افزایش 300 درصدی تعرفه ها در طرح تحول سلامت/ تضاد طرح تحول با سیاست‌های ابلاغی رهبری

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 44
باردید دیروز : 60
بازدید هفته : 219
بازدید ماه : 1316
بازدید سال : 4050
بازدید کلی : 14672

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 219
بازدید ماه : 1316
بازدید کل : 14672
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : جمعه 26 آذر 1396
نظرات

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، سید حسن قاضی زاده هاشمی در برنامه ثریا در شبکه یک سیما که با موضوع عدالت در نظام سلامت بر روی آنتن رفت گفت: یکی از وظایف دولت این که است که هر سال تعرفه ها را بازنگری کند که متاسفانه در طول 23 سال گذشته این موضوع در خصوص بخش سلامت رعایت نشده بود، به طوری که در مدت 4 سال ضریب k جراحی ثابت مانده بود، و این دولت با بازنگری تعرفه ها، برای دو هزار خدمت جدید تعرفه ایجاد کرد.

افزایش 300 درصدی تعرفه ها در طرح تحول سلامت

وی در پاسخ به این سوال که چرا در طرح تحول سلامت هزینه های سلامت بالا رفته است گفت:570 بیمارستان دولتی در معرض ورشکستگی بودند که ناشی از طرح خودگردانی بیمارستان ها بود. هزینه یک شب تخت در بیمارستان دولتی قبل از اجرای طرح تحول سلامت 45 هزار تومان بود،کجا می توان در تهران با 45 هزار تومان یک تخت پیدا کرد که در کنار آن خدمات ارائه بدهد.

وی با بیان این مطلب که نرخ جراحی لوزه المعده 18 هزار تومان بود افزود: این رقم پول آژانس هم نمی شود. بنابراین، 300 درصد افزایش تعرفه دادیم که به 666 هزار تومان برسد.

هاشمی علت افزایش350 درصدی تعرفه زایمان طبیعی را زیاد بودن آمار سزارین دانست و گفت: متوسط رشد تعرفه های جراحی 120 درصد بوده است.

تفاوت حق فنی در بیمارستان های بخش خصوصی و دولتی

هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا بر خلاف سیاست های ابلاغی رهبری، تعرفه های بخش خصوصی ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرد، تصریح کرد : اگر سیاست های کلی را می خواهیم مبنا قرار دهیم آن هم یک بسته است نمی شود یک بند را بگیریم و بندهای دیگر را رها کنیم. اولین نکته ای که سیاست های ابلاغی از سوی رهبری بر آن تاکید دارد تامین منابع مالی پایدار است.  در سیاست های کلی گفته می شود که باید قیمت برآورد شود و چه کسی حاضر به سرمایه گذاری است وقتی که برگشتی نداشته باشد. در عین حال نرخ تورمی که دولت یا مجلس برای خدمات سلامت در نظر گرفته است، ۴/۱ برابر میزان تورم عادی است. بخش خصوصی مورد اقبال مردم است و هزینه چندین برابری نسبت به بخش دولتی دارد. اگر بخواهیم سیاست درستی داشته باشیم بخش خصوصی باید ۳۰ تا ۴۰ درصد گرانتر از بخش دولتی باشد.

به گزارش فارس؛ این صحبت‌های وزیر بهداشت در حالی است که طبق بند ۶-۹- سیاست‌های کلی سلامت که توسط مقام معظم رهبری به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده باید تعرفه خدمات و مراقبت‌های سلامت مبتنی بر شواهد و بر اساس ارزش افزوده با حق فنی واقعی یکسان برای بخش دولتی و غیردولتی که این با عملکرد و اظهارات وزیر بهداشت کاملا در تضاد است.



تعداد بازدید از این مطلب: 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود