه مصوب پایانی تجمع همکارانمان در تهران و شهرستان‌های دیگر حمایت کرده و اتحاد بیشتر جامعه پرستاران ایران را تا حصول به خواسته‌هایمان که چیزی جز اجرای عدالت و رعایت حقوق مردم و کارکنان سلامت نیست را خواستاریم.

 در آینده نزدیک تفاوت تعرفه حقوقی محسوسی برای پرستاران ایجاد می‌شود

 در ادامه جواد محمودی، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" با بیان این نکته که این تجمع بر اساس مطالبات مجموعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است، گفت: موضوع عنوان شده از سوی این دوستان  در این تجمع چیز تازه ای نیست.

 وی ادامه داد: این تجمع جهت رفع برخی مشکلات از جمله مشکل حقوقی پرستاران است که وزارت نیز در جریان این مشکلات بوده و این نکته دارای اهمیت است که ما مشکلات همه گروه‌های خود در پیراپزشکی و پزشکی را دنبال می کنیم و به صنف خاصی نمی‌پردازیم.

 مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با اشاره به اهمیت کار نیروی پرستاری گفت: کادر پرستاری چه از لحاظ تعداد نیرو و چه از لحاظ ارائه خدمات در بالاترین سطوح در بخش پزشکی قرار دارند که باید برای این مشکلات پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

 محمودی با بیان این نکته که باید مراقب باشیم در میان این جمعیت افرادی نباشند که در پی سوء استفاده از این تجمع باشند، تصریح کرد: ما همه اعم از مراکز دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی  و غیره یک گروه هستیم که تلاش داریم مشکلات کل مجموعه را حل کنیم.

 وی با بیان این نکته که کمبود نیروی انسانی از مهمترین مشکلات پرستاری در کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس برنامه داریم در سال آینده نیروی انسانی مورد نیاز خود را تامین کرده و استخدام نیرو داشته باشیم.

 مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به توزیع عادلانه مطالبات در بازار کار نیروی انسانی گفت: دولت و دانشگاه تلاش دارند در کنار هم این مشکلات را حل کند و نباید در این خصوص نگرانی وجود داشته باشد.

 محمودی با اشاره به این نکته که باید در یک فضای راحت این مشکلات را حل کرده و تجمع امروز نیز بسیار آرام و منطقی پیش رفت، گفت: با توجه به برنامه نظام تحول سلامت مراجعات به بخش‌های بیمارستان‌های دولتی بسیار شدید شده است به نحوی که با هجوم بیمارستانی روبه رو شده ایم.

 وی ادامه داد: در این شرایط نوبخت اعلام کرد که در سال آینده یک برآورد نیرو انجام خواهیم داد و در یک سال آینده استخدام نیرو در بخش‌های مختلف پزشکی را خواهیم داشت.

 افزایش استخدام پرستار مرد در سال آینده

 مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با بیان این نکته که در حال حاضر به صورت اهداف کوتاه مدت تعدادی نیروی دانشجویی را وارد کار کرده‌ایم، افزود: معاونت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت متعهد شده است استخدامی نیروی انسانی در بیمارستان‌های دولتی را در سال آینده داشته باشد.

 محمودی با بیان این نکته که به اندازه همین 50 درصدی که نیرو داریم در قسمت‌های مختلف اعم از پرستاری، کاردان  و کارشناس اتاق عمل، هوشبری و کمک پرستار، نیروی انسانی نیازمند است گفت: این نیاز در بخش پرستاری در خصوص نبود پرستاران مرد بیشتر دیده می‌شود.

 وی با اشاره به سختی کار در شیفت‌های شبانه برای خانم‌ها افزود: بنا داریم در سال آینده بیشترین نیروهای خود در پرستاری را از میان آقایان انتخاب کنیم تا با افزایش نیروی مرد مشکلات پرستاران خانم به دلیل داشتن فرزند و وظایف همسرداری مرتفع شود.

 با اضافه شدن 2000 نیرو در سال آینده مشکلات حل می‌شود

 مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد نیروهای پزشکی در بخش‌های مختلف را 6000 نفر عنوان و بیان داشت: اگر به این مجموعه که شامل کاردان و کارشناس اتاق عمل، هوشبری و کمک بهیاران را  می‌شود 2000 نفر اضافه شود بسیاری از مشکلات ما حل شدنی است.

 محمودی متذکر شد: در میان تجمع کنندگانی که امروز در این ساختمان اجتماع کرده اند پرستارانی از بخش خصوصی، تامین اجتماعی، نزاجا و دانشگاه وجود داشتند که باید بر اساس تیپ افرادی که در این تجمع وجود داشتند تصمیم لازم را اتخاذ کنیم.

 وی با بیان این نکته که همه این افراد از جامعه علوم پزشکی محسوب و برای رفع مشکل عنوان شده از سوی آنان تلاش خواهیم کرد، گفت: در بحث حقوقی که خواسته اصلی تجمع کنندگان بود تا چند ماه آینده تغییر محسوسی را ایجاد خواهیم کرد.

 مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این نکته که هر بیمارستانی به صورت جداگانه در حال برآورد این تفاوت قیمت در بیمارستان تحت پوشش خود به صورت آزمایشی و پایلوت است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما از تمام تلاش های حفظ جایگاه بیمار و سلامتی او است و باید صبوری را تجمع کنندگان در رفتار خود داشته باشند تا به پاسخ های مناسب برسیم.




چاپ خبر

 همچنین سایت خانه پرستار خبر تجمع مشهد را انتشار داد :

 

http://www.khp.ir/NewsDetails.aspx?id=1101

 

تجمع اعتراض‌آميز تعدادي از پرستاران در مشهد
ارسال شده در تاریخ : 26 / 9 / 1393
تعداد بازدید : 883 )
نویسنده :  administrator

 

تعدادي از پرستاران مشهدي در پي اعتراض به تعرفه‌هاي پرستاري، افزايش شيفت کاري و پيگيري ساير مطالبات خود در ساختمان قريشي مشهد تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه خراسان، صبح امروز، 23 آذرماه ساختمان قريشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد واقع در خيابان دانشگاه مشهد شاهد تجمع تعدادي از پرستاران بود که خواستار عملياتي شدن مطالبات خود بودند.

در حياط اين ساختمان پرستاران و دانشجويان رشته پرستاري برگه‌هايي در دست داشتند که حاوي اين نوشته‌ها‌ بود:«تجمع ما سياسي نيست، بلکه کاملا صنفي است» و «ما خواستار برقراري عدالت در پرداخت هستيم».

مصاحبه نمي‌کنيم

به اين افراد برگه‌هايي تحت عنوان بيانيه براي تجمع ارائه شده بود که يکي از بندهاي اين بيانيه عدم هرگونه صحبت و مصاحبه در مورد تجمع با خبرنگاران بود به همين دليل هيچ‌ يک از پرستاران حاضر به مصاحبه نشدند.

دکتر محمدرضا دارابي، معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد براي پاسخ به مطالبات و گفته‌هاي پرستاران روي سکو رفت و اظهار کرد: سختي‌هاي کار پرستاران که وظيفه عمده در همراهي بيمار را دارد، بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: مسوولان وزارتخانه اين سختي‌ها را به عينيت مشاهده کرده‌اند و مشکلات شما را مي‌دانند.

مشکلات در فضاي دوستانه قابل حل است

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد ادامه داد: وظيفه خود مي‌دانيم که از قشرهاي مختلف دانشگاه علوم پزشکي دفاع کنيم و اين مشکلات در جو دوستانه بهتر از جو خصمانه حل مي‌شود.

دارابي به موضوع حقوق پرستاران و پزشکان اشاره و عنوان کرد: هدف سلامت مردم است اما بايد حقوق کادر درماني رعايت شده و تصورجدايي بين پزشک و پرستار ايجاد نشود، بايد حقوق پزشک، پيراپزشک،پرستار و ... عادلانه پرداخت شود.

دارابي عنوان کرد: مسوولان وزارت بهداشت از مسائل و مشکلاتي که شما جامعه پرستاري امروز مطرح مي‌کنيد،آگاه هستند.

يکي از پرستاران با صداي بلند گفت:اما آنان چشم‌هايشان را به روي مشکلات بسته‌اند.

3 ماه صبر کنيد

دکتر جواد محمودي، مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشکي مشهد نيز در اين تجمع اظهار کرد: جامعه پرستاري تاکنون معروف به صبر بوده است بنابراين توصيه مي‌کنم تا سه ماه آينده نيز صبر کنيد زيرا مطمئنا تغييرات خوب اتفاق مي‌افتد.

وي ادامه داد:متاسفانه قانون ارتقاء بهره‌وري در مراکز درماني غير از دانشگاه به صورت دست و پا شکسته اجرا شده است و اميدواريم اين قانون براي همه و در همه جا اجرايي شود.

محمودي گفت: تعداد زيادي از تجمع‌کنندگان حاضر مربوطبه بخش غيردولتي هستند.

روز پرستار استعفا مي‌دهم

افراد در بين سخنراني مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشکي مشهد در خصوص استعفاي وي موضوعاتي را مطرح کردند که دکتر محمودي بيان کرد در صورتي که مشکلات شما با استعفاي من رفع مي‌‌شود من روز پرستار استعفا مي‌دهم.

كمبود 2000 نفر كادر درماني در دانشگاه

محمودي در حاشيه اين مراسم در پاسخ به سوال ايسنا، گفت: در حال حاضر 6000 نيروي پرستاري در دانشگاه علوم پزشكي مشهد وجود دارد اما به حدود 2000 هزار كادر درماني ديگر هم نيازمنديم.

مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشکي مشهد ‌اظهار كرد: يكي از مشكلات جامعه پرستاري كمبود نيروي انساني است كه در حال حاضر حداقل در کشور نيازمند 50 درصد افزايش نيرو افزون بر نيروهاي فعلي هستيم.

محمودي اظهار كرد: كمبود نيروي پرستاري يك مشكل كشوري است اما استان ما نيز بايد به ميانگين‌هاي كشوري برسد.

وي اضافه كرد: بايد ضريب افزايش نيرو را به حدي برسانيم تا پرستار در نهايت آرامش و بدون دغدغه به كارش ادامه دهد.

مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به كمبود نيروي پرستاري مرد، افزود: براي اين موضوع تمهيداتي انديشيده شده كه در سال‌هاي آينده دانشجويان پرستاري پسر بيشتر جذب شوند زيرا برخي اقدامات درماني را بايد مردان انجام دهند همچنين حضور در برخي از شيفت‌ها براي پرستاران زن سخت است.

مشکلات جديد نيست

وي گفت: موضوعي كه دوستان به دليل آن امروز تجمع كرده‌اند مشکل جديدي نيست و مطالبات گذشته است اين‌ها مطالباتي دارند كه از مجامع خاص قانوني در حال پيگيري است، پرستاران تصور مي‌كردند كه مسوولان در جريان مشكلات آنان نيستند در حالي كه ما از درون پرستاران هستيم و از مشكلات آنان آگاه هستيم.

محمودي عنوان كرد: تيم پرستاري به لحاظ تعداد نيرو و زمان ارائه خدمت بيشترين تاثيرگذاري را دارد و به هر حال اين قشر انتظاراتي هم دارند كه بايد عملي شود.

مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشكي مشهد با بيان اينكه جامعه پرستاري شامل مجموعه‌هاي دانشگاهي،‌تامين اجتماعي و .. است، گفت: كمبود نيروي انساني در كل كشور مشهود است و قرار شده در سال آينده تعداد زيادي نيرو وارد مجموعه‌هاي درماني شوند.

وي خاطرنشان كرد: مطالبه ديگر پرستاران پرداخت عادلانه به کادر درماني است كه اين موضوع نيز در دستور كار دولت و دانشگاه علوم پزشكي مشهد است.

محمودي با اشاره به اينكه جامعه پرستاري كه امروز تجمع كردند معترض نيستندبلكه در فضايي آرام مطالبات خود را خواستارشدند، اظهار كرد: بايد قبول كنيم با توجه به برنامه تحول نظام سلامت در بخش‌هاي دولتي اقدامات درماني به نسبت گذشته بيشتر شده و مردم نيز مراجعات بيشتري به مراكز دولتي دارند به همين دليل فشار بيشتري نيز به نيروهاي مجموعه و كادر درماني وارد شده است.

مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: طبق گفته دكتر نوبخت، معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور، از وزارت بهداشت خواسته شده كه برآورد تعداد نيروي انساني در كل كشور داشته باشد تا كمبودها مشخص شده و اين كمبود در سال آينده از طرق مختلف جبران شود.

وي اظهار كرد: در حال حاضر به صورت مقطعي و كوتاه مدت با وارد كردن نيروهاي دانشجو به مجموعه درماني اقداماتي در راستاي کمبود نيروي انساني صورت گرفته همچنين اخيرا نيز آزموني براي جذب نيرو برگزار شده تا بخشي ازاين كمبود جبران شود.

محمودي گفت: اعتقاد داريم كه بايد موضوع كمبود نيروي انساني را بيشتر پيگيري كنيم زيرا اين موضوع در مرحله اول به بيمار ضربه مي‌زند؛ زماني كه هدف ما ارائه خدمت خوب به بيمار است در هر جايي از كادر درماني نقصي پيدا شود، صدمه اصلي را بيمار مي‌بيند.

مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشكي مشهد افزود: اميدواريم در سال آينده با وعده‌هايي كه وزارتخانه داده است استخدام‌هايي را براي كادر درماني ازجمله پرستاري داشته باشيم.

مشکلات، پرستاران را بي‌رغبت کرده است

وي افزود: متاسفانه مشكلاتي كه در حال حاضر وجود دارد موجب شده كه پرستاران آن طور كه بايد و شايد با رغبت به كار خود نپردازند.

محمودي افزود: جنس تجمع‌كنندگاني كه امروز در اين مكان حاضر شدند از گروه‌هاي مختلف بودند و عده زيادي مربوط به بخش غيردولتي يعني تامين اجتماعي،‌نيروهاي مسلح و دانشگاه آزاد بودند و به تبع مطالبات آن‌ها نيز مختلف است.

اجراي طرح تعرفه‌گذاري پرستاري از آبان سال جاري

مدير پرستاري دانشگاه علوم پزشكي مشهد در خصوص تعرفه‌گذاري پرستاري، عنوان كرد: اين موضوع در حال حاضر در حال بررسي است و با تمهيداتي كه ديده شده انتظار مي‌رود ظرف چند ماه آينده تغييرات فاحشي را شاهد باشيم.

وي با بيان اينکه از اول آبان ماه امسال طرح تعرفه‌گذاري پرستاري در حال اجرا مي باشد افزود: در حال حاضر كليه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سطح كشور موظف هستند اين طرح را در يك بيمارستان به صورت آزمايشي اجراکنند.

محمودي افزود: دانشگاه علوم پزشكي مشهد پاسخگوي مستقيم پرستاران و كادر درماني است اما بخش خصوصي نيز مطالباتي را دارد كه هر چند اين سازمان‌هاوابسته به غير از وزارت بهداشت هستند باز هم پيگير كار آن‌ها هستيم.

در نهايت پرستاران حاضر در تجمع خواستار برگزاري يک جلسه در نظام پرستاري با حضور دکتر مهرابي‌بهار، رييس دانشگاه علوم پزشکي مشهد و نمايندگان جامعه پرستاري شدند.


انتهاي پيام

 

 
 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 8 بهمن 1393
نظرات

 

 

بنام خدا

 

متن سخنراني

 

تجمع حرفه ي پرستاري درمشهد

 

23آذر1393

 

 

بنام خداوند عدالت وعدالت گستر

 

پرستاری شایسته ی احترام،تجلیل و ستایش

از طرف مردم

 و مسئولین است

                                        مقام معظم رهبری(دامت برکاته)

سلام برزينب

سلام بر حسين

سلام بر خون جاری در رگهای همه ي عدالت خواهان سپید پوش!

پس از سالها صبرو تحمل و دوختن چشم امید به  دولت تدبیرواميد،

اميد ان داشتيم كه بعد از سال ها انتظار ،

اگر دولتمان وعده اي داد ،بدان اميد بنديم .

و اگر قرار است هم وطنم به من تبريك افزايش حقوق بدهد ،

با افتخار بگويم : من يك پرستارم و شب هايم را تا به صبح بر بالين

هم وطن بيمارم سپري كردم وبا خوشحالي وشادكامي دانستم اين 

دولتمرد آگاهم؛هم جنسم؛

اين رامي فهمد و در پاسخ خدمتم ، برايم رفاه و اسايش به ارمغان اورده است.

 با خوشحالي در ابتداي سال به همسرم گفتم ،همسرم ، امسال حقوقم  40درصد افزايش يافت و او گفت ،

خدا راشكر مي توانيم بعد سال ها با هم به مسافرت برويم .

و همكارم كه از فرط خستگي و زندگي سخت و مشكلات شيفت

هاي كاري 18ساعته و 24ساعته و بيشتر ناله مي كرد،

آمد گفت:

خدارا شكر امسال اگر بشه

شيفت هاي كمتري بگيرم

و به فرزندم كه دوروز دوروزاورا نم بيندم بيشتر برسم ،

به مدرسه اش بروم و پي گير درسش شوم ...

اما ماه اول گذشت و ماه دوم گذشت و ماه ها گذشت

گذشت وگذشت و گذشت ،

دانستم كه بايد فكر كنم پرستاري را فراموششان شده است

حقوق معلم ها افزوده گشت و حقوق ديگران

و من ماندم و ماندم با همان افزايش ناچيز در اول هر سال ،

ديگر دانستم كه زمان عوض شده است

من تنها نيستم كه بعد از خستگي شيفت هاي فراوان به همسرم

مي گويم فراموشم شده

همه مي گويند ، من ،تو ، ما و همه

حتي ان دولتمرد اگاه به دردم .

                          

                                 *******

 

دوستان عزيز همكار همراهم ،

ماهمه اينجا دور هم جمع شده ايم تا بگوييم :

ما هستيم ،

ما را ببينيد ،

ما را بياد اوريد ،

به ما راست بگوييد ،

اگر مي توانيد بگوييد ،

اگر تصميم نداريد نگوييد ،

درد مان را به بغض مبدل نكنيد

كاري نكنيد كه بگويند داري

و من قسم بخورم ندارم

اين رسم و راه جوانمردي و دولتمردي نيست

اميركبير را بياد اوريد

شما در جايگاه آنان قرار داريد

اول عمل كنيد بعد بگوييد

اصلا نگوييد گفتن ندارد

اجازه دهيد من بگويم

من تعجب كنم

من تحقيق كنم و اعلام كنم كه :

    بابا وزير بهداشت و درمان حقوق ما پرستاران را افزايش داد

و بعد شب بعد بيست و سي بگويد :

حقوق پرستاران به پاس خدمت شبانه بربالين بيماران باز هم فزايش

يافت

و من در حسابم ان را شمارش كنم

مثل خبر افزايش حقوق همكار پزشكم

كه خبر خوش پرداختي حقوق بروزوهفتگي اش را از زبان وزير

در بيست و سي شنيد

و شاد شد

خب شاد شد

بايد شاد مي شد

اما من چه

من كه از ابتداي سال هي وعده شنيدم وعمل نديدم

من نبايد ازرده خاطر شوم من نبايد لب به اعتراض بگشايم؟

؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟

حضور من اين جا و دراين زمان همان اعتراض من است

 

وزير من

مرا ببين

مرا بشنو

وبا من باش

من توده ي جامعه ي تحت پوشش تو هستم

من همه جا هستم

نمي شود مرا نديد

نمي شود مرا نخواست

نمي شود فراموشم كرد

                                   من يك پرستارهستم  

اين بود ترجمه كلام رهبرم كه فرمود :

پرستاری شایسته ی احترام، تجلیل و ستایش

 از طرف مردم

 ومسولين است .

                                 *******

دوستان همراه همكارم

ما بارها فریاد زدیم و نامه نوشتیم و خواهان عدالت شدیم اما گویا

حتی فریاد هفت آبان همكارانم در تهران هم به قدر کافی بیدار كننده

نبود!

 

از دشمنان برند شکایت به دوستان

                                چون دوست دشمن است شکایت کجابریم؟

******************************************

مانمایندگانبخشي ازپرستارانایراناسلامي در استان خراسان ،

اینکدرمقابلدفتر نماينده ي تام الاختيار وزيرمحترم  گردهمآمدهایم

اعلاممیکنیمکهدوستان محترمصدارت نشين،پنبهیارائهیمسیرهایجایگزین

واجرایتعرفهگذاریبهنحویکهاجرایعدالترامیسرنسازدرا،ازگوششانبیرونكنند.

***

ما بار دیگر خواسته های بر حقمان را:

 از بلندترین نقطه ی دولت تدبیر و امید فریاد می زنیم،

 شاید كه دوستان  خواب رفته به غفلت بيدار شوند:

***

يك : ما خواهان اجرای بی قید و شرط قانون هفت ونیم سال خاك خورده و بر زمین مانده ی تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم.

دو: ما خواهان اجرای عدالت ، در پرداختهای نظام سلامت ، در حد

عرف جهاني مثل تركيه ،سه برابرهستيم و اختلاف پرداخت هاي

چند صد برابردر نوع خود بي نظيرو شايسته عدالت اسلامي نيست

وبيشتر به درد ثبت در ركورد گينس مي خورد .

سه : ما اعلام می کنیم که خواسته های ما صرفا صنفی بوده،

 وهرگونه تهدید، تنبیه و تبعیدهمکارانمان را محکوم می کنیم.

 

چهار:از صدا وسیما که رسانه ی ملی است انتظار داریم نگرش ملی

داشته،وهمه ی گروهها را به یک چشم ببیند وعدالت در سيما را

نشان دهد.

اجازه دهد بعد از هربار پخش وعده های غيرواقع بر علیه

پرستاری، نمایندگان واقعی ما بتوانند واقعیتها را بیان و از ما در

محضر مردم شریف خود دفاع کنند.

 

پنجم : ما پرستاران اعلام می کنیم که با هیچ گروه و صنفي

از جمله پزشكان شريف مشکلی نداریم و با اصل طرح تحول نظام

سلامت همراهیم، اما نظر به اینکه مستقیما با مشکلات روبروهستیم

هشدار می دهیم که اين  طرح در حال اجرا بویژه گام سوم ان کل

جامعه دولت را به چالش خواهد کشید.

دولتمردان شريف بدانند كه اگر اين شكاف چند صد برابردرپرداخت

اجرايي شود ديگراب رفته به جوي باز نخواهد گشت.

 

درنهایت ،

نظر به ولایتمداری و حاکمیت روح ولایت در تمام ارکان جامعه،

از رهبر فرزانه ی مسلمین جهان، و از رئیس جمهور محترم دولت

تدبیر و امید درخواست داریم که پذیرای ملاقات حضوری تعدادی از

نمایندگان واقعی ما بوده، وهدیه ی روز پرستار امسال که تاکنون

تنها مناسبتی و نمادین بوده است را از دست مبارک رهبرعزیزمان

دریافت کنیم که گواراتراست.

دعای هر روز ما سلامتی رهبرمان و پیشرفت روزافزون کشور

عزیزمان بوده ودر این مسیر ازهیچ تلاشی کوتاه نمی آییم.

 

به امید برافراشته شدن پرچم عدالت

 در نظام سلامت                                      23/9/1393

                                                              والسلام

 

لینک دانلود در سایت آپارات :

 

http://www.aparat.com/v/klaIn/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%87_%D8%AA%D8%AC%D9%85%D8%B9_%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6%DB%8C_%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D9%87_%D8%A8%DB%8C_%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AA%DB%8C_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA_%D8%A8%D9%87%D8%AF

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
نظرات

 

 درشب قبل تجمع این متن برای دوستان در گروه گذاشته شد که خواندنی است :

" سلام برشما دوستان هم استانی ام

امروز روز 23 اذر است و ما هفته ها و ماه ها تلاش کردیم از وقت و جان و خانواده و زندگی و

نیز از درس خود وکتاب های مانده و نخوانده ی خود گذشتیم

گلایه ها و سختی ها و فشار وارده بر خود و خانواده ی خود را تحمل نمودیم تا روز پیروزی فرا رسد

روزی که بامداد تبلور اتحاد پرستاران این سرزمین است اگر میرزای ما بعد سال ها رخوت و تلاش بی ثمر امسال

توانست انقلاب سوم پرستاری را براه اندازد این انقلاب سوم که البته من ترجیح می دهم ان را اتحاد جامعه ی

حرفه ای پرستاران ایران نام می نهم و تا جمله ی میرزا که انقلاب فرمودند این از ویژگی های ایشان است که

هر تلاشی را ولو اجرای یک قانون خاک خورده ی در بایگانی وزارت را انقلاب می نامد

بگذریم .

دوستان این همت و تلاش و همراهی شماست که دارد به ثمر می نشیند

دوستان من  کم کم باید از جابلند شد

 بلند شوید دستی به سرو روی بکشید صبحانه ای جانانه نوش جان کنید

خود را اماده کنید و بیاید و بدانید که اینجا همه یکی هستیم و یک پیکریم که باید در کنارهم کامل شویم

نبود هر کدام از شما نقص اشکاری بر اندام اتحاد ما خواهد نشاند که بشدت خودنمایی خواهد کرد

عزیزان این جمع پرشور و پرخواسته فقط درکنار هم به خواسته های خود می رسد و اگر من بروم

و تو بروی و او نرود جای اوخالیست

دوستان من در کنارهم باشیم

متحد باشیم

تا باهم به انچه می خواهیم برسیم

منتظر حضور پررنگ شما

در محل ساختمان قریشی هستم

نکته ای عرض می کنم که بدانید:

دیشب اینجانب به نمایندگی از شما با ریاست محترم حراست کل دانشگاه مفصل صحبت کردم

ایشان هم فرمودند احقاق حقوق اصل است و در قانون و شرع مقدس امده است و همه به ان پایبند اند

فرمودند ما در محیط دانشگاه و ساختمان قریشی که محیط دانشگاه است در حد توان از نیروهای انتطامات

برای ایجاد نظم کمک خواهیم کرد

اما محیط بیرون از ساختمان قریشی با عنایت به اینکه مجوزی برای ان صادر نشده است در اختیار ما نمی باشد

من از دوستانم درخواست می کنم که در برگزاری باشکوه روز اتحاد پرستاران ایران در امروز با نیروی انتظامات دانشگاه

همکاری کرده و دقت فرماییید و از ورود و همراهی غیر اعضا دانشگاه در جمع بشدت خوداری کنید بدانید در برهه

حساس از زمان در جامعه ی ما با این حجمه از دشمنی ها ارامش اجتماعی از واجبات است و نباید خدای ناکرده

وضعی بوجود اید که صدای برحق  مطالبات ما ابزاری برای سواستفاده ی دیگران قرار گیرد

 دوستان با لباس فرم بیایید

سر وقت بیایید

با هم بیایید

منظم و مرتب باشید

به حرف دوستان انتظامات گوش کنید

شعار ممنوع است

پلاکارد بحد کافی موجود است

زمان کلا یک ساعت است

ابتدا قرایت قران کریم

با صدای خوش استاد

جواد توکلی

سپس حمل پلاکارد ها

تا زمان کامل شدن دوستان

سپس سخرانی توسط اینجانب امیرجانی

و در پایان هم قرایت بیانیه

دوستان مسولیت برگزاری جلسه

با جناب اقای توکلی است

انتظامات اقایان بااقای کچویان و اقای عطار انتظامات خواهران خانم بحرینی و قاری و بارویی و حیدری است

پرده ی یزرگ اعلام تجمع تهیه و توسط دونفر از دوستان حمل می شود

پلاکارد به حد کافی موجود است

منتظر حضور پررنگتان هستم . "

***                                                                        

سخنرانی روز تجمع در شب قبل در بخش سوختگی نوشته شد و بچه ها سنگ تمام گذاشتند متن بافونت درشت نوشته شد در 10 صفحه تا براحتی خوانده شود اما علی رغم این تمهیدات آن جو و اضطراب و هیجان و بی تجربه گی اثر خود را گذاشت . صبح روز تجمع بچه ها زود تر ازمن در محل تجمع حاضر شده بودند و همکاران از گوشه و کنار خود رابه ساختمان قرشی می رساندند همکاران بازوبند انتظامات برای خود بسته بودند و اماده ی همکاری بودند ، مامورین نیروی انتظامی ،پلیس راهنمایی و رانندگی و از نیروهای لباس شخصی در محل حضور داشتند اما همه در جهت کنترل و برگزاری مناسب تجمع همراهی می کردند و تنها دونفرسازمان نظام پرستاری که در جمع حضور یافته بودند تلاش در جهت پایان دادن هر چه زودتر مراسم راداشتند که چندان موثر نبود ، بعد از چمع شدن همکاران با توجه به کوچکی فضای بیرون ساختمان و حاشیه خیابان برای سخنرانی و قراءت قطعنامه همکاران را به وسط محوطه ی ساختمان قریشی هدایت کرده و روی یک نیمکت با بلندگوی روابط عمومی دانشگاه صدای اعتراض پرستاران فضای ساختمان قرشی را پر کرد و برای ساعاتی فضا و زمان در اختیار پرستاران قرارگرفته بود تا صدای مظلومیت خود را به گوش مسولین برسانند .

 

 

متن کامل سخنرانی در تجمع :

 

 

بنام خدا

 

متن سخنراني

 

تجمع پرستاري درمشهد

 

23آذر1393

 

 

بنام خداوند عدالت وعدالت گستر

 

پرستاری شایسته ی احترام،تجلیل و ستایش

از طرف مردم

 و مسئولین است

                                        مقام معظم رهبری(دامت برکاته)

سلام برزينب

سلام بر حسين

سلام بر خون جاری در رگهای همه ي عدالت خواهان سپید پوش!

پس از سالها صبرو تحمل و دوختن چشم امید به  دولت تدبیرواميد،

اميد ان داشتيم كه بعد از سال ها انتظار ،

اگر دولتمان وعده اي داد ،بدان اميد بنديم .

و اگر قرار است هم وطنم به من تبريك افزايش حقوق بدهد ،

با افتخار بگويم : من يك پرستارم و شب هايم را تا به صبح بر بالين

هم وطن بيمارم سپري كردم وبا خوشحالي وشادكامي دانستم اين 

دولتمرد آگاهم؛هم جنسم؛

اين رامي فهمد و در پاسخ خدمتم ، برايم رفاه و اسايش به ارمغان اورده است.

 با خوشحالي در ابتداي سال به همسرم گفتم ،همسرم ، امسال حقوقم  40درصد افزايش يافت و او گفت ،

خدا راشكر مي توانيم بعد سال ها با هم به مسافرت برويم .

و همكارم كه از فرط خستگي و زندگي سخت و مشكلات شيفت

هاي كاري 18ساعته و 24ساعته و بيشتر ناله مي كرد،

آمد گفت:

خدارا شكر امسال اگر بشه

شيفت هاي كمتري بگيرم

و به فرزندم كه دوروز دوروزاورا نم بيندم بيشتر برسم ،

به مدرسه اش بروم و پي گير درسش شوم ...

اما ماه اول گذشت و ماه دوم گذشت و ماه ها گذشت

گذشت وگذشت و گذشت ،

دانستم كه بايد فكر كنم پرستاري را فراموششان شده است

حقوق معلم ها افزوده گشت و حقوق ديگران

و من ماندم و ماندم با همان افزايش ناچيز در اول هر سال ،

ديگر دانستم كه زمان عوض شده است

من تنها نيستم كه بعد از خستگي شيفت هاي فراوان به همسرم

مي گويم فراموشم شده

همه مي گويند ، من ،تو ، ما و همه

حتي ان دولتمرد اگاه به دردم .

                          

                                 *******

 

دوستان عزيز همكار همراهم ،

ماهمه اينجا دور هم جمع شده ايم تا بگوييم :

ما هستيم ،

ما را ببينيد ،

ما را بياد اوريد ،

به ما راست بگوييد ،

اگر مي توانيد بگوييد ،

اگر تصميم نداريد نگوييد ،

درد مان را به بغض مبدل نكنيد

كاري نكنيد كه بگويند داري

و من قسم بخورم ندارم

اين رسم و راه جوانمردي و دولتمردي نيست

اميركبير را بياد اوريد

شما در جايگاه آنان قرار داريد

اول عمل كنيد بعد بگوييد

اصلا نگوييد گفتن ندارد

اجازه دهيد من بگويم

من تعجب كنم

من تحقيق كنم و اعلام كنم كه :

    بابا وزير بهداشت و درمان حقوق ما پرستاران را افزايش داد

و بعد شب بعد بيست و سي بگويد :

حقوق پرستاران به پاس خدمت شبانه بربالين بيماران باز هم فزايش

يافت

و من در حسابم ان را شمارش كنم

مثل خبر افزايش حقوق همكار پزشكم

كه خبر خوش پرداختي حقوق بروزوهفتگي اش را از زبان وزير

در بيست و سي شنيد

و شاد شد

خب شاد شد

بايد شاد مي شد

اما من چه

من كه از ابتداي سال هي وعده شنيدم وعمل نديدم

من نبايد ازرده خاطر شوم من نبايد لب به اعتراض بگشايم؟

؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟

حضور من اين جا و دراين زمان همان اعتراض من است

 

وزير من

مرا ببين

مرا بشنو

وبا من باش

من توده ي جامعه ي تحت پوشش تو هستم

من همه جا هستم

نمي شود مرا نديد

نمي شود مرا نخواست

نمي شود فراموشم كرد

                                   من يك پرستارهستم  

اين بود ترجمه كلام رهبرم كه فرمود :

پرستاری شایسته ی احترام، تجلیل و ستایش

 از طرف مردم

 ومسولين است .

                                 *******

دوستان همراه همكارم

ما بارها فریاد زدیم و نامه نوشتیم و خواهان عدالت شدیم اما گویا

حتی فریاد هفت آبان همكارانم در تهران هم به قدر کافی بیدار كننده

نبود!

 

از دشمنان برند شکایت به دوستان

                                چون دوست دشمن است شکایت کجابریم؟

******************************************

مانمایندگانبخشي ازپرستارانایراناسلامي در استان خراسان ،

اینکدرمقابلدفتر نماينده ي تام الاختيار وزيرمحترم  گردهمآمدهایماعلاممیکنیم

کهدوستان محترمصدارت نشین،پنبهیارائهیمسیرهایجایگزینو

اجرایتعرفهگذاریبهنحویکهاجرایعدالترامیسرنسازدرا،ازگوششانبیرونكنند.

***

ما بار دیگر خواسته های بر حقمان را:

 از بلندترین نقطه ی دولت تدبیر و امید فریاد می زنیم،

 شاید كه دوستان  خواب رفته به غفلت بيدار شوند:

***

يك : ما خواهان اجرای بی قید و شرط قانون هفت ونیم سال خاك خورده و بر زمین مانده ی

تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم.

دو: ما خواهان اجرای عدالت ، در پرداختهای نظام سلامت ، در حد

عرف جهاني مثل تركيه ،سه برابرهستيم و اختلاف پرداخت هاي

چند صد برابردر نوع خود بي نظيرو شايسته عدالت اسلامي نيست

وبيشتر به درد ثبت در ركورد گينس مي خورد .

سه : ما اعلام می کنیم که خواسته های ما صرفا صنفی بوده،

 وهرگونه تهدید، تنبیه و تبعیدهمکارانمان را محکوم می کنیم.

 

چهار:از صدا وسیما که رسانه ی ملی است انتظار داریم نگرش ملی

داشته،وهمه ی گروهها را به یک چشم ببیند وعدالت در سيما را

نشان دهد.

اجازه دهد بعد از هربار پخش وعده های غيرواقع بر علیه

پرستاری، نمایندگان واقعی ما بتوانند واقعیتها را بیان و از ما در

محضر مردم شریف خود دفاع کنند.

 

پنجم : ما پرستاران اعلام می کنیم که با هیچ گروه و صنفي

از جمله پزشكان شريف مشکلی نداریم و با اصل طرح تحول نظام

سلامت همراهیم، اما نظر به اینکه مستقیما با مشکلات روبروهستیم

هشدار می دهیم که اين  طرح در حال اجرا بویژه گام سوم ان کل

جامعه دولت را به چالش خواهد کشید.

دولتمردان شريف بدانند كه اگر اين شكاف چند صد برابردرپرداخت

اجرايي شود ديگراب رفته به جوي باز نخواهد گشت.

 

درنهایت ،

نظر به ولایتمداری و حاکمیت روح ولایت در تمام ارکان جامعه،

از رهبر فرزانه ی مسلمین جهان، و از رئیس جمهور محترم دولت

تدبیر و امید درخواست داریم که پذیرای ملاقات حضوری تعدادی از

نمایندگان واقعی ما بوده، وهدیه ی روز پرستار امسال که تاکنون

تنها مناسبتی و نمادین بوده است را از دست مبارک رهبرعزیزمان

دریافت کنیم که گواراتراست.

دعای هر روز ما سلامتی رهبرمان و پیشرفت روزافزون کشور

عزیزمان بوده ودر این مسیر ازهیچ تلاشی کوتاه نمی آییم.

 

به امید برافراشته شدن پرچم عدالت

 در نظام سلامت  

 

                                                              والسلام

 

 

لینک دانلود سخنرانی در سایت آپارات :

 

http://www.aparat.com/v/klaIn/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%87_%D8%AA%D8%AC%D9%85%D8%B9_%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6%DB%8C_%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D9%87_%D8%A8%DB%8C_%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AA%DB%8C_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA_%D8%A8%D9%87%D8%AF

 

 

متن بیانیه پایانی تجمع که در حضور حاضران قرائت شده و با تکبیر تایید گردید:

 

 

لینک دانلود قرائت بیانیه در سایت آپارات :

 

 http://www.aparat.com/v/oU3tg/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%87_%D8%AA%D8%AC%D9%85%D8%B9_%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6%DB%8C_%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D9%87_%D8%A8%DB%8C_%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AA%DB%8C_%D9%87%D8%A7%DB%8C

 

امضائ 736 نفر از شرکت کنندکان در تجمع 23 آذر:

درمراسم روز 23 آذر که در مشهد برگزار شد از تمام استان در آن شرکت کرده بودند ازبجنورد گرفته تا سبزوار و نیشابور و کاشمر و حتی فریمان شهر جناب وزیر و این نمایانگر اتحاد سراسری پرستاران بود که منجر به برگزاری یک چنین مراسمی شد در جلسات توجیهی نظام پرستاری که قبل از تجمع برگزار شد دوستان نظام پرستاری اصرار شدید داشتند که کسی شرکت نخواهد کرد و ما در قبل چنین تجربه هایی را داشتیم و در نهایت روز قرار فقط دونفر آمده بودند و این تجمع و حضور بسیار مایه تعجب آن دو برادر شرکت کننده در تجمع گردیده بود که آنان را بی قرار و مغبون کرده بود . 

در طول مراسم همکاران بسیار فهیم و منطقی رفتار کرده و خواسته ها صرفا به صورت حمل پلاکارد بود و شعاری و رفتار غیر صنفی مشاهده نشده و این هم مایه ی تعجب و نشان از بلوغ فکری و پشتوانه ی فکری صحیح از شرکت در این مراسم بود همکاران پرستار با لباس فرم بعضا حضور داشتند که از قبل از همکاران خواسته شده بود در صورت امکان با لباس فرم حاضر شوند همچنین همکاران به علت کمبود جا و کوچک بودن فضای حاشیه ی خیابان دانشگاه ، برای برگزاری مراسم سخنرانی به داخل محوطه ی ساختمان قرشی مراجعه کردند.

بعد از سخنرانی و قرائت بیانیه پایانی معاونت محترم دانشگاه علوم پزشکی در جمع حضور یافتند و با پرستاران معترض دقایقی به گفتگو نشستند پرستاران سوالاتی کردند و ایشان پاسخ دادند و بخشی از همکاران دانشگاه آزاد نیز بعد از صحبت های معاونت محترم به قرائت بیانیه خود پرداختند ، همچنین  مدیریت محترم پرستاری استان نیز با همکاران صحبت هایی داشتند و در پایان مراسم از طرف همکاران معاونت پشتیبانی با چای پذیرایی شدند که بسیار جای قدردانی وتشکر دارد.

در پایان مراسم حدود 50 برگه A4بنده با خود آورده بودم که توسط همکاران در بین جمعیت توزیع شد و در ضمن صرف چای همکاران برگه ها را امضا کردند و در آخر مراسم جمع آوری شد.

همکاران محترم حراست دانشگاه علوم پزشکی و انتظامات ساختمان قریشی در برگزاری مراسم همکاری خوبی داشتند که از همه همکاران تشکر و قدردانی می کنم ،همچنین مهندس واسعی ریاست حراست فیزیکی دانشگاه به همراه جناب محمودی و آقای مرادی از حراست دست اندر کاران برگزاری را به دفتر خود دعوت نمودند و مراتب قدر دانی دانشگاه را از برگزاری متین و ارام و بدون حاشیه که در آن صرفا خواسته های صنفی مورد اشاره قرار گرفته بود را از طرف خودو مسولین محترم اعلام کردند که در مقابل از دوستان مسول تشکر و قدردانی شد .

پایان مراسم :

کل مراسم قریب دوساعت به طول انجامید و در پایان همکاران اندک اندک متفرق شدند هر چند امیدواربودند که این حضور آنان مورد توجه و نظر مسولین قرار گرفته و موثر واقع شود اما بیانات وزیر در اخبار عصر همان روز مبنی بر جمع شدن 100نفر تجمع حساب نمی شود موجب شگفتی برخی که حضور داشتند و تعجب واکنش و برخی دیگر شد . 

بعد از این بیانات شیوا و وزین وزیر شب تا نیمه ی آن به شمارش امضا گذشت و 736 امضا حضوری در گروه ها به رویت شرکت کنندگان رسید .

خاطره جالب از آن شب این است که در حین شماره گزاری تعداد امضا ها در گروه بصورت انلاین اعلام می شد و شور شعف خاصی ایجاد کرده بود و هرکس نظری می داد و در بین شماره گذاری از برخی صفحات عکس گرفته و برای رویت همکاران در گروه قرار داده شد که بسیار مورد استقبال جمع قرار گرفت و صبح روز بعد تمام 44 صفحه امضا را در گروه به نمایش گذاشته شد . 

 

شماره گزاری نامه ها در شب تجمع :

 

 

این هم متنی که شب بعد از پایان تجمع در گروه قرار گرفت :

 

" دوستان عزیز همکارم

خواستم از همه شما پرستاران مهربان !!! 

که دراین نمایش بزرگ اتحاد پرستاران ایران در مشهد شرکت نمودید تشکر کنم

امروز دیگر روز نام نشان نیست امروز روز اتحاد و یک دلی است ثمره ی این اتحاد می تواند میوه شیرین پیروزی باشد

خواست ما ساده است یک کلمه بیشتر نیست عدالت در پرداخت در حد عرف جهانی این شکاف عظیم بین تیم درمان

که در ایران ریشه دوانده است در هبچ جای دنیا سابقه ندارد و همان گونه که در در متن بیانیه ی مشهد امد باید یک بار

و برای همیشه برچیده شود امروز مطالبات پرستاری دیگر نگاه جزیی گرا ندارد نگاه ما اصلاح قانون است همان که

دکتر پزشکیان در برنامه ثریا از ان به مشکل سیستم حاکم بر مدیریت بهداشت و درمان اشاره کردند و حرف پسندیده ای بود

من پرستار با این پزشک محترم یا ان پزشک محترم مشکلی ندارم این سیستم پرداخت است که یک بخش  ان بروز

و براساس کدهای بروز جهانی است اما در بدنه ی سیستم و تیم پزشکی قوانین اداری و نگاه ها سیستم بسته ی اداری

و کارمندی است من می گویم اگر نگاه سیستم اداری کشور این گونه هست که هست و در همه بخش ها و در نزد

سایر گروه های تخصصی و علمی چنین است چرا در این بخش خاص قوانین مرتب بروز می شود و به سایر بخش های درمان

توجه نمی شود ما می گوییم همان کسی که رفت و این طرح تحول نظام سلامت را از ترکیه کپی کرد واورد چرا فقط

قسمت پزشکی  ان را بروز کرد ایا تیم درمان فقط پزشک است

این سیستم حاکم بر نظام سلامت باید در همه ی قسمت ها بروز شود اگر کمبود کارشناس دارید همان جایی که این طرح

اجرا شده و موفق یوده از همان دوستان دعوت کنید تا کمک کنند این درست نیست در عرض یک ماه حقوق و ظریب های

پرداخت حتی در سیستم اچ ای اس پیاده شود و کد ها بروز شود و اجرا گردد و شاید اگر نبود اعتراض بحق پرستاران الان

وجوه پرداختی ان نیز در جیب اقایان بود.

 امروز دیگر اگاهی پرستاران افزایش یافته و این یک  اشتباه تاکتیکی است هرچه زمان بگذرد مطالبات شفاف تر شده و اصلاحات

در خواستی ریشه ای تر خواهد شد من به دوستان محترم وزارت نشین عرض می کنم تا فرصت باقی است جلو این شکاف

گرفته شود و دوستان به اجرای قانون به شکل متعارف و جهانی تن دهند

من از همکارانم که با حضور خود و سیل امضا های تایید خود اتحاد پرستاران را شکل دادید تشکر می کنم

و از خداوند متعال پیشرفت و تعالی حرفه پرستاری و رفاه واسایش را برای دوستانم خواستارم

باتشکر و احترام

عضو کوچک جامعه ی پرستاران ایران

امیرجانی "

 

تعداد بازدید از این مطلب: 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
نظرات

بنر روز تجمع 

دعوت نظام پرستاری به شرکت در گردهمایی دوروز قبل از تجمع 

 

بعداز اطمینان نظام پرستاری از عدم موفقیت در منصرف کردن پرستاران از شرکت در مراسم 23 آذر هیئت مدیره نظام پرستاری طی دعوت نامه ای که به شکل پیامک به همه پرستاران ارسال شد آنان از شرکت در مراسم روز تجمع منع کرده و همکاران را به شرکت در همایش 21 آذر واقع در سالن شهید چمران بیمارستان قائم دعوت کرد برخی دوستان رفتند و این جانب طی مطلبی که در گروه ها گذاشتم و بیان نظر بود از شرکت در همایش نظام خودداری کردم اما برخی از همکاران در آن مراسم شرکت کردند و جالب ترین قسمت کار پخش اطلاعیه دعوت به تجمع بود که در آن سالن توضیع شد و جواد از بچه های گروه یکی از ان اطلاعیه ها را جلوی میرزا گذاشت و گفت حتما شرکت کنید .

مراسم آن روز موفقیت چندانی برای نظام نداشتو حسن آن برای ما یکی نمایش قدرت بود که با سوالات مختلف میرزا را به پاسخ واداشتند و دیگری توزیع اطلاعیه بود که به طور وسیعی توتنستیم به دست همه پرستاران از بیمارستان های مختلف شهر و شهرستان برسانیم .

مطلبی از آن وقایع دارم که در محیط مجازی گزاشته شد.

 

پیاده کردن بخشی از پرسش و پاسخ های آن جلسه بود به این شرح :

"سلام برهمکاران گرامی ام در فرصت هایی که دارم قسمت های مهم اجلاس نظام پرستاری مشهد را که در

حضور جناب میرزابیگی برگزار شد و توسط دوستان ضبط شده برایتان می اورم

تا دوستان نظام پرستاری هم فرصت داشته باشد در جامعه پرستاران ایران حرف های خود را بزند اما ...

نقد بیان و نقد عمل کرد از ویژگی های این گروه ها از دوستان است که در اینجا دیگر رییس فرمودند پس درسته

و هرچه شما بگید قربان همان است خبری نیست

من متن بیانات ایشان را قسمت به فسمت قرار می دهم اما دوست دارم همانگونه که حاضرین مشهدی

جواب می دادند و صحبت می کردند شما دوستان هم صدای خود را بالا ببرید تا دوستان متوجه شوند

من در فرصتی فایل صوتی را هم شیر می کنم تا مستندات کامل باشد

اولین سوال را با داغترین سوال جلسه شروع می کنم که با کف و تشویق حاضران همراه بود و خنده ی میرزای ما را هم سبب  شد ...

یکی از خواهران شجاع ما از جای خود بلند شد و باصدای محکم و رسا گفت : جناب اقای میرزا بیگی

اگر می خواهید حمایت خودتان را از پرستاران مشهد نشان بدید سعی کنید حکم نبعید جناب شریفی مقدم

را لغو کنید و گرنه من فکر می کنم این جمعیت که اینجا حضور دارند اکثریت خودشان را اماده کرده اند برای تبعید

(دست زدن شدید حضار و خنده ی میرزا )

پاسخ میرزا :

در رابطه با ان برادری که اسم بردند !!!

مادر ان کار هیچ دخالتی نداشتیم و تا جایی که ممکن بود سفارش کردیم در چهارچوب شورای عالی و

سازمان و ازاین طریق پیش برند اما ایشان از طریق تشکیلات خودشان رفتند و یک کارهایی کردند و حکم ایشان

را دانشگاه تهران صادر کردند و به وزارتخانه ربطی ندارد در عین حال حکم بدتری داده بودند ما تلاش کردیم و

حکم ساده‌تر شد و ایشان باید اعتراض کنند و اگر ایشان اعتراض کرد پی گیری ان با ما ... ایشان دوست و رفیق ما هستند

پایان خبر ."

 

 

 

 

تصمیم قطعی همکاران برای برگزاری تجمع 

 

بعد از عدم موفقیت در دریافت مجوز از استانداری تصمیم همکاران گروه براین قرار گرفت که علی رغم مشکلات موجود باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم تا مراسم روز تجمع به بهترین شکل برگزار گردد لذا با توجه به اتلاف وقت بیش ازیک هفته ای که به نتیجه ای نرسید و نیز ایام تعطیل رحلت پیامبرگرامی و حضرت رضا (ع) برای تهیه و چاپ بنر مناسب برای تجمع و نیز پلاکارد های اعتراضی با محدودیت روبرو شدیم و بیاد دارم روز قبل تجمع تعطیل بود و مراکز چاپ بنر هیچ کدام دستگاه خود رابرای چاپ بنر روشن نکرد وبرای همین بنر خاص ما با شکل مناسب به روش دیگری چاپ شد و با کاوری پوشیده شد و بسیاربا کیفیت بود ؛در همین جا لازم است از ناشر انتشارات پرستاران جوان که با همکاری همه جانبه خود و چاپ بنر های رنگی در قطع A3 که بسیار خوش فرم و با جملات اعتراضی پیشنهادی دوستان همکار چاپ  شده بود اشاره کنم ایشان بدون دریافت وجهی و فقط به نام پرستاری و جمع دوستی و همکاری بیش از 50 بنر رنگی در 5 موضوع چاپ کردند و ما ناباورانه در عرض دوساعت تمام مقدمات کاررا فراهم کردیم دست پر برای فردا اماده شدیم .

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
نظرات

همکاران پرستار معترض در حضور ریاست نظام پرستاری درخواست خود رامطرح می کنند

 بدنبال تصمیم همکاران در جلسه روز قبل روز شنبه ساعت حدود نه در سالن اجتماعات حدود 20 نفراز دوستان با دکتر حیدری در جلسه در خواست خود را مبنی بر اقدام برای دریافت مجوز جهت تجمع 23 آذر درخواست کردند. 

درفاصله این دو روز باهمکاری دوستان متن نامه ای را آماده کردیم و در بیمارستان امام رضا قریب 340 امضاء پای نامه جمع کردیم و با دست پربرای جلسه روز دوشنبه رفتیم .

روز دوشنبه در جلسه ی مشترک همکاران در محل نظام پرستاری مشهد نامه های امضا شده به رویت اعضای نظام رسانده شد و در خواست مجدد برای گرفتن مجوز مطرح شد و در صحبت های طولانی و تکراری انجام شد و ماحصل نظر دوستان این بود که با توجه به نظر مساعد وزیر و قول هایی که داده است بهتراست فعلا اقدامی صورت نگیرد .

روزبعد با همکاران تصمیم گرفتیم به استانداری برویم و قرار ملاقاتی را با جناب آقای جعفری دفتر امور سیاسی استانداری برای درروز پنجشنبه گرفتیم و بنده در معیت یکی ازهمکاران به استانداری رفتیم اما آن روز به علت جلسه ایشان موفق به ملاقات نشدیم و قرار برای روز شنبه گذاشته شد ، در روز شنبه به همراه آقای کچویان به نزد آقای جعفری رفتیم و صحبت فراوان شد وایشان ضمن همکاری عنوان کردند که برای دریافت مجوز تجمع باید حتما از طریق صنف اقدام شود من اگر چه نامه های امضای 340 نفرازهمکاران را برویت رساندم اما مورد قبول واقع نشد و بدون نتیجه بازگشتیم .

 

 تصویر نمونه ای از برگه های امضا شده ی همکاران محترم 

اصل تعداد 340 امضاء شماره گذاری شده موجود است 

تعداد بازدید از این مطلب: 857
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
نظرات

در این بخش به فعالیت های کمیته ی پیگیری خراسان در قبل از روز تجمع 23 آذر اشاره می شود 

بدنبال تصمیم همکاران پرستار معترض در تهران به برگزاری تجمع در روز 23 آذر در تهران در مقابل مجلس که به علت تعطیلی مجلس در ان روز به مقابل ریاست جمهوری منتقل شد .

همکاران خراسانی در همان محیط مجازی تصمیم گرفتیم تا در مشهد دور هم جمع شویم و حال که ممکن نیست در تجمع تهران شرکت کنیم درمشهد تجمع اعتراضی در محل دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی در خیابان داشگاه و ساختمان قرشی برگزار کنیم .

به عنوان اولین قدم در 9 آذر  همکاران قرار گذاشتیم دورهم جمع شویم اما ان شب چهار یا پنج نفر سرزده و بدون هماهنگی امدند  وتصمیم برای برگزاری جلسه در روز 14 آذر قرار گرفت و در آن روز اولین جلسه با حضور نه نفر شکل گرفت و در آن جلسه همکارانی از نیشابور هم حضور یافتند از جمله آقای زروندی نماینده نیشابور در کمیته ی خراسان ،در این جلسه چهار برنامه  در دستور کار قرار گرفت :

1 : حضور همکاران در روز شنبه 15 آذر در سازمان نظام پرستاری و درخواست جمعی همکاران برای در خواست مجوز برای راهپیمایی بیست و سه آذر 

2 : درصورت عدم موافقت نظام پرستاری روزیکشنبه همکاران حضورا به استانداری مراجعه کنند برای درخواست مستقیم مجوز 

3 : در صورت عدم موافقت استانداری تصمیم براین قرار گرفت چون تجمع صنفی است و تهران هم بدون مجوز است ما هم تجمع را برگزار خواهیم کرد 

4 : تصمیم برای جلسه ی بعد در روز جمعه 19 آذر شد.

جلسه میرزا در تهران و دعوت از مدیران پرستاری استان ها و اعضای هیئت مدیره پرستاری استان های کشور :

در پی اعتراضات جامعه پرستاری و سوالات ایجاد شده در بدنه جامعه ی پرستاری و به تبع آن در وزارت این تحرکات به سازمان نظام پرستاری نیز منتقل شد و این جلسه مهم در سراسری کشوری بعد از مدت ها رکود و سکوت برگزار شدازاین جلسه یک گزارش از طرف نظام پرستاری بیرون امد و در سایت نظام نشست و یک خلاصه از طرف یکی از شرکت کنندگان گزارش نظام در سایت آنها موجود است

 گزارش آقای حافظی از هیئت مدیره شیراز که در محیط های مجازی چاپ شد  :

 " باسلام به همه همكاران

 عمده مسائل مطرح شده در همايش دو روزه مديران پرستاري،مترون ها،هيأت مديره هاي نظام پرستاري

 ١-تجهيز پاويون و استراحتگاه پرسنل پرستاري به نحو شايسته و به موازات پاويون پزشكان

 ٢-تغيير نسبت كارانه كاركنان غير پزشك به (٦٥٪پزشكان،٣٥٪غير پزشك) كه قبلاً ٨٠-٢٠ بود

 و بصورت مبتني برعملكرد

 (شرايط مبتني بر عملكرد:

 اضافه كار -سختي كار بخش محل خدمت-و به شرطي كه كارانه دريافتي كمتر از كارانه فعلي نشود...

 از ٩٣/٨/١ هم قابل محاسبه ست..

 اين شرايط حاكم ميشه تا اجراي كامل قانون تعرفه گذاري...)

 ٣-قرار دادن ٢٥٠ خدمت پرستاري در كتاب ارزشهاي نسبي در چند روز آينده

 ٤-متحدالشكل كردن لباس پرستاران

 ٥- راه اندازي دوره يكساله كمك بهياري

 ٦- استفاده بيشتر از همكاران غير پزشك در پست هاي مديريتي

 از جمله مهمترين اخبار بودند

 حافظي؛عضو و دبير هيأت مديره نظام پرستاري شيراز "

از جناب حافظی بخاطر این گزارش تشکر می کنم و بسیار در آن تاثیر گزار بود .

 

تعداد بازدید از این مطلب: 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد

http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود