آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 2
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 151
بازدید سال : 2723
بازدید کلی : 13345

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 151
بازدید کل : 13345
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : جمعه 22 اسفند 1393
نظرات

 متن بیانیه :

 

بیانیه شورای عالی نظام پرستاری در رابطه با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

شورای عالی سازمان نظام پرستاری در رابطه با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه شورای عالی نظام پرستاری در رابطه با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، متن کامل بیانیه شورای عالی سازمان نظام پرستاری در رابطه با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به این شرح است:

پرستاری به عنوان حرفه ای اثر گذار در ارائه خدمات سلامت همواره در خط مقدم ارائه خدمات نقش مهم و اساسی را ایفا كرده است و پرستاران جهت همراهی مسئولین، بار سنگین ارائه خدمات مراقبتی را علیرغم همه كمبودها و تبعیض ها به دوش كشیده اند به خصوص در طرح تحول سلامت كه احساس می شد در جهت احقاق حقوق از دست رفته مردم باشد.

پرستاران متقابلاً از مسئولین اجرایی نظام انتظار داشته و دارند در جهت اجرای قوانین مرتبط با حوزه پرستاری نهایت تلاش خود را مبذول نمایند.

تعرفه گذاری خدمات پرستاری از جمله قوانین هفت سال بر زمین مانده حوزه پرستاری است كه علیرغم تاكید چند باره در قوانین و سیاست های بالادستی از جمله سیاست های كلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و قانون برنامه پنجم توسعه اجرای آن با چالش های اساسی روبرو بوده است. علیرغم فراز و نشیب های زیاد در اجرای قانون مصوب 7 سال پیش، كه عمدتاً به علل بودجه ای بوده است،‌ در دولت یازدهم وزیر محترم بهداشت و درمان چندین بار از عزم وزارت بهداشت برای اجرای قانون خبر داد كه از جمله می توان به بیانات ایشان در جمع اعضای شورای عالی نظام پرستاری در مرداد ماه 93  و مدیران پرستاری در آذرماه سال جاری مبنی بر قرار گرفتن 250 خدمت پرستاری در كتاب ارزش های نسبی اشاره كرد كه انعكاس زیادی در رسانه ها داشت.

همچنین قائم مقام محترم وزیر در جلسه كمیسیون اصل نود مجلس نیز به اجرایی شدن قانون در كمتر از دو ماه تأكید كردند. سازمان نظام پرستاری نیز بر اساس اعتماد كامل به صحبت های وزیر محترم بهداشت و مسئولین دیگر نظام همواره جامعه پرستاری را به آرامش دعوت كرده است.

 ولی متاسفانه در روزهای اخیر دریافتیم بخشی از وزارت بهداشت و درمان به ویژه حوزه معاونت درمان وزارت قصد اجرای بخش كوچكی از تعرفه ها تحت عنوان خدمات پرستاری در منزل را دارند كه این امر به هیچ وجه تأمین كننده نظرات سازمان و جامعه پرستاری نمی باشد.

شورایعالی سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران كه همواره و بدون تحت تاثیر قرار گرفتن از فضاهای احساسی و بر اساس قانون و با در نظر گرفتن منافع مردم و پرستاران پیگیر حقوق حقه این قشر زحمتكش بوده اند:

1-از ریاست محترم جمهور درخواست دارد با مداخله جدی در این امر از نگرانی های جدی جامعه پرستاری جلوگیری نمایند و زمینه عدم اجرای قانون را كه زیبنده دولت تدبیر و امید نیست، از بین ببرند.

2-از مجلس شورای اسلامی به خصوص كمیسیون اصل نود درخواست داریم بر اساس وظایف نظارتی خود و با استفاده از اهرم های قانونی از حرمت قانون تصویب شده خود حفاظت كنند.

3-از وزرای محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و رفاه كه در جلسه روز پرستار نوید اجرای قانون را داده اند میخواهیم با دستوری صریح و قاطع به مسئولین حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت و شورایعالی بیمه سلامت، زمینه اجرای قانون را با گنجاندن 250 خدمت پرستاری در كتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت و تصویب در شورا فراهم آورند.

4-این شورا طرح پرداخت مبتنی بر عملكرد مصوب وزارت بهداشت و درمان را بدون اجرای قانون تعرفه گذاری و تعیین بسته های خدمتی مورد تأیید قرار نمی دهد.

5-شورایعالی سازمان نظام پرستاری به عنوان نماینده قانونی جامعه پرستاری به طور جد اجرای قانون را خواستار است و پرستاران نیز بی صبرانه منتظر اقدام عاجل مسئولین می باشند.

اعضای شورایعالی سازمان نظام پرستاری

 

 

نظرات همکاران در رابطه با بیانیه شورای عالی که در گروه ها آمده است :

 

 روز اخیر و از اوایل اسفند ماه شاهد تغییر مواضعی در سردمداران نظام پرستاری بودیم و هستیم که از صحبتهای جناب نجاتیان، قائم مقام سازمان نظام پرستاری در مراسم دوم اسفند که البته با اجازه ی بزرگترها حرفهایی زدند ولی در عمل هنوز بر همان سیاق قبل برای تبلیغ طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد طبق دستور بزرگترها اصرار دارند.

 نامه ی نوشته شده ی ایشان به وزارت رفاه کاملا گویای فریب دادن پرستاران توسط این دوستان است چرا که بارها و بارها اعلام کردند که تعرفه های پرستاری اسفند ماه در شورای عالی بیمه که البته هر نه عضوش می شود گفت پزشک هستند، مورد بررسی قرار می گیرد و ما که گفتیم این تعرفه ها برای مرکاز درمان در منزل است گفتند که عده ای با همه چیز مخالفند!!

 اما این نامه کاملا حرفهای مارا تایید کرد و مشخص نمود که جلسه ی این شورا و وعده های داده شده در این باب جز فریب چیزی نبوده است.

 اما امروز 20 اسفند نود و سه اتفاق جالبی افتاد و آن هم بیانیه ی جلسه ی امروز شورای عالی نظام پرستاری است که در چهار بند تنظیم شده است:

 1- درخواست از رییس جمهور محترم!!! در حالی این کار انجام پذیرفت که ماهها پیش و بعد از قطع امید از نظام پرستاری دبیر خانه ی پرستار مجبور به نوشتن نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور در دونوبت شد که با بیش از چهل هزار امضا به رویتشان رسید و لی وقعی نهاده نشد.

 2- درخواست از کمیسیون اصل نود!! این دوستان گویا خبر ندارند که صدها نامه ی شکایت از وزیر برای کمیسیون اصل نود ماهها پیش ارسال شد و در پاسخ همان اقدامات بود که وزیر و جناب میرزا بیگی و جناب شریفی مقدم در مجلس حاضر شدند و وزیر فرمودند از اسفند ماه تعرفه ها اجرایی می شود!!!!!!

 3- درخواست از وزرا..... وزرا البته در مراسم روز پرستار فقط به مشکلات پرستاری صحه گذاشتند و وزیر بهداشت فرمود مجلس پول بدهد ما اجرا کنیم! گویا می خواهند به این بهانه پول دیگری از جیب مردمی که به نان شبشان محتاجند بگیرند!!

اما چقدر ما به وزیر محترم بهداشت گفتیم و در خواست کردیم و... الان دیگر وقت خواهش کردن نیست. ضمن اینکه نمی دانم چرا پانصد و چند خدمت پرستاری را دویست و پنجاه می گویند؟

 4- این دوستان که هنوز هم به شهرستانها برای توجیه پرداخت مبتنی بر عملکرد به شهرستانهای مختلف سفر می کنند ، کتبا اعمال خودشان را زیر سوال برده و محکوم می کنند!!!!!

 چگونه می توانند این قدر را حت دورو باشند!!!؟ البته اگر مواضع واقعیشان باشد قابل تحسین است اما !!!!!!

 بماند تا ببینیم بداشت جامعه ی پرستاری از این تغییرات متوالی مواضع چیست؟ تغییر مواضعی که از خود جناب میرزابیگی  از زمان تصدی پسنت معاونت شروع شده است و ادامه دارد.

 5- اما بند پنج بیشتر شبیه طنز است. درست است که نظام پرستاری تشکل قانونی پرستاران است ولی پرستاری از اعضای فعلی این شورا گذر کرده و از اوایل سال هم کاملا اعلام عملی کرد. اما دذیگر کار پرستاران از بی صبرانه گذشته است.

 به هر روی این تغییرات پی در پی مواضع نشان از ضعف افرادی دارد که هر روز به یک ساز می رقصند.

 امیدوارم سز صنف پرستاری هم صداییی داشته باشد تا دو روز هم به ساز آن برقصند...

 به امید پیروزی

 وبلاگ پرستاران ایران - نوشته آقای عمیدی

 http://Parastaraneiran.loxblog.co

 

=================================

 

سلام خدمت دوستان وهمکاران گرامی

دوستان شورای عالی امروز بیانیه ای صادر کردند که متن بیانیه خوب و درد دل پرستاران است ولی چرا اینقدر دیر !!!حقیقتا به نوشداروی بعد مرگ سهراب میماند .

واما چه شده که شورای عالی تغیر موضع گسترده داده است؟ (البته فقط در حد بیانیه).

همه میدانیم در این مقطع حساس ومهم ، پرستاری بیشتر از هر زمانی دیگر به اتحاد و همدلی وهمفکری نیازمند است ،وتجربه گذشته به ما آموخته است که جز به خودمان به هیچکس نمیتوانیم اتکا و حتی اعتماد کنیم.

بدون شک  بهترین شکل اتحاد برای رسیدن به اهداف اینگونه بود که شورای عالی و ریاست ان با تکیه بر عزم راسخ پرستاران وبا همگرایی همه گروهها با سازمان با قدرت هرچه بیشتر در جهت نیل به اهداف پیش میرفت ،که مطمینا این مطمین ترین وتنها راه بود.

لیکن سازمان نظام پرستاری در مهمترین مقطع تاریخی پرستاری ایران مسیرش را از پرستاران جدا کرد و بدن پشتوانه به تعامل با وزارت خانه پرداخت که نتایج تاسف بار ان را همه بخوبی میبینیم.نظام پرستاری تصور میکرد قدرت در وزارت خانه است (البته منظور قدرت پیشبرد اهداف پرستاری) و از ظرفیتها و قدرت باالقوه پرستاران غافل ماند .

در نهایت پرستاران با درکی درست از وقایع ، از نظام قطع امید کرده و راه خود را همراهی نظام ادامه دادند و نشان دادند که پرستار امروز بیدار است و تا رسیدن به مطالباتش دست بر نخواهد داشت.

و اما پیرامون بیانیه اخیر شورای عالی و علت این چرخش موضع دو علت بیشتر به ذهن متبادر میشود .

اول اینکه شورای عالی به این نتیجه رسیده باشد که سیاست تعامل با وزارت خانه اشتباه بوده و ادامه این روند اشتباهی بزرگتر است و میباست با اتکا به پرستاران پیش بروند .

دوم اینکه این تغییر رویه ملاحظه انتخاباتی باشد .بدین معنی که اعضای شورای عالی برای انتخابات پیش رو ذهنیت پرستاران را به سمت خود بکشانند ودر حقیقت یک ترفند انتخاباتی بیشتر نباشد .

در هر صورت بنده امیدوارم که این دوستان این بیانیه را از روی خلوص نیت و بدور از هر ملاحظه خاص تنظیم کرده باشند .

پرستار بیدار شده است ،خیر و صلاح خود را میداند ومطمینا در انتخابات پیش رو همه بدور از حزب بندی و جناح و گروه ،به افرادی رای خواهند داد که مطالبات انها را به جد پیگیری کند نه با شعار.

با سپاس فرضی

 

==================================

 

سلام عصر بخیر

یک چشم من اندرغم دلدارگریست

چشم دیگرم حسود بودو نگریست

چون روز وصال شد او را بستم

گفتم نگریستی. نباید نگریست !!!!

این بیانیه نظام پرستاریست !! که باید در اوایل این حرکت پرستاران عدالتخواه صادر میشد !!!!!! تا  همه پرستاران ایران به تک تک اعضای نظام پرستاری اعتماد وایمان واقعی پیدا میکردن !!!!! تمام مواردو خوندم که متاسفانه چندماه پیش که دوستان نظام پرستاری اقدام به تهدید حضور پرستاران در تجمعات میکردن !!! پرستاران عدالتخواه ایران کسانی که از نظام پرستاری مایوس شدن و امیدی دیگه ایی نداشتن ...تومارها نامه به کمسیون اصل 90 از دورترین و کوچکترین شهرهای ایران نوشتن و امضا زدن و ارسال نمودن ...

چندین نامه از استانهای مختلف به نهادریاست جمهوری همراه با توماری قریب بر 1200 امضا تحویل نهاد ریاست جمهوری در 23اذر شد !!!!!!  و از روز اول با اجرای طرح مبتنی برعملکرد مخالفت کردیم ولی همین جناب میرزابیگی و اعوانش چه مسافرتهایی واسه توجیه این طرح به شهرستانها که نداشتن !!!!!!!!!! شماها بودید که چندماه پیش اعلام میکردید که تعرفه بصورت پایلوت اجرا شده توی شیراز از گفته های جناب حافظی بود !!!!

توی تمام رسانه ها از نبض گرفته تا سایر سایتها و روزنامه ها علیه پرستاری حرف زدید و گفته های بی اساس و دروغین ارباباتونو تایید کردید .همه پرستاران شاهد بودن که توی نبض مهندس جعفرزاده نماینده ما بودن نه میرزابیگی !!!!!!!!! تا چندروز پیش سرکارخانم سالمی از پرستاری توی رسانه ها گلستانی ساخته !!

واقعا جای تاسف دارد ! برید واز مدیران و ریسان اموزش و پرورش یاد بگیرید !!!!!

الان این بیانیه رو صادر کردید !!! که بجه گول بزنید !!!!! مگه پرستاران عقل و شعور ندارن که بیان یبار دیگه شمارو انتخاب کنند !!!! بازهم میخاهید با کلک و دروغ خودتونو دلسوز جلوه بدید !!!! نه دیگه غزل حداحافظی رو بخونید و توبه کنید شاید خداوند از این خیانتهایی که در حق پرستاری کردید!!! بگذرد !!!!! ما ساده نیستیم .. پرستاری که شب وروز بر بالین بیمار با بدترین مشکلات با کارانه 200تومانی در مقابل حضرات 7درصدی که کارانه های نجومی میگیرن و شماها بعنوان منتخبین این قشر محروم سکوت کردید !!!!! پس بذاریم پرستاران تصمیم بگیرند

نوش دارو بعداز مرگ سهراب !!!!!!!!!

21اسفند 93

بوعذار

 

===============================

 

  سخنی با اعضای محترم شورای عالی سازمان نظام پرستاری

سلام . بیانیه شما ، باز پرستاران را شگفت زده کرد . خدا را شکر می کنیم که شما سروران، سیاست مداران قابلی هستید!!

ماهها است که جامعه پرستاری دیگر از شما مایوس شده و انتظار ندارد که در جهت اجرای قوانین مرتبط با حوزه پرستاری قبول زحمت کنید!!زیرا شما اعضا محترم در گذشته سیر می کردید و فقط به غنایم و افتخارات سالها قبل بسنده می کردید . جامعه پرستاری فراموش نخواهد کرد که چگونه توسط اعضای عالی سازمانش نه تنها، تنها گذاشته شد بلکه مورد بی مهری و تهاجم قرار گرفت . فراموش نخواهد کرد که چگونه قوانین مصوبی همچون قانون بهره وری به صورت ناقص و مبهم اجراشد و هر ارگانی در حوزه درمان هرگونه خواست آن را تفسیر و اجرا کرد و شما سکوت کردید.جامعه پرستاری از ارسال پیامک ها در قبل از تجمع 23 آذر و دعوت به سکوت و تهدید پرستاران به عناوین مختلف ، فراموش نخواهد کرد . فراموش نخواهد کرد که پرستاری جزو مشاغل سخت اعلام شد و شما حمایتی نکردید . فراموش نخواهد کرد که شما اعضا محترم از بالین جدا شدید و برای پرستار بالین تصمیمات دلسوزانه نگرفتید . فراموش نخواهد کرد که شما به آرمانهایی چون اعتلای پرستاری پشت کردید و پرستاران را با این باور که چون پرستارند، باید چنان در خدمت سازمان متبوعشان باشند که حتی اگر صلاح بود لحاف و تشک خود را در بیمارستان پهن کنند وبا کشیک های 18 و 24 ساعته در جهت رفاه بیماران!! در خدمت سازمان باشند، تنها گذاشتید.

فراموش نخواهد کرد که چگونه از شهرهای دور و نزدیک پرستاران برای احقاق حق خود و رساندن فریاد مظلومیت خود به پایتخت آمدند و جلوی مجلس تجمع کردند و شما آنها را با کامیونداران مقایسه کردید!!

فراموش نخواهند کرد که اگر شما اعضای فعلی شورای عالی ماهها قبل به جمع اعتراضات پرستاران می پیوستید چه دستاوردها که کسب نمی شد.جامعه پرستاری به خاطر وضعیت فعلی جامعه پرستاری ممنون است.

جامعه ای که به مترون و سوپروایزر و سرپرستار و خدمه و بیمار و همراه بیمار و...همیشه بدهکارند و مجبورند که در آن واحد نقش منشی و نگهبان و ...را ایفا کنند و در عین حال پرستاری هم بکنند. ممنون از شما که جامعه پرستاری در جهان رو به پیشرفت است و شما طرحهای برگشت به گذشته همچون احیای تربیت بهیار آنهم با شرح وظایف کمک بهیار را باب کردید.ممنون از شما که پرستاران در دنیا یکی از بالاترین مشاغل محسوب میشوند و در ایران بعد از ایجاد سازمانی قوی !! همچون نظام پرستاری،جزو یکی از مظلومترین مشاغل محسوب میشوند و یکی از دغدغه های پرستاران توسط ریاست سازمانش نبود پاویون مناسب عنوان میشود!! .ممنون از شما که بعد از 8 سال از تصویب قانون تعرفه گذاری ، ابتدا اینگونه القا کردید که تعرفه گذاری به نفع پرستاران نیست و اکنون با انتشار بیانیه خواستار اجرای آن هستید !!؟

 93/12/22  = نسرین قاری 

=============================

 

جناب اقای نجاتیان

باعث خرسندی است که جنابعالی و اعضا شورای عالی پرستاری به این نتیجه رسیدید که نباید در دام وزارت میفتادید و بازی خورده اید

وهمینطور فرمودید میخواهید قدم اخر را بردارید شاید هم منظورتان این است که قدم آخر همان بیانیه شورای عالی است!که بیشتر به نظر میاد این بیانیه باید در همان ابتدای حرکت پرستاران صادر میشد

اگر قرار باشد اول قاطبه پرستاری حرکتی انجام دهد و شما بعد ازمدتها تهدید و ارعاب تازه به این نتیجه برسید که حرفشان درست بوده نه به شکل نمایندگان منتخب بلکه به عنوان پیروانی که همیشه دیرتر ار سایرین به مقصد میرسید ظهور میکنید

چطور ممکنه کسی که تا این حد در نظرات خود متزلزل هست را بتوان در راس یک سازمان پر قدرت دید چرا که از طرفی دفاع تمام قد از طرح کذایی مبتنی بر عملکرد را ارایه و سفرهای مداوم را در پیش میگیرید واز طرفی عنوان میکنید انرا بدون تعرفه گذاری قبول ندارید?

واقعا جالبه عنوان میکنید شاید هیچ کس نتواند این پارادکس پست معاونت و رییس نظام پرستاری بودن را درک کند دقیقا مشکلتان این است که فکر میکنید درک جامعه پرستاری پایین است در حالی که مدتهاست که دارند یاداوری میکنند این جمع ضدین است و حال که دیدید دستتان از ماندن در کسوت ریاست نظام کوتاه مانده مطرح میکنید

در جایی عنوان کردید که از میرزابیگی درخواست میکنند در ریاست سازمان بماند در این یک مورد من هیچ توضیحی نمدهم چرا که برخلاف نظر شما من معتقدم کلیت پرستاری خودشان می فهمند

وارد بحث درخواست از وزیری(که خود را نخبه میخواند) و مجلس که ما ماهاست داریم ازشون درخواست میکنیم وهمینطور وزیر رفاه که خاطره فوت پسرشون بسیار تاثیر گذار در روز جشن فرمایشی پرستار بود نمیشوم

اما اینک که پس از ماها تلاش وتوصیه به اتحاد دلسوزان پرستاری شورای عالی تصمیم گرفته از انزوا وتهدید همکاران خارج شده وبه جمع معترضین بپیوندد این حرکت را به فال نیک میگیریم و هرچند که بقول خیلی از دوستان نوش دارو پس از مرگ سهراب منمایدولی شخصا راهکاری که به نظرم میرسد را مطرح میکنم باشد که با قبول آن توسط اعضای شورا به یکدلی و اتحاد که خواسته همه دلسوزان میباشد جامعه عمل بپوشد

1.حال که به این نتیجه رسیدید که باید به عدم اجرای تعرفه گذاری اعتراض کرد ابتدا از دوستانی که قبل از شما این حرکت را شروع کردند حمایت و بعضا برخی از همکاران هم تنبیه شدن در جهت جبران ان برآیید

2.به نظر موثرتر از اولی می آید وآن اینکه یک تجمع اعتراضی با محوریت سازمان نظام پرستاری تشکیل دهید و از کلیه همکاران بخواهید تا به علت اعتراض به عدم اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری در این تجمع حاضر شوند

به امید موفقیت

یدالله مع الجماعه

 

درونکلایی 23 اسفند 93

 

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 357
موضوعات مرتبط: خبر های مهم پرستاری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 14 اسفند 1393
نظرات

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 14 اسفند 1393
نظرات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 14 اسفند 1393
نظرات

 

 

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 14 اسفند 1393
نظرات

 

  

 

 

 

  

 

  

 

  

 

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 9 اسفند 1393
نظرات

اولین تصمیم رسمی اعضای کمیته مرکزی پیگیری مطالبات پرستاری در پایتخت که مرکب از نمایندگان تهران و شهرستان های کشور بود براین قرار گرفت که چون پرستاران کشوردر طی ماه های اخیر علی رغم اعلام نارضایتی خود از طرق مختلف چون بیانیه ؛ تجمع یا ملاقات حضوری با مسولین هنوز به خواسته های خود نرسیدند لذا در کمیته مطرح گردید که پرستاران ایران امسال موضوعی برای جشن نمی بینند و بهتر آن است که با تحریم جشن ها اعتراض خود را به گوش مسولین و نظام پرستاری برسانند این موضوع با رای بالا در کمیته تصویب شد و در گروه ها به اطلاع پرستاران رسید.

موضوع در کمیته خراسان نیز مطرح شد که شهرهای بزرگ چون استان خراسان چون توان آن را دارد که در روز پرستار مراسم موازی و عظیم برگزار کنند لذا تصمیم براین قرار گرفت که همزمان با مراسم روز پرستار در محل تالار ابن سینای دانشکده پرستاری واقع در محل چهارراه دکترا مراسم موازی درتالار هاشمی  بیمارستان امام رضا برگزار شود ودر صورت عدم همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد این مراسم علی رغم میل باطنی کمیته پیگیری مطالبات در میدان بیمارستان امام رضا (ع) برگزار گردد و کلیه پرستاران حامی این حرکت صنفی و عدالت خواهانه در آن مراسم شرکت کنند تا مشخص شود که پرستاران مشهدی شرکت در کدام مراسم را انتخاب می کنند این موضوع به اطلاع همکاران محترم رسید و در کمیته خراسان سه نامه در جهت اجرای این اقدامات نوشته و توسط همکاران کمیته پیگیری به صورت حضوری به دفتر جناب دکتر محرابی ریاست دانشگاه علوم پزشکی تحویل شد و در ملاقات حضوری با دکتر بدیعی قول مساعدت و پیگری به هر سه نامه داده شد

 

نامه دوم در خواست از دانشگاه علوم پزشکی بود تا در مراسم کوهپیمایی جامعه پرستاری در ایام دهه فجر در حد توان همکاری و همراهی داشته باشند درخواست ما دو اتوبوس جهت رسیدن همکاران به محل برگزاری کوهپیمایی بود که متاسفانه همکاری صورت نگرفت و دوستان خود با وسیله شخصی به کوه های اب و برق رفته و مراسم برگزار شد هرچند در بنر به امید همکاری دانشگاه نوشته شده بود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اما در واقع هیچگونه همکاری صورت نگرفت 

 

 

نامه آخر کمیته پیگیری خراسان درخواست همکاری روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بود تا درجهت تمین خواسته های پرستاران همکاری و همراهی کند

 

 

این سه نامه در طی سه هفته و با افراد مختلف تماس گرفته و ملاقات های حضوری در چندین نوبت گذاشته شد و پیگیری شد اما علی رغم قول مساعد دکتر بدیعی در ابتدا که فرمودند این ها درخواست های ساده است و حتما پاسخ داده خواهد شد هیچکدام مورد موافقت قرار نگرفت و سودی جز خستگی و اتلاف وقت نداشت.

تعداد بازدید از این مطلب: 954
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 9 اسفند 1393
نظرات

 

پرستاران ایران در راستای تلاش های جمعی خود در جهت اطلاع مقامات رسمی کشور از عدالت در پرداخت ها  و عدم اجرای قانون در جمع کمیته مرکزی به  این نتیجه رسیدن تا در یک اقدام هماهنگ و منسجم درسراسر کشوراقدام به جمع آوری امضا از پرستاران جهت ارایه به رییس جمهور محترم کنند این کار در ابتدا کمیته مرکزی مطالبات پرستاران مطرح شد و جمع نمایندگان سراسر کشور متن واحدی را تهیه کردند و قرار براین شد که هر استان با نام خود برگه ها را پشت و رو چاپ کرده و به امضای همکاران برسد.

 

در خراسان دوستان در جلسه ی کمیته پیگیری مطالبات متن را آماده کردند و هر نماینده در بیمارستان خود شروع به جمع آوری امضا پرداخت بیمارستان های بزرگتر چون قائم و امام رضا و نیز بیمارستان های خصوصی چون رضوی و قلب جواد الائمه چند نفر با هم به کار جمع اوری امضا اقدام کردند

بیمارستان امام رضا حامد لشگری زاده و خانم بحرینی و خانم باباییان و خانم قاری و خانم حیدری در چندین نوبت به جمع اوری امضا اثدام کردند همچنین در بسیاری از بخش ها همکاران خودشان برگه ها را گرفتند و امضاکردند 

بیمارستان قایم اقای جواد کچویان و عطار و خانم مطلب زاده و سایر همکاران زحمت کار را به عهده داشتند 

بیمارستان ام البنین خانم بارویی

بیمارستان امدادی آقای طهماسبی

بیمارستان ابن سینا آقای برازنده و بهابادی

بیمارستان رضوی آقای حامد لشگری زاده و ساقی 

بیمارستان قلب جوادالائمه  آقای ترکی و محمودی

بیمارستان شریعتی آقای رحیمی 

بیمارستان دکتر شیخ خانم شیر زور زحمت امضا را به دوش کشید در این بیمارستان بود که حراست محترم با حضور خود مانع از جمع اوری اممضا شدند که با پیگیری های دوستان با حراست دانشگاه مشکل  منتفی شد و امضا ها کامل شد .

کار جمع اوری امضا ها قریب یک ماه به طول کشید و بعد از جمع اوری امضاها مجموعه ان ها که سه هزار امضا شد درتجمع اخیر پرستاران در تهران نامه ها جهت ارائه به رییس جمهور محترم تحویل جناب شریفی مقدم گردید.

 

 

شهرستان های استان خود مجزا اقدام جمع اوری کردند و از میان انها تنها نیشابور همراه با مشهد نامه ها را خود به تهران و جناب شریفی مقدم رساندند

تعداد بازدید از این مطلب: 695
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود