برخی مدیران بیمارستان ها انگیزه خدمت ندارند

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 318
باردید دیروز : 60
بازدید هفته : 493
بازدید ماه : 1590
بازدید سال : 4324
بازدید کلی : 14946

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 318
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 493
بازدید ماه : 1590
بازدید کل : 14946
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 22 آبان 1396
نظرات

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی صدرالسادات در همایش ظرفیت سازی مدیران بیمارستان های دولتی، توانمندسازی مدیران در بیمارستان های دولتی را یکی از ضرورت های نظام سلامت دانست و افزود: صرف نظر از پیچیدگی و حساسیت مدیریت بهداشت و درمان در سطح کشور، مدیریت مراکز بهداشتی درمانی دولتی و خصوصی نیز گستردگی بسیاری دارد که باید به آن توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، نیروی انسانی مشغول به کار در بیمارستان ها بالغ بر ٣٧٣هزار نفر است و به رغم تلاش هایی که تا کنون انجام شده و با وجود برگزاری دوره های آموزشی متعدد، همچنان در این زمینه با چالش های بسیار زیادی مواجه هستیم.

معلون وزیر بهداشت گفت: لازمه یک راهکار کاربردی در مدیریت مراکز درمانی کشور، تفکر نظام مند و راهبردی است که تاکنون این نوع تفکر کمتر وجود داشته است.

صدرالسادات با اشاره به بی انگیزه بودن برخی از مدیران بیمارستان ها، خاطرنشان کرد: مسئولیت مدیریت بیمارستان جذابیتی برای این افراد نداشته و گاهی برای این کار آنها را مجبور می کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بی ثباتی در مدیریت بیمارستانی، نبود نظام آموزشی نظام مند در بیمارستان ها، تخصیص و توزیع منابع و مداخلات سیاسی در تعیین افراد را از چالش های مهم این حوزه دانست و اضافه کرد: از طرف دیگر شاهد هستیم که انتصاب و انتخاب به روال منطقی و شایسته سالاری صورت نمی گیرد.

وی یادآور شد: آموزش مدیران بر اساس شایستگی از اهداف مهم ماست و برگزاری این دوره نیز برای دستیابی به این مهم است.

صدرالسادات گفت: شورای عالی اداری کشور در نیمه اول سال ٩٣ با ابلاغ مصوبه ای در این زمینه، این کار را به یک تکلیف قانونی تبدیل کرده است و وزارت بهداشت بر اساس وظیفه خود در قبال حوزه سلامت این اقدام را با همکاری معاونت توسعه مدیریت و منابع، معاونت درمان و امور بین الملل وزارت بهداشت به عهده گرفته است.



تعداد بازدید از این مطلب: 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود