اگر دلسوز صنف و تصویب تعرفه ها بودید لااقل در جلسه حضور می یافتید و از عملکرد خود دفاع می کردید.

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 48
باردید دیروز : 60
بازدید هفته : 223
بازدید ماه : 1320
بازدید سال : 4054
بازدید کلی : 14676

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 223
بازدید ماه : 1320
بازدید کل : 14676
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 7 آذر 1396
نظرات

می گویند روزی چرچیل (یا سیاستمدار دیگری) از گورستانی می گذشت، روی سنگ قبری دید که نوشته اند: اینجا مردی سیاستمدار و صادق را دفن کرده اند. پرسید مگر در شهر شما در هر گور چند نفر می گذارند؟ گفتند: یک نفر ، پاسخ داد ولی در این گور گویا دونفر دفن است چرا که سیاستمدار صادق نمی شود.

 امروز در کمال ناباوری شاهد جملاتی از محمد میرزابیگی در رسانه ها بودم که امیدوارم حرفهای ایشان نباشد. به بخشهاییی از این صحبتها و اسناد تاریخی آن اشاره می کنم، شاید ذهن فراموشکار ایشان مسائل را به خاطر بیاورد،گر چه می گویند برخی فراموشکار می شوند ....

 جناب میرزابیگی می فرمایند که در سال 93 تعرفه ها به شورای عالی بیمه توسط معاون درمان وزارت ارسال شد!!!! وزیر می گوید تا پول ندهند اجرا نمی کنیم!!!!کدامشان سیاستمدارند؟ وزیر یا معاون پرستاری؟

 اگر وزارت قصد اجرا داشت و تعرفه ها را به شورای عالی بیمه ارسال کرده است، لطف کنید شماره ی نامه و البته آیین نامه ی پیشنهادی را هم رسانه ای کنید تا همه محکوم توانمندی شما شوند .

 در سال 93 گویا خاطر مبارکشان نیست که ایشان هم رئیس سازمان صنفی بودند که شده بود حیاط خلوت وزارت بهداشت، و هم معاون پرستاری وزارت بهداشت که قطعا بیشتری حالت تعامل وجود داشت و اگر بنا بود کسی پیگیر باشد خودشان بودند و بس! و تا آخر آبان 94 هنوز هم خودشان بودند و بس !

 در جلسه ای که برای بررسی تعرفه های مراقبت در منزل در شورای عالی بیمه تشکیل شد ایشان که آیین نامه ای بسیار غیر کارشناسی و غیر عملی ارائه داده اند،حتی در جلسه ی شورای عالی بیمه نه خود و نه نمایندگانشان برای دفاع حضور نیافتند ، اگر واقعا دلشان برای صنف و تعرفه ها می تپید لااقل حضور می یافتند و از دستپخت شان دفاع می کردند. قطعا این ایین نامه نیز مانند آیین نامه ی صلاحیت حرفه ای چیز در خوری ندارد و کاملا غیر عملی است .

 در این آیین نامه هر ساعت خدمت پرستار در منزل 15000 تومان قیمت گذاری شده است که قطعا تمام کسانی که در این وادی مشغول کارند این مبلغ را تنها یک طنز برای انبساط خاطر خواهند یافت چرا که هم اکنون مراقبان در منزل چیزی حدود 3 برابر این را دریافت می کنند و این رقم اگر واقعا عملیاتی شود عملا مراکز درمان در منزل را یا به سمت زیرمیزی و یابه سوی تعطیلی سوق می دهد. اگر درست محاسبه کنیم ، خدمات پرستاران در بیمارستان چیزی حدود 50000 هزار تومان در ساعت می باشد که قطعا در منزل مبلغی باید بیشتر شود .

 نماینده های دو بیمه ی سلامت و تامین اجتماعی دو نفر از کل اعضای شورای عالی بیمه بودند که گفتند با کل پروژه ی فی فور سرویس مخالفند و نه تعرفه های پرستاری!

 حالا جالبتر اینجاست که جناب میرزابیگی که در جلسه ی کمیسیون بهداشت و نیز جلسه ی ریاست جمهوری برای تعرفه های پرستاری به وضوح با اجرای تعرفه های پرستاری مخالفت کردند ( به نمایندگی از وزارت بهداشت) چه شده است که یکباره رنگ عوض کرده و مدافع تعرفه ها شده و جرات یافته و چنین به بیمه ها توصیه و امر و نهی می کنند و می فرمایند ما سعی می کنیم درستش کنیم!!!

 این هم سناریوی جدید آقایان برای فریب و نیرنگ است که در جلسه ی بررسی تعرفه های درمان در منزل حضور نمی یابند و  بعد مخالفت دونفر از بیش از ده نفر را چنین بولد می کنند و واویلا واویلا راه می اندازند که بیایید که تعرفه ها را کشتند!!!!! و ما به زودی احیا می کنیم.

اگر این آیین نامه نیز بدون اصلاح که پیشنهاد سازمان نظام پرستاری اصلاح آن و واقعی کردن اعداد و ارقام ریالی خدمات است ، مصوب و اجرایی شود تازه اول مشکلات است .باید ببینیم چند پرستار کارشناس حاضرند با ساعتی کمتر از 12 هزار تومان در ساعت (پس از کسر 25 درصد مراکز) به انجام خدمات در منزل مبادرت کنند؟

 چرا باید وزارت بهداشت 3 بار تعرفه های پرستاری را در یک سال بدون اینکه در شورای عالی بیمه بررسی شود به آن ارسال کند؟ اصولا یک بار یک موضوع ارسال می شود و بعد نامه های بعدی یا اصلاحیه ای است که مرجع رسیدگی مطالبه کرده یا نامه ای برای پیگیری ، ضمن اینکه شورای عالی بیمه در همان جلسه ای که دو هفته پیش در ریاست جمهوری برگزار شد به صراحت و به خود شما گفتند هیچ تعرفه ای به شورای عالی بیمه ارسال نشده است!

 جناب میرزابیگی! امروز هم اگر تعرفه ها به شورای عالی بیمه رفته، نه به همت شما که به وضوح چنان مخالفت کردید که مسئول جلسه که از طرف ریاست جمهوری بود بر شما تاخت! بلکه با فشار معاون اول رییس جمهور ارسال شده است.

 در همان جلسه ی کمیسیون اجتماعی نیز شما به وضوح با اجرای تعرفه ها مخالفت کردید، البته بر شما ایرادی نیست چرا که دستور چنین دریافت کرده بودید.

واقعا این قید فوریت را چه کسی در سند مذکور قید کرده است؟ کج بنشینیم و سیاست مدار نباشیم و راستش را بگوییم که این شخص جز معاون اول کسی نبوده است.

 از آغاز سال 93 وعده ای خلاف واقع بسیاری به پرستاران داده شد که معروف ترینش از جناب قائم مقام بود که فرمودند 40 درصد حقوق پرستاران زیاد می شود ، بعد هم چند بار اعلام کردید که تعرفه ها پایلوت می شود و نشد حتی در یک برنامه ی زنده ی تلویزیونی اعلام شد که تعرفه های پرستاری در حال اجراست!!! مجری با تعجب چند بار سوال کرد و باز پاسخ داده شد بله ! در حالیکه هنوز هم از اجرا یا عزمی برای اجرا خبری نیست.

 اگر وزارت بهداشت عزم اجرا داشت قطعا در پیش بینی بودجه ی سال بعدش (از همان سال 93) برای این قانون عددی در نظر می گرفت و پیشنهاد می داد حال آنکه در بودجه ی 96 هم از این خبرها نیست. کج بنشینیم و سیاستمدار نباشیم!

 اما شما چرا اینقدر به نقش سازمان نظام پرستاری در تجمیع بیمه ها گیر میدهید، دلیلش واضح است، قطعا انتقال مدیریت بیمه ها به وزارت بهداشت که خود ارائه دهنده ی خدمات مورد نیاز بیمه شده هاست کار غلطی است ، همانگونه که واگذاری  تعیین نرخ تعرفه ها، واگذاری انجام خدمات درمانی ، واگذاری نظارت و ... که در همه ی اینها مدیران وزارت بهداشت سهیم اند و از تصمیماتشان در وزارت، درخارج از وزارت سود می برند غلط است.

 انتظاری جز این از سازمانی مردم محور نمی رود که همواره به منافع مردم نظر داشته باشد، چرا که اگر بنا به سیاسی کاری و صنف بازی بود ( که جناب زرگر همه را به یک چوب زدند) قطعا سازمان باید دنبال افزودن بر دارایی های وزارت بهداشت می رفت تا نود درصدش به یک عده ی خاص و ده درصدش هم به غیر آن عده ی خاص برسد .

 در نهایت سوالی که باقی می ماند این است که آیا باید برای یک نهاد حرفه ای و صنفی که ذاتا وظیفه اش پیگیری مطالبات مردم در حوزه ی دریافت خدمات از اعضا و بالا بردن کیفیت خدمات قابل انجام توسط اعضایش برای مردم است ، وزارت بهداشت تعیین کند که چه بکند و چه بگوید و چطور پیگیر ایفاد حقوق مردم بی ادعا باشد؟

 قطعا از مرداد 95 تا کنون که قراردادی مبنی بر تعامل بین وزارت و سازمان امضا شد تاکنون حتی یک قدم هم از طرف معاونت پرستاری برای اجرایی شدن این تعامل برداشته نشده است.

 قرار بود که کارگروهی تشکیل و آیین نامه ی صلاحیت حرفه ای را که توسط آقایان طراحی شده و در بست تمامیت پرستاری را به حوزه های غیر پرستاری واگذار کرده  است، اصلاح نموده و سپس با مشارکت وزارت و سازمان اجرایی کنند..

 قرار بود که کارگروهی برای تبیین شرح وظایف شکل بگیرد و پیش نویس های شرح وظایف که از دانشگاهها می رسد را بررسی و نهایی و ابلاغ کند، تاکنون شرح وظایف پرکتیشنر نرس توسط سازمان نظام پرستاری و کمک پرستاری توسط  دانشگاه علوم پزشکی تبریز تهیه شده است .

 قطعا کارگروه نمی تواند همه ی شرح وظایف رده های مختلف را در یک روز و یک جا نهایی کند، لذا پیشنهاد شد که کارگروه تشکیل و پیش نویسهای رسیده را نهایی کند که می فرمایند شرح وظایف  پکیج است!!!!!

 این روزها که لحظه به لحظه به روز پرستار نزدیک می شویم ایجاد این همه نا رضایتی در پرستاری را نمیدانم با کدام سیاست انجام می دهید اما مطمئن باشید وقتی آتشی در جنگلی شعله می کشد خشک و تر را باهم می سوزاند و روا نیست برای سیاست بازیهای خود سلامتی مردم را دستاویز قرار دهید!

 در پایان عرض قضاوت را به وجدان های بیدار وا می گذارم تا خودشان ببینند و بیاندیشند و سیاست را از صداقت تمیز دهند و خودشان مشخص کنند که کدام جملات درست و کدام حرفها نادرست است

 

محمود عمیدی

1395/09/06

 



تعداد بازدید از این مطلب: 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود