آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 9
باردید دیروز : 4
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 1359
بازدید سال : 4093
بازدید کلی : 14715

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 1359
بازدید کل : 14715
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 23 دی 1396
نظرات

مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری برای راه‌اندازی گفتمان «پزشک انقلابی» به شکل کمی و کیفی در کشور تلاش می‌کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام محمد علی اسلامی، مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، درباره برنامه‌های فرهنگی انجام شده سال 95 گفت: امسال یکسری برنامه‌هایی برای ارتقا کمیت و کیفیت حلقه‌های صالحین برگزار کردیم و محور کلی برنامه‌های آموزشی ما مباحث تربیتی، بصیرتی، معرفتی و مهارتی بود.

وی بر این موضوع تاکید کرد: تمامی برنامه‌های انجام شده در مرحله تخصصی، به شکل بومی سازی قشر پزشکی بوده است.

اسلامی، ادامه داد: اهم برنامه‌ها در این مقطع سال دوره‌های توانمند سازی، بازآموزی سرگروه‌ها و مربیان به شکل متمرکز بوده است که هم‌اکنون در بیشتر استان‌ها این فعالیت در حال انجام است.

اسلامی، با بیان اینکه در راستای کیفی سازی حلقه‌های صالحین و محتوای تخصصی آن از کتاب‌های فقه و اخلاق پزشکی به شکل تخصصی استفاده کرده‌ایم، ابراز کرد: به منظور رشد و تعالی سرگروه‌ها همچنین ارائه مطالب در حلقه‌های صالحین تا ماه آینده دو کتاب چاپ می‌کنیم و در اختیار اعضا قرار می‌دهیم.

ارائه فصلنامه پاییز ویژه حلقه‌های صالحین با نام «صالح»

 مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در ادامه درباره ارائه نشریات فصلی افزود: امسال برای اولین بار دو نشریه فصلی در راستای حلقه‌های صالحین برای پاییز و زمستان کار کردیم و فصلنامه پاییز با نام «صالح» تا حدود ده روز آینده به دست استانها می‌رسد.

وی تصریح کرد: سالنامه صالحین نیز اقدام دیگری است که در آن مطالب و محتوای تخصصی هر هفته جلسات حلقه‌های صالحین و سرگروهها را تهیه کرده‌ایم و برای سرگروهها قرار دادیم تا از آن استفاده و گروهها را هدایت کنند.

برای پیاده‌سازی گفتمان پزشک انقلابی تلاش می‌کنیم

اسلامی، با بیان اینکه مباحث تخصصی حوزه سلامت، احکام و شهدای تخصصی، همچنین سبک زندگی آن‌ها را به شکل کاربردی تهیه کرده‌ایم، گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری گفتمانی در سراسر کشور به شکل کمی و کیفی در حال پیاده سازی است که برای راه اندازی آن تلاش می‌کنیم که گفتمان پزشک انقلابی اجرایی شود.

وی ادامه داد: محور برنامه‌ها بر روی گفتمان پزشک انقلابی قرار دارد یعنی در حال حاضر وقتی درباره گفتمان تخصصی صحبت می‌کنیم، بحثهای بصیرتی و تربیتی در راستای رسیدن به یک پزشک انقلابی مدنظر قرار دارد به این دلیل که مقام معظم رهبری فرمودند همه اقشار باید بر روی انقلاب گری تلاش کنند.

اسلامی، با اشاره به این موضوع که، از استانها درخواست کردیم تا از سخنرانان و اساتیدی در دوره‌ها دعوت کنند که محور و مبنای عملکردشان پزشک انقلابی باشد، بیان کرد: باید به سمت و سویی برویم که پزشکان به این مرتبه از معرفت پزشک انقلابی برسند و آموزش پزشک انقلابی تعریف و معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه برای سال آینده مبنا را به شکل کلی بر روی کیفی سازی گذاشته‌ایم، گفت: از اواخر بهمن و اسفند به استانها مکاتبه می‌کنیم و جلسه‌ حلقه سرمربیان به روال سابق در زمستان برگزار می‌شود که با حضور استانها نظرخواهی انجام خواهد شد.

به دنبال کاهش فعالیت‌های کمی فرهنگی برای سال آینده هستیم

مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: در موضوع کمی به دنبال کاهش فعالیت هستیم یعنی حلقه‌ها، سرگروه‌ها و مربیانی را در نظر داریم تا محتواهایی را که ارائه می‌دهیم را به سطح بالاتری برسانیم چرا که هدف ارتقاء، رشد و کارآمد کردن حلقه‌ها است.

اسلامی، با اشاره به اینکه کارآمد کردن حلقه‌های صالحین به معنای بازخورد و اثربخشی آنها در حوزه سلامت است، خاطرنشان کرد: به دنبال راهکارهایی در بحث الگوسازی، شبکه سازی و گفتمان سازی هستیم که بر روی این موضوعات تمرکز خواهیم کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 22 دی 1396
نظرات

به گزارش پایگاه خبری وبدا، دکتر حمیدرضا بهرامی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نقش محوری جلب مشارکت‌های مردمی و بین بخشی در نیل به سلامت جامعه و توسعه پایدار، عنوان کرد: داوطلبان سلامت سابقه 26 ساله در ایران دارند؛ افرادی که عاشقانه وقت خود را بدون اینکه انتظاری داشته باشند روی این امر خیرخواهانه می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزرات بهداشت از لشکری 200 هزار نفری از داوطلبان سلامت برخوردار شده و این در حالی است که کارکنان وزارت بهداشت 150 هزار نفر بیشتر نیستند و این تعداد داوطلب سلامت نسبت به کارکنان، نشان‌دهنده اعتقاد مردم نسبت به اصولی است که نظام طراحی کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد 14 هزار و 700 داوطلب سلامت در 284 پایگاه سلامت و 668 خانه بهداشت در راستای ترویج مفاهیم سلامت، توسعه رفتارهای سالم، توانمندسازی و حساس‌سازی افراد جهت حفظ و ارتقاء سلامت خود، خانواده و جامعه تلاش می‌کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 22 دی 1396
نظرات

سید حسن هاشمی اظهار کرد:‌ روز یکشنبه (19 دی ماه جاری) من پس از جلسه با وزیر ورزش و جوانان، در وزارت بهداشت، در حال رفتن به بیمارستان لقمان برای افتتاح چند پروژه درمانی، از جمله تعدادی تخت ICU بودم که آیت الله هاشمی تماس گرفتند و بنده را برای ناهار دعوت کردند.

به گزارش ایرنا، وی گفت: با توجه به اینکه قبلا برای ناهار از طرف آقای ناطق نوری دعوت شده بودم، جلسه ناهار با آقای ناظق نوری را به زمان دیگری موکول کردم و پس از افتتاح چند پروژه درمانی در بیمارستان لقمان در ساعت یک و نیم بعد از ظهر، ناهار در خدمت ‌آیت الله هاشمی بودم.

وزیر بهداشت که با ایرنا گفتگو می کرد، افزود: این اولین بار بود که ناهار را دو نفری با آیت الله هاشمی صرف می‌کردم و تاکنون سابقه نداشت که ایشان بنده را برای ناهار به صورت خصوصی دعوت کنند، در این دیدار بیش از یک ساعت دو نفری با هم صحبت های زیادی داشتیم که شاید اکنون زمان گفتن همه این صحبت ها نباشد.

وی افزود: ایشان نسبت به برخی مسائل جاری و ‌آینده کشور به خصوص مسائل مربوط به رفاه احتماعی و توجه به فقرا و محرومان صحبت کردند و تاکید کردند که در دور آینده دولت با توجه به اینکه روابط بین‌الملل ایران با کشورهای دنیا بهتر خواهد شد و شرایط اقتصادی دولت هم مناسب‌تر می‌شود، باید آرزوهای بر زمین مانده درباره محرومان و نیازمندان را حتما محقق کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: یک بخش مهم از فرمایش آیت الله هاشمی این بود که نباید اجازه دهیم شرایط به گذشته برگردد، که اگر برگشت هم ایران و هم انقلاب فرصتی برای بازسازی نخواهد داشت و باید حتما تلاش کرد که همین مسیری که آغاز شده با رفع معایبی که داریم، ادامه پیدا کند.

وزیر بهداشت درباره شناخت خود از آیت الله هاشمی به خبرنگار گفت: شناخت من از ایشان، این است که ایشان انسان آزادی خواهی بودند که در بیانات و نوشته هایشان هم این نگاه مشهود است، ایشان در سن 30 و چند سالگی کتاب امیرکبیر را نوشتند و نگاهشان به کشور یک نگاه آرمانخواهانه بود و آرمانگرا بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 22 دی 1396
نظرات

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، مجله علوم انسانی «زاویه» امشب (۲۲ دی ماه)، با حضور چهار کارشناس به موضوع «کشمکش بر سر رشته روانشناسی بالینی میان وزارت علوم و بهداشت» می‌پردازد.

در این برنامه دکتر غلامعلی افروز استاد دانشگاه تهران، دکتر علی فتحی آشتیانی رییس کارگروه روانشناسی شورای تحول، دکتر بهروز دولتشاهی مدیر گروه روانشناسی بالینی دانشگاه بهزیستی و توانبخشی، دکتر رضا باقریان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند.

برنامه «زاویه» با اجرای عبدالله صلواتی، هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت  ۱۰:۳۰ و شنبه ساعت ۱۳:۳۰ بازپخش می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 22 دی 1396
نظرات

به‌گزارش خبرگزاری فارس؛  سید حسن هاشمی حضور مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی را بی نظیر دانست و گفت: هیچ کسی حتی خود آقای هاشمی باورشان نمی‌شد که مردم تا این حد به کسانی که به آنها خدمت کرده اند علاقه مند بوده و قدرشناس، با بصیرت و هوشمند باشند. مردم ایران بی نظیر هستند و هر فردی هر خدمتی به این ملت فهیم  کند، اندک است.

وزیر بهداشت با اشاره به فراز و نشیب های زندگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یادآور شد: بخش مهمی از زندگی ایشان، مربوط به برقراری و استمرار نظام جمهوری اسلامی بود، بخش دیگر مربوط به نقش مهم ایشان در دوران دفاع مقدس و پایان دادن به جنگ بود، اما مهمترین بخش زندگی ایشان، دهه آخر عمرشان بود.

 

هاشمی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان نمونه ای بی نظیر در دشمن شناسی یاد کرد و افزود: ایشان نماد بارز صبر و مقاومت و گم نکردن مسیر اصلی در مسیر انقلاب و کشور بودند و به نظر من، دهه آخر عمر ایشان، بارزتر از شصت سالی بود که پیش از این در خدمت انقلاب بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 22 دی 1396
نظرات

کاظم میکائیلی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، گفت: برای تعیین تعرفه‌های درمانی سال 96 ابتدا باید استعلام‌های خاصی را از مراکز ذی‌صلاح بگیریم به همین منظور از بانک مرکزی برای نرخ تورم سال از معاونت وزارت کار برای مطلع شدن از میزان رشد حداقلی حقوق و دستمزد استعلام‌هایی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین از سازمان برنامه و بودجه در مورد رشد سرانه در سال آینده و میزان بودجه‌ی که رشد داده‌اند؛ همچنین دریافت استعلام و پیشنهاد از راده‌کنندگان اصلی خدمات درمانی استفاده شده که سازمان نظام پزشکی به عنوان نماینده اصلی صنف و وزارت بهداشت به عنوان ارائه کننده خدمات بستری این استعلام‌ها را پاسخ داده‌اند.

سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت رفاه گفت: بنابراین تمام استعلام‌هایی که برای تعیین تعرفه‌ها نیاز بوده انجام شده و باید جمع‌بندی شوند تا درنهایت جلسات کارشناسی آن آغاز شود ما اکنون هنوز در مرحله جمع‌آوری اطلاعات هستیم.

وی ادامه داد: بعد از جمع‌آوری اطلاعات جلسات کارشناسی حول محور مسائلی مانند تورم و رشد حداقلی حقوق برگزار و نسبت به تعرفه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

میکائیلی تصریح کرد: بنابراین اکنون نمی‌توانیم میزان دقیق رشد تعرفه‌ها را بگوییم چرا که باید بودجه سال 96 مصوب شود تا براساس آن میزان رشد تعرفه مشخص و اعلام شود.

وی افزود: در شرایطی که دولت و بیمه‌ها بدهکار هستند و شاهد افزایش هزینه‌ها هستیم عملا رشد تعرفه‌ها بسیار مشکل است.

سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت رفاه در رابطه با اینکه آیا اعلام نرخ تعرفه‌ها تا پایان سال شدنی‌ خواهد بود، گفت: طی این سال‌های اخیر فقط یک بار اتفاق افتاده که تعیین تعرفه‌ها به سال بعد موکول شود. آن هم به دلیل تدوین کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات و بار مالی ناشی از آن بوده که پیچیده شد و به نتیجه نرسیده والا تا قبل از پایان سال و اسفند ما ه نسبت به تعرفه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

میکائیلی در رابطه با تأثیر پیشنهاد انتقال شورای عالی بیمه از وزارت رفاه به بهداشت بر تعیین تعرفه ها گفت: احتمالا تا زمانی که در رابطه با این پینشهاد تعیین تکلیف دقیق نشود و شورای نگهبان آن را تایید نکند جلسات کارشناسی برای تعیین تعرفه‌ها با آن شدتی که مدنظرمان است برگزار نمی‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 22 دی 1396
نظرات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در تشریح نشست امروز هیئت رئیسه  مجلس، گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته از سوی برخی از نمایندگان به ویژه دکتر شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تعیین تکلیف مسئله انتقال شورای عالی بیمه سلامت، این موضوع در نشست امروز این هیأت مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی ابعاد مختلف این موضوع و آیین نامه داخلی مجلس، اعضای هیئت رئیسه مجلس از نظر آیین نامه ای نتوانستند راهی برای برگشت آرای دیده نشده در زمان رأی گیری در صحن علنی پیدا کنند، بنا براین همان رأی قرائت شده در صحن علنی ملاک کار قرار می گیرد.

در جریان بررسی بندهای سلامت برنامه ششم توسعه، پیشنهاد رئیس کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر لزوم انتقال شورای عالی بیمه و دبیرخانه آن به وزارت بهداشت، به علت خرابی دستگاه رأی گیری یکی از نمایندگان، رای نیاورد.

در این رابطه پس از استماع نظرات مخالفان و موافقان این پیشنهاد، رای گیری انجام شد اما در خلال رأی گیری، حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به خراب بودن دستگاه رأی گیری خودش اعتراض کرد و این مسئله موجب شد که این پیشنهاد تنها با یک رأی کمتر، تصویب نشود.

بر اساس سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تولیت نظام سلامت شامل سیاست‌گذاری‌های اجرایی، برنامه ریزی‌های راهبردی، ارزشیابی و نظارت با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 20 دی 1396
نظرات

دبیرکل خانه پرستار در پیامی ارتحال جانسوز و جانگداز آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

 

به گزارش خبرنگار خانه پرستار، متن کامل پیام به شرح زیر می باشد:

انّا لله و انّا الیه راجعون

در ایام سوگ فاطمه معصومه(س) و شهادت مظلومانه امیر کبیر، ایران به سوگ سردار شایسته خویش نشست و قهرمان ملی مبارزه با استبداد و استعمار، سر بر آستان حق نهاد.

حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی فرزند ثابت قدم روح الله، همراه و همدل دیرین رهبری، چهره ممتاز و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی و دلسوز واقعی مردم؛ پس از عمری مجاهدت و صبوری به ملاقات حق شتافت. تاریخ چه تقدیر پر معنایی داشت که آن اسطوره حلم و تحمل و ایمان و اعتدال، در روزی به دیدار خداوند متعال شتافت که نقطه آغاز خیزش و قیام ملت در دفاع از خمینی کبیر، بنیانگذار انقلاب اسلامی بود.

هاشمی ستون اعتدال انقلاب و کشور بود و اعتلای ایران و اسلام، حفظ وحدت، اقتدار نظام و رهبری هم دغدغه اصلی او بود.

بدون تردید خدمات ارزنده و ماندگار آن مجاهد نستوه در پیشبرد مبارزات تاریخی ملت بزرگ ایران و نیز کوشش خستگی‌ناپذیر در تاسیس و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در دیوان عدل الهی ثبت و ضبط شده و بر کارنامه پربار آن فقیه مبارز خواهد افزود.

امروز اسلام سرمایه‌ای پرارزش، ایران امیری بزرگ، انقلاب اسلامی پرچمداری شجاع و نظام مُدبری کم‌نظیر را از دست داد.

نام هاشمی بزرگتر از آن است که احدی بتواند نقش‌آفرینی و حضور موثر او را در برگ برگِ تاریخ نهضت اسلامی، از ابتدای مبارزات در دهه چهل تا پیروزی انقلاب، و از سابقه بی‌بدیل و درخشان او در مدیریت دفاع مقدس تا همه مقاطع حساس تا واپسین دقائق زندگانی ایشان، و حیات همیشگی او در قلب مردم قدرشناس ایران عزیز را انکار کند. که پیر و مراد همه ما خمینی عزیز قدس الله نفسه الزکیه فرمود: «بدخواهان بدانند که هاشمی زنده است چون نهضت زنده است».

خانه پرستار به نمایندگی از جامعه شریف پرستاری کشور، فقدان این عزیز از دست رفته را به مقام معظم رهبری، ملت ایران، همسر فداکار، فرزندان محترم و بستگان ایشان تسلیت عرض می نماید و از خداوند منان خواستاریم که  روح این مرد بزرگ را با انبیاء و اولیاء الهی و شهدای بزرگ تاریخ اسلام محشور گرداند. 

تعداد بازدید از این مطلب: 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 20 دی 1396
نظرات

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد آقاجانی روز دوشنبه در نشست خبری به تشریح جزییات علت فوت آیت الله هاشمی رفنسجانی پرداخت و گفت: ایشان روز گذشته به طور ناگهانی دچار ایست کامل قلبی می شوند که به دنبال آن بلافاصله به نزدیک ترین بیمارستان که شهدای تجریش باشد، منتقل می شوند.

وی با اعلام اینکه این مشکل راس ساعت ۶ بعدازظهر برای آیت الله هاشمی رفسنجانی رخ داده بود، گفت: بلافاصله در بیمارستان شهدای تجریش اقدامات درمانی توسط متخصص قلب، بیهوشی، طب اورژانس و پرستاران زبده آغاز می شود که این اقدامات شامل عملیاتی احیا، ماساژ قلبی تنفس مصنوعی و تزریق دارو برای برگشت ضربان عادی قلب بود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام اینکه عملیات احیا به مدت ۹۰ دقیقه ادامه داشت، افزود: متاسفانه هیچ کدام از اقدامات درمانی موثر نبود و ایشان ساعت ۷.۳۰ دقیقه بعدازظهر دوشنبه دار فانی را وداع گفتند.

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به سوال مهر که ایشان قبل از مشکل روز گذشته زمینه بیماری قلبی داشتند یا خیر گفت: ایشان زمینه بیماری قلبی داشتند و در سنوات گذشته به طور مرتب توسط پزشکان و اطبا معتمد چک می شدند.

وی در خصوص اینکه آخرین چک آپ آیت الله هاشمی رفسنجانی چه موقع بوده است، گفت: چون من در تیم درمانی حضور نداشتم باید این سوال را از اطبای معتمد ایشان پرسید.

وی با تاکید بر اینکه تمام اقدامات درمانی به طور کامل در بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، افزود: اگر در مرکز دیگری هم بودند اقداماتی غیر از آنچه برای ایشان انجام شده بود نمی توانست انجام شود.

آقاجانی در مورد تیم همراه پزشکی ایشان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی فقط در سفرهای شهرستان تیم پزشکی همراه داشتند.

وی گفت: وقتی وقفه کامل قلبی رخ می دهد معمولا اقدامات درمانی موثر نمی افتد.

تعداد بازدید از این مطلب: 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 20 دی 1396
نظرات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پی ارتحال آیت الله هاشمی گفت: آقای  هاشمی دچار سکته و ایست قلبی شد و اگر تیم پزشکی هم همراه ایشان بود نمی توانستند کاری کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت نیز دیروز در گفتگو با بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما گفت: ایشان ساعت ۶ عصر دچار ایست کامل قلبی شدند و بلافاصله به یکی از بیمارستانهای تهران منتقل شدند و در بخش اورژانس این بیمارستان تیم کامل تخصصی پزشکی شامل متخصصین قلب، بیهوشی و طب اورژانس بر بالین ایشان حاضر شدند.

محمد آقاجانی گفت: عملیات احیاء با همه امکانات لازم و همه اقدامات درمانی ممکن، حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه انجام شد اما در نهایت در ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه به لقاء الله پیوستند.

بنابراین گزارش محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی نیز اعلام کرد: علت فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی سکته قلبی بود.

وی گفت: به محض اینکه آن مرحوم را به نزدیک ترین بیمارستان رساندیم تیم قوی آمد و وزیر بهداشت هم آمد و سعی کردند ایشان را احیا کنند ولی موفق نشدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود