متن سخراني اماده شده براي تجمع پرستاران حمايت كننده از پرستار باقري

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 37
باردید دیروز : 60
بازدید هفته : 212
بازدید ماه : 1309
بازدید سال : 4043
بازدید کلی : 14665

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 212
بازدید ماه : 1309
بازدید کل : 14665
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 7 خرداد 1389
نظرات

بنام خدا

دوستان گرامي :

پرستاران محترم :

از شما كه از بخش هاي مختلف بيمارستان و نيز بيمارستان هاي مختلف , قبول زحمت كرده ودر مقابل بخش سوختگي جمع امديد ,  تشكر مي كنم .

موضوع تجمع امروز پرستاران در اينجا دفاع از پرستارباقري و دفاع از حيثيت پرستاري وجامعه ي پرستاري نسبت به هتك حرمت به ايشان مي باشد 

دوستان :

امروز پرستاري به اگاهي رسيده است و نمونه بارز آن اين تجمع با شكوه در مقابل بخش سوختگي است. 

دوستان مسول كه ديروز زنگ زدند وازاين تجمع  سوال كردند عرض كردم , اين جمع  كاملا خود جوش شكل گرفته است و بنده هم ديروز ازاين موضوع اگاه شدم و البته از اين بابت هم بسيار خرسندم.

اينكه اينجا صحبت مي كنم براساس تكليفي است كه دوستان كردند والا امروز هر پرستار خودش را جزيي از بدنه  پرستاري مي داند ونيازي به سخنگوندارد واين قابل احترام است. 

واما

پرستار باقري: 

اقاي باقري از پرستاران خوب و باتجربه بخش سوختگي هستند كه از سال 79 افتتاحيه اين بخش به اتفاق ديگر همكاران در اين بخش به خدمت مشغول هستند, ايشان كه از خانواده معزز شهدا مي باشند, سابقه حضور در جبهه از سن 15 سالگی را دارند, دو برادر جانباز و يك برادر شهيد دارند كه طبق اولويت ايشان در سال 79 به استخدام دانشگاه درامدند و در طول اين سال ها در كنار اساتيدي چون دكتر عامريون, اموزگار , صياد پور, وهاب زاده و اكرامي فرد با كسب علم و تجربه مشغول خدمت به بيماران بوده اند.

بارها و بارها از طرف مسولين تشويق نامه مهارت شغلي و اخلاقي دريافت كرده و پرستار نمونه ي استاني و بيمارستاني شده اند, سال گذشته از دست استاد محترم و دكتر معتمد الشريعه تشويق نامه مهارتي دريافت كرده و به صلاحديد ايشان و مسولين محترم پرستاري گزارش پرستاري ايشان به عنوان يك سند جامع و كامل از نظر تشخيص پرستاري كپي برداري و توسط مسول پرستاري بيمارستان در تمام بخش هاي بيمارستان پخش شد. 

ايشان از نظر اخلاقي و حسن خلق از صاحب اخلاق ترين پرسنل بخش بوده و مديريت رفتاري و برخوردي ايشان دراين جريان بسيار موثر و برجسته است. 

نكته مهم در اين حادثه اين است كه در طول بيست و پنج سال خدمت بنده و پانزده سال اخيرافتتاح بخش سوختگي, اين اولين موردي است كه بين پرستاران و پزشكان بخش , بارها برسربيماربحث و برخورد بوجود امده و ازعملكرد اين دوستان در ابتداي ورود به بخش بوده كه پرستاران مجرب و باتجربه اي چون اقاي خزاييان و شجاعت كه تحمل اين عملكرد را نداشته اند مجبور شدند علي رغم ميل باطني خود,ازاين بخش بروند. 

متاسفانه ,علت اين امرهمان ديد ارباب و رعيتي حاكم برسيستم درمان كشور است كه ازهمان بالا شروع مي شود تا بخش سوختگي , كه سمبل ان همين برخورد اخير پزشك بخش ما است ,

كه مستقيما وسط راند ودر حضوراساتيد و دانشجويان پزشكي و پزشكان محترم عمومي بخش و نيز پرستاران و كمك بهياران زحمت كش با صداي بلند فرياد مي زند: 

"من قلم پاي پرستاري كه خلاف دستورات من را انجام دهد را مي شكنم "

كه انشاالله منظورش. همان اردر پزشكي بوده است .

و يا  " پرستار هيچ كاره است "

اين ادبيات دوستان است در راند هاي علمي و پزشكي با پرستار .

جهت اطلاع عرض مي كنم در همايشي كه هم اكنون در دانشكده پرستاري در جريان است با نام اولين همايش اموزش مبتني بر شواهد ,موضوع اين همايش اين است كه در رفرنس هاي 2015 دقيقا ذكر شده كه عملكرد مبتني بر شواهد به اين معني است كه براي يك اقدام درماني چه پزشكي ويا  پرستاري بايد سه محورمورد توجه قرارگيرد :

اول: رفرنس ها و مطالعات علمي. 

دوم: تجربيات پزشكي وپرستاري و تيم درمان .

سوم: شرايط و مقررات حاكم بر سيستم درمان .

يعني علم در كنار تجربه و بادر نظر گرفتن شرايط و امكانات و محيط

مثلا مراقبت هاي پرستاري در تركيه با نسبت ضريب تخت به بيمار دو به يك , با ايران كه يك به يك است , قابل مقايسه نيست و ان روش مراقبتي شايد در ايران قابل اجرا نباشد .

كه البته اين گونه كمبود ها و كاستي ها متوجه سيستم درمان كشوراست نه پرستار.

تجربه كه امروزه به عنوان يك پايه در تصميم گيريها بايد لحاظ شود , 

متاسفانه با صداي بلند مورد خطاب قرار مي گيرد كه " بي فايده است " و صاحب ان "هيچ كاره" است. 

 

******

دوستان گرامي من:

من همين جا عرض مي كنم كه هنوز صنف پرستاري براي حمايت از پرستار باقري اقدامي نكرده است و منتظر تصميم مسولين در اين زمينه مي ماند اما اگر اين برخورد و تصميم پرستاران را راضي نكند و چون گذشته پرستاري مورد ظلم و تبعيض قرار گيرد و شنيده ها عملي گردد. 

اين جاست كه مسولين نظام پرستاري بايد براساس وظيفه ذاتي خود عمل كنند و اقدام مناسب و در شان پرستاري انجام دهند .

اگرانها نيز در اين وظيفه كوتاهي كنند 

كما اينكه بعد از گذشت چهار روز از حادثه و بازديد رياست محترم سازمان نظام پرستاري مشهد جناب اقاي دكتر حيدري از بخش در روز بعداز حادثه . متاسفانه هنوز هيچ اقدامي در اين زمينه صورت نگرفته واين سكوت جاي سوال دارد 

اين حق پرستارباقري است كه از مجاري قانوني خارج از محدوده ي دانشگاه پيگير حقوق خود باشد.

 

*****

امروز پرستار باقري را تمام پرستاران ايران از شرق و غرب و شمال و جنوب ايران مي شناسند وصبح و شب تلفن ايشان در حال زنگ وابراز همدردي است .

اين نتيجه همان اگاهي و بيداري پرستاري است . 

پرستاران مي گويند : شما فقط شماره حساب بدهيد تا به شما كمك كنيم تا  براي پيگيري حقوق خود از وكيل مجرب و كاركشته استفاده كنيد.

پرستاران مي گويند : همانطور كه شما از مشهد قبول زحمت كرده و براي اعتلاي حرفه ي پرستاري به تهران امديد اگر لازم است ما از سراسر كشور براي حمايت از شما به مشهد بياييم .

اين اگاهي و اتحاد جامعه پرستاري محصول سال ها بي توجهي به اين حرفه از جانب مسولان در رده هاي بالاي وزارت بوده كه بجاي توجه به بدنه اصلي و موثر درمان كه پرستاري است متاسفانه عملكرد قابل قبولي در كارنامه خود دراين  رابطه ندارند.

كمبود نيروي انساني و بدنبال ان شيفت هاي فشرده و اجباري ان هم با حقوق كم ودر حد كارگري جايي براي دفاع ازاين عملكرد براي وزارت نگذاشته است .

همچنين است سرفصل هاي ديگر از حقوق پرستاري كه بيان ان تكرار مكررات است چون اجراي قانون مشاغل سخت كه همين پرستاران بخش سوختگي بايد 30 سال چون كارگر هتل هما كاركنند تا بازنشسته شوند, در حالي كه قانون حمايت كننده او را قانون گذاربراي انان تصويب و ابلاغ كرده است.

و نيز قانون تعرفه گذاري پرستاري كه گل سرسبد كارنامه بي دفاع وزارت در رابطه با پرستاري است كه متاسفانه هنوزهيچ وزيري مسوليت اين تعلل را قبول نكرده است. 

واما نكته ي اخر:

پرستاران محترم حتما شنيده ايد كه اخيرا طرح تربيت بهيار به تعداد ده هزار نفر با دوره يك ساله جهت جبران كمبود پرستاردر جريان است.

البته دانشجويان پرستاري و اساتيد پرستاري و پرستاران بالين در شهرهاي مختلف چون همدان و شيراز با برگزاري تجمع  مخالفت خود را با برگزاري اين دوره ها اعلام كرده اند. 

و لذا خوب است در اين تجمع پرستاران در مشهد كه در حمايت از پرستار باقري , به اين مشكل جديد جامعه ي پرستاري نيز اشاره اي شود .

واما نكته ي جالب اين طرح اين است كه:

اگر به سايت  شركت مجري اين طرح سري بزنيد نوشته است از شرايط ان داشتن هرگونه ديپلم است نه ديپلم تجربي كه حد اقل مقداري با ساختمان بدن اشناست. 

يعني قرار است ده هزار ديپلم هنر و رياضي و انساني و شايد فني حرفه اي در فرصت يكساله ويا درواقع شش ماه تحصيلي تبديل به بهيار, ويا براساس مصوبه اخير شوراي عالي پرستاري , بنام كمك پرستاروالبته با همان وظايف بهيار , در بيمارستان ها و مراكز درماني سراسركشور شروع بكار كند

مبلغ صد هزار تومان حق ثبت نام كه حتي كنكور سراسري يك سوم  ان را نمي گيرد نشان از نيت گردانندگان ان را دارد.وهمچنين است مبلغ بيش ازپنج ميليون تومان هزينه ي اين دوره كه چه عرض شود. 

 

والسلام 

 



تعداد بازدید از این مطلب: 304
موضوعات مرتبط: پرستار باقری , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود