مناظره

آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 10
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 159
بازدید سال : 2731
بازدید کلی : 13353

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 159
بازدید کل : 13353
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1395
نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

 

جلسه پرسش و پاسخ 

با حضور دکتر علی محمد ادابی 

۲۰ مهرماه ۱۳۹۴ خورشیدی 

 

« این گفت و گوی تاریخی را بخوانید»   

 

 دکتر ادابی: « توقع زیاد از عزیزان هیات علمی نداشته باشید ایشان معذورند والبته جولانگاه کارشان بیشتر هیات بورد است به شرطی که مثل جناب عباس زاده در ویرانی پرستاری نکوشند‌.»

 

مجری برنامه : 

سرکار خانم چکامه

 

پرسش گران : 

جناب اقای امیرجانی 

جناب اقای دادخواه 

 

 

دکتر ادابی : 

همه دوستان و سروران عزیز عرض سلام و ادب دارم.

 

مجری :

با سلام وعرض ادب خدمت جناب دکتر ادابی عزیز وبزرگوار وهمچنین سایر سروران وبزرگواران 

جناب دکتر خوش اومدید 

طراحین سوال امشب اقای دادخواه واقای امیرجانی میباشند.

 

دکتر ادابی :

رد صلاحیت جناب شریفی مقدم و جناب عمیدی سخت است لیکن وظیفه ما را برای ادامه راه سخت تر می کند.

 

 امیرجانی :

درود بر دکتر آدابی 

ما تا آخر ایستاده ایم. بله جناب دکتر حق با شماست وهمواره کمک ایشان ودر کنار شما فرا راه عدالتخواهان خواهد بود .

دکتر عدالت خواهان.....

 

مجری:

 عذر میخواهم

جناب دکتر برای شروع گرچه شما شناخته شده برای تمامی ما هستید ولی خلاصه ای از رزومه کاری بفرمایید.

 

دکتر ادابی :

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

و به نستعین

 

 

علی محمد آدابی

متولد بهمن1349

شمیران

سابقه تحصیلی

لیسانس پرستاری یزد

کارشناسی ارشد و ودکتری مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه آزاد تهران

واحد علوم و تحقیقات

سوابق کاری

دبیر کمیته تحقیقات دانشجوی سه سال

عضو فعال انجمن اسلامی دانشجویان

عضو ویژه بسیج دانشجویی

هفت سال تجربه کار بالین در بخش های اورژانس,داخلی و قلب

همزمان مسول امور کنگره ها و سمینارهای دانشگاه و کارشناس پژوهشی دانشگاه

مدیر بزرگترین مجموعه آموزشی درمانی استان 12سال

معاونت فرهنگی و دانشجویی پردیس بین الملل3سال

معاون تحقیقات و فن آوری پردیس بین الملل5سال

سوابق آموزشی و پژوهشی

بیش از ده سال تدریس متون مدیریت در دانشگاه 

برگزاری بیش از 20کارگاه تخصصی به عنوان مدرس

دارای 8مقاله تخصصی در مجامع ملی و بین المللی

فرمودید خلاصه.

 

 

مجری :

جناب امیر جانی سوال اول رو بفرمایید.

 

دکتر ادابی :

من نه آنم که دوصد نکته رنگین گویم

همچو فرهاد یکی گویم و شیرین گویم .

 

امیر جانی :

برای من باعث افتخار است که اعلام کنم اولین آشنایی اینجانب با دکتر در تجمع سوم اسفند در تهران بود که ایشان به عنوان مسول کمیته مطالبات یزد در جمع پرستاران بالین حضور داشت 

استاد دکترها را چه به تجمع ؟!!!و حضور در کف خیابان چه انگیزه ای شما را با ما پیوند زد 

تا جایی که بیاد دارم هیچ دکتر پرستاری در جمع ما نبود .

 

 

مجری :

 

اب ار چه همه زلال خیزد از خوردن پر ملال خیزد 

یک دسته گل دماغ پرور از خرمن صدگیاه بهتر 

 

 

امیرجانی :

 انگیزه حضور شما در جمع عدالت خواهان چه بود؟ببخشید من خیلی رک هستم و خطابم را دوستان اهانت فرض نکنند خصوصا همراهان عدالت خواه 

سوال من این است که شما که مشکل مالی نداشتید مثل من امیرجانی و شیفت های فشرده چه شد آمدید و چرا دیگر دوستان هییت علمی ما را همراه نبودند.

 

دکتر ادابی : 

تعالی پرستاری همیشه از مکنونات قلبی من بود و برکت کار و زندگیم را از روزهایی دارم که به بیمارانم با عشق خدمت می کردم ولی همیشه از رنجی که پرستاران در بخش ها می برند آگاه بودم چرا که رنج این کار را کشیده ام و معتقدم تلاش در جهت اقامه حق روزی افراد را تنگ نمی کند بلکه برکت آن را زیاد می کند لذا هیچوقت واهمه ای از گفتمان عدالتخواهی ندارم و بحمدالله دربند نان نیستم

کاش تمامی مسیولین همچون شما اندیشه میکردند دیگر نیاز نبود,که ما از این نقطه ای که در ان عستیم شروع کنیم چه بسا بسیار جلوتر بودیم 

و اما هیات علمی همیشه زیر یوغ هیات جذب است لذا بیش از حد اجازه حرف زدن ندارد مگر اینکه قید هیات علمی را بزند

این گوی و این میدان.

 

امیرجانی :

نمی دانستم استاد 

پس دست بالای دست بسیار است .

 

مجری :

جناب دادخواه سوال بعدی را بفرمایید.

 

دادخواه :

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد بزرگوار خودم جناب اقای دکتر ادابی و عرض پوزش بدلیل گستاخی که برای طرح پرسش می کنم .

خوشحالم که امشب به یک گفت و شنودی واقعا تحلیلی و روشن گرایانه می پردازم.

 

دکتر ادابی :

توقع زیاد از عزیزان هیات علمی نداشته باشید اینان معذورند و البته جولانگاه کارشان بیشتر هیات بورد است به شرطی که مثل جناب عباس زاده در ویرانی پرستاری نکوشند.

 

دادخواه :

 

ارتش متحرکی از استعاره ها، کنایه ها ، و همانند انگاریها ، ژست های تبلیغاتی ، تابلوهای انتخاباتی ، مرزبندی ها و لیست ها، لایک ها و فعالیتهای مطالبه گرایانه شبهای منتهی به انتخابات ، استاد ادابی من سن و سال زیادی ندارم و این دومین انتخابات صنفی است که خود در ان کنش گری فعال دارم‌، ولی این تجربیات برایم تلخ بوده است ، تلخ تلخ .... 

در پس این ارتش متحرک ادعا ، چه چیزی نهفته است ؟ دکتر ادابی ایا شما امیدوار هستید این انتخابات نقطه عطفی در جنبش عدالتخواهی پرستاری وموجب بلوغ و رسیدن اسانتر پرستاران به حقوق جا مانده خود باشد. 

 

دکتر ادابی:

سجده قبله عشاق ز گمراهی نیست

ره همین است به جز این راه دگر راهی نیست

 

بله معتقدم با انسجام و استمرار در گفتمان عدالتخواهی می شود با تعیین و تفهیم حقوق پرستاران ,آن را مطالبه کرد و به آن رسید هر چند راه هموار و نیل به هدف آسان نیست لیکن ما مصممیم.

 

دادخواه :

دکتر ادابی ، می خواهم سوال خود را بازتر کنم ، وقتی ما متعاقب تنش ها ، فشارها و تبعیض ها و تعارض های موجود در سیستم بهداشت ودرمان اعتراضات خود را در کشور شروع کردیم ، صحبت از ناکارامد بودن روشهای قبلی بود، روشهایی مانند پیکیری مطالبات از مجاری عادی و رسمی مانند نامه نگاری و‌ .... ما از انتظارهای ۸ ساله و ۵ ساله و بیشتر خسته شده بودیم وبا شوری و‌امیدی و البته ترسی تابوها را شکستیم وفریاد زدیم ولی هم اکنون صداهایی می شنویم ناموزون، به ما می گویند شما ارمانگرایی هستید بدون واقع بینی ، به ما می گویند شما نظم قبلی سیستم و سلسله مراتب را بهم زده اید، شما در جهت تضعیف سازمان صنفی خود قدم برداشته اید و....‌براستی دکتر ادابی ما ایدال گرایانی هستیم غیر واقع بین و این افراد پراگماتیسم های صاحب عقلانیت.

 

دکتر ادابی :

به نظرم نگاه به نتایج حاصل از نحوه دفاع و عملکردهای گذشته سازمان خود بالاترین دلیل بر ناکارآمدی آن است نمونه آن را در عدم توفیق در اجرای قانون آری قانون تعرفه گذاری پرستاری که در آن قید شده حداکثر طی شش ماه باید اجرایی شود ,می بینیم.متاسفانه دوستان فریب خورده ما غافل از قهقهه مستانه سیستم پزشک سالار روی پوست خربزه ای که هدفمند زیر پایشان انداخته بودند مشغول گردو بازی با حاصل دسترنج پرستاران بودند و البته گاهی هم نامه نگاری یا روزنامه پراکنی!می کردند که به نوعی عریضه خالی نماند.

در صورتی که ماحصل تلاش پرستاران عدالتخواه در بیش از15ماه گذشته نگاه وزارت به طور جدی به سمت پرستاران معطوف شده و طوعا او کرها مجبور شده اند بخشی از حقوق پرستاران را استیفا نمایند.

 

دادخواه :

 

« تحول دشمنان خود را دارد و ان نابغه بی هیاهو ، اون بارفیلد این را می داند. و ان ها را با اواهایی غیر نیاکانی ( این چنین) می نامد:عزازیل و اهریمن . در درون ما ، این دو اغلب همزیست یکدیگراند. عزازیل یکسره مانع فروپاشی گذشته می شود.»  

 

 

اهریمن گذشته را به نفع نواوری های خویش یکسره تخریب می کند.

دکتر ادابی :

عزازیل 360شاخه عرفان را طی کرد و در محضرش چند هزار ملک درس می گرفتند لیکن دست آخر مطرود گشت و منبرش را سوزاندند و پشت و رو انداختند عاقبت به خیری سخت است.

 

 

مجری :

با این مطلبی که جناب دکتر عنوان کردید پس همواره ممکن است در مسیر راه عده ای,دنبال لغزش شده ونیاز به باز نگری کارها وجایگزین شدن توسط دیگران داشته باشند برای پویایی وسلامت یک جنبش نیار به این مساله داریم چه راهکاری پیشنهاد میکنید ؟

 

دکترادابی :

پرستاران باید همواره پرسشگر باشند و این روحیه را حفظ کنندبا این شیوه. راستروی حرکت نمایندگان آنها تضمین می شود

 

مجری :

پس میتوان به گونه ای گفت که این تفکر که عده ای بر مسند نشسته وتفکر این را دارند که چون در گذشته کاری کرده اند نباید نقد شوند ویا کنار گذاشته شوند مطرود میباشد.

 

دکتر ادابی : 

این امری واضح است و برای همین است که در دولت های مدعی دموکراسی 4و حداکثر 8سال مداوم فرجه خدمت دارند چراکه اگر بیش از آن طول بکشد گروه حاکم میل به دیکتاتوری پیدا می کند,وضعیت خطرناکی که الان در نظام پرستاری شاهد آن هستیم و بنده به جد هشدار می دهم که اگر قاطبه قبلی به هر ترتیب سر کار باقی بماند بویژه با تجربه چند ماه اخیر,درصدد تشکیل تیمی در کشور برخواهد آمد که در عین دلسرد کردن پرستاران در عضویت نظام پرستاری,فقط صورت ظاهر انتخابات را با یک جمع حداکثر 20درصدی فراهم کند و کیان پرستاری را سر سود جویی بر باد دهد.

«با این حال هر انچه در این جا گفتم می تواند مورد استفاده قرار گیرد . 

 

 

دادخواه :

 

میل مفرط به دگرگونی می تواند نوعی تنفر از خویش یا نوعی کینه ورزی باشد .در هر فرد انقلابی عمیقا بنگرید. در افراط گریهای اوان گارد اخیر نگاه کنید.‌ویتو هانیبال اکونچی « مجسمه های پیکری» خود را با گاز گرفتن و مجروح کردن خویش در ملاعام خلق می کند. رودلف شوارتس کگلر خود را به اهستگی مقطوع النسل می کند ومی میرد .‌...عمل اغلب منطق بومرنگ را پیدا می کند.» 

 

ایهاب حسن _ پست مدرنیسم : کتاب نامه ای نقد گونه

 

این جمله ایهاب حسن را من تجربه کرده ام ، من انسانهایی را دیده ام که بودن خود را به مثابه بودن جریانی نشان داده اند واز همین روی واز سر خودخواهی هیچ گونه نقدی را پذیرا نبوده اند.

 

دادخواه :

 

 به راهکارها می رسیم ، خارج از مباحث انتخاباتی و‌ایدیولوژیک در بحث تکنیکها و‌روشها ، راهکار شما برای لغو جذب شرکتی پرستاران چیست ؟

 

 

دکتر ادابی :

باید از طریق ریاست جمهوری و توجیه و بیان مساله نیاز جامعه و بخش درمان به پرستاران,موضوع را پیگیری کرد چراکه متاسفانه از سوی سیستم پزشک سالار هیچ رویکردی برای ثبات شغلی پرستاران وجود ندارد و منافع آنان اقتضا می کند که پرستاران امنیت شغلی نداشته باشند و البته اشتباه می کنند چراکه وفاداری سازمانی که بحث روز مدیریت دنیا و شرط پیشرفت سازمان است به این شیوه تامین نمی شود.

 

 

دادخواه :

در مبحث روشها بودیم ، جناب دکتر ادابی فرمودید برای لغو حذب شرکتی پرستاران سعی در متقاعد کردن سیستم می کنید، ولی شما بهتر از من می دانید که مشکل جذب شرکتی پرستاران ریشه در استخدامهای بی رویه و خارج از قاعده دولت قبلی دارد که خلاف قانون بوده وهم اکنون سازمان مدیریت وبرنامه ریزی علی القاعده استخدامهای جدید را منوط به تعدیل این نیروهای زیر دیپلم و غیر متخصص کرده ولی وزارت بهداشت زیربار نمی رود ، و یا نمی تواند اینکار را بکند ، سودجویی عده ای در دولت ووزارتخانه نیز مزید بر علت شده وبا تاسیس شرکتی سعی در جذب پرستاران به این شکل کذایی دارند ، ایا با این افق می توان در کوتاه مدت راه حلی اندیشید؟

 

 

دکتر ادابی :

ما با هیچکس کینه یا خصومت شخصی نداریم لیکن بحثمان استفاده عادلانه و موزون از منابع محدود موجود است.بگزاریم همه از بهاری خوب و شیرین لذت ببرند و البته حقپ ناشی از کار هر فرد به خودش داده شود

اینها بهانه است شما در سیستم های اطرافتان اعم از بهداشت ودرمان و غیره یک نیرو پیدا کنید که بدون دلیل استخدام شده باشد سیاست کشور الزام می کند به استخدام نیرو چه زیر دیپلم چه بالای دیپلم روی بیاورد چراکه در غیر این صورت جمعیت بیکار کار دستشان خواهد داد!لیکن با این بهانه ها و عدم پیگیری از سوی وزارت پرستاران را بدون امنیت شغلی می خواهند تا صدای حق خواهی اش را با تهدید به اخراج در گلو خفه کنند.ان شاالله. با پیگیری مستقیم از کانال ریاست جمهوری مجوز استخدام همه این عزیزان را می گیریم هر چند راه های دیگری نیز برای تحت فشار گذاشتنن آنها و احقاق حق پرستاران شرکتی داریم.

 

 امیرجانی :

 

دکتر گرامی ؛ دوستان ملایم گرا معتقدند شما تیر آخر را اول در چله نهادید و در فضای مطالبات پرستاری رها ساختید این تند روی است باید اول گلایه می کردید بعد تذکر می دادید بعد نامه می نوشتید و در نهایت با صلاح و مشورت ما اگر اجازه می دادیم به سمت حرکات رادیکالی مانند تجمع می رفتید

این حرکت ما را غیر حرفه ای و اشتباه استراتژیک ما می دانستند آیا چنین است ؟

 

دکتر ادابی :

اگر دقت کنید ما تمام این مراحل را طی کرده ایم و سوابق جلسات مکرر و نامه نگاریها همه موجود است لیکن تصدیق کنید تنها آیتمی که به وزارت تفهیم کرد که به طور جدی پیگیر مطالبات پرستاری هستیم همان تجمعات پرشور بود که اگر لازم شود باز هم تکرار خواهیم کرد ولی امیدوارم پیام را رسانده باشیم.

 

 

 امیرجانی :

و در ادامه راه اگر دوستان دوباره این راه را طی کردند البته با ادبیات عدالت خواهانه و به ثمر نرسید مانند اعتراضات در باره رد صلاحیت ها که در واقع بی اثر بود و امروز رسما رهبران جناح عدالت خواه رد شدند 

در ادامه چه ؟

آیا شورای عالی و سازمان نظام پرستاری کشور باید برای احقاق حقوق صنفی پرستاران درخواست تجمع و در صورت عدم تحقق مطالبات اعتصابات را راهبری کند 

آیا این را بعنوان یک هییت علمی عدالت خواه قبول دارید و معتقدید در منشور عدالت خواهی باید به آن پایبند بود 

همانطور که می دانید تجمع و اعتصاب راهکار خاصی است و هر تفکری آن را برنمی تابد 

در بیان برخی دوستان و اضهار نظر ها براحتی می توان آنرا حس کرد  

 

 

دکتر ادابی :

بنده هیات علمی نیستم و امیدوارم اگر وزارت بدنه عدالتخواهی را به رسمیت بشناسد نیازی به برگزاری تجمعات اعتراضی نباشد لیکن در صورت عدم تمکین وزارت از آرای پرستاران ,قانونگذار حق برگزاری تجمعات اعتراضی را با شروط مندرج در قانون برای آحاد ملت به رسمیت شناخته و طبیعی است که از این حقمان به نحو موثر استفاده خواهیم کرد.

از پیامد های این راهکار برخورد های قانونی و یا تحریم های مختلف است .

 

 

امیرجانی :

 

ببخشید از باب اینکه دکتر خطاب می کنیم

 

امیرجانی :

 عرض شدخب دوستان هییت علمی باید شفاف بگویند تا چه حد و تا کجا همراه حرکت عدالت خواهان هستند 

ما استارت کار خود را تجمع قرار دادیم که در واقع حد انتهای راه دوستان مقابل نبود و خط قرمز آنان است 

دوستانی که به عنوان عدالت خواه در جمع ما قرار دارند چه هییت علمی یا بالین کار یا مدیریتی ایا باید به این راهکار به عنوان راهکار نهایی پایبند باشند و شفاف اعلام نظر کنند 

 

دکتر ادابی :

بنده ضمن احترام به مقام شامخ علمی عزیزان عرض می کنم در این حرکت به عمل کار برآید به سخن دانی نیست لذا اگر اهل عمل هستند پا در این راه بگذارند.

 

 

دادخواه :

دکتر ادابی ، از شفافیت و قاطعیت شما ممنونم زیرا معتقدم نظام پرستاری هر کجا که موفق عمل کرده بخاطر همین فشارها و قاطعیت ها بوده و هر کجا منفعل گشته از سر منفعت طلبی و محافظه کاری غیر اخلاق مدارانه بوده است .

پرسشهای متصور بعدی من در لغو کمک پرستار یکساله ، تایید پروانه صلاحیت حرفه ای و یا اجرای قانون تعرفه گذاری ، به یک پاسخ ختم می شود.قاطعیت و‌جسارت ‌، ولی متاسفانه این عدم جسارت و روحیه محافظه کاری مختص به هیات علمی ها نیست و‌کسانی هستند که علم عدالتخواهی بر دوش گرفته ولی محافظه کارانه قدم بر می دارند ، راهکار شما برای اینکه شورای اینده ، شورای به اصطلاح کوتوله های صنفی نباشد چیست ؟ و به نظرشما چه معیارهایی را برای انتخاب افراد شایسته برای این شورا باید مدنظر قرار داد؟ 

 

 

امیرجانی :

 

احسنت .....

این اقلیت قدرت و ثروت حاکم بر وزارت به این سادگی ها تمکین حق و عدالت نخواهند شد .

دکتر ادابی :

 

بدون شک بهره گیری از تیمی قوی و کارآمد که در آن ترکیب حداکثری پرستاران و بهیاران بالین و حداقلی از هیات علمی و نیز بهره گیری از تخصص های مدیریت,حقوق و علوم سیاسی می تواند در پیشبرد حرکت تاثیر بسزا داشته باشد .توصیه می کنم در این ترکیب همکاران هر بخش دوستانه به نفع دوستان قویتر از نظر علمی و اجرایی کنار بروند و در کمیسیون های مشورتی فعالانه اعتقادشان را به گفتمان عدالتخواهی نشان دهند و برای موفقیت آن رو به سمت یک هدف تلاش کنند.

 

 

دادخواه :

بنظر می اید استاد بعضی به این انتخابات به چشم گزینه ای برای تکمیل کلکسیون افتخارات خود می نگرند و در فکر فتح سنگر به سنگر بوده و نه مطالبه خواهی عدالت محورانه ، راهکار شما برای جداسازی سره از ناسره چیست ؟

 

دکتر ادابی :

به نظر بنده حضور بیش از دو تا سه نفر هیات علمی در ترکیب شورا نه تنها کمکی به پیگیری مطالبات نمی کند بلکه به نوعی تهدیدی برای ادامه حرکت محسوب می شود البته عرض کردم محل تلاش این عزیزان بیشتر هیات بورد پرستاری است

 

دکتر دالوندی :

 جناب اقاي دادخواه عزيز لطفا محافظه كأرانه تَر در مورد هيات علمي صحبت شود و سبقه ما با حداقل بيست سال كار دانشگاهي روشن است كه بنده سر سازشي باهيچ جريان يا عناصري كه بخواهند بنام پرستاران و بكام خود قدم بر دارند نداشته و نخواهم داشت.

  

امیرجانی :

 

دوستان بیان کلی است و خطاب فرد خاصی نیست 

تعداد زیادی هییت علمی در جمع عدالت خواهان هستند. 

 

دادخواه :

دکتر دالوندی عزیز مبحث خودزنی نیست که شما از عزیزان مورد وثوق و البته شایسته احترام و‌الگوی ما هستید.جناب دکتر دالوندی عزیز مبحث کلی میباشد ودر مورد فرد خاصی نیست. 

ملاک شناخت سره از ناسره است که مورد سوال است .

 

 

دکتر ادابی :

خوشبختانه دوستان طی مدت 15ماه گذشته اعتقادات خود را در قالب مقالاتی که در گروه ها به اشتراک گذاشته اند نشان داده اند لیکن روی سخنم با تمام عزیزان این است که پنجاه سال بعد از این تاریخ کمتر کسی از حتی بستگان ما آدرس قبرمان را می داند کما اینکه اگر از شما بپرسم قبر جد اعلایتان در کجاست اغلب نمی دانید لذا به این پست های عاریتی دل خوش نکنید و فقط به فکر انجام وظیفه تان باشید.امیدوارم یادآوری عرضم همیشه آرامبخش دلهایتان باشد.

 

 

مجری :

جناب امیر جانی وجناب دادخواه اگر سوالی ندارید وهمچنین جناب دکتر ادابی اگر فرمایشی ندارید بحث امشب را جمع کنیم همه دوستان به گمانم خسته شده باشند .

 

 

دکتر دالوندی :

ًًجنا ب آقاي دكتر آدابي عزيز با سلام لطفا نقش هيات علمي را در شورا كم رنگ نكنيد كه ما نياز به تفكر مدل سازي و اينده نگري داريم و. اين از عهده ساير ديسپلين ها بر نمي ايد مگر پايه داشته و فرهنك پرستاري را درك كرده باشند كشور نياز به تيوريسين دارد و و پرستاري هم از اين قاعده خارج نيست. 

سلامت باشيد همه ما دغدغه اعتلاي را داريم و نياز به كار تيمي و تلفيق بالين و آموزش داريم .

 

دادخواه :

دکتر دالوندی سخن درستی می گوید ما نیاز به تیوریسین داریم ولی در غالب های متفاوت

 

 

امیرجانی :

دکتر دالوندی عزیز از دوستان هییت علمی در نقش مشاور هم می توانند راهنمایی گرفت 

خواسته مهم پرستاران عدالت خواه کشور اجرای قوانین آماده اجرا است که نیازمند همت عملی است .

 

دکتر ادابی :

 

خواهش می کنم مطالبم را به دقت بخوانید تا خدای ناکرده اشتباه برداشت نشود وگرنه بنده خود. بیشترین حشر و نشر را با کتاب داشته و دارم و فضیلت علم را می دانم.

 

دکتر ادابی :

واقعا براي برون رفت از موقعيت كنوني نياز به زني إقناع و منطق .

 

امیرجانی :

قانون تعرفه گذاری بطور کامل آماده اجراست فقط نیاز به فشاری است که این اندک تمامت خواه را به اجرا تمکین کند 

اگر فکر می کنید دوستان هییت علمی می توانند آنان را وادار به این کار کنند بفرمایید درحافظه بنده تا قبل از انتخابات نظام پرستاری و اخیرا شورای عالی از حضور دوستان هییت علمی سابقه ای اعتراضات وجود ندارد خود جنابعالی بفرمایید اقدامات عملی خود را .

 

 

دکتر ادابی :

با یک مدلسازی ساده می توان به راحتی نتیجه گرفت که اگر سیستم پزشک سالار گفتمان عدالتخواهی را برنتابد ,با فشار بر اعضای هیات علمی شورا از کانال هایی که خود بهتر واقف هستید ,گفتمان را سرکوب می کند آیا شما منکر این مطلب هستید و یا ادعا می کنید توان مقاومت دارید؟ساده تر بپرسم بین امتیازات هیات علمی و ترک گفتمان کدام را انتخاب می کنید؟

 

دکتر دالوندی :

واقعا براي برون رفت از موقعيت كنوني نياز به قدرت چاره زني زني إقنا ع نظام سلامت سيستم بيمه اي و ... دارد 

 

دادخواه :

اقای دکتر اگر این روش کارامد بود که طی چند سال اخیر جواب می داد.

 

امیرجانی :

دکتر 12 سال چانه زنی کردیم  

بی فایده است باورکنید .

 

 

دکتر ادابی :

پس صادقانه بگذارید پرستاران بالین در سایه مشورت و مدیریت در سایه هیات علمی به حقوقشان برسند به شرطی که این حداقل را تحت هر شرایطی از آنان دریغ نکنیم.

 

 

دکتر دالوندی :

ما بايد بعنوان عدالتخواه خودمان با وزير بنشينند و حرف بزنيم ازكجاًمعلوم كه دوستان درست انجام دهند .

وانگهي منابع مالي طرح را در اين شرايط خاص كشور بزور نمي توان استيفائ كرد

 

 

امیرجانی :

 

دکتر طمع پزشکان را باید مهار کرد.

 

دادخواه :

 

طی دیدار اخیر دکتر قاضی زاده هاشمی با جناب اقای شریفی مقدم ، وزیر بهداشت بشدت از اینکه عدالتخواهان با بردن برنامه ای روی انتن صدا وسیما روی پاشنه اشیل انها یعنی عدالت در پرداختها و تفاوت فاحش درامدی دست گذاشته اند انتقاد می کند ولی در انتهای جلسه حتی اشاره می کند که خودش هم از فی فور سرویس راضی نیست واین روش مردم را بیچاره کرده است ولی زورش به پزشکان نمی رسد و پزشکان قدرت خود را از خانه مقامات می گیرند، حال شما می گویید مذاکره ....

 

 

دکتر ادابی :

با این ترتیب هیچ هیات علمی در این جریان آسیب نخواهد دید و اگر هدف خدمت است به بهترین نحوی خدمت خود را نثار این نهضت کرده است.بنده همین الان اذعان می کنم که به این صورت بهتر و بیشتر می توانم با این حرکت کمک کنم و هیچ اصرار و تمایلی برای قرار داشتن در لیست عدالتخواهان نداشته و ندارم ضمن اینکه با تاسی از جناب شریفی مقدم تا آخر همراهتان هستم.

 

دکتر دالوندی:

أصلا وجود ما در اين مقطع استيفائ حقوق بالين است كه هيات علمي هم مي تواند از ان بهره مند گردد.

 

 

امیرجانی :

مجلس ده درصد یارانه ها و یک درصد ارزش افزوده را برای جمع اندک کمتر از 7 درصد نداده است که اینها با انحراف قانون و نوشتارهایی داخلی وزارت و لابی گری در مجلس با استفاده از قدرت و ثروت هدایت کرد 

 

دادخواه :

بنده هم اعلام می کنم اگر قرار باشد مماشات و محافظه کاری عنوانهای پر طمطراقی مانند گفتمان و‌اعتدال و غیره پیدا کند در این انتخابات شرکت نکرده و به تاسی از جناب شریفی مقدم واستادم دکتر ادابی ترجیح می دهم از روشهای دیگر مطالبه گری کنم.

 

امیرجانی :

باید نمایندگان مجلس بفهمند این پول به جیب تیم درمان نرفته به جیب اندکی خاص می رود اگر بفهمند اعتراض خواهند کرد 

 

مجری :

امشب چه شب پر چالشی شد .

 

دکتر دالوندی :

همه مي دانند كه پول ها كجا رفته ....

جناب دکتر دالوندی ما غنای علمی جنابعالی و بقیه دوستان را قبول داریم و نیت خیرتان را هم تصدیق می کنیم

در اینکه مخاطب قانون تعرفه گذاری پرستاربالین است شکی نیست و یکی از علل سکون این طرح می تواند همین جمع گذشته ی مدیران و هییت های علمی هستند که شاید خود را ذی نفع نمی دانند 

 

دکتر دالوندی :

مهم أينست كه حق پرستاران در اين ميان برسميت شناخته شود

ما مخلص همه دوستان هستیم.

 

 

مجری:

 

اساتید عزیز وبزرگوارم خواهش میکنم که بحث امشب خاتمه یابد نظر تمام اساتید روشن وواضح گردید قضاوت وتصمیم گیری را به خوانندگان میسپاریم. 

دکتر ادابی :

از زحمات شما عزیزان سپاسگزارم و شب و ایام خوب و خوشی را برای همه شما آرزومندم.

 

 دکتر دالوندی :

چون به معنا رفت أرام اوفتاداد

 اختلاف خلق در نام أوفتاد

چون به معنا رفت آرام اوفتاد

  ًًًًبنده عذر خواهي مي كنم

ًٌ. ًًًًفكر كردم اين موقع شب مباحثه است 

 

 

مجری :

 

خواهش میکنم جناب دکتر دالوندی به گونه ای مناظره شد .

 

گروه مناظره 

 

 



تعداد بازدید از این مطلب: 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود