امیدواریم اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری در بودجه ۹۶ دیده شود

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 92
باردید دیروز : 60
بازدید هفته : 267
بازدید ماه : 1364
بازدید سال : 4098
بازدید کلی : 14720

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 92
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 267
بازدید ماه : 1364
بازدید کل : 14720
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 13 آذر 1396
نظرات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمد شریفی مقدم با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری در پی ایجاد ارتباط همه جانبه با مسئولین منطقه ای، شهری و استانی است، اظهارداشت: ارتباط مردمی نیز از طریق برپایی پایگاه های سلامت در سطح شهرها انجام می شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه در دنیا بحث سلامتی از اهمیت ویژه ای برخور دار است، تاکید کرد: بحث سلامت از اولویت دولت ها است و طبیعتا چیزی که اهمیت، ضرورت و حساسیت زیادی دارد این است که مدیریت را باید به دست افراد توانمند، کار آمد و با علم و دانش لازم و کافی سپرد.

وی با بیان اینکه روسای بیمارستان ها و یا دانشگاه ها باید از دانش و یا علم مدیریتی برخوردار باشند، تاکید کرد: در اکثر کشور های دنیا مانند آمریکا بیش از ۹۰ درصد مدیران بیمارستان ها غیر پزشک هستند، یعنی کسانی که علم و دانش مدیریتی همچون مدارک دکتری بهداشت و درمان، مدیریت، اقتصاد و امور مالی را دارند.

شریفی مقدم با بیان اینکه در کشور ما، رئیس و معاونان بیمارستان پزشک هستند، تصریح کرد: یک پزشک متخصص جراح چشم که ۷ سال پزشکی خوانده و ۴ سال دوره تخصص پزشکی را گذرانده است، با وجود اینکه یک پزشک متخصص است اما قطعا مدیر خوبی نیست، زیرا نه مدیریت را تجربه کرده و نه دانش و مهارت مدیریتی دارد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۶ به بعد بحث ارتباط مالی (طرح کارانه) در بیمارستان ها مطرح شد، بیان کرد: ۶۵ درصد از این درآمد (کارانه) بیمارستان به پزشکان و هیئت علمی که فقط ۵ درصد تیم را تشکیل می دهند تعلق می گیرد و ۲۰ درصد را به ۹۵ درصد گروه غیر پزشکی اختصاص دارد که این عامل باعث ایجاد اختلاف در پرداخت ها شده است. 

وی با اشاره به اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به شورای عالی بیمه ارسال شده است، تصریح کرد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هنوز به مدت ۹ سال است که تا کنون اجرایی نشده و حدود یک سال است با دستور معاون اول رئیس جمهوری گام هایی در این خصوص برداشته شده است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری افزود: امیدواریم در فصل بودجه ای مسئولان مربوطه برای اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری قدم برداشته و جدیت به خرج دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


 


تعداد بازدید از این مطلب: 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود