آمار مطالب

کل مطالب : 470
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 3
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 261
بازدید سال : 2574
بازدید کلی : 13196

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 261
بازدید کل : 13196
تعداد مطالب : 470
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 25 دی 1395
نظرات

محمد شریفی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: به رغم پیگیری های مکرر جامعه پرستاری در ۳.۵ سال گذشته در خصوص رفع موانع خدمتی پرستاران و تحقق مطالبات بر زمین مانده آنها از سال های گذشته، اما هنوز هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است.

وی با اشاره به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که سال ۸۶ به تصویب مجلس رسیده است، افزود: اجرای این قانون به همراه اجرای کامل قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت، شمولیت پرستاران از مزایای قانونی و برخورداری از مزایای مشاغل سخت و زیان آور، از جمله مطالبات پرستاران است که هنوز پاسخی به آنها داده نشده است.

شریفی مقدم همچنین خواستار برچیده شدن پرستاران شرکتی و استخدام پیمانی نیروهای پرستاری شد و گفت: متاسفانه، پیگیری ها از مسیرهای قانونی برای تحقق مطالبات پرستاری، تاکنون بی نتیجه مانده است.

دبیرکل خانه پرستار در عین حال به تشدید مشکلات پرستاری با اجرای برخی طرح های ضد پرستاری اشاره کرد و افزود: تربیت نیروی کمک پرستاری، ابلاغ غیرکارشناسی پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران، تربیت پرستار بیمارستانی و...، از جمله طرح ها و اقدامات ضد پرستاری در این سال ها بوده که جامعه پرستاری را دچار چالش ساخته است.

شریفی مقدم با انتقاد از تشدید شکاف طبقاتی که آسیب های آن متوجه جامعه پرستاری شده است، ادامه داد: جامعه پرستاری به اشکال مختلف و از طرق قانونی، مسائل و مشکلات خود را پیگیری کرده و سعی در انعکاس آنها داشته است. اما، به نظر می رسد که جریانی سعی دارد جامعه پرستاری به چالش کشیده شود.

وی با اشاره به همراهی معاون اول رئیس جمهوری، معاون اجرایی رئیس جمهوری، کمیسیون اجتماعی دولت و... در مسیر تحقق مطالبات به حق پرستاران، گفت: برخی کارشکنی ها مانع از تحقق مطالبات پرستاری شده و همین مسئله باعث گردیده صبر پرستاران لبریز شود.

شریفی مقدم ضمن ابراز نگرانی از وضعیت پرستاری کشور، تاکید کرد: ادامه این روند به این شکل می تواند با نارضایتی پرستاران همراه شود، از همین رو، از تمامی نهادها و دستگاه های مسئول درخواست داریم به خواسته های پرستاران تا قبل از فرا رسیدن روز پرستار، توجه کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : جمعه 24 دی 1395
نظرات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نظام پرستاری، دکتر زینب فدایی با اشاره به اینکه مطالبات پرستاری به چند دسته تقسیم  می شود، افزود: پرستاران در وهله اول خواستار اجرایی شدن تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستند، زیرا این یک قانون است و توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شده است اما متاسفانه وزارت بهداشت هیچ گونه اشتیاقی برای اجرا کردن این قانون ندارد و به نوعی در حال سرپیچی از قانون هستند.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت بهانه اجرا نکردن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را کمبود بودجه عنوان می نماید در صورتی که می تواند با کمترین بودجه و یا از بودجه طرح تحول سلامت این قانون را اجرا کند تا هزینه های مردم برای دریافت خدمات و دولت نسبت به حال کمتر شود و عدالت در پرداخت ها نیز بوجود آید.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری، معوقات پرستاری را از دیگر مطالبات پرستاران دانست و خاطر نشان شد: در برخی مناطق این معوقات یکسال است که پرداخت نشده و به نوعی می توان برای آن نیز سالگرد برگزار کرد. برای مثال مرند از سال پیش تا کنون کارانه پرستاران پرداخت نگردیده و اضافه کار آنها نیز از شهریور تا به حال پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه بی عدالتی در سیستم پرداخت یکی دیگر از مطالبات پرستاران است، افزود: پرستاران در صف اول خط درمان قرار دارند وارتباط آنان با مددجویان بیشتر از پزشکان است اما متاسفانه با اجرا شدن طرح تحول نظام سلامت خدماتی که پرستاران ارادئه می دهند به نام پزشکان ثبت می گردد و هزینه آن به جیب پزشکان می رود و این به نوعی عدالت در پرداخت ها را از بین برده و انگیزه پرستاران را نسبت به ارائه خدمات کم کرده است.

فدایی در ادامه یادآور شد: از دیگر مطالبات جامعه پرستاری شفاف سازی و اصلاح شرح وظایف کمک پرستاری می باشد زیرا با مشخص شدن این شرح وظایف کمک پرستاران تداخلی با شرح وظایف حرفه ای پرستاران نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: ارتقا جایگاه شغلی و اجتماعی پرستاران در جامعه باعث بوجود آمدن انگیزه کافی و احترام به حرفه ای می شود که با تمام وجود به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات به مردم و مددجویان هستند و هیچ گونه سطحی برای پرستارانی که مدرک تحصیلی بالایی دارند با افراد دیگر وجود ندارد که این نیز دیکی دیگر از مطالبات جامعه پرستاری محسوب می شود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری از دیگر مطالبات پرستاران را دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای دانست و افزود: صلاحیت حرفه ای باید به شکل واقعی اجرایی شود نه به شکل نمایشی زیرا در حال حاضر صدور این صلاحیت حرفه ای به شکل نمایشی در حال اجراست. هدف صلاحیت حرفه ای این است که صلاحیت پرستاری که فارغ التحصیل می شود را بسنجد و اجازه ورود وی را به بالین صادر نماید و باید توسط موسسات غیر دولتی و صنفی صادر گردد زیرا وزارت بهداشت به نوعی خود ذی نفع بوده و اگر توسط وزارت بهداشت صادر شود نه به نفع مردم است و نه به نفع جامعه زیرا هدف صلاحیت حرفه ای این است که مردم که دریافت کنندگان خدمات هستند از خدمات برتر برخوردار باشند.

تعداد بازدید از این مطلب: 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : جمعه 25 دی 1395
نظرات

صحبتهای جناب شریفی مقدم در هایک

سلام بر دوستان عزیز
در آستانه روز پرستار قرار داریم وسه ماهه اخر سال ایام حساسی برای پرستاری کشور خواهد بود.
وزرات پزشکان بدنبال خرید زمان وگذر از این مرحله حساس است.
سازمان نظام پرستاری هنوز به جمع بندی چگونگی روز پرستار نرسیده است.
ولی گذشته ازاین اینکه شورایعالی چه تصمیمی خواهد گرفت،کمیته های پیگیری بدنه پرستاری باید مواضع وفعالیت های خود را داشته باشد وخانه پرستار به نتیجه رسیده که پرستاری شرایط خوبی ندارد و جشن معنایی ندارد.
باید با روشنگری،اطلاع رسانی و تبعات طرح های کذایی پرستاری را حرکت داد ضمن اینکه از ابزارهای  قانونی را هم بکارگرفت.
اگر دوستان موافق باشند در خصوص روز پرستار بحث کنیم ایام پرستار امسال بسیار حساس هست ،حداقل نظام پرستاری را در مقابل نداریم.
اگر بخواهیم وضعیت فعلی پرستاری را تحلیل کنیم:
در عرض دوسال گذشته وزرات پزشکان نه تنها هیچ اقدامی برای پرستاری انجام نداده ،بلکه با طرح های مختلف ضد پرستاری ،پرستاری را تحقیر کرده است
ونه تنها تعرفه گذاری را اجرایی نکرده ،بلکه معوقات پرستاری نه ماهه شده است ،پرستاران شرکتی در بعضی شهرستانها چند ماه حقوق دریافت نکردند وروز به روز با افرایش تعداد فارغ التحصيلان پرستاری امنیت شغلی پرستاران کمتر میشود.
سازمان از طرق مختلف اداری ودیپلماسی به شکل جدی پیگر مشکلات پرستاری است ولی جامعه پرستاری ضمن حمایت از پی گیری های نظام باید روش های خاص خود را داشته باشد.
به هرصورت جشن روز پرستاری با شرایط فعلی ومواضع وزرات پزشکان معنایی ندارد
مگر اینکه گفتمانی جدید و یا عزمی جدی با نشان دادن حسن نیت واقدامی عملی از طرف مقابل ببیند.
وقطعا جامعه پرستاری کشور دیگر فریب نشان دادن سراب های مسولین وزرات را نخواهد خورد وخواستار اقدام عملی هست.
دوستان کلمه جشن را باید برای روز پرستار حذف کنیم وحتی بکار نبریم ونهایتا در صورت اصلاح همایش برگزار خواهد شد.
پس:

همایش به جای جشن


و پرستاری زمانی جشن خواهد گرفت که اکثریت پرستاری از وضعیت موجود راضی باشند
آیا در حال حاضر حتی یک درصد پرستاری راضی هستند؟
پس اگر یک درصد راضی نیستند  پس برای  چه جشن باید گرفت؟!
به نظرم در شرایط فعلی وزرات در حال افول قدرت وانفعال هست.
چگونگی همایش ویا همایش ها یا سایر روشها، بسته به موضع طرف مقابل تنظیم خواهد شد.
چون طرح تحول که برگ برنده وزرات بود در حال زمین گیر شدن است.
و طرح تحولی که می خواسته تحولی بزرگ برای نظام سلامت باشد  و وزیر محترم که همیشه تبلیغ می کرد معوقات به روز شده ،در حال حاضر ۹ماه معوقه دارد یعنی حتی زمان معوقات نسبت به قبل از طرح تحول بدتر شده است.
وقتی در سال گذشته شکست این طرح را پیش بینی می کردیم ،مصاحبه هایمان را اجازه پخش نمیدادند ومی گفتند این طرح ملی است ونباید نقد شود وحالا انها کجا هستند که جواب دهند با این بیت المال چه کردند؟!
جمع بندی اینکه ؛جامعه پرستاری با هوشیاری وبه طور مستمر وبا دقت هرچه تمام تر وضعیت پرستاری را رصد خواهد کرد وبنا بر شرایط در خصوص روز پرستار تصمیم گیری خواهد کرد.
البته این مواضع کمیته های پیگیری پرستاری است که به مواضع خانه پرستار هم نزدیک است
از حضور در گروه پرانرژی لیدرها بسیار خرسند شدم

تا فرصتی دیکر خدا نگهدار.

94/10/24

تعداد بازدید از این مطلب: 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 19 دی 1395
نظرات

پیام جناب شریفی مقدم در گروه های هایک

 

سلام بر دوستان عزیز وفعال

وقت به خیر

 حدود یک ماه دیگر به روز پرستار باقی مانده است

به نظر دوستان چه سیاستی را باید در پیش گرفت

چنده ماه اینده بسیار ایام حساسی است

وجامعه پرستاری باید از این فرصت بهره برداری کامل را داشته باشد

اگر مروری بر یک سال گذشته داشته باشیم ،مسولین وزرات برای پرستاری چه کردند

متاسفانه با حلقه های محکمی که بر دور وزیر وحتی مسولین دولت در خصوص پرستاری بسته شده ،باب مذاکره بسته شده است

شورایعالی ونظام سیاست های خود را خواهد داشت ،ولی پیشنهاد من فعال شدن کمیته های پیگیری وخانه پرستار ضروری است

 موقعی که باب مذاکره بسته است وگوش ها را بسته اند چاره ای به جز اعتراض نیست  وباید دوستان در خصوص شکل اعتراض  پیشنهاد دهند

  متاسفانه سیستم حاکم بر وزرات بهداشت به دنبال تحقیر وتخریب پرستاری است ،موقعی که نماینده مجلس به ایجاد دوره کمک پرستاری از مسولین وزرات بهداشت سوال می کند ،ان مسول می گوید،ما می خواهیم پرستاری را بشکنیم،این نگرش واقعی مسولین وزرات بهداشت است

موقعی که سیستمی به جای توجه به خواسته های به حق پرستاری  ،می خواهد با تحقیر پرستاری را بشکند به نظر دوستان ،جامعه پرستاری باید چه سیاستی را پیشه نماید

سازمان در جلسه هفته اینده در خصوص چگونگی برگزاری روز پرستار تصمیم گیری خواهد کرد ،صحبت های امروز من به عنوان عضوی از گروه لیدرها وکمیته پیگیری وخانه پرستار است

 وپرستاری باید از مسیر های مختلف مطالبات پرستاری را پی گیری نماید

تجمع یک گزینه هست ،دوسنان اگر شیوه هایی دیگر را هم در ذهن دارند پیشنهاد نمایند

دوستان باید فضا سازی چه از طریق مجازی وچه حقیقی شروع کنیم

باید از فردا تا روز پرستار به شکل های مختلف فضای مختلف را بدست گرفته ،توجه مسولین را به مشکلات پرستاری جلب نماییم

،مروری بر مواضع وسیاست های یکساله گذشته پرستاری مسولین وزرات بهداشت،که وزرات نه تنها هیچ کاری برای پرستاری نکرد بلکه با طرح کمک پرستاری ،بهیاری یک ساله،وحتی بی اثر کردن قانون ارتقا بهره وری پرستاری را تحقیر کرد ،با وعده واهی وتو خالی دیوار بی اعتمادی را بلند کرد،علی رغم پی گیری های قانونی وحتی باز شدن باب مذاکره ،گوش های خود بر نجوا ها وفریاد های پرستاری بست

سیستم های مختلف باید درک کنند که عامل اعتراضات  مسولین وزراتی هستند که سیاست تقابل را پیشه کردند

 بایدچهره واقعی سیستم پزشک سالاررا هم برای مردم وهم برای سایر مقامات نمایان کرد

باید مردم از اهداف طبقه ایجاد شده ۶درصدی مطلع شوند ،طبقه که قدرت را در وزات بدست گرفته تا بتوانند ثروت که همان منابع است به سمت خود جلب نمایند واینکه مردم وبیمار ونظام سلامت برایشان مهم نیست

 البته فضای مجازی هم بسیار تاثیر گذار است ونقش بسیار تاثیر گذار است ولی باید از فضای حقیقی هم بهره برد

 

دوستان تا فرصتی دیکر خدا نگهدار

1394/10/18

تعداد بازدید از این مطلب: 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1395
نظرات

 

گزارش تصويري از مشارکت وسيع پرستاران کشور درراستاي حمايت از همکار از دست رفته خود مرحوم سيد محمد رضايي ثاني که با بستن نماد هاي سياه و روبان هاي مشکي به سوگ نشستند  

 

 

اشتراک گزاری

تعداد بازدید از این مطلب: 961
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1395
نظرات
 


به احترام جان باختن پرستار نیشابوری؛

جامعه پرستاری یک هفته با روبان مشکی در محل کار حاضر خواهند شد

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، از جامعه پرستاری درخواست کرد به احترام فوت پرستاری نیشابوری که جان خود را در راه خدمت به مردم از دست داد، یک هفته با روبان مشکی در محل کارشان حاضر شوند.


 

محمد شریفی مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، به حادثه جان باختن سید محمد رضایی ثانی پرستار نیشابوری اشاره کرد و گفت: این پرستار فداکار، بعد از کارهای مراقبت از بیمار مبتلا به آنفلوانزا، خودش به این بیماری مبتلا شده و در نهایت فوت می کند.

 

وی با اعلام اینکه جامعه پرستاری در شوک این حادثه به سر می برد، با خانواده این پرستار ابراز همدردی کرد و اظهارداشت: الان کدام سیستم و مقام مسئولی پاسخگوی مرگ این پرستار است.

 

شریفی مقدم ضمن عرض تسلیت به جامعه بزرگ پرستاری کشور، گفت: از پرستاران عزیز کشورم می خواهم به احترام جان باختن این پرستار فداکار، به مدت یک هفته با روبان مشکی که بر روی روپوش خود می زنند، در محل کارشان حاضر شوند.

 

به گفته قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، این حرکت نمادین با هدف ابراز همدردی با خانواده این پرستار و جامعه بزرگ پرستاران کشور انجام می شود.

 

سید محمد رضایی ثانی سوپروایزر بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور به علت شرکت در عملیات احیاء بیمار دچار H۱N۱ ، خود نیز مبتلا به این بیماری شده و پس از چند روز بستری شدن در آی سی یو روز گذشته دارفانی را وداع گفت.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 5 دی 1395
نظرات

 

سلام بر دوستان و فعالان پرستاری 
امروز در ادامه حرکت بیداری جامعه پرستاری کشور و در راه رسیدن به آرمان های عدالت خواهانه پرستاران بالین باید حرکتی دیگر راشروع کنند.
تا کنون نمایندگان پرستاری با وجود اکثریت مطلق خود در سیستم درمان کشور متاسفانه آن جایگاه و حضور و قدرت خود را نتوانستند در بدنه وزارت نشان دهند و همیشه اقلیتی محدود و صاحب قدرت در این مجموعه تصمیم گرفته و نظر خود را علی رغم نظر جمع بیان کرده و به اشکال مختلف بشکل قانون و آیین نامه مصوب کرده اند
اما آن دوران بسر رسیده و بدنه پرستاری کشور چون گذشته در خواب و خاموشی نیستند امروز کمترین خبر مجموعه وزارت در اندک زمانی به اقصا نقاط کشور رسیده و مسولین محترم مجموعه درمان باید بدانند که دیگر دوران تصمیم های خود اندیش و خود بین گذشته است و باید هرتصمیمی با رضایت جمعی و در نظر گرفتن مصالح بدنه پرستاری شکل بگیرد
تصمیماتی چون تربیت کمک پرستاری با نام بهیار و تصمیم تربیت فله ای پرستار در بیمارستان‌‌های خصوصی و دولتی و اخیرا نیز سلامت یار علی رغم اراده ی قوی تصمیم گیرندگان آن با مخالفت گسترده ی بدنه درمان کشور روبرو شد و در مقام اجرا پیامدهای سنگینی برای تصمیم گیرندگان آن خواهد داشت
دوستان عدالت خواه پرستار
باید در حرکت بعد خود این حضور اکثریت را با همکاری گسترده ی خود به نمایش بگذارید.
حمایت همه جانبه ی شما و تبلیغات گسترده شما می تواند دراین دوره به حضور این نمایندگان در بالاترین مرجع قانون گذاری کشور بینجامد که قطعا نتیجه آن می تواند بسیار موثر باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 208
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود